thoralf

Direktlänk till inlägg 17 mars 2018

SVERIGE FÖRST

Av Thoralf Alfsson - 17 mars 2018 01:02

Jag tycker att det är väldigt tråkigt att läsa all skit, påhopp, kritik, gnäll och rena bäbisfasoner på sociala medier. Det har pågått under någon vecka och det eskalerade i samband med att valberedningen tillkännagav listan med de 60 namnen som de föreslår skall toppa alla riksdagsvalsedlar. Några dagar senare höll Gustav Kasselstrand presskonferens angående AfS och då eskalerade det ytterligare. Det som nu pågår på sociala medier är till stor del väldigt destruktivt för den som är Sverigevän! Jag mår direkt dåligt av att läsa alla dessa negativa kommentarer.


Jag är Sverigevän och blir bara trött av allt negativt som florerar på sociala medier. När jag ställdes utanför riksdagslistan 2014 så blev jag besviken men inte bitter och hatisk. Jag fortsatte att jobba hårt på lokalnivå istället.


Jag vågar påstå att Kalmar län är det mest framgångsrika distriktet inom Sverigedemokraterna sedan 2014. Inga konflikter, ett väldigt fint politiskt arbete, väldigt få avhoppare, väldigt få uteslutningar, många nya kandidater och en väldigt bra medlemsutveckling eller kanske den bästa medlemsutvecklingen i Sverige per capita. Dessutom över 300 anmälda till medlemsmötet i Kalmar med Jimmie Åkesson på måndag.


Men på sociala medier är det många bittra och kränkta individer som vräker ur sig en mängd rena dumheter. För att inte tala om alla som inte begriper hur vårt valsystem fungerar för ett nytt parti. Vi som varit med i Sverigedemokraterna under mer än ett decennium vet det.


Jag tror att dessa individer tror att AfS valsedlar kommer finnas i Sveriges alla 6 000 vallokaler av sig självt den 9 september 2018 men så är inte fallet. För att inte tala om alla förtidsröstningsställen. Där får vi väl lägga till ytterligare ca 1 000 lokaler i landet. Om AfS når 1 procent i valet kommer de få sina valsedlar betalda av samhället. I annat fall får det bekosta tryckkostnaden själva. Dessutom sköta distributionen av valsedlarna till alla vallokaler i kommunerna, inte bara bekosta utan även ombesörja utläggning av valsedlar i 6 000 vallokaler. Många vallokaler kommer sakna AfS valsedlar. Detta har inte de förstått som tror att AfS redan i sitt första försök skall komma in i riksdagen. Kalmar kommun har drygt 40 vallokaler, det tar sin tid att besöka dessa och lägga ut valsedlar på valdagen. Jag vet av egen erfarenhet!


För mig är det Sverige först som gäller! Jag hoppas att alla Sverigevänner inser att valet 2018 i allra högsta grad är ett ödesval. Nu måste SD få mer makt. Det får vi inte genom att splittra oss i flera olika konstellationer. Där många röster i så fall kommer vara bortkastade på partier som inte kommer nå 4-procentspärren eller ens 1 procent.

 

Imorgon hoppas jag att alla ombud på Sverigedemokraternas valkonferens väljer den riksdagslista som är bäst för Sverige! Riksdagskandidater som står upp för Sverige först!

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

17 mars 2018 01:16

Några citat ur intervjun med Åkesson

"-Ni får jättegärna bo här"
"-Ni kan gå hem och läsa barnen i Bullerbyn för era barn"
"-Vi vill t.ex ha speciella "Sverigecentran" i förorten"
"-Jag gillar ju köttbullar"

Kanske Åkesson vill ha böneutrop anpassat för svenska förhållanden också?

Jag orkar inte mer.

 
Ingen bild

World Traveller

17 mars 2018 01:22

Bra skrivet Thoralf. Kan bara instamma i allt, forutom att jag tror att odesvalet var redan 2014. Jag fruktar ett enormt valfusk fran 7-klovern och framst fran sossarna som har vanan inne menvalfusket racker kanske inte aenda fram och da blir de tvungna att bilda en koalition over blockgranserna, vilket media redan borjat forbereda svenska folket pa. Min gissning ar att S och M da gar samman och valjer en "neutral" statsminister som "raakar" bli Annie Loof.

 
Ingen bild

Björn

17 mars 2018 01:45

Kan också bara hålla med och hoppas att det går bra i höst.

 
Ingen bild

World Traveller

17 mars 2018 02:22

Sverige borjar bli konstigt.

- Vi har haft en islamist som bostadsminister (och hade
fortfarande haft det om han varit lite forsiktigare med sitt
stod till IS)
- Moderaterna satte en islamist i forsvarsutskottet.
- Vi har en islamvaenlig kulturminister.
- Vi har en islamist som ar ansvarig for Sveriges kulturminnen
och helt enligt plan smalter ner vikingafynd och andra
fornminnen.
- Vi har islamister som namndemaen i rattssalarna.
- Forre och nuvarande statsministern har radgivare fran Muslimska
Brodraskapet.
- Muslimska Brodraskapets ”hjalp”organisation Islamic Relief
bestammer numera vart SIDA’s bistand ska ga.
- Islamic Relief ”hjalpte” till under invasionen 2015 och ar
numera en av svenska regeringens storsta samarbetspartners
samtidigt som de hjalper islamiska terrorgrupper finansiellt,
med transporter, manniskosmuggling, safe houses, information
med mera.
- Vi har en arkebiskop vars ledord ar detsamma som islamisternas
– Gud ar stor (Allahu akhbar).

Samtidigt ser vi ett okat demoniserande av alla som kritiserar etablissemanget, EU och islam.

- Sverigedemokrater kartlaggs och fortalas i media.
- Sverigedemokrater kallas nazister, fascister och rasister, aven
om de raakar vara invandrare.
- Sverigedemokrater faar ej anstallas inom polisen och de aldre
poliser som roestar pa SD tvingas bort.
- Sverigedemokrater faar ej anstallas inom forsvaret och de aldre
militarer som roestar pa SD tvingas bort.
- Sverigedemokrater faar ej anstallas inom statliga myndigheter
och de aldre som jobbar pa statliga verk tvingas bort.
- Sverigedemokrater faar ej vara med i fackforeningarna.
- Sverigedemokrater ar ej vaelkomna i svenska kyrkan.
- Sverigedemokrater jagas som villebrad pa sociala media av
sarskilda asiktspoliser.
- Sverigedemokrater faar ej vara med i hyresgaestforeningen.

Allt detta pa grund av att Sverigedemokrater tydligen inte delar 7-kloverns saa kallade vardegrund. Denna vardegrund finns nu overallt. I varenda jobbannons idag star det att man maste dela denna vardegrund och tycka om mangkultur, vilket innebaer att man maste tycka om att islam tar over vaart samhalle.

Hur gor arbetsgivare idag da for att kontrollera att deras arbetssokande har raett vardegrund? Jo, de vander sig till sarskilda aktorer och sakerhetsfirmor som genom att kolla upp kandidaterna pa sociala media, och formodligen ocksa hacka deras e-mail, saljer denna information till arbetsgivarna. Om en arbetsgivare inte foljer dessa oskrivna regler utan raakar anstalla en Sverigedemokrat riskerar han eller hon att bli uthangd i media och kallad bade det ena och det andra.

Det riktigt konstiga ar att IS-mordare tydligen delar 7-kloverns vardegrund eftersom de prioriteras for bostaeder, bidrag och jobb. IS-mordare och AFA-terrorister faar dessutom skyddad identitet av staten vilket ar mycket praktiskt pa manga saett.

Hur langt ar ”de goda” beredda att ga i diskrimineringen och hatet mot Sverigedemokraterna? Kommer Sverigedemokrater nekas att fa mediciner och sjukvard? Eller har det redan paborjats?

Om det inte redan paborjats saa tror jag att det bara ar en tidsfraga innan det sker.

Och vad blir da naesta steg?

 
Ingen bild

World Traveller

17 mars 2018 06:53

Aftonbladet: Fixeringen vid att rösta har krympt demokratin

'Putin. Trump. Italienarna. Brexit. Corbyn. Det här eviga röstandet har inte direkt gjort världen behagligare på sistone.'

Aer de radda att folk ska "roesta fel"?

 
Ingen bild

tony

17 mars 2018 07:18

själv kommer jag samt några sverigevänner besöka vallokaler för att se att inget försök till sabotage mot sd. förekommer, kamera med mikrofon medtas.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

17 mars 2018 07:41

Hur många islamister har vi som läser nyheter ,kultur ,väder ,sport på SVT & T4V ? Nya ansikten nästan dagligen !

 
Ingen bild

Ulrika

17 mars 2018 07:49

Jag håller helt med Dig Thoralf MEN .... Det vore klädsamt om SD på kongressen offentligt tog tillbaka tillmälena mot AFS. Han är bra Åkesson MEN jag tycker ändå att han och SD "sket i det blå skåpet" genom att ha kallat AFS rasistiska, partiet för sparkade m.m Att kalla dem div. ofördelaktigt är att bete sig lika illa som sjuklövern gjort mot SD. Ingen gillar mobbare och man bränner broarna till det parti som - vad man än vill säga - kan fånga upp många som tycker SD prostituerar sig för sjuklövern, och tappat bort det man en gång valde dem för, och hellre än rösta SD nästa val valt sofflocket eller blank röst. Diktaturfasonerna att förbjuda folk att besöka lanseringen av AFS gillar jag inte, att däremot påpeka att det ev. är olämpligt och man gärna ser att de avstår är annat. TYVÄRR tror jag Åkessons attityd mot AFS snarare tippar vissa tveksamma från SD till AFS. Hade varit bättre SD legat lågt, sagt typ tråkigt, åsiktsfrihet, fritt val o.s.v Jag tycker det är synd att det blivit så här men faktiskt klandrar jag nog mest SD att ha drivit fram det. Själv tycker jag det är bäst om SD blir riktigt stora men tyvärr behöver de väl 51% för att vara i regeringsställning. Kommer de till 41% och AFS 10% ÄR DET VÄLDIGT SYND om det SD sagt i dagarna blir ett hinder för samarbete. USCH vad "jobbigt" det blev. Jag har svårt att känna mig stolt över SD & Åkesson just nu tyvärr. Att vara öppet SD är jobbigt nog utan en partiledare som, enl. mig, ger motståndarna poänger som " - Se där, det var väl det vi visste, SD var fullt av rasister" för det är ju vad han nu säger indirekt att de som lämnar SD är - eller har de (precis som invandrarna som blir svenskar med en fot över gränsen) från en dag till nästa blivit något annat än de nyss var?!

 
Ingen bild

jag

17 mars 2018 07:55

Håller fullständigt med dig Thoralf. Alla som vill se en förändring av Sverige måste lägga sin röst på SD. Det finns inget annat val. Alla röster på nya små partier är totalt bortkastade röster.

 
Stefan K

Stefan K

17 mars 2018 08:36

Du är en prydnad för SD Thoralf. Håller med om det tragiska i att "f.d." Sverigedemokrater nu är så bittra för att deras väg till köttgrytorna inte blev så spikrak som de hoppats och att de inte fick de framskjutna positioner de trott.

Det är lite tragiskt att föredettingarna inte klarar av att vara lite självkritiska, utan istället väljer att nedvärdera, prata strunt och angripa.

Det mest komiska är deras motivering om att SD inte är idag var SD var igår. Nu vill man hellre knyta an till AFS i tron att deras mer radikala och offensiva framtoning kommer att vara i tid och evighet.

Jag hoppas visserligen att det går lika bra för AFS som för SD i årets och kommande val. De som blickar 8 år tillbaka på det som SD var då, borde blicka 8 år framåt för att se vad AFS är då.
Vi kommer då att få se ett AFS som är som alla andra partier med toppstyrning, uteslutningsärenden och rättshaverister.

http://https://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Tony

17 mars 2018 08:37

Har själv svårt att förstå vad man skulle tjäna på att
hoppa över till AFS, det blir ju bara en bortkastad röst
eller en röst på det bestående ?? Saknar också Kasselstrand
eftersom jag tyckte han var Duktig, men jag har inte hela
bilden över varför han blev utesluten. Se istället till
att försvaga dom skadliga från makten!

 
Ingen bild

Niklas R

17 mars 2018 08:43

Lyssnade på Åkesson på radion igår. Där kallade han partiet Alternativet för Sparkade. Det kan ju passa bra. I övrigt förhåller sig inte SD till AfS överhuvudtaget. Det är som att fråga Löfven hur de förhåller sig till F!

 
Ingen bild

KS

17 mars 2018 08:54

På sjuttiotalet ville vänstern föröka sig genom delning. Alla små vänster/kommunistpartier med olika bokstavskombinationer lyckades inte nå några positioner. Det enda man lyckades med var att försvaga vpk. Till er som vill gå över till AFS: Låt bli nu till valet i höst. Det blir bara samma resultat som för vänstern!

 
Ingen bild

SM811

17 mars 2018 09:09

Valet i år är ett mycket viktigt val och jag hoppas att alla Sverigevänner
röstar på SD. Mycket skit kommer att slängas över SD för att få folket
att rösta på något annat parti.
@Cosmik Debris
Att slänga ur sig citat utan sammanhang är bara för att vilseleda.

 
Ingen bild

Tobbe S

17 mars 2018 09:10

Det vi ser är tafatta och amatörmässiga splittringsförsök. Man introducerar inte ett nytt parti sex månader före ett riksdagsval. Det tyder på ett splittringsförsök som betalats av någon som vill få bort SD. Fråga till AFS: Var får ni pengarna ifrån?

 
Ingen bild

Hacke

17 mars 2018 09:55

Enig med dig Thoralf, som så ofta. Nu om någonsin måste sverigevänner samlas och dra åt ett och samma håll mot det gemensamma målet – att ta tillbaka landet från lands- och folkförrädarna. 2018 är som jag ser det sista chansen till en verklig början på en förändring.
Sd med sin exempellösa tillväxt är i nuläget enda chansen till inflytande och förändring på riktigt. Därför finns det inget utrymme för internt tjafs och splittring. Varför bjuda motståndarna på ett sådant önskescenario. Falanger och strider är närmast oundvikliga i ett parti med starka viljor och snabb tillväxt men detta får ha sin tid när krutröken lagt sig och växa fram i lugn och ro som ytterligare ett seriöst alternativ inom den stadigt expanderande sverigevänliga folkrörelsen. Inte som nu hastas fram och presenteras ett halvår före valet.
Man kan bara önska att alla sverigevänner uppträdde och agerade som Thoralf, som i med- som motgång alltid och osvikligt sätter landet och folket framför sin egen person.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 10:41

Tack Hacke!

 
Ingen bild

SM811

17 mars 2018 10:08

Vill ni följa SD valkonferans kan ni titta här.
https://www.youtube.com/watch?v=DXzTasxsfd4

 
Ingen bild

Friholt

17 mars 2018 10:09

@Ulrika 17 mars 07,41. Så sent som i torsdags åhörde jag en utfrågning från två journalister av Åkesson på ett poduium på Stockholms Centralstation.

Den då på förmiddagen uteslutne rikdagsmannen berördes. Åkessons kommentar var att riksdagsmannen inte kom ifråga till nästa period eftersom han inte förordats av sitt varldistrikt samt att personen gått över till Alternativ för Sverige. För detta uttalande fick Åkesson en av många applåder från de c:a 200 tillfälliga åhörarna från när och fjärran (resenärer) som stod rätt opp o ner under den nästan en timme långa utfrågningen.

 
Ingen bild

Kalle

17 mars 2018 10:36

Nu pågår SD:s Landsdagar. Var kan man se det??? TV verkar ignorera SD:s Landsdagar totalt. Finns det någon annanstans man kan se dessa intressanta Landsdagar.

Är SD helt utmobbat av TV eller har SD mobbat ut TV???

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 10:58

Det finns en mängd kameror

 
Ingen bild

oveg

17 mars 2018 10:50

Det är verkligen ett märkligt valförrättningsförfarande vi har i Sverige med alla dessa lösa valsedlar som ska distribueras till varje valställe - det är dyrt och omständligt; och kanske också integritetsstörande när andra i lokalen kan se vilka valsedlar väljaren plockar före röstningen. Ett nytt parti måste, som Thoralf också påpekar, låta trycka och sen se till att deras valsedlar finns på varje valställe (och kanske även vakta dem, så att de inte försvinner eller täcks över).

Sverige kunde enkelt lära av Danmark här, som har en gemensam valsedel för alla partier som ställer upp i valet, en valsedel som skickas med posten hem till varje väljare i god tid före valet. Väljaren får sedan med kryss markera sina val, innan det är dags att ta sig till vallokalen och stoppa valsedeln i urnan. Det danska förfarandet förutsätter dock att väljaren klarar av att med kryss på rätt ställe göra sina val.

http://www.thedanishparliament.dk/Democracy/Elections_and_referendums/General_elections/Voting.aspx

https://dan.wikitrans.net/Valsedel

 
Ingen bild

Hm

17 mars 2018 10:59

Många som ogillar AfS hävdar att det är en bortkastad rösta att välja dem. Samma resonemang kan i så fall gälla för Sverigedemokraterna innan de kom in i riksdagen. Skall man rösta taktiskt eller efter övertygelse? Du avgör i september!

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 11:07

Det tog många val innan SD kom ens i närheten av riksdagen

 
Ingen bild

Pelle

17 mars 2018 11:00

http://www.barometern.se/kalmar/dromhuset-som-regnade-bort

Är Kalmar kommun riktigt kloka? Verkar förenat med livsfara att bo i Kalmar och varför ska inte beslutet lämnas ut? Rebecka Persdon lägger locket på. Som vanligt alltså.

 
Ingen bild

Boris

17 mars 2018 11:06

Håller helt med Thoralf. Sverigevännerna måste sluta leden. Var sak har sin tid och nu är tiden för enighet, inte splittring. Det är oerhört viktigt att SD får alla sverigevänners röster kommande val. Bedrövligt att se vissa människors agerande.

 
Ingen bild

Hm

17 mars 2018 11:28

"Det tog många val innan SD kom ens i närheten av riksdagen"
Just det, det var ju alltså bra att vi envist fortsatte att ge SD vår röst utan att känna att den var bortkastad. Visst kan man ogilla Alternativ för Sverige men många tycker att deras program ligger väldigt nära vad de själva tycker. Precis som en gång Sverigedemokraterna när de visade sig på den politiska arenan.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 12:02

Problemet är att tiden håller på att rinna ut! Om det inte redan är för sent.

 
Stefan K

Stefan K

17 mars 2018 11:36

Samtidigt måste vi erkänna att SD kunnat hantera vissa saker på ett annat sätt.

Jag hade hellre sett Kasselstrand i SD än i AFS och jag hoppas Ekeroth får chansen att visa att han mognat och vuxit i kostymen.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

C Andersson

17 mars 2018 11:51

Thoralf. Du vinnar inta några röster till SD genom din aggresitivitet mot AsF. Ditt resonemang om valsedlar är rent löjligt. Du vet mycket väl kan använda blanka valsedlar om sedlarna för något parti skulle saknas. Men det gäller att få ut budskapet. Men det finns många kanaler nu för tiden:

Thoralf. Du vinnar inta några röster till SD genom din aggresitivitet mot AsF. Ditt resonemang om valsedlar är löjligt. Du vet mycket väl kan använda blanka valsedlar om sedlarna för något parti skulle saknas. Men det gäller att få ut budskapet. Men det finns många kanaler nu för tiden:

https://www.val.se/svenska-valsystemet/valsedlar-och-personrosta/blanka-valsedlar.html

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 12:07

Jo, visst är jag medveten om detta men hur många av väljarna tror du är det. Hur många av egenhändigt skrivna valsedlar tror du kommer underkännas eftersom man inte skrivit rätt?

 
Ingen bild

Christer

17 mars 2018 12:02

Håller med dig Thoralf! Det här blogginlägget var ett av de bästa och viktigaste du skrivit någonsin. Är man Sverigevän så vet man också hur man ska rösta. Det borde de som nu befinner sig i AFS också inse.
Till @ World Travellers lista över islamiseringen och mångfaldens utbredning vill jag bidra med följande: En bekant till mig sitter i styrelsen för en hembygdsförening. Dom stod inför en kostsam renovering av taket till fastigheten deras museum är inrymt i. Så dom sökte ett ekonomiskt bidrag av Riksantikvarieämbetet. Dom slänger ju inte ut pengar hur som helst utan är mycket noga med dokumentation innan en utbetalning kan ske. Så Hembygdsföreningen hade ett mycket omfattande formulär de skulle fylla i. Men det som förvånande var att Riksantikvarien ville i ett särskilt stycke veta hur föreningen arbetar för "mångfald"? En svår fråga tyckte styrelsen.
I ansökningshandlingarna stod det att frågan om mångfald var inget som Riksantikvarien själv hittat på. Det hade utgått som ett generellt direktiv från Huvudmannen, vilket betyder Staten. Så har det blivit i Sverige.
Ps Hembygdsföreningen har ännu inte fått något bidrag, deras ansökan har ännu inte behandlats.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 12:09

Sorgligt att läsa detta om hembygdsföreningen

 
Ingen bild

Hulda mk1

17 mars 2018 12:09

Det bästa vore om Afs satsade i tex. Stockholm och där växer i lagom takt. Varenda röst, varenda mandat är viktigt i riksdagen nu i september..

 
Ingen bild

Kent

17 mars 2018 12:18

Håller med Ulrika rasistiska tillmälen borde vara reserverat för sjuklövern,även det övriga hon anför kan jag också skriva under på.
Vad har SD gjort med 12,86% i 2014 års val som man inte kan göra med 18-20% och 4-6% till Afs.
Enligt Sentio är väl SD på 23% nu tror inte S och M väljare går direkt till AfS,utan det är gamla SD väljare som inte vill ha skattefinansierad publicservice som medför direkt mobbning av SD i Svt Sr.
Kenske en stödröst på KD är bättre förvaltning av min röst,för och slippa Margots arabvänliga politik,som boende i Kronoberg kan jag inte kryssa Toralf annars vore det givetvis förstahandsvalet.
Blir fackombudsmän petade för uppdrag i SD vad skulle de då bli i AfS.
Kommun och landstingsval blir SD såklart.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 13:26

SD säger nej till skattefinansierad public service!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 mars 2018 12:27

Visst verkar det vara ett sisyfosarbete för AfS att få ut valsedlar till 6.000 vallokaler. Men de kanske hittar på något sätt att ordna det på. Idag kan man printa ut biljetter med EAN-kod på sin egen skrivare. T ex.
Valsedlarna kanske inte behöver vara i varje vallokal för att ändå nå de procent av väljarna som vill rösta på partiet.

Hur gjorde Ny Demokrati? De hade väl inte mer än ett halvår på sig de heller? De fick över 6% på första försöket och det var helt utan alla möjligheter som internet nu erbjuder.

Vad blir det för skillnad i rikspolitiken om SD får 20%, 25% eller 30%? Jag ser ingen möjlig skillnad annat än att färre 7-klövrar göds av riksdagssystemet. Politiskt får SD ändå sitta på läktaren och titta på bollarna och de öppna målen. Se men inte röra, så att säga.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 13:29

Ny demokrati hade stor hjälp av media. Det har aldrig SD haft men det kanske vi nu får tack vare AfS.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 mars 2018 12:44

Det finns även andra med betalda valsedlar som knackar på dörren till fina rummet.

https://www.youtube.com/watch?v=UwucU14_UdA

Skratta inte, jag tror de kommer in.

 
Ingen bild

Sven Dacke

17 mars 2018 12:48

Kan meddela att SD kör Live Strem på YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=DXzTasxsfd4

 
Ingen bild

Hm

17 mars 2018 13:14

Apropå Sverige först så verkar det nu klart att Ekeroth petas. 119 röstade för valberedningens lista och 52 på alternativlistan.X-pressen skriver att Ekeroth kommer att flytta till Ungern, delvis p.g.a säkerhetssituationen. Nog den värsta förlusten för SD hittills.

 
Ingen bild

Observer

17 mars 2018 13:26

....Ja, hörni,

"Alla som vill se en förändring av Sverige måste lägga sin röst på SD. Det finns inget annat val. Alla röster på nya små partier är totalt bortkastade röst"

Förvisso

...Men det är lika bortkastat att lägga röster på ett SD som har tagit bort foten från gaspedalen på upploppsrakan och låter medtävlarna köra förbi!

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 15:59

Du har inte lyssnat på Jimmie Åkessons tal på valkonferensen förstår jag. Om du gjort det skulle du inte uttryckt dig så negativt!

 
Ingen bild

Observer

17 mars 2018 13:30

@Thoralf; Ta och fråga Åkesson var f..n annonskampanjerna är någonstans!? När du träffar honom! Har han tänkt köra dem 14 dagar innan valet? -För oss väljare blir det alltmer uppenbart. Detta är inte bra!!!

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 16:01

Nu är det kanske inte Åkesson du skall ta detta med. Det finns närmare 30 distrikt inom SD och säkert 150-200 kommunföreningar som också kan köpa annonser i media.

 
Ingen bild

Adam

17 mars 2018 13:57

Rebecka Persson och hela Samhällsbyggnads verkar korrupta. Björn Strimfors behöver inget bygglov?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

17 mars 2018 14:18

SD på Twitter:

"Public service sköter inte sitt uppdrag och därför kommer vi inte att stödja en finansiering genom skattesedeln"

Mycket bra :-)

Avskeda alla desinformatörer och riv TV-huset!

 
Ingen bild

Morgan Malmborg

17 mars 2018 14:29

Thoralf är åter petad från riksdagslistan. Mattias Karlsson tycker inte om Thoralfs blogg där han är ärlig och kommer med konstruktiv kritik även mot sd riks blans annat varför de är så tysta. Men frågan Thoralf måste svara på är om hur skulle Du reagera om Mattias uteslöt dej. Skullecinte även Du bli förvånad, besviken eller bitter. Många har ju blivit uteslutna för mindre saker. Jag själv fick 48 timmar på mej att lämna sd eller gå ur själv. Felet jag hade gjort var att sa att Henrik Gustafsson på sd press gjorde ett dåligt jobb när han ljög om mej till media. Fast jag hade skriftligt bevis från riks. Olle Felten har som riksrevisor granskat mitt fall och säger att så hör får det inte gå till. När Felten sedan framförde kritiken till Jomshof fick han sparken som revisor, sedan petad från riksdagslistan. Hur skall alla vi som behandlats fel av sd kunna rösta på detta parti. Själv kommer jag självklart rösta på AFS. Det pratas om bortkastade röster en röst på sd är ju också bortkastad ett parti helt utan inflytande efter 8 år.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 16:06

Morgan Malmborg
Ditt påstående om att SD efter 8 år är helt utan inflytande är fullständigt fel.

Tror du S och M skulle gjort en 180 graders sväng om inte SD fått opinionssiffror som varit mellan 25-30 procent. Då drabbades både S och M av panik inför valåret.

Tror du KD varit emot böneutrop om SD inte funnits för att ta ett dagsaktuellt exempel.

SD påverkar mer än vad många uppenbarligen förstår. Om vi dessutom kan dubblera oss i ännu ett val så kommer vi kunna styra och påverka ännu mer.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 mars 2018 15:01

Glömde länken

Ännu ett nytt parti och det ska ställa upp i alla tre valen + valet till EU.

De kommer inte in någonstans. Men har ni lite tid över så läs allt på länken. Det är lärolikt att ta del av hur vissa människor tänker och tycker. Det ökar på ens förståelse om mångfalden i Och man blir bra mycket mer medveten om svårigheterna med "integration"

https://jasingroup.page.tl/F.oe.rsta-sidan.htm

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 mars 2018 15:19


Apropå valsedlar.
Visst fick ND massor med "reklam" under sitt tåg genom Sverige. Men det var mer frågan om hur de fick ut sina valsedlar till lokalerna jag tänkte på. Hur skedde det?

Antag, bara för diskussions skull, att AfS på sin hemsida lägger upp en tydlig bild på sin rikssedel med klippmarkeringar att enkelt skriva ut på vanligt vitt papper.

På vad sätt kan den underkännas? Kan den underkännas för att den inte är gul? Eller för att papperskvaliteten är fel?

Det finns färgat papper för ca 100 kr bunten. Bara någon säger vilken färg som är bäst, så tror jag problemet med distribution är löst.

https://www.papperskungen.se/kopieringspapperkopieringspapperfargat-c-210_211_212.html




Thoralf Alfsson

17 mars 2018 16:08

En egenhändigt utskriven valsedel kommer underkännas.

 
Stefan K

Stefan K

17 mars 2018 16:26

Enligt media kan Hanif Bali sitta löst till. Inte bara efter den senaste fadäsen, utan genom hans offensiva framtoning.

Han är en av Moderaternas absolut mest populära företrädare, men också de inser att popularitet inte alltid rimmar med det ansvar som följer med det politiska engagemanget.

Ni förstår att jag gör kopplingar till Kent Ekeroth.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Niklas R

17 mars 2018 16:32

@Ölandsbonde
Valsedlar ska vara enligt standard och fast angivna mått med korrekt färg.
Detta för att förhindra valfusk.

 
Ingen bild

Friholt

17 mars 2018 16:37

@Morgan Malmborg 17 mars 14:29 Jag vet inte hur stor du är, men du verkar ta väldigt stora ord i din mun så jag kan ana svaret på min fråga. Förmodligen har du gått vilse i pannkakan eller möjligen i blåbärsskogen och väldigt mycket längre bort än Mors lille Olle.

 
Ingen bild

d

17 mars 2018 16:42

Enade vi står söndrade kommer vi att falla.
Ett tänkvärt citat.

 
Ingen bild

Observer

17 mars 2018 16:43

@Thoralf;

"Nu är det kanske inte Åkesson du skall ta detta med. Det finns närmare 30 distrikt inom SD och..."

Nä, men jag tänkte att du kunde ta det med honom!!

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 17:04

På riksnivå finns det en kommunikationsavdelning som sköter detta och jag har fullt förtroende för Wallerstein som leder gruppen. Det tycker jag att man bevisat under flera år och de kampanjer som genomförts.

På lokalnivå bestämmer vi dock själva och vi kommer under april börja våra olika kampanjer.

 
Ingen bild

Hacke

17 mars 2018 17:13

Vill haka på signaturen ”oveg” (10:50) om den odemokratiska och för insyn helt öppna valproceduren kring valsedlarna. Något de styrande nu äntligen erkänt är otillfredsställande men ”inte har råd” (!!) att åtgärda förrän till nästa val. Här borde väl ändå gränsen för bananrepublik vara passerad.
Redan vid förra valet tog jag kontakt med sd och påtalade vikten av att få valsedlar hemskickade (mitt bostadsområde var ett som missades) så att man i lugn och ro kan förbereda sig och ladda med färdigt material och därmed slippa olägenheten och fumlet i det ”skyltfönster” demokraturen ställt i ordning för den procedur som är folkets enda chans att komma till tals och säga sitt vart fjärde år. Inte ett enda hushåll får missas i detta sammanhang med rådande ociviliserade förhållanden!

 
Ingen bild

Observer

17 mars 2018 17:34

@Thoralf; Det låter bra det!
Anledningen till att AFS börjar växa snabbt är tonen som du kan se på länken nedan!

https://pbs.twimg.com/media/DYUmSb-X4AA3Pbb.jpg

Talar man till barn?
Detta måste SD upphöra med omgående.

 
Ingen bild

SM811

17 mars 2018 19:27

Hur kunde politiker och gammeltidningarna blåsa ett helt folk så sablars illa
http://soldatmamma.blogspot.se/2018/03/hur-kunde-politiker-och.html?m=1

 
Ingen bild

Underhuggaren

17 mars 2018 19:31

Jag har alltid gillat dig, Thoralf. Men - den utveckling som SD slagit in på passar mig inte. Jag har därför idag blivit medlem i AfS och kommer ge dem min röst i september. Hoppas ändå att du kommer fortsätta att verka som en positiv kraft inom SD, och jag lovar att fortsätta följa din utmärkta blogg!

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 20:15

Det är lång tid kvar till valet så du hinner ångra dig

 
Ingen bild

Pepparholm

17 mars 2018 19:38

Skönt att höra Jimmie säga att SD är landets trygghetsparti. Utvisa alla grova brottslingar. Internationella konventioner skapade av lobbygrupper som t ex Amnesty ska inte styra vårt rättsväsende.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

17 mars 2018 19:57

Skicka ut grova brottslingar !
Bra Åkesson ! Klara besked i rätt riktning.
Alla som är här olagligt ska också ut.
Tiggeriet elimineras och gränsen ska stängas.
Så snabbt som möjligt och det är för att rädda Sverige.
Det krävs även att vi går ur dagiset i Bryssel.

 
Ingen bild

Anders

17 mars 2018 20:38

Bra inlägg som vanligt Thoralf,nu måste vi sluta leden och kasta bort prestigen,om vi ska kunna påverka ännu mer för nu börjar det bli bråttom. De som skriver att SD inte har påverkat politiken måste vara både blind och döv,så gott som alla partier tävlar ju om att få genomföra SD:s politik Light,så alla Sverigevänner ge järnet nu fram till valet och påverka omgivningen att rösta rätt.

 
Ingen bild

Boris

17 mars 2018 20:44

@observer
Vad är det du tycker är konstigt med partiledningens order att inte närvara vid Afs presskonferens. Det vore djupt oprofessionellt att gå det borde var och en förstå själv.

Thoralf Alfsson

17 mars 2018 21:04

Dessutom gällde det enbart anställda tjänstemän.

 
Ingen bild

Gunnark

17 mars 2018 21:41

jag har sagt det tidigare och säger det igen!

AFS är ett vänsterextremt parti som skulle vara mer skadliga om dom kom in i riksdagen än vad FI skulle göra!

Om folk slutar läsa rubriker och istället läser texten,då skulle dom se hur Budgeten för att genom det som AFS vill,det slår Gudrun Schymans ord om hitan och ditan!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

17 mars 2018 21:44

Det har jag sagt länge.

https://www.svd.se/miljoskal-talar-for-mer-begransad-invandring

En miljöbomb är vad det är. Och var står de gröna khemererna?

 
Ingen bild

weasel

17 mars 2018 23:08

Det finns kanske vissa tillfällen då man kan och bör rösta på Afs istället för SD.
Sedan finns det vissa tillfällen då man kanske INTE bör göra det.
Såsom det här tillfället då...;
S 24,6 %
SD 23,0 %
M 19,5 %
( Sentio Mars )

Rent matematiskt och parlamentariskt så blir en röst på Afs i detta läge en röst på Löfven/Kristersson.

 
Ingen bild

World Traveller

18 mars 2018 00:27

This is what India columnist Ajit Datta had to say about Trudeau;

Justin Trudeau is a mascot of everything that is wrong with the world today. From being at the forefront of encouraging every degeneracy to welcoming radicalism into his homeland, from cheap gimmicks of tokenism at attempts of creating a culture of politically correct absurdities, the stink of his leftist hypocrisy wafts far and wide. As citizen of India, I could not care less if the elected leader of Canada seeks to drive his nation to the dumps. But where it has an adverse effect on my country is where I chose to draw the line.

Mr Dattas asikter om trudeau stammer bra in pa flera andra statsledare. Jag kommer narmast att taenka pa Sveriges Lofven, Tysklands Merkel, Frankrikes Macron. Samtliga diskriminerar sin egen befolkning och driver sina laender mot fullstandigt kaos och diktatur under EU.

 
Ingen bild

Laglydig

18 mars 2018 00:41

@Ölandsbonde Lördag 17 mars 21:44

Såg du mitt svar på din intressanta frågeställning under
EMMABODA KOMMUN PÅ VÄG UTFÖR?

 
Ingen bild

onkel sven

18 mars 2018 09:26

Jorå, vi är medlemmar i två föreningar för döva och hörselskadade ,hur tror ni vi upplevs när de andra får reda på att vi sympatiserar med SD ?
Ja just det , vi ses som något som katten släpat in och munnarna på rubricerade blir som hönsarslen ! Den ena föreningen är sossestyrd och den andra Röda Korsstyrd !

 
Ingen bild

Lotta_1

18 mars 2018 10:19

Jag förstår ärligt talat inte alla de, likt griniga småbarn som med trumpen min nu deklarerar att de minsann inte skall rösta på SD. Vad gör ni då här på bloggen? Fattar ni inte att det tar tid för ett parti att växa sig så stora att de kan göra skillnad i politiken? Alla känner vi till de övriga 7 partiernas vägran genom dessa 8 år att ens samtala ön mindre samarbeta med SD. Massmedia har även de gjort sitt bästa för att tiga ihjäl SD. Titta bara på alla de debatter som de två nyhetsprogrammen på SVT har haft genom åren, hur många gånger har SD varit inbjudna dit? Hur lätt tror ni det är att då få något inflytande? Att som SD trots det återigen växa till nästan dubbla storleken, enligt senaste Sentiomätningen är smått fantastiskt. En sista fråga. Låt oss säga att Afs kommer in i riksdagen med 4% hur mycket tror ni de kommer kunna påverka politiken som inte SD kunnat med tredubbla storleken? Jag kommer rösta på SD i valet, det är vårt lands enda chans.

 
Ingen bild

Pepparholm

18 mars 2018 10:40

Jag lyssnade just på Jimmie Åkessons tal och blev så glad.

 
Ingen bild

?Sanningen

18 mars 2018 11:05

@Lotta_1,

Kan mycket väl vara så att det är de berömda sosse-trollen som sår split i den enda rörelse som kan rädda Sverige.

 
Ingen bild

Sverige

18 mars 2018 13:59

Ikväll i Agenda ska förbud av friskolor diskuteras. Ebba Bush Thor tycker detta ska tillåtas - klart hon vill, som gått i Livets Ord själv.

 
Ingen bild

Sverige

18 mars 2018 14:02

Religiösa ska tilläggas.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

18 mars 2018 14:37

->Laglydig.
Nu har jag sett ditt svar. Bra med lite siffror. Nu tog du bara upp utandningsluften för 1,5 miljoner muslimer. Vilket motsvarar hälften av bilarnas koldioxidutsläpp.

1,5 miljoner räknat är möjligen rätt för just muslimer men ser du till invandringen i stort så handlar det om över tre miljoner.

Nu är det inte bara utandningsluften från 1,5 miljoner muslimer som ger bidrag. De kör också bilar, eller skjutsas i alla fall kring i fordon. De konsumerar mat och kläder som har producerats med utsläpp av koldioxid. Ser man sedan till bostäder och vad sådana kostar att producera avseende material, transporter och energi så blir det minst sagt "lite till".

Även dessa 1,5 miljonerna konsumerar vård och utbildning som sker i för ändamålet byggda lokaler som också drar sitt för ventilation och uppvärmning.

Om vi slutligen tittar på vad en människa i MENA-land förbrukar i form av energi för uppvärmning av sin bostad och jämför med vad motsvarande människa drar i Sverige lär skillnaden bli så väldigt stor att någon fordonskatt behövs inte alls. Staten kan ge till transportstyrelsen av alla miljarder de drar in på skatt från drivmedel.

Jag ser att nu börjar tydligen fler se på invandringen med "klimatsmarta" ögon.
Jag hade ett inlägg i lördags kl 21:44 om det.

Här är länken:

https://www.svd.se/miljoskal-talar-for-mer-begransad-invandring

 
Ingen bild

Sven

18 mars 2018 15:42

@Thoralf: Hörde att du själv är Cosmik Debris, Hacke och Observer. När jag läser deras/dina kommentarer så förstår jag att det är sant.

Thoralf Alfsson

18 mars 2018 17:34

Jag är även Sven ;-) Vilka fler alias tror du jag har? Jimmie Åkesson?

 
Ingen bild

Laglydig

18 mars 2018 16:43

@Ölandsbonde Söndag 18 mars 14:37

Jag tog bara upp utandningsluften för 1,5 miljoner muslimer eftersom jag tyckte att det var intressant att ställa den i relation till bilarnas totala CO2 påverkan på miljön. Och jag var överraskad över att utandningsluftens påverkan var så stor.

Majoriteten av övriga invandrare kommer från Norden och EU och gruppen invandrare definierat som utlandsfödda samt barn födda i Sverige till två utlandsfödda föräldrar är drygt 2,4 miljoner totalt (inte 3 miljoner). Källa: SCB.

I övrigt är jag helt enig med dig om att muslimernas övriga livsföring naturligtvis släpper ut väldigt mycket mer CO2 än deras utandningsluft.
Om man alltså skall tänka "klimatsmart" så borde man alltså propagera för repatriering av den muslimska befolkningen till sina hemländer.

Måste säga att jag aldrig tänkt över den frågan eftersom jag anser att hela den här "klimathysterin" med tillhörande psykiska sjukdomar som t ex "klimatångest" är en ren bluff eller bullshit!
Men nu finns det alltså ett argument mot debatterande, indoktrinerade miljöaktivister som samtidigt är för att massinvandringen skall fortsätta. De båda ståndpunkterna går helt enkelt inte att förena!

Mycket intressant artikel i SvD, tack för den! Har redan spridit den vidare.

Det som tyvärr väldigt många prognoser vid olika invandringsalternativ INTE tar hänsyn till är att nativiteten hos importerad muslimsk befolkning är betydligt högre än svensk, nordisk eller övriga EU:s nativitetstal. För svenskar med svensk bakgrund ligger nativitetstalet (antalet levande födda per 1 000 invånare) strax under 11, medan t ex Syrien (22,16), Irak (33,63), Afghanistan (33,98) och Somalia (43,66) ligger betydligt högre.
Alltså kommer den totala befolkning att öka snabbare än prognoserna, p g a att antalet svensk födda muslimer kommer att öka mycket kraftigare än befolkningen med svensk bakgrund, oavsett vilket antagande man gör om årlig invandring.

 
Ingen bild

Goliat

19 mars 2018 15:56

Vad patetiskt att pampen Johan Persson går ut i Baromrtern idag och säger att han är nöjd med att Kalmar inte får något bidrag av Regeringen för segregation i kommunen. Det innebär att han lyckats, säger/tror han själv. Kalmar har enligt JP låg arbetslöshet och är bättre än alla andra närliggande kommuner.

Man tar sig för pannan!

 
Ingen bild

Calle

19 mars 2018 16:15

@ Lotta _1 18/3 10;19
Precis, därför härligt att SD tycks ha svängt 180 grader gällande Public sevice frågan

 
Ingen bild

Lars

20 mars 2018 19:59

Mycket viktigare att SD blir största parti än att AfS kommer in. Har inte väntat fyra långa år på att riskera en bortkastad röst.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards