thoralf

Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

MITT GENMÄLE TILL BAROMETERNS LEDARREDAKTION

Av Thoralf Alfsson - 3 juli 2017 12:30

Mitt genmäle på Barometerns artikel på ledarsida från i fredags har idag publicerats i Barometern och på webben.


http://www.barometern.se/ledare/barometern-sprider-desinformation-brev-till-ledarsidan/


Martin Tunström har givetvis svarat på mitt genmäle. Ett minst sagt ”desperat” svar som en bekant uttryckte det.


”Symptomatiskt nog ger han också åklagaren skulden. Hon skulle ha avbrutit intervjun.”

 

Suck…. att påpeka att intervjun var helt frivillig föll tydligen inte Martin Tunström på läppen.


Sedan kan jag inte annat än skratta åt dagens självmål av Martin Tunström eller om jag nu skall se det som en ursäkt från Martin Tunström för hans antydningar/anklagelse om antisemitism.

Idag skrev han följande i sitt svar.


”Just frimurarkopplingen tog vi upp eftersom den anknyter till en högerextrem antisemitisk tradition.”

 

I fredagens artikel skrev Martin Tunström följande.


”Hölcke anklagas för kopplingar till frimurarorden. Vilket visar sig vara att någon i hennes familj är medlem i Rotary! (Själv är jag för övrigt medlem i frimurarorden om någon undrar.)”

 

Martin Tunström är således medlem i frimurarorden som enligt honom själv har en högerextrem antisemitisk tradition. Självmål. Här pratar vi verkligen om att kasta sten i glashus från Barometern ledarredaktion.


 
 
Ingen bild

Tom

3 juli 2017 13:30

Barometern är ju totalt oseriösa...

 
Ingen bild

Detta är rimligt-SD störst enligt mätning i LO

3 juli 2017 14:24

"LO-borgen" blir SD:s högkvarter i Almedalen

Sverigedemokraterna tar över "LO-borgen" på Hamnplan 5 i Almedalen – och öppnar nattklubb.

Partiet slog till blixtsnabbt när Landsorganisationen tvekade, och har nu tecknat ett flerårigt avtal.

– Vi frågade ägaren, och de ville hyra ut till oss, säger Sverigedemokraternas kommunikationschef Joakim Wallerstein.
http://www.expressen.se/nyheter/almedalen/lo-borgen-blir-sds-hogkvarter-i-almedalen/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

3 juli 2017 14:33

”Just frimurarkopplingen tog vi upp eftersom den anknyter till en högerextrem antisemitisk tradition.”

Du svarar: "Martin Tunström är således medlem i frimurarorden som enligt honom själv har en högerextrem antisemitisk tradition."

I ditt svar misstolkade du nog Martin Tunström. "frimurarkopplingen " är det han menar anknyter till en högerextrem antisemitisk tradition. Inte att frimurarorden är en högerextrem antisemitisk tradition

Att Martin Tunström är Frimurare är obehagligt.

Thoralf Alfsson

3 juli 2017 18:06

Det är möjligt att jag misstolkar men i så fall har Tunström utryckt sig lite oklart och vad han syftar på.

 
Ingen bild

Hacke

3 juli 2017 14:36

Som jag misstänkte. Barometern ger sig ut på hal is och får Bambi att se ut som en skridskoprinsessa vid en jämförelse.
Det var längesedan sanning, relevans och logik var grenar på gammelmedias repertoar.

 
Ingen bild

KS

3 juli 2017 14:41

Nu har jag inte följt den här "tvisten" mellan Thoralf och Barometern.
Jag har inte tillgång till det som kallas facebook och som verkar vara det som allt rör sig om nuförtiden. Men....Barometern skriver i sitt svar om "anklagelserna mot domaren och rättsväsendet". I nästa mening nämns åklagaren. Hon skulle ha avbrutit intervjun. Vem skulle det? Domaren eller åklagaren, för de kan väl inte mena samma person? Eller är det två kvinnor som knölat med detta mål? Ja i så fall...

Thoralf Alfsson

3 juli 2017 15:27

Jag missade själv den felskrivningen av Martin Tunström ;-)

 
Ingen bild

Dumle

3 juli 2017 15:05

Att journalister som Martin Tunström väljer att gå med i ljusskygga nätverk som kan beskrivas som judehatande och högerextrema är djupt oroande.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

3 juli 2017 15:29

Hej
Jag tycker att du slår åt fel håll när det gäller torghandel och torgparkering. Intrycket blir att du tycker illa om invandrare, inte bara invandringen.

Det skulle leda mer rätt om du visar vilken inställning nämndeordförandena har och följer upp med hur förvaltningstjänstemännen sköter sina arbeten.

Vilka är ansvariga för att inga åtal väcktes mot de zigenare som eldade kabel i kommunens zigenarläger i Salvestaden? Och även så de som inte såg till att parkeringsboter utfärdades?

Sådant är mer intressant än att utlänningar skriker på torget.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

3 juli 2017 17:07


Konstig figur, den där Ölandsbonden!
Finns ingen logik i det han skriver.
Borde nog slå sej ihop med Lööf,
enligt "en blind leder en annan".

Man kan också uttrycka det som:
Man kan inte begära att
träbockar ska mjölka!

 
Ingen bild

Pepparholm

3 juli 2017 18:45

Partiledare lika med möjliga statsministrar bjuds in till möten med hemliga Bilderberggruppen. Chefredaktörer för tidningar med skattebidrag är hemliga frimurare med tysthetslöfte. Trots detta så skryter man från talarstolarna i Almedalen om det öppna samhället.

 
Ingen bild

Jocke

3 juli 2017 19:41

Där fick vi veta att Thunström tillhör det bloddrickande frimurarna, inte bra när en ledarskribent är med i sektliknande loger.

 
Ingen bild

Pepparholm

3 juli 2017 20:19

Jag tror att du Thoralf är på Gotland just nu. Ha det så skönt som nu är möjligt i trängseln i Visby.

Statsministern ville inte åka dit. Han skulle åka runt i Sverige och träffa vanligt folk som annars aldrig får träffa en Statsminister.

I går såg jag på TV, att han var i Bohuslän och träffade Kustbevakningen. I dag var han på TV i Blekinge och träffade stridspiloter på flygbasen Kallinge.

Det är ju bra. Även om det är andra ministrar som har direktansvaret för dessa myndigheter som ska skydda vårt land. Men uppenbarligen så undviker han ”vanligt folk” både i Visby och på fastlandet.

Thoralf Alfsson

3 juli 2017 21:10

Jag åker till Gotland imorgon. Idag har jag färdigställt en hel del saker inför sommaren.

Det skall bli intressant att se reaktionerna i Kalmar den 13 juli ;-)

Nu kan jag koppla av lite och vara social på Gotland och plåta nya bilder till kommande blogginlägg. Har investerat i ett nytt objektiv som jag tror kommer vara väldigt användbart.

 
hunter

hunter

3 juli 2017 21:00

tråkigt med så bedrövliga morgontidningar som östran o barran.. synd att en träbock ska få kalla sig ölandsbonde..

http://93397

 
Ingen bild

Stefan A

3 juli 2017 21:21

Ser fram emot bilder från spektaklet....

 
Ingen bild

Anders

3 juli 2017 22:44

Hej igen Thoralf. Varför lägger inte SD in detta nedan som vallöfte??
Såg nu : Ebba Busch Thor: Stoppa utländsk finansiering av moskéer | Debatt ...
www.expressen.se/debatt/stoppa-utlandsk-finansiering-av-moskeer/
för 2 dagar sedan - Utländsk finansieringen av moskéer och islamistiska föreningar är en bidragande orsak till framväxten av islamistisk extremism. Den svenska ...

Thoralf Alfsson

3 juli 2017 23:05

Kent Ekeroth har skrivit motioner om detta under minst fem riksdagsår!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards