thoralf

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2018

DET ÄR SKILLNAD PÅ LEDARSKRIBENTER OCH LEDARSKRIBENTER

Av Thoralf Alfsson - 12 augusti 2018 10:01

 


Alice Teodorescu är en riktig ledarskribent som vågar utmana åsiktskorridoren. Hennes artikel angående den så kallade partiledarutfrågningen under prideveckan är väldigt bra och den bör läsas av alla.

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-sverige-beh%C3%B6ver-modiga-politiker-1.7587550


Sedan finns det personer som tror sig var ledarskribenter men de producerar enbart ”slaskartiklar”. Det gör förmodligen mer skada än nytta för sitt socialdemokratiska parti. Joakim Carlsson på Östra Småland tar nog priset i den klassen. Det är så lågt och plumpt.

http://www.ostrasmaland.se/ledare/sds-politik-blir-en-kaftsmall/


Att sedan Östran toppar det hela med krönikören Björn Samuelsson bidrar säkert till att ge tidningen i löjets skimmer hos den stora allmänheten. Titeln på hans senaste alster i Östra Småland är ”Jimmie Åkessons problem med urinen”.

Björn Samuelssons krönikor gillas nog endast av en vänsterextrem kulturelit och det kan knappast vara en särskild stor kundkrets för Östra Småland.

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/jimmie-akessons-problem-med-urinen/


Dessa båda herrar bidrar sannolikt inte till att tidningen kan ökar sina intäkter, vare sig när det gäller sålda tidningar eller lusten att annonsera i tidningen.

 

 


 
 
Janne

Janne

12 augusti 2018 10:28

Hon skriver att Sverige behöver modiga politiker men dom flesta är
fega kräk och rövslickare som inte törs stå upp för landet for då blir dom kallade rasister av vänsterpacket,skärp till er för fan och bli vuxna,för att inte tala om C sikena uslingar.Rösta SD 2018 för att få ordning.

http://Homer

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

12 augusti 2018 10:49

Försökte komma in på Östrans sida för att läsa vad Björn Samuelsson åstadkommit. Men, jag har icke lust att stötta den tidningen med en enda krona, så jag hoppade över det. Betala för skit gör jag inte. Däremot, ska man döma av bilden på Publicisten Samuelsson, så har han inte bara problem med det tomma utrymmet mellan öronen. Han verkar av sitt välgödda utseende att döma också ha drabbats av Falsk bulimi, d.v.s han äter och äter men kräks inte upp den minsta matbit.

 
Ingen bild

Albin

12 augusti 2018 11:08

Om någon kan prestera något som slår Anders Lindberg på Aftonbladet så är det en prestation utan like.

 
Ingen bild

brandmannen

12 augusti 2018 11:35

Thoralf

Angåen valstånden. Lite nyfiken på hur besöken gick till vid ert och S tält.

Vem hade mest besökare och verkade S segervissa?

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 12:00

Jag skulle säga att det var ganska likvärdigt. Ibland fanns det mer hos oss och andra stunder mer hos S.

Lite svårt att bedöma. Möjligen kan det även vara så att vissa SD-sympatisörer inte valde att komma fram eftersom vi stod intill S men det är bara en spekulation från min sida.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

12 augusti 2018 11:44

Carlsson skriver klart och koncist om dig i detta fall, tycker jag.
Du har utvecklat en faiblesse för att ställa frågor till politiker och enskilda och kräva dem på svar. Svar som de inte behöver ge dig. Osökt påminns man om senator McCarthys skamliga verksamhet. Han ställde också frågor.

Du pekar också ut enskilda och antyder brottslig verksamhet utan att dom fallit. Fult att göra så. Icke passande bettende för en som vill bli en av de som sitter i riksdagen.

På liknande sätt har du en agenda för att skriva negativt om verksamheter som bedrivs av icke etiska svenskar. Det kan gälla torghandeln i Kalmar, besökare till en "moské" på Kaggensgatan?, en restaurangrörelse i ett industriområde eller som nu senast ett "reportage" från diverse platser där Allah dyrkas.

I fallen med näringsverksamheter, brott mot parkeringsbestämmelser eller verksamhet i icke godkända samlingslokaler så ska du konfrontera de poliker som sitter i ansvariga nämnder. Det är de som är dina legitima motståndare. Mot dem kan du vara precis hur hård och fördömande du vill. Likhet inför lagen ska gälla.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 12:07

Ölandsbonde

Jag känner till betydligt mer om centerpartiets riksdagskandidat än vad som ännu publicerats. Om du hade dessa kunskaper skulle du säkert också anse att mina frågor var i allra högsta grad relevanta.

Jag ser det som helt naturligt att jag lyfter fram olaglig verksamhet på min blogg. Jag anklagar inte enskilda personer och pekar ut enskilda individer utan verksamheter. Eftersom inte media gör det så anser jag det nödvändigt och jag gör det på min privata blogg. Inte på en plattform som tillhör partiet.

Givetvis angriper jag mina politiska motståndare i kommunfullmäktige vilket du säkert läst om ett flertal gånger i lokalmedia. Då brukar jag anklagas för rasism av framförallt vänsterpolitiker men även centerpartiets företrädare.

Det är just likhet inför lagen som gör att jag agerar. Det trodde jag att du förstod vid det här laget.

 
Ingen bild

Lars

12 augusti 2018 11:58

Alfsson, saknade dig i Sölvesborg, krockade det med kalmar stadsfestival?

 
Ingen bild

Observer

12 augusti 2018 13:39

NÄR VI LEVER I EN SKOJERIDRIVEN TID. ÄR DET VIKTIGT ATT MÄNNISKOR HAR SÅ LÅG SKATT SOM MÖJLIGT SÅ ATT DEN INTE KAN SKOJAS BORT.

HÖG SKATT HÖR TILL TIDER AV ÄMBETSMANNAANSVAR!

 
Ingen bild

AIK

12 augusti 2018 13:47

1% av riksdagskandidaterna bor i ett utsatt område enligt SVT nyheter. Det säger väl allt?

 
Ingen bild

Trofast

12 augusti 2018 14:23

Där har PK-tidningen Barometern lite att lära sig av.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

12 augusti 2018 14:38

E.A i Borgholm pekade du ut. Inte med namn men med tillräckliga uppgifter för att han mycket enkelt skulle hittas.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 15:27

Det har även Ölandsbladet gjort för dem som kan lägga ihop 1+1

 
Ingen bild

Niklas R

12 augusti 2018 14:49

Intressant att notera.
I och med att mellan en fjärdedel och en tredjedel av svenska folket tänker rösta på Sverigedemokraterna så är det lite korkat av medier som är beroende av annonsintäkter från folket att stöta sig med en såpass stor grupp som detta faktiskt gäller.

Nu vet jag inte hur Östra Småland behandlar de andra borgerliga politikerna, men som sagt det är inte bra för affärerna att gå emot folkets vilja.

 
Ingen bild

SM811

12 augusti 2018 14:54

En liten påminnelse om skammens dag.
https://www.youtube.com/watch?v=xqB0FMRSC5M

Kristersson hånas på falska valaffischer
http://www.friatider.se/kristersson-h-nas-p-falska-valaffischer

Vård av illegala kostar hundratals miljoner – själva betalar de 50 kronor per läkarbesök
http://www.friatider.se/v-rd-av-illegala-kostar-hundratals-miljoner-sj-lva-betalar-de-50-kronor-l-karbes-k

 
Ingen bild

dick

12 augusti 2018 14:56

De som pratar mest om utsatta områden är ju SD. Hur många av dem bor där?

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 15:29

I Kalmar har vi flera

 
Ingen bild

dick

12 augusti 2018 15:49

@TA
Enligt SVT var det 2 i hela landet.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 16:51

Du kan inte bara prata riksdagspolitiker

 
Ingen bild

Lasse

12 augusti 2018 16:07

Just därför arbetar Joakim Carlsson på en "slasktidning", ingen annan vill nog ha hans tjänster. Det är omöjligt att ta honom på allvar därför har jag slutat läsa hans ledare.

 
Ingen bild

Lars-Inge Thell

12 augusti 2018 16:10

Vilken urintidning Östra Småland är, gömma sig bakom betalvägg när man får åtskilliga kronor i presstöd, var det inte därför de fick just dessa pengar för att tidningen skulle vara tillgänglig för alla? Håller med föregående talare att jag inte vill lägga en endaste krona på att läsa en sådan urinblaska. Kan du inte låna ut din inloggning Thoralf så vi åtminstone kan läsa det du länkar till ?

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 16:56

Finns i blogginlägget nu!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

12 augusti 2018 16:26

Österrikisk imam uppmanar ungdomar att skapa egen islamisk stat och bedriva jihad
https://tinyurl.com/ybfd9hse
https://nyadagbladet.se/utrikes/osterrikisk-imam-uppmanar-ungdomar-att-skapa-egen-islamisk-stat/

Detta pågår i alla moskéer i Sverige. Även i Kalmar!

Den som delar ut medborgarskap till muslimer är en landsförrädare.

 
Ingen bild

Boris

12 augusti 2018 16:26

@Ölandsbonde.
Hur tänker du nu? Om du begår ett brott är det väl ändå ditt eget ansvar. Inte politikernas. Eller?

 
Ingen bild

malle

12 augusti 2018 16:28

@ dick, jag bor i ett sådant område.....Säger bara USCH, flytta är inte enkelt heller, hitta jobb/bostad ( är etnisk Svensk ) på en ny ort och slita upp ungarna från skola/kompisar....

 
Ingen bild

Lars

12 augusti 2018 16:47

Fan Alfsson
1-0 88
2-0 90+1

 
Ingen bild

Lotta_1

12 augusti 2018 17:26

I fredags hade jag ett ärende i stan. På väg tillbaka till min bil såg jag först en bil med en välinpackad muslima med gubbe parkera precis bakom skylten som tillåter parkering i 15 minuter utanför Åhléns. Strax efter kom ytterligare en bil med liknande chaufför och passagerare och ställer sig bakom ovan nämnda bil. Båda bilarna var alltså olagligt parkerade enligt gällande trafikregler. Förmodligen var de på väg till fredagsbönen. Hann inte stanna och kolla om de fick böter men detta visar att de antingen vet att de kommer undan med det eller att de totalt struntar i våra lagar och regler. Lika vidrigt oavsett orsak.

 
Ingen bild

Lotta_1

12 augusti 2018 17:31

@Ölandsbonde
Tagga ner din aggressiva ton. Jag har tex inte en aning om vem EA är som du skriver om, säkert många med mig som heller inte vet vem det är.

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 17:38

Man måste kanske vara Ölandsbonde för att förstå vem som behandlade sina djur så illa på Öland. Lokalkännedom betyder mycket och skvaller.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

12 augusti 2018 17:59

Apropå Östrans Björn Samuelsson.

"Man kan inte begära att en träbock ska mjölka"

 
Ingen bild

Hasse Pannband

12 augusti 2018 18:16

En grönlandsval har fler nyanser
än Östra Småland!

 
Ingen bild

Rör inte pojkens snopp, satans pedofiler!

12 augusti 2018 19:17

Märkligt att så mycket energi läggs ned på att granska sossarnas historia istället för nutid!
Tusentals barn utsätts för könsstympning (sk omskärelse) i dagens Sverige helt lagligt och dessutom finansieras dessa makabra övergrepp med skattemedel i ett sossestyrt Sverige med direkt eller indirekt stöd av sex andra partier!

 
Ingen bild

Molle

12 augusti 2018 19:33

Björn Samuelsson verkar tycka mycket om urin. Han kanske är en sån där kiss-???

 
Ingen bild

Molle

12 augusti 2018 20:09

@Ölandsbonde
Är du en riktig bonde så kan du inte försvara en djurplågare.

 
Ingen bild

Boris

12 augusti 2018 23:09

Efter stadsfestens första dag sade du att det var tunt med besök hos sossarna. Verkar som att det bättrade sig. Tror du att de ringt in fol eller på annat sätt uppmanat medlemmar etc att besöka tältet

Thoralf Alfsson

12 augusti 2018 23:30

Nej, de har inga att ringa till ;-)

 
Ingen bild

Ölandsbonde

13 augusti 2018 11:30

Lotta_1, Boris och Målle.

Jag visste inte vem det var förrän Alfsson skrev om djurplågande politiker högt upp på moderaternas kommunala vallista. Med den uppgiften tog det någon minut att förstå vem det var genom att titta på vallistan.
Om ni inte vet det så ligger alla partiers vallistor här:

https://data.val.se/val/val2018/valsedlar/R/rike/valsedlar.html

Det är inte försvar av brottslingar att tycka illa om uthängningar i media av människor innan domar fallit. Inte ens då bör man visa namn, om det inte har allmänt intresse. Är det SD´s linje att hänga ut folk på kvällspressmanér?

 
Ingen bild

Lotta_1

14 augusti 2018 08:01

@Ölandsbonde
”Jag visste inte vem det var förrän Alfsson skrev om djurplågande politiker högt upp på moderaternas kommunala vallista. Med den uppgiften tog det någon minut att förstå vem det var genom att titta på vallistan.”
Vem tvingade dig att titta i vallistan? Nyfiken? Skulle aldrig falla mig in att snoka upp namnet. Däremot har jag absolut inget till övers för djurplågare de är bland de lägsta som finns.

 
Ingen bild

Goliat

14 augusti 2018 14:57

Pratade med en vänstersympatisör idag om bilbränderna och om vänsterextremism. Denne menar att det är SD som tänder på bilar för att ge invandrare skulden. Enligt honom finns inga vänsterextrema och AFA är rika överklass-snorungar. Det är bara högerextrema som saboterar. Blev varnad för att rösta på SD som "kommer montera ned fackrörelsen det första dom gör".

Det sovande folket sover djupt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards