thoralf

Direktlänk till inlägg 1 maj 2016

PAUS FRÅN ALLT

Av Thoralf Alfsson - 1 maj 2016 23:21

I helgen har jag lagt politiken åt sidan. Jag har gått några långa promenader i naturen, med kameran förstås. Sedan har jag kämpat med golven i uterummet, dags för den årliga behandlingen med stenpolish.


Halsbandsflugsnaparen har återkommit även i år, SKOJ. Han fajtas nu med talgoxen om vilken holk som är hans. Tyckte dessutom att jag hörde näktergalen under morgonpromenaden. Här kommer några bilder från naturen och uterummet..


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Kalle

1 maj 2016 23:36

Fina bilder. Du är värd lite avkoppling! Gillar dig och ditt engagemang! :)

 
Ingen bild

Cosmik Debris

1 maj 2016 23:45

Annat ämne:

Cecilia Hagen har varit på middag och hade där psykopaten Reinfeldt till bordet. Reinfeldt berättar bland annat att hans mamma är hans stora förebild. (Lyssna på Granskning Sveriges intervju med Bo Lundgren och Bruno Reinfeldt nedan) Hon berättar för en väninna under en promenad om sin bordskavaljer. Väninnan som vet att nu för tiden behöver man inte undertrycka vad man egentligen anser om invandring m.m utbrister;

”Det är hans och Palmes fel att vi har det som vi har det!”

Cecilia Hagen skriver vidare i Expressen:

”Både vänner och väninnor har börjat framföra starka åsikter i än det ena, än det andra, oftast känsliga, ämnet på sistone.”

Notera: ”på sistone”

Sverige består av YNKRYGGAR som först nu när det är för sent vågar säga vad man egentligen tycker. Jag känner endast förakt för dessa kappvändare.

http://www.expressen.se/kronikorer/cecilia-hagen/jag-onskade-att-jag-vore-trettio-ar-yngre-och-moderat/

Hur Reinfeldt kunde bli en sådan psykopat förklaras i Granskning Sveriges intervju med pappa Bruno Reinfeldt. De verkar inte ha en sund relation. Att Bruno är den friske av dem råder det inga tvivel om.

” Fredrik Reinfeldts dolda hemligheter avslöjade”
https://www.youtube.com/watch?v=5FbyI6nYDII&feature=youtu.be

 
Ingen bild

Chrille

2 maj 2016 00:02

Rogivande bilder så här vid kl. 00-slaget.
Godnatt!

 
Ingen bild

Thomas Falk

2 maj 2016 00:02

Trevliga bilder.
Från ett soligt och behagligt Portugal, slutligt utflyttad från ett sjukt Sverige, till en bättre tillvaro. Lycka till.

 
Ingen bild

Demokratur

2 maj 2016 06:02

Härligt Thoralf!!

@ Thomas Falk
Avundsjuk på dig :-)

 
Ingen bild

Ludvig

2 maj 2016 06:56

Fina bilder!

 
Ingen bild

karl

2 maj 2016 08:00

Hallsbergs kommun ger bort 850 000 kr månaden till asylbaron.
http://na.se/nyheter/hallsberg/1.3824123-hvb-hem-star-tomt-i-hallsberg

 
Ingen bild

Gute

2 maj 2016 08:13

Klokt Thoralf!

Det finns inget som är så rogivande som långa promenader ute i den obebyggda naturen.

 
Ingen bild

Lena

2 maj 2016 08:36

Vackra vårbilder, den långhalsade fågeln känner jag inte till men häftig var han. Du bor verkligen ståndsmässigt med ett så stort och välputsat s k vinterträdgård/uterum, kul att vi fick se. Tack Thoralf, du är värd allt som du kämpar!

 
Ingen bild

Stefan A

2 maj 2016 08:36

Stora folkliga protester mot de högerextrema vet vänsterradikala SVT rapport att meddela, det är lite olika uppgifter men vanligast är 150 högerextrema och 300 motdemonstranter, bor 42 000 människor i Borlänge så det skulle vara intressant att få veta hur vänsterradikala SVT definierar "stora folkliga protester", är betydlig större protester i det tysta mot vänsterradikala SVT, men det fattar de inte eller snarare skiter i, för de får sina pengar ändå...

 
Ingen bild

Hacke

2 maj 2016 08:41

Fina bilder och fina omgivningar du har omkring dig, såväl ute som inne.
Passade själv på att vara ute i skog och mark och täljde bland annat barkbåtar med barnbarn i en härlig vårsol och ljuv fågelsång. Här är man ännu så länge någorlunda fredad från att påminnas om det nya Reinfeldtlandet. Men de livsnödvändiga oaserna och andhämtningsstunderna från eländet är sannerligen inte många idag.
Trevlig vår på er alla!

 
Ingen bild

Hulda mk1

2 maj 2016 08:57

Thoralf. Fina bilder! Både på djur och från ett vackert uterum! Man måste ibland stänga av världens elände och göra något helt annat för en stund, så att man får ny kraft.
För egen del har jag inte sett en enda slöja på hela helgen !

 
Ingen bild

SM811

2 maj 2016 09:05

Tack Thoralf för fina bilder som du delar med dig. Håller med dig att ibland måste man göra en liten paus från allt elände som de PK ställer till med i Sverige. Ladda batterierna och sedan vara på bettet igen.

 
Ingen bild

crille

2 maj 2016 09:13

Så trevliga bilder. Se ut o kunna koppla av ordentligt i på din uteplats. Behövs väl efter en dag av grävande. Tack för det du gör för oss.

 
Ingen bild

Tony

2 maj 2016 10:33

Sverige har en ovärdig regeringschef, han är inte bara
dålig som ledare, han är direkt pinsam med sina ständiga
försök att smeta brunfärgen på SD? Pinsam därför att det
enda parti som anammat dom brunfärgade Nazisternas
nedlåtande behandling av människor, till och med sådana med
ett handikapp, ja det är Sossarna själva. Visst där är många
som inte känner till hur Sossarna fungerat genom tiderna,
och därför tar till sig statsministerns skitprat om andra
partier, men man behöver inte gräva särskilt djupt för att
få fram vad Sossarna sysslade med under 40-50 och 60 talet,
med förnedring av folk.
Men att en svensk Statsminister använder sig av en djupt
störd människas retorik för att kleta epitet på politiska
motståndare borde ändå vara förnedrande för Sossepartiet?

Magdalena Andersson började sin finansminister karriär med
att tala om att det är tomt i ladorna, men hon menade kanske
att det är tomt på loftet, hos vissa av deras ledare?

 
Ingen bild

Tony

2 maj 2016 10:54

I Löfvens första Maj tal lyckades han återigen glömma
det växande antalet fattigpensionärer, är han samma
åldringshatare som sin företrädare?

 
Ingen bild

Göta

2 maj 2016 11:10

Thoralf, du kan verkligen tävla med Bruno Liljefors målningar med dina naturbilder. Bilden på den vita fågeln är ju helt fantastisk, perfekt komposition. Vad är det för fågel? Är det en häger? Finns det vita hägrar här?

Thoralf Alfsson

2 maj 2016 11:29

Ägretthäger fotograferad på Öland för en förra helgen

 
Ingen bild

Fredde

2 maj 2016 11:53

Vackra bilder som vanligt och en riktig härlig myshörna där du kan avnjuta din kalla öl och koppla av.

 
Ingen bild

Göta

2 maj 2016 14:00

Tack för svaret Thoralf, och för bilderna så klart.

 
Ingen bild

Pippi på foto

2 maj 2016 15:53

Tack vare dej Thoralf så får vi se vår vackra djur och natur. Väntar bara på att den också ska beskattas! Upplevelseskatt? Fina o proffsiga foton som vi får ta del av! Tack!
1:a majtalen är så nackhåret reser sig och att folk stå ut med att lyssna på dravlet visar hur tåliga vi svenskar är!

 
Ingen bild

calle

2 maj 2016 18:27

fina bilder, proffsnivå på dessa foton. har länge funderat på att köpa superlång zoom kamera.(vilken zoommotor surrar minst vid filmning nikon p900 eller Canon sx60)

vilken kamera använde du till dessa bilder.

bra makro på blåsippan och fina närbilder på fåglarna. och bra bredd på golvfotona.

Thoralf Alfsson

2 maj 2016 20:00

Naturbilderna är tagna med Canon 70D och tele 400mm, även blåsippan

 
Ingen bild

Maja Dacke

2 maj 2016 20:10

Tack för dig och ... dina fina foton! Jag tog mig friheten att ta kopia av blåsippan ... för eget bruk givetvis. Men alla de där svartvita fåglarna utmed strandkanten - vad heter de?

Vackert uterum - hur håller du det varmt på vintern? Och snön på taket ..? Förlåt min frågvishet! Jag är bara sån.

F ö läser jag Ole Dammegårds senaste dubbelutgåva och häpnar ibland men får bekräftelse på det mesta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards