thoralf

Alla inlägg den 4 juli 2017

Av Thoralf Alfsson - 4 juli 2017 23:11

 


Några snabba reflektioner över första korta dagen i Almedalen. På färjan från Oskarshamn till Visby ägnade jag det mesta av tiden till att syna årets programtidning för att kunna planera mina dagar i Visby.


Efter att ha studerat enbart tisdag eftermiddag och alla programpunkter under onsdagen slås man av den åsiktskorridor som råder under Almedalen. Hållbarhet, byggandet av bostäder, miljö o klimat dominerar i programpunkterna. Här sätts agendan och vad som är politiskt korrekt eller inte. Det är nästan skrämmande att studera programpunkterna. Jag glömde nämna alla programpunkter gällande HBTQ.


 

Ulf Bjereld håller ett öga på Morgan Johansson.


Hörde Morgan Johansson beskriva framtiden med alla klimatflyktingar när all is smält på Arktis och vi kan ta båten över ett isfritt Nordpolen inom 20 år. Detta berättade han i Vårdklockans kyrka. Snacka om att svära i kyrkan. Synd att jag inte hade kameran på filmning.


När jag studerade programbladet kunde jag inte finna en enda programpunkt där en riksdagsledamot från SD var inbjuden tillsammans med andra riksdagsledamöter eller debattörer. Inte en enda programpunkt. Skrämmande! Men ännu ett tecken på hur hårt åsiktskorridoren reglerar och styr alla arrangörer och organisationer i Almedalen.


Annie Lööf måste tro att svenska folket är dumma och att hon kan lura dem vart hon väl. Det värsta är att jag tror att hon också lyckas!


  

Här köar "eliten" för gratis mat och rosévin. Jag köper min mat och dricka utan köer.


 

Nya "betongsuggor" utplacerade på strategiska ställen.


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards