thoralf

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2018

GICK IN I VÄGGEN IDAG

Av Thoralf Alfsson - 1 augusti 2018 23:31

Idag gick jag in i väggen efter att ha snickrat på lite ramar till valaffischer i solen under några timmar. Jag tog fullständigt slut och blev lite illamående. Sannolik vätskebrist och saltbrist. Så ikväll har jag syndat med chips och jordnötter och olika drycker.


Mina pikétröjor har kommit hem. Nu kommer det inte råda någon tvekan om vem som kör trehjulingen och vad det går ut på.


 


Får börja med att bara åka omkring i Kalmar och se hur många som gör tummen upp ;-)


Till kommunikation och andra nitiska personer kan jag meddela att det finns ingen SD-logga på framsidan av pikétröjan heller, framsidan är helt utan tryck 😉


Kvällens tänkta blogginlägget kommer under morgondagen istället, bara energin återkommer.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

2 augusti 2018 00:28

"Till kommunikation och andra nitiska personer kan jag meddela att det finns ingen SD-logga på framsidan av pikétröjan heller, framsidan är helt utan tryck 😉"

Sorgligt att ditt slit tydligen inte uppskattas, av "alla". :-(

 
Ingen bild

Dounut2

2 augusti 2018 01:02

Moderat tönten Sven OttoLittorn som säkert aldrig ägnat sig åt tunga stressiga jobb sa att såna sjukdommar som utbrändhet finns inte.
Men se det gör det jag vet flera som som vart utbrända med stressiga tunga jobb och familetragedier personliga problem med alkohol och annat som lagt sig på botten. söök Jimmie Åkesson!! Så passa dig Thoralf

 
Ingen bild

Nattmannen

2 augusti 2018 04:02

Tag det lugnt Thoralf. Avundas din energi och framåtanda, men ibland behöver även du vila.

Kämpa på och må Thoralf vinna

 
Ingen bild

doc

2 augusti 2018 08:56

"chips och jordnötter och olika drycker" låter inte som ett bra sätt att hydrera. Ät frukt och drick vatten, samtidigt. Ett äpple och en liter vatten två gånger om dagen räcker bra.

Thoralf Alfsson

2 augusti 2018 09:17

Salt.

 
Ingen bild

Leon

2 augusti 2018 09:19

Även om dina och mina politiska åsikter inte sammanfaller på särskilt många punkter har du min beundran. Du framstår som en person som verkligen "ger allt" och som till 100 % arbetar för det du tror på. Du är onekligen unik på denna punkt då politiken vanligen vimlar av personer som mera ser till sin egen vinning. Ta det bara lite lugnare i fortsättningen så ditt intensiva arbete kan bära frukt senare i höst. Du kan behövas i riksdagen som en motkraft till alla "kappvändare" både inom ditt eget parti som övriga partier. Dessa är tyvärr mera regel än undantag. (Följer din blogg med intresse då den vanligen tar upp sådant som inte bara "flyter med strömmen)

 
Ingen bild

Bert

2 augusti 2018 11:31

Se dig noga för när du är ute på din trehjuling, det finns mer än älgar å vildsvin som kan komma i vägen för dig. Som du vet, tvåbenta idioter bakom ratten i en bil kan få för sig vad som helst - ta det lugnt, kör som om alla andra trafikanter är galningar.

Thoralf Alfsson

2 augusti 2018 11:59

Det var en intressant reflektion. Något som jag inte tänkt på. Givetvis finns ondskefulla människor och som är politiska motståndare från vänsterkanten som också kör bil.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

2 augusti 2018 12:47

Solsting var nog det du fick. Hade du feber?

Gör så här:
-blanda till vatten salt och socker. Drick så mycket du orkar.
-blöt handukar i kallt vatten och lägg dig på en säng som står dunkelt. Tänk på kommande valresultat.

 
Ingen bild

Leon

2 augusti 2018 13:01

@ Bert & Thoralf- Men även en viss försiktighet när det gäller det egna "tillståndet". Utmattning och trötthet efter en lång dag är knappast det optimala när man är ute i trafiken. Alltför många olyckor i trafiken har orsakats av trötthet för att detta ska ignoreras.

 
Ingen bild

crille

2 augusti 2018 17:59

Ta det varligt i värmen.
Vilket väsen det är på Hallmedia det är

https://www.jnytt.se/article/utgivaren-darfor-skanker-hall-media-bort-annonspengar-fran-sd/

 
Ingen bild

doc

2 augusti 2018 18:04

"Salt"

Javisst behöver du salt. Men när man säger att man behöver salt efter att ha svettats mycket är det inte natriumklorid man menar, utan andra spårämnen som bildar salter - kalium till exempel, vilket det finns mycket av i bananer. Den mängd natriumklorid du får i dig när du äter chips och jordnötter verkar snarast dehydrerande på dig, dessutom är det skadligt för njurarna, och desto mer så om du redan är dehydrerad.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

2 augusti 2018 20:06

doc
Jag har drabbats av solsting några gånger. Detta trots att jag druckit mängder av vatten. Senast satte jag i mig 5 x 1,5l under arbete men fick ändå solsting. Det är sant att man inte ska dra i sig för mycket hushållsalt. Men socker är också viktigt. Jag löser upp salt och socker i ljummet vatten och dricker så mycket jag orkar. Det har fungerat för mig.

 
Ingen bild

crille

2 augusti 2018 20:12

Är inne o läser din blogg varje dag. Kommentera inte så ofta, men följer dig i ditt arbete för det du gör. Om alla vore så pålästa o engagerade i det de gör och prata om vore det mycket bättre.

 
Ingen bild

doc

3 augusti 2018 09:49

Ölandsbonde

Solsting och uttorkning är två helt olika saker, även om de givetvis kan följas åt. Socker hjälper när man ska hydrera - därav bra att äta en frukt... Natriumklorid hjälper inte. Att "dricka så mycket man orkar" är inte heller en bra idé - du blötlägger bara tarmen. Försök dricka en liter, men över minst 15 minuter...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards