thoralf

Direktlänk till inlägg 1 maj 2017

VALBORG CUP I KALMAR

Av Thoralf Alfsson - 1 maj 2017 11:48

Det gick tydligen hett till när Valborg Cup spelades i Kalmar Sportcentrum under valborgsmässoafton om jag skall tro ett vittne till händelserna. Det kanske är lite optimistiskt att tro att media skall berätta om detta stora bråk. 24Kalmar har dock en artikel om ett bråk.


”Patrullen åker dit där det användes bälten och pinnar. Sedan lugnar det ner sig och personerna sprang iväg. Det var yngre ungdomar som bråkade, säger Åsa Emanuelsson på polisens ledningscentral. Enligt henne pågick bråket i ungefär en timme innan det hela mattades.”

 

Enligt vad jag hört handlar det om två lag. Ett lag bestående av ”ensamkommande barn” och ett annat lag från Araby i Växjö som tydligen möts i en match som sedan urartade i bråk och slagsmål. Det skall ha varit en hel del poliser på plats enligt vittnet. Om matchen spelades klart år osäkert. Frågan är om det var finalmatchen?

Kommer i så fall det fina priset delas ut till något av dessa lag? 


UPPDATERING!

 

Barometern har kommit med en artikel men tidningen berättar inte vilka som bråkade och varför.


http://www.barometern.se/kalmar/lugn-valborgsnatt-i-lanet/


"Det var under de sista matcherna under fotbollsturneringen som allt brakade samman. Det hetsades mellan lagen och även mellan publiken. Det utlöste ett läktarbråk där det stundtals var totalt kaos. Det var värst på den läktaren där ett 40-tal fans från Araby i Växjö stod.

– Det var stundtals riktigt otäckt, folk slogs med varandra, fanns det något löst föremål så kastades det. Det var på väg att bli riktigt allvarlig, säger en spelare."

 

"En förälder till en annan spelare undrar hur det kunde ske.

– Det blev blodigt allvar, detta på ett drogfritt arrangemang där det bara ska vara glädje. Jag fick det också berättat för mig att man under en tidigare match attackerat domare både med slag och hot."

 

TAR MAN HIT MELLANÖSTERN, FÅR MAN MELLANÖSTERN

 

 

 


 

 
 
Ingen bild

Observer

1 maj 2017 12:46

Stefan Löven 1:A Maj 2017:

"...rädsla för att gå hem på kvällen och skottlossningar.

– Jag blir förbannad på riktigt. Brottsligheten kväver vår frihet, den kuvar våra liv. Vi kan aldrig acceptera det. Vi behöver skapa frihet från brott och frihet till trygghet. Det är en uppgift för oss, säger Löfven"





Han tar också upp terrorism och terrorister.

– De ska jagas med den samlade kraften i hela den svenska demokratin

....Nämmen B R A Löven! Då ordnar du så att vi, folket får rätt att bära vapen! För hur skulle det annars gå till?
Alternativet är som sagt av mig tidigare att behålla Sverige homogent, men det är nog lite sent påtänkt idag. Trump har ju fattat detta.

 
Ingen bild

MT

1 maj 2017 12:53

http://www.expressen.se/kvallsposten/sport/spelare-och-publik-i-brak-under-match/

Landskrona var orten i mitt förra inlägg

 
Ingen bild

Pepparholm

1 maj 2017 16:12

Försvarsminister Peter Hultqvist har enligt Fria Tider i sitt tal i dag i Falun sagt att ”Nazister och SD kommer ur samma mylla”.

Jag blir besviken och ledsen. Jag har trott, att Försvarsministern har haft något större omdöme än de flesta av sina regeringskollegor. Men så var det inte. Tvärtom.

 
Ingen bild

X

1 maj 2017 17:13

87% av väljarna vill ha det så här...

 
Ingen bild

Stefan A

1 maj 2017 18:13

Desperata människor vräker ur sig de mest groteska saker är väl det snällaste man kan säga om dagens första maj talare....

 
Ingen bild

Hacke

1 maj 2017 18:13

Margot Wallström går "all in" på första maj i sin roll som företrädare för världens mest paradoxala utrikespolitik. Insvept i en mellanösternsjal säger hon:
- Nu bedriver vi en feministisk utrikespolitik.

 
Ingen bild

Grannen

1 maj 2017 19:22

Det är jävligt skönt att dom ska flytta ut simhallen till snurrom och dessa jävla grisar som bråkar och skitar ner vid dessa arrangemang sen kan ni bygga ett häkte där ute, sån ni allt skit vid snurrom

 
Ingen bild

Observer

1 maj 2017 20:07

Lövéns tal idag med följande:

"...Vi behöver skapa frihet från brott och frihet till trygghet"

Det är nog det mest frapperande jag någonsin hört.
Det är ju för sjutton han och moderaternas politik som lett fram till den situation som vi har.
Det är ju han själv som låter kriminella formligen flöda in i landet!!!

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

1 maj 2017 20:23

100 stycken nya SD röster producerade i Iffehallen :=)(=:
Inför urinprov varje vecka på HVB-HEM

 
Ingen bild

Pehr Kalmar

1 maj 2017 21:21

Hade så gärna velat vara där och bevittnat händelsen på plats.

Undrar vad föräldrar till de "normala" barnen tänker? Och vad tänker barnen? Måste ha blivit rädda.

Var det en slump att det blev bråk när man släpper in blattelag i turneringen?

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

1 maj 2017 22:24

Löfven har talat igen !
Och då tror han att det blir en omvälvande förändring utan att han behöver besluta något.
Vilken clown den mannen är !

 
Ingen bild

Heskey

2 maj 2017 09:13

Så mycket faktafel i en artikel. Herregud. De var knappast barn, ja matchen spelades klart. De vann inte. Hur svårt kan det vara. Vet inte heller om jag skulle säga slagsmål. Knappt någon fysisk kontakt. Mestadels svordomar och glåpord men även ett par kastade föremål.

Thoralf Alfsson

2 maj 2017 09:30

Vilka vann och vem förlorade?

 
Ingen bild

Undrande

2 maj 2017 09:53

Thoralf
På vilket sätt är våld och slagsmål i samband med fotbollsmatcher något som är att härröra från mellanöstern?
Vet inte om du är dåligt insatt eller bara ignorant men slagsmål och glåpord och kastade saker händer och sker på arenor överallt på denna jord, har ju haft en hel del incidenter här i Sverige och skulle inte vilja skylla det på Mellanöstern. Familjefadern som dog efter ha blivit slagen, Jordan Larsson som blev attackerad, Tobias Sana som fick knallskott kastade mot sig. Händelsen i Danmark där publiken kastade in döda råttor mot spelarna, de enorma problem som man i England hade med huliganer och läktarvåld som man numera lyckats stävja. Spelare i newcastle som börjar slåss mitt under en match i premier League. Det går att rada upp massor med händelser som definitivt inte kan härröras till Mellanöstern. Tyvärr har en del idrotter och i synnerhet fotboll dragit till sig rötägg som inte borde vara där.

Thoralf Alfsson

2 maj 2017 11:57

Jag skriver om en händelse vid Kalmar sportcenter. Jag har idag hört flera vittnesmål om bråket som höll på under betydligt längre tid än vilket som anges av media och vilka personer det var som stod för bråket.

Men mycket av detta går att hörröra till personer med sin bakgrund i Mellersta Östern eller till MENA-länderna.

Om du förnekar det är ditt eget bekymmer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards