thoralf

Direktlänk till inlägg 8 juni 2016

MEDIAS NYA SIGNALEMENT ”ZLATANLIKNANDE”

Av Thoralf Alfsson - 8 juni 2016 16:21

Undrar hur tidningen Smålänningen tänkte här. Är det en omskrivning får något speciellt i utseendet? Eller vad menar tidningen.


Jag tror inte att den riktige Zlatan gillar tidningens rubrik. Är det humor eller på "riktigt". Han kanske till och med stämmer tidningen! Vem vet. 


Frågan är om alla antirasister nu vaknar till liv och gör livet surt för journalisten Hans Nilsson.


 


Här hittar du artikeln.


Tidningen Smålänningen har nu uppdaterat sin artikel och nu är Zlatan helt borta ur artikeln. Inte ett litet ord om Zlatanliknande.

http://www.smalanningen.se/article/zlatanliknande-tjuv-slog-till-pa-aldreboende/


 
 
Ingen bild

Hasse

8 juni 2016 16:48

Svenskar är inte bara fega de är fruktansvärt naiva också. Finns det inget som helst säkerhetstänk hos personalen, det är så ynkligt så jag finner inte ord. Kvinnlig kumpan tyder oftast på romer, att lämna en rom ensam på ett äldreboende borde vara straffbart.

 
Ingen bild

Morningstar

8 juni 2016 17:04

Ja det där var riktigt förvirrande. Antingen måste det vara rasism eller kanske ändå inte. Det beror väl mer på om Zlatan räknas som svensk eller bosnier. Är det det senare borde det väl klassas som rasistiskt enligt PK-logik.

Thoralf Alfsson

8 juni 2016 18:17

Jag trodde att Zlatan numera var fransman efter flera år i Paris?

 
Ingen bild

C Andersson

8 juni 2016 17:07

Det är kanske bäst att nämna att det inte är Ljungby utanför Kalmar utan Ljungby i Kronobergs län.

 
Ingen bild

biran

8 juni 2016 17:25

D v s blatteutseende.

 
Ingen bild

Tony

8 juni 2016 17:35

Man kan nog vara ganska säker på att det inte var den
riktiga Zlatan, för han hade väl knappast böjt sig och
tagit upp 3000. han är van vid större summor. 3000 för honom
är för att använda ren Skånska "Lommemög" översatt till
Absurdistanska " Smuts i fickan"?

 
Ingen bild

IDA AMIN

8 juni 2016 17:43

Nu är artikeln, föga förvånande, censurerad. Inget om Zlatan eller knagglig engelska.

 
Ingen bild

C Andersson

8 juni 2016 18:49

@IDA AMIN@

Namnet på sidan är fortfarande:
zlatanliknande-tjuv-slog-till-pa-aldreboende/

Och länken:
http://www.smalanningen.se/article/zlatanliknande-tjuv-slog-till-pa-aldreboende/

Jag har försökt kommentera men de svarar inte på tilltal.

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 juni 2016 18:58

Ja, det kan nog provocera rejält om "fel" person läser det..

Tittar på ett filmklipp på Granskning Sverige,s Facebooksida. Där diskuterar två killar med ett gäng, mest kvinnor från avgrundsvänstern. Man tar sig för pannan när man hör deras argument och jag hoppas verkligen att ingen av vänstertomtarna jobbar i barnomsorg eller skola, eller med media.. SUCK..

 
Ingen bild

Niklas R

8 juni 2016 19:16

@Morningstar
Med tanke på att han borde antagligen åkt tunnelbana i Paris en gång så är han fransman enligt högt utbildade riksdagsledamöter från elitpartiet De Gröna.

 
Ingen bild

C Andersson

8 juni 2016 19:45

Version 1

"Zlatanliknande tjuv slog till på äldreboende
Fick kaffe av personalen - stal deras pengar som tack
Ljungby En man som liknar Zlatan misstänks för att ha gått in på äldreboendet Ljungberga och stulit runt 3 000 kronor av personalen.
Han hade troligen en kvinnlig kumpan med sig, enligt polisen.
Publicerad 7 jun 2016 14:30"

Version 2:

"Tjuv slog till på äldreboende
Fick kaffe av personalen - stal deras pengar som tack
Ljungby En man misstänks för att ha gått in på äldreboendet Ljungberga och stulit runt 3 000 kronor av personalen.
Han hade troligen en kvinnlig kumpan med sig, enligt polisen.
Publicerad 7 jun 2016 14:30"

Lägg märke till att datum och tid är exakt samma i båda versionerna. Inte ett ord om att sidan ändrad, inte ett ord om när den har ändrats och givetvis inte ett ord om vad som ändrats. Är inte detta förfalskning av urkund? Är det inte såhär de gör i den ständigt aktuella romanen 1984.

 
Ingen bild

Lucia

8 juni 2016 19:56

Det var inte okej Hasse, att utpeka romerna i detta fallet, bara för att man är mörk behöver det inte betyda att man är rom!

 
Ingen bild

OT

8 juni 2016 20:27

@Thoralf - "Jag trodde att Zlatan numera var fransman efter flera år i Paris?"

Trodde jag också tills jag insåg att Zlatan omöjligt kunnat åka tunnelbanan i Paris. Å det är ju faktisk definitionen enligt Mupparna.

 
Ingen bild

C Andersson

8 juni 2016 21:09

@Lucia@
Hasse uttryckte lite olyckligt. Men jag tolkar de som så att han pekar ut tjuvarna som romer. Det är knappast troligt att tjuvarna stämmer Hasse oavsett om hans antagande stämmer eller inte. Det är i vilket fall som helst inte samma sak som att peka ut romer som tjuvar.
Hasse påstår indirekt att Zlatan ser ut som en rom. Det är betydligt allvarligare.

 
Ingen bild

Hasse

8 juni 2016 21:29

@Lucia
för det första tyder beteendet och moralen på det jag skrev.
för det andra läste jag det signalementet på nätet.

 
Ingen bild

Morningstar

8 juni 2016 21:48

Jag får väl säga som Peter Dalle i Lorry angående Zlatan och tunnelbanan. Tänkte inte på det. Hej då!

 
Ingen bild

C Andersson

8 juni 2016 22:50

Jag har fått epost från Smålänningen. Jag avvaktar med att publicera brevet. Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra.

 
Ingen bild

@Thoralf

28 juni 2016 14:34

Zlatan måste först åka Metron (fransk tunnelbana) innan han blir fransman, det vet du väl?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards