thoralf

Direktlänk till inlägg 27 januari 2018

FACEBOOK TOG BORT MITT INLÄGG

Av Thoralf Alfsson - 27 januari 2018 11:43

När jag gick in på min Facebook idag möttes jag av följande meddelande.


 


Jag blev minst sagt häpen och jag funderade omgående på vad är det för samhälle vi skapat. Har vi inte yttrandefrihet och åsiktsfrihet längre. Eller kan Facebook sätta sig över de svenska grundlagarna.


När jag väl sparat meddelandet så klickade jag fortsätt och fick då följande meddelande.


 


Det skall alltså handla om mobbing eller trakasserier enligt Facebooks bedömning. Den politiska korrektheten har även tagit över Facebook. Överheten och den politiskt korrekta eliten får inte kritiseras och granskas längre. Åsiktskorridoren har blivit ännu trängre!


Skall vi gissa att det är Östran som anmält mitt inlägg till Facebook där jag citerar från deras ledarsida.


Något är riktigt sjukt!




 
 
Ingen bild

Niklas R

27 januari 2018 12:20

Har debatterat och diskuterat på nätet i närmare 20 år.
Något som personer har svårt för att förstå, oavsett om det gäller USA eller Sverige, är hur Yttrandefrihetsgrundlagen eller Freedom of Speech fungerar.

Dessa lagar gäller statens förhållande gentemot privat personer.
De omfattar inte privat bolags regler eller avtal för publicering i privata nätverk. Lite som mottot inom US Army: We're here to protect democracy, not exercise it!

Ett privat bolag bestämmer själv vilka regler som gäller inom deras forum så länge de inte bryter mot lagen. De kan även tillåta att det bryter mot lagen men då får de ta den risken på eget bevåg.

Med det i åtanke så gäller inte Yttrandefrihetsgrundlagen hos Facebook eftersom det är ett privat bolag.
Det är en av anledningarna till varför jag inte finns på Facebook och andra sådana sajter.

Det är också av den anledningen som jag aldrig gnäller om någon moderator tar bort en kommentar som jag skrivit.

 
Ingen bild

Hasse

27 januari 2018 12:28

Toralf,
Kanske är det det som Östrans Joakim hade skrivit som Facebook reagerade på, isf än ni ju helt överens så skriver man inte :)

 
Claes Fredrik Arvidsson

Claes Fredrik Arvidsson

27 januari 2018 12:30

Facebook är ökända för sin censurering.

http://https://claesfredrikarvidsson.com

 
Ingen bild

SM811

27 januari 2018 12:34

Ligger nog nära till hands att det är Östran.
Skamligt av Facebook att ta bort din kommentar som visar vad de PK skriver om politiker.
SD 2018

 
Ingen bild

fete

27 januari 2018 13:00

Thoralf vad är sverige på väg att bli.Det luktar ruttet lång väg SD 2018

 
Ingen bild

Fredrik

27 januari 2018 13:07

Det här som fb gör och andra tex youtube när dom kör 1984 DDR style öppnar ju upp en helt ny marknad. Bara att skapa nya liknande plattformar utan DDR censur, så kan man håva in stålarna samtidigt som man smuttar på en pinacolada i Söderhavet😀

 
Ingen bild

Hacke

27 januari 2018 13:26

"De fega tangentbordskrigarna, anmälarna som går i flock, de anonyma hatarna vann inte den här gången heller."
Så sant som skrivet av Ann Heberlein. Vi som tror på den öppna debatten och yttrandefriheten ska segra mot vänsterpöbelns censur- och diktaturfasoner.
Förhoppningsvis ger den nya tekniken fler möjligheter än inskränkningar, förbud och censur också framöver.
https://ledarsidorna.se/2018/01/att-ge-upp-ligger-inte-for-mig/

 
Ingen bild

Bajen666

27 januari 2018 13:27

Jag var skeptisk till FB när det kom, nu är jag uttalad FB-hatare och förespråkar ett FB-fritt internet.
Häng på ni också finns andra plattformar för vårt motstånd.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 januari 2018 14:56

Thomas Gür på Facebook:

"Professor Harrison fortsätter att göra bort sig. Frågan är om han tror på det han själv skriver eller om han tror att han kan få andra att tro på det. Och, vilket som i så fall är värst"

https://tinyurl.com/y7ntadt8
https://www.facebook.com/thomas.gur.5/posts/1796818770369641

Cosmik Debris Fredag 26 jan 01:35

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/01/25/11510564-manga-jarn-i-elden/#kommentarer

 
Ingen bild

Sura Pelle

27 januari 2018 15:11

Yttrande och åsiktsfriheten är utmärkt så länge man inte har felaktiga åsikter. Annars så jävlar kan man bli mobbad trakasserad utfryst så det liknar rena DDR.

 
Ingen bild

World Traveller

27 januari 2018 15:18

Sverige har blivit riktigt otäckt. Sen undrar jag över alla dessa mordbränder. Kan det vara AFA som använder sig av Researchgruppens/Expressens register över åsiktsmotståndare och gör sig av med dem? Ingenting förvånar längre.

 
Ingen bild

Rune

27 januari 2018 15:24

Kan man inte be Facebook om en förklaring?

Thoralf Alfsson

27 januari 2018 16:22

Jag har begärt att få det!

 
Ingen bild

Pepparholm

27 januari 2018 15:31

Yttrandefriheten är outsourcad till kommersiella företag som lägger sig platt för vänsterskrikarna med sin åsiktskorridor. Det är ju inte bara du Thoralf som drabbats.

Regeringen är nöjd och håller tyst. Det tycks även Moderaterna vara. Inte ens Liberalerna törs stå upp för idealen. Nu måste det väl ändå vara dags för SD att ta täten och driva frågan om demokrati och yttrandefrihet.

 
Ingen bild

Pippi på foto

27 januari 2018 15:33

Tack vare Alliansen så är nog en total diktatur genomförd innan valet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

27 januari 2018 15:37

Har någon kollat om kommunisterna i #jagärhär, finns bakom detta? Mina Dennert pch hennes hatsvans kommer att ge alla Sverigevänliga, problem i valrörelsen..

 
Ingen bild

Viveka

27 januari 2018 15:46

Skicka detta (dvs ditt citat från ÖM ) vidare till Joakim Carlsson för att visa hur man ser på hans poesi när det gäller facebook. På Östra Småland så går det tydligen bra, t o m på ledarsidan. Där får man mobba. Men för övrigt var poesiinlägget så uselt så man får skrattanfall. Bry dej inte Thoralf!

 
Ingen bild

S-E Karlsson

27 januari 2018 16:02

Sketna tidningsredaktioner finns det över allt !

 
Ingen bild

Hasse Pannband

27 januari 2018 16:13

Ganska förfärligt att Dick Harrison får
sprida sina fake news via SVD.

För övrigt är han bara ännu en av träbockarna,
som tror sej kunna mjölka.

 
Ingen bild

ire ren

27 januari 2018 16:47

Åtskilliga av mina vänner har fått sina Facebook konton nedstängda eller blockade i upp till en månad av Facebook. Många får heller inte skriva i grupper längre.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

27 januari 2018 17:01

Ful fisk; den där Harrison.
Ungefär som en hornsimpa man kan få i
nätet när man fiskar flundror.

En sådan fisk kastar men genast överbord,
alternativt gräver ner när man kommit iland.

Så icke SVD. Man tar den ohyggligt fula fisken,
exponerar den och säger: Se jag är vacker, köp mej.

 
Ingen bild

Pepparholm

27 januari 2018 17:02

Politikerna i bl a Nacka bör läsa Björn Norströms krönika i Samhällsnytt ”Varannan pensionärernas”.

Där berättar han om hur man i hans hemstad Vermont prioriterar egna innevånare framför invandrare till bostäder.

Han berättar också om hur hans familj börjat vinna på Trumps skattereform. Något som undgått SVTs utsända Trumphatare.

 
Ingen bild

Hacke

27 januari 2018 17:05

"När du skär av någon hans tunga bevisar du inte att han har fel. Du visar bara världen att du fruktar vad han har att säga".
Tänkvärt i dessa tider då yttrandefriheten hotas från alla håll. Inte minst från de som säger sig värna den mest.

 
Ingen bild

Friholt

27 januari 2018 18:34

Facebooks grundare Mark Zuckerbergs farfar hette David Rockefeller om jag har förstått det hela rätt.
Att bekämpa sådana ackumulerade krafter är väl lika omöjligt för en enskild person som om personen försöker sig på att stoppa tidvattnet.

 
Ingen bild

K

27 januari 2018 19:09

Tack Pepparholm! Krönikan är publicerad i Facebookgruppen "Verkliga händelser i Nacka".

Skrämmande utveckling i Sverige, Thoralf när man inte får säga och skriva viktiga saker. Bra att du visar upp detta exempel!

 
Ingen bild

Ölandsbonde

27 januari 2018 19:26

Här är ett alternativ till facebook.
https://vk.com/

 
Ingen bild

Kent Forssgren

27 januari 2018 19:36

KAN VARA BRA ATT KÄNNA TILL:
Facebooks grundare Mark Zuckerbergs farfar hette David Rockefeller.
Då kan vi nog förstå vad syftet var – och är.
Namnet Mark Zuckerberg är dessutom påhittat.
Han riktiga namn är Jacob Greenberg.
Lite mer info här:
http://whale.to/c/mark_zuckerberg_is_grandson.html

 
Ingen bild

C Andersson

27 januari 2018 19:48

@Thoralf

Kan du inte lägga ut en skärmdump på drapan på din Facebokssida? Har den försvunnit från nätet så har du säkert en kopia undanstoppad. Jag antar att man kan lägga upp bilder på Facebook. Inga kommentarer bara en källhänvisning. Tidning datum och nätadress. Namn på skribenten om det inte framgår av skärmdupem. Sedan kan väl alla ni som har Facebook lajka och dela för glatta livet.

 
Ingen bild

Göran

27 januari 2018 20:01

www.vk.com

 
Ingen bild

Tony

27 januari 2018 21:07

Men det var ju ett citat från fjanten från ledarredaktionen på
Östran som du skrev om? Ja något är väldigt sjukt, Östran till ex.

 
Ingen bild

Kent Forssgren

27 januari 2018 21:18

Avsikten med denna berättelse är att visa att det finns två sidor av myntet, vi får normalt bara se den ena. Kanske kan det bidra till lite bättre förståelse av vad som händer i världen!
De flesta tänkande varelser undrar nog i sitt stilla sinne varför USA med 5% av världens befolkning behöver ha 50% av världens sammanlagda krigsmakt. För att säkra demokratin i världen? Finns det då inga andra för mänskligheten fullvärdiga samhällen på jordklotet? Men har inte jordens alla invånare och kulturer rätt att själva välja sina samhällssystem, utifrån sina egna förutsättningar? När man i Pentagon funderar över saken formulerar man istället sin syn så här:
https://peterkrabbe.wordpress.com/2018/01/27/full-spectrum-dominance-del-3-att-skapa-ett-imperium/

 
Ingen bild

Totte

27 januari 2018 22:09

Jag blev auto-blockerad på en SHL-hockeysida utan att ha skrivit något dumt överhuvudtaget. När jag kontaktade klubben sa dom att jag visst blivit "auto-blockerad" av Facebook och det kan man bli om man postat liknande sak mer än en gång. "Det händer ofta" sa dom och låste upp mig.

Snacka om att Storebror ser oss överallt. Facebook är fan SJUKT!

 
Ingen bild

peter andersson

28 januari 2018 01:05

Tror inte ens att det sitter någon person på FB och personligen kollar alla inlägg utan de tas bort helt automatiskt när tillräckligt många anmält inlägget. Man har också en sökmotor som helt automatiskt söker efter vissa ord i inläggen. Det här har vänsterfolket lärt sig och utnyttjar genom massanmälningar av misshagliga för dem inlägg.

 
Ingen bild

Peter

28 januari 2018 06:19

Facebook, Google samt andra sociala medier kontrolleras av CIA
https://www.globalresearch.ca/social-media-is-a-tool-of-the-cia-facebook-google-and-other-social-media-used-to-spy-on-people/5606170

https://www.cbsnews.com/news/social-media-is-a-tool-of-the-cia-seriously/

 
Ingen bild

Peter

28 januari 2018 12:19

@Kent Forssgren bra analys av Peter Krabbe! Han och Lars Bern är riktigt skärpta i dessa samt andra frågor. Reinfeldt hade så rätt när han skrev boken "Det sovande folket" för Svenssons är inte intresserad av vad som händer i omvärlden, de ströläser litet lojt Aftonbladet, DN och andra agendasättande medier.

 
Ingen bild

XXX

28 januari 2018 20:40

Inget konstigt alls.
Facebook kontrolleras förmodligen av George Soros och hans obehagliga kompisar.
Den vänsterliberala fascismen vinner terräng.
www.vk.com är nog det som gäller.

 
Ingen bild

C Andersson

29 januari 2018 12:21

Sprid skärmdumpar och lajka allt vad ni kan glöm inte haschfagen #joakimwashere

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards