thoralf

Direktlänk till inlägg 30 januari 2018

STORTORGET TISDAG VS FREDAG

Av Thoralf Alfsson - 30 januari 2018 15:15

Jag låter bilderna tala sitt eget språk.


 

Idag vid ca 11:50


 

Fredag den 19 januari vid lunchtid.


Sedan bör det också nämnas att Kalmars alla kommunalråd sitter med fin utsikt från stadshuset över Stortorget. De behöver inte ens gå utanför dörren för att se det hela. De har alla sina kontorsfönster i den gula byggnaden bakom det högra torgståndet. Se bilden nedan.


Jag vet att de i varje fall inte är blinda!


 



 
 
Ingen bild

O´ Hyra

30 januari 2018 15:46

Alla ska bötfällas, NU.
Polis kan samtidigt finnas på plats för att
kontrollera om giltiga körkort finns, skatt och
försäkring likaså.

Brott ska beivras - hört talas om nolltolerans?
Herregud vilka fåntrattar som har ansvar,
som inte kan lösa ett så enkelt problem.

 
Ingen bild

Hm

30 januari 2018 15:48

Tydligt bevis på att muslimerna redan tagit över. Kan lag och ordning inte upprätthållas på micronivå är det snart kört för hela Sverige.

 
Ingen bild

Dumle

30 januari 2018 16:18

Läste igår att Kalmar kommun anlitat ett nytt effektivare vaktbolag, men det gäller såklart inte muslimernas bilar...eller? Oj, nu var jag rasistisk också, eller vad säger du, Bertil Dahl?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

30 januari 2018 17:01

I min kommun arbetar en invandrare(muslim) som parkeringsvakt. Vem eller vilka som bötfälls är inte ristat i sten. Vänner och bekanta till parkeringsvakten åtnjuter fördelar som vi infödda inte har.



 
Ingen bild

Pepparholm

30 januari 2018 17:10

Det är trevligt att se hela det gamla torget och hela arkitekturen på fasaden på domkyrkan.

SVT har ånyo kommit med falska nyheter i Opinion Live. Producenten har till och med erkänt. Intressant är att även riksdagsledamoten, socialdemokraten och supportern för Palestina Hillevi Larsson är med i spelet. S-Trollen sprider sig.

Jag hoppas att SD har avdelat någon att sammanställa alla falska nyheter från dem i PK som självutnämnda ska försöka strypa debatten.
https://samnytt.se/svt-spred-falska-nyheter-om-staffanstorps-mottagande-av-nyanlanda-det-var-olyckligt/

Thoralf Alfsson

30 januari 2018 17:56

Agendajournalistik!

 
Ingen bild

Hasse Pannband

30 januari 2018 17:19

När jag ser översta bilden på Stortorget, ser
jag det Sverige som jag älskar. När jag ser dom
två andra bilderna ser jag vad som håller på att
ske med MITT land. Det är inte hela världens land
som vissa tycks tro.

Sorgligt och ett fruktansvärt svek av 7-klövern som
nu försatt landet i ett kaotiskt tillstånd som jag
i min fantasi aldrig trodde att jag skulle behöva uppleva.

 
Ingen bild

Lena1

30 januari 2018 17:46

Det här är väl "allas lika värde"? OBS ironi.

 
Ingen bild

Observer

30 januari 2018 17:57

Einstein hade rätt -Ännu en gång. När han sade: Det enda som är oändligt, Är dumheten. ..Den tar aldrig slut, tydligen.

 
Ingen bild

Observer

30 januari 2018 17:59

Trafikmagasinet besöker DDR
https://www.youtube.com/watch?v=SpQxb4NHH4c
Ganska roligt att se att VI nu har fått samma saker som de hade i DDR! Kolla in skyltningen i början av filmen och trehjulsmopedbilarna som nu postnord infört mm HAHA helt magiskt ;)

 
Ingen bild

V

30 januari 2018 18:08

Om man anser att folk kan välja kön, oavsett biologiska fakta, så måste väl folk också kunna få välja ålder och etnicitet. Och då kan man inte ifrågasätta ”barnen” från Afghanistan som i många fall bevisligen är 20, 30 och 40 år gamla.

Om media och staten tar tredje kön på allvar, kan jag konstatera två ting: Hur i allsinadagar ska dessa kunna motverka fake news? För det andra vill jag tillkännage att jag är en två meter lång kinesisk kvinna 20 år gammal. Det känns rätt för mig. Inte kan väl det vara fake news?

https://detgodasamhallet.com/2018/01/30/fake-news-och-tredje-kon/

 
Ingen bild

Hasse Pannband

30 januari 2018 18:25

Observer:
Skoja inte med DDR.
https://www.youtube.com/watch?v=_THiV8cWU50

 
Ingen bild

Lars

30 januari 2018 18:30

Hur många människor lockar moskén där på fredagar, Thoralf?

Thoralf Alfsson

30 januari 2018 21:11

Jag tror de har tillstånd att vara 149 personer i lokalen. Därför måste man köra fredagsbönen två gånger, vilket borde innebära mellan 150-300 personer som besöker fredagsbönen.

 
Ingen bild

C Andersson

30 januari 2018 19:26

Om jag har förstått rätt så har polisen det övergripande ansvar att se till parkeringsföreskrifterna följs på bland annat kommunal mark.

Polisen kan väl inte lägga en anmälan åt sidan hur som helst?

 
Ingen bild

Hacke

30 januari 2018 20:19

Samma problemkälla, i stort som i smått. Källarmoské och parkeringsanarki vid Stortorget eller terrordådet i Stockholm där rättegången startade idag. Finns inte en dag, inte en nyhetssändning som inte domineras av denna galenskap som inte borde existera i vårt land över huvud taget.

 
Ingen bild

En småländska

30 januari 2018 20:43

På torsdag kan journalister och kommunanställda vallfärda till Larmtorget istället och prova hijab om organisatörerna får tillstånd då firas World Hijab Day där. Förra året höll de till på Stadsbiblioteket, vem vill frivilligt prova detta plagg?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

30 januari 2018 22:07

Utanför ämnet : Borde det inte vara straffbelagt att lämna nycklarna kvar i tändningslåset på bryggarbilen som ju blev ett mordvapen på grund av detta ? För övrigt i viken bil som .

 
Ingen bild

Hen

30 januari 2018 23:09

Vilket erbarmligt tråkigt torg. Ingen handel. Inga felparkerare.

 
Ingen bild

gun & gunnar

30 januari 2018 23:16


Inte ett ord på SVT om terroristen Akilof’s koppling till islam

SVT-murveln som svarar när vi ringer SVT Aktuellt på #31#087840000 låtsas först att han inte förstår frågan och undrar varför vi ställer den. Vi svarar med att denna fråga är/ borde vara lika relevant som frågan om Breivik’s kopplingar till högerextremismen som SVT ställde när fallet Breivik var aktuellt.
– ‘Vi tog upp frågan om Akilof’s kopplingar till IS’, säger murveln.
– ‘Har IS någon koppling till islam?’; undrar vi.
Murveln blir stressad av våra frågor, säger att han inte vet och på sedvanligt vis lägger han snabbt på.

 
Ingen bild

Lena1

30 januari 2018 23:41

Rekommenderar verkligen Julia Caesars artikel "Ett folk på undantag". Varning för den kommer att göra dig mycket upprörd hur de svenska politikerna satt i system att diskriminera sitt eget folk.
en skriver i sin kommentar: "Det är en ogripbar tragedi att bevittna de (svenskarna) vart fjärde år ger sitt trogna stöd och medgivande till sina egna bödlar och landsförrädare att fullbord sitt verk."

https://juliacaesar.blog/2018/01/28/ett-folk-pa-undantag/#more-3497

 
Ingen bild

G

30 januari 2018 23:48

På SVT får man gång efter annan höra att IS gör en extrem tolkning av islam. Faktum är att IS gör en enkel och rak tolkning av islam.
PS Läs koranen om du vill veta sanningen eller gå in på
http://wikiislam.net/wiki/Main_Page
-

 
Ingen bild

Cosmik Debris

31 januari 2018 00:21

"I fjol ökade antalet anmälningar om olovlig körning i Kalmar och Kronobergs län med 40 procent jämfört med 2016."

https://samnytt.se/olovlig-korning-okar-vi-rapporterar-fler-och-fler-utlandska-korkort-i-vara-insatser/

Undrar hur många utan giltigt körkort som parkerar sina bilar på Stortorget? Något för polisen att kontrollera.

 
Ingen bild

Björn

31 januari 2018 00:28

S-E karlsson 22.07 Det är straffbelagt. Trafikförordningen 3 kap 50§.
Gissar att ägaren till bilen nog har problem med försäkringen också.
Ofta man ser folk slarva med att lämna bilen olåst och med motorn igång.

 
Ingen bild

Affe Giraff

31 januari 2018 01:18

Thoralf - uppskattar rapporteringen.

Måste ta mig in stan för att se det live.

 
Ingen bild

Ingen

31 januari 2018 01:35

Heder åt dig

 
Ingen bild

S-E Karlsson

31 januari 2018 05:57

Björn 00.28,tack för den upplysningen ,har nämligen inte sett att det nämnts nånstans ,vilket jag tycker är konstigt !

 
Ingen bild

Magnus

31 januari 2018 07:35

Har inte med temat att göra men eftersom det finns "fake news" varför inte börja använda uttrycket "fake swedes"?

Vi kan ju börja med Özz och Soran. Sedan den där utlänningen hos AB som sysslade med sexövergrepp. Dinamarca också.

Fyll gärna på med fler exempel.

Kanske Thoralf kan göra en slags lista inför valet 2018?

 
Ingen bild

SM811

31 januari 2018 07:53

Därför röstar ingen sann människovän på socialdemokraterna, V och MP.
http://soldatmamma.blogspot.se/2018/01/darfor-rostar-ingen-sann-manniskovan-pa.html
SD 2018

 
Ingen bild

SM811

31 januari 2018 08:00

Ytterligare info som PK media undanhåller?
Har terroristen Rakhmat Akilov arbetat svart åt Özz Nujen?
https://petterssonsblogg.se/2018/01/31/har-terroristen-rakhmat-akilov-arbetat-svart-at-ozz-nujen/#more-246551

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

31 januari 2018 09:31

Ett exempel på ett utbrett fake är:
"Vi bör införa ett tiggeriförbud p.g.a att det är utsatta människor"

Det är inte den sanna orsaken för dom som vill förbjuda tiggeriet men det låter bättre.

Varför törs dom inte säga som dom tycker och som är min åsikt att tiggarna är störande både vid affärer och där dom bor.
Sverige har en unik förmåga att dra till sig människor som inte bidrar med något positivt till samhället.
Det är våra politiker som är medvetslösa.

 
Ingen bild

Tony

31 januari 2018 10:24

Signaturen Hen kan väl flytta till ett mindre tråkigt Arabland där det händer spännande saker dagligen, deras Torg om dom nu finns är inte tomma utan fyllda med raserade hus, så HEN ta ditt pick o pack och flytta dit?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards