thoralf

Direktlänk till inlägg 28 februari 2018

MIN PARAFRAS PÅ KALMAR KOMMUNS LOGOTYPE

Av Thoralf Alfsson - 28 februari 2018 12:15

 

Nytt förslag på Kalmar kommuns logotyper.


För ca ett år sedan meddelande majoriteten att man ville förändra kommunens logotype. Det var ett ganska bedrövligt och färglöst förslag i förhållande till den använda logotypen. Förslaget mötte många protester, inte minst från statsheraldiker. Läs mitt blogginlägg


I samband med detta hade en helt anonym person tagit fram logotype för min blogg som var en parafras på Kalmar kommuns logotype. Där tornet skulle representera ett T och porten i tornet ändrats till formen av ett A. Med andra ord mina initialer. Jag tyckte idéen var så pass bra att jag ändrade min header enligt den anonymas förslag.


Nu har Kalmar kommun tagit fram ett nytt förslag på logotype som är betydligt bättre än tidigare förslag. Med anledning av detta blev jag kontaktad av Barometern som ville höra min åsikt och undrade om jag tagit patent på min logotype. Det blev en artikel i dagens Barometern och därmed också lite reklam för min blogg, ännu en gång.

http://www.barometern.se/kalmar/ja-till-nygammal-grafisk-profil/


 



”Henrik Nilsson, kommunikationschef på Kalmar kommun, ser inga likheter mellan logotypen på kommunens hemsida och den Alfsson använder.

– Hans är likt förslaget vi hade för ett år sedan. Det vi går fram med nu är på intet sätt likt.

 

Är det inte snarlikt menar du?

– Vi använder vapnet som kommunen har haft i 20 år. Om det är likt eller inte är i betraktarens ögon. Vi kommer aldrig använda det utan att det står Kalmar eller Kalmar kommun under.”

 

Vad bra! Då har jag svart på vitt att Kalmar kommun inte kommer bråka om min logotype när de har registrerat sina nya logotyper  ;-)

 


 
 
Ingen bild

brandmannen

28 februari 2018 12:36

När kommer listan med SD-namn till Riksdagen. Kommer du med tror du?

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 14:01

Som det ser ut nu kommer jag på plats 63

 
Ingen bild

bill-svensson@hotmail.com

28 februari 2018 13:12

Inte bara loggan, du får kredit av BLANK angående parkering på stortorget. Undergången är nära i tidningsvärlden...

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 14:03

Jag såg det, lite förvånande.

Det kanske är många som besökt Barometern som blivit bötfällda ;-)

Jag får göra ett blogginlägg på det också.

 
Ingen bild

Granskningsnämnden

28 februari 2018 13:22

SVTs reporter Anna Klara Blankel utsätts för sexuella trakasserier i Rinkeby av utländska män.
‘Jävla hora, stick härifrån’ skriker gubbarna som sitter på ett café dominerat av män när hon försöker gå fram för att ställa några frågor.
(SVT-Aktuellt 27/2/2018)

SVT polisanmäler inte?!

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

28 februari 2018 13:27

Klas Friberg, ny SÄPO-chef.
Jag fick en smärre chock.

Han satt i programmet DEBATT och påstog att skjutningarna i Gtbg inte är farligt för allmänheten.

Det minnet får mig att förstå vilket "missfoster" Lillmorgan har letat fram.
Han har strukit Dan Eliasson medhårs i alla år och det ger inget förtroende från mig.

 
Ingen bild

SM811

28 februari 2018 13:28

Logon till vänster i färg hade jag valt. Varför detta att byta?
OT: Fredrik Reinfeldt och Stefan Löfvens Sverige börjar ta form.
Stefan tycker att invandringen lönar sig på lång sikt och att Sverige är på rätt väg.
Här blir SVT-kvinnan kallad "jävla hora" i Rinkeby.
http://www.friatider.se/h-r-blir-svt-kvinnan-kallad-j-vla-hora-i-rinkeby
Fredrik vill särskilt poängtera "Tack för att ni valde Sverige".
Betänk också att Ulf Kristersson applodera på detta uttalandet.

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 14:05

Alla logotyper kommer användas beroende på i vilket sammanhang och i vilken utformning

 
Ingen bild

Sverker

28 februari 2018 13:46


Hela havet stormar i Sverigedemokraternas riksdagsgrupp, enligt Expressens uppgiftslämnare.

När partiets valberedare i dag presenterade de 60 namn som ska stå på valsedlarna saknas flera av partiets tyngsta profiler.

Det är sedan tidigare känt att den kontroversiella riksdagsledamoten Kent Ekeroth petas från riksdagslistan – men han är långt i från ensam.

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 14:07

Av den befintliga riksdagsgruppen så finns 13 ledamöter inte med bland de 60 utvalda.

Där Kent Ekeroth, Mikael Jansson och Linus Bylund är det mest kända.

 
Ingen bild

Sverker

28 februari 2018 13:50

Mattias Bäckström Johansson, Oskarshamn, och Anne Oskarsson, Mörbylånga, står båda på valbar plats när Sverigedemokraterna föreslår riksdagslista i Stockholm.

Varför inte Alfsson???

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 14:08

Fråga valberedningen!

 
Ingen bild

brandmannen

28 februari 2018 14:27

Hur många procent behövs för att du ska få en plats i RD?

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 14:52

Det finns två sätt om jag står på plats 63.

1. Vi måste ta 5 mandat i Kalmar län. Vi har idag 2 mandat. Men det kan även räcka med 4 mandat. Jag går inte närmare in på att förklara hur det kan bli så.

2. Att jag får många personkryss på riksdagsvalsedeln. Det vill säga att jag kryssas på minst 5 procent av de som röstar på SD i Kalmar län. Tufft men inte omöjligt om jag får stöd av alla mina läsare av bloggen i Kalmar län.

 
Ingen bild

Emil

28 februari 2018 15:16

Inte förvånande med en kommun som helt saknar egna idéer och tar efter andra i allt. Se bara långbänken vid slottet.

 
Ingen bild

Sven-Erik

28 februari 2018 15:28

OT. Länken till DI är/var utan betalspärr. Hoppas Thoralf är på valbar plats. Det finns få som gör så mycket för SD att många kommer bli besvikna om partiet inte sätter Thoralf på valbar plats.

https://www.di.se/nyheter/ekeroth-och-forre-sd-ledaren-petas-fran-lista/

 
Ingen bild

Fredde

28 februari 2018 15:38

Det behövs en Thoralf i varje kommun, och många i riksdagen! Oavsett vad valberedningen tänker så vet jag vem jag ska rösta på i valet... :-)

Jag såg förresten att man skrivit upp åldern på ett antal "flyktingar", det är bara början, det finns många skäggiga "17-åringar"

 
Ingen bild

Lasse Axelsson

28 februari 2018 15:39

Vi vill inte förlora dej till riksdagen, du behövs på hemmaplan också, för du orkar väl inte med både och

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 17:39

Det finns många som dubblerar riksdag och kommun.

 
Ingen bild

O´ Hyra

28 februari 2018 15:48

"Sverigedemokraternas valberedning lyfter fram fyra av de nya kandidaterna till partiets riksdagslista.
Thomas Morell från Skaraborg är sakkunnig expert på Sveriges åkeriföretag och har polisbakgrund. Katja Nyberg är polis på Noa, Nationella operativa avdelningen. Ebba Hermansson från Mölndal kommer att leda en satsning inom partiet för att nå ut till unga kvinnor och Jonas Arvidsson från Skellefteå har arbetat med ensamkommande ungdomar och i debatten starkt förordat ålderstester."

 
Ingen bild

Bajen666

28 februari 2018 16:02

Kom igen nu alla Kalmarlänsbor som är Sverigevänner, kryssa nu in er förträffliga kandidat till Sverigedemokraterna Thoralf Alfsson.
Tänk om vi här nere i Blekinge hade haft nåt som liknade Thoralfs kamp emot 7-klövern och MSM.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 februari 2018 16:46

Dags att tänka på nationens bästa,
eller fortsätta att kravlöst importera
fler parasiterande muslimer. Riv alla moskéer,
förbjud islam i Sverige. Vi vill inte ha dom.

 
Ingen bild

Loviseholm

28 februari 2018 17:08

Kan vi som bor i annan del i landet hjälpa till på något sätt?

Thoralf Alfsson

28 februari 2018 17:44

Det måste jag nog fundera lite på.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

28 februari 2018 17:16

Läste om barnet, det stackars barnet
som inte mådde bra. Han kostade 3 700 kronor
per dygn. Det tycker dom styrande är helt OK
att svenska skattebetalare ska stå för.
Vad har överhuvudtaget Sveriges skattebetalare
för ansvar för dom här aggressiva, otrevliga, kravmaskinerna
från Apghanistan att göra?

Vem är jag? Svensk som arbetat sedan 17-års åldern, dvs
betalat skatt i över 40 år. Statens belöning är ca 350
kronor per dag. Allas lika värde?

 
Ingen bild

Robban

28 februari 2018 17:37

Hoppas du kommer med Thoralf!
Du behövs i riksdagen!

 
Ingen bild

JP2018

1 mars 2018 01:46

Fan vad skitnödig kommun Kalmar är.

 
Ingen bild

Alv

1 mars 2018 15:13

Henrik Nilsson är ju bara allmänt pinsam och idéfattig...

 
Ingen bild

Lars Josefsson

2 mars 2018 11:54

När jag gick i skolan, på 40-talet, så hade man Kalmar slott på stadens vapen. Skulle det vara alldeles fel att gå tillbaka till det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards