thoralf

Direktlänk till inlägg 20 april 2017

KALMAR KOMMUNS VINDKRAFTVERK

Av Thoralf Alfsson - 20 april 2017 22:55

Jag har ställt en interpellation till måndagens kommunfullmäktige angående det ekonomiska resultat som kommunen redovisar för sitt vindkraftverk vid Rockneby. Kalmar kommun redovisar ett resultat på drygt en miljon kronor för 2016.


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/sd-fragar-om-vindkraften/


Skall bli intressant att få ett svar!


Tyvärr så fick inte artikeln plats i fredagens pappersupplaga av Östra Småland! Undrar varför? 


Därför lägger jag upp min interpellation här.


 

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 april 2017 23:20

Angående polismorden i Paris.
Jag rekommenderar alla att vid nästa muslimska terrordåd följa det på Flashback. Sållar man bort de värsta galningarna så får man sanning först på FB. Det tänker jag göra.

Flashback har Sveriges bästa journalister. Och de jobbar gratis!

Skottlossning i Paris, 1 polis död 1 polis allvarligt skadad. (2017-04-20)
https://www.flashback.org/t2832744

Ps.
Kl. 22:54 skriver Flashback att en gärningsman heter Youssef-Al-Asri, Född 1981. Skall bli spännande att se om det stämmer.

 
Ingen bild

Anita

21 april 2017 02:33

Synd bara det är så mycket knarkare och pedofiler på Flashback. Det är mycket "sanning" med modifikation dessutom.

Vem som vinner det franska valet nu vet vi. Det är nästan så man tror det var planerat. I och med detta kommer EU falla, vilket jag välkomnar.

 
Ingen bild

Observer

21 april 2017 02:48

Det lär inte bli några svar.
Hur har landet kunnat förvandlats till i stort sett, ett veritabelt mentalsjukhus?
Att det har blivit så ser vi på nedanstående bild där 3 av bilderna är sanna. Hur detta kommit sig är en gåta? Det är nästan som om hela landet fått i sig något som skadat hjärnan samtidigt.

https://pbs.twimg.com/media/C6azqhgXEAAhpGw.jpg:large

Får vi ingen snabb ändring efter 2018 måste vi emigrera.

 
Ingen bild

Knaster

21 april 2017 05:58

God morgon!

Ni som inte har så lätt att spy. Kolla in SVT Opion från igår 20/4. Första inslaget handlade om terrordådet i Sverige och att så få lämnar landet efter avslag. Mitt i debatten kom en gäst in. Det var poeten Bob Hund. Han fick bre ut sig om vad han tyckte. Ärligt det var nog det vidrigaste vänsterpropaganda från SVT som jag har sett. Sjuk sjukare SVT!

 
Ingen bild

Sven

21 april 2017 09:20

Internpriset på 0,77 är väl en subvention från nån annan del av kommunen! Marknadspris 2016 har väl varit mindre än hälften?!

Ifrågasätt vem som betalar det höga priset! Om ej mellan helägda bolag i koncern SKATTEFEL o olaglig värdeöverföring, brott mot aktiebolagslagen.

Thoralf Alfsson

21 april 2017 10:27

Ja, det finns en hel del intressanta frågeställningar!

 
Ingen bild

Niklas R

21 april 2017 09:38

Rätta mig om jag har fel här. Men om vindkraftverket producerat 22 731 KWh på ett år så borde intäkten för det, med 0.77 kronor per KWh, vara 17 503 kronor.
Med de summorna så borde det rent ekonomiskt vara smartare att låta det stå stilla och ta in försäkringspengarna på 117 000 kronor per månad istället.

Thoralf Alfsson

21 april 2017 10:25

Det är ett skrivfel Vindkraftsparken har producerat 22 731 MWh

 
Ingen bild

Lena

21 april 2017 10:02

Opinion Live är en megafon för vänstern, ser sällan programmet. Att nu "poeten" Bob Hunds åsikter är så värdefulla bevisar ju detta. Som sagt tidigare, det finns ju rörmokare, bussförare, fastighetsskötare m m som har större inblick i hur folket känner sig. Men det duger väl inte åt vänstermaffian som numera är en lite sekt där alla i stort har samma åsikt.

 
Ingen bild

Athenry

21 april 2017 10:45

> Därför lägger jag upp min interpellation här.
Bra! Då får den ju större spridning än i blaskan, skulle jag tro.

 
Ingen bild

Peter

21 april 2017 12:38

Bob Hund är ett popband. Bob Hansson heter han. Spelar iofs säkert ingen roll de har nog samma åsikter men rätt ska det vara.

 
Ingen bild

(Högerpopulist)

21 april 2017 14:42

Kina förbjuder Falun Gong
Ryssland förbjuder Jehovas vittnen
Frankrike förbjudet Smala Modeller
Sverige förbjuder Rökning
... men inte Islam!

Är Falun Gong, Jehovas vittnen, Smala modeller och Rökning farligare än Islam?

Inte undra på att dessa länder drabbas av islamska terrordåd.

Okloka beslutsfattare som saknar sunt förnuft.

 
Ingen bild

Bo

21 april 2017 14:47

The weighted average subsidy paid to renewable generators in EU 26 in 2015 was €110 / MWh. The maximum was €184 / MWh in the Czech Republic and the minimum €16.2 / MWh in Norway and the UK came in at €75 / MWh.

Considering that the wholesale price of electricity in Europe is typically €40 to €60 / MWh we can see that renewables are costing on average about 3 times as much as conventional power (wholesale~50, subsidy~110, total~160). And politicians, who have mandated the use of renewable electricity, are wondering why electricity prices are rising.

http://euanmearns.com/the-high-cost-of-renewable-subsidies/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards