thoralf

Direktlänk till inlägg 26 januari 2016

JAG SAKNAR SD

Av Thoralf Alfsson - 26 januari 2016 09:37

Efter söndagens Agenda twittrade Nya Moderaternas Ulf Kristersson.


”Svenska folket vet att det är vi moderater som drivit på i migrationspolitiken.”

 

Ett minst sagt falskt påstående! Men hur uppfattar andra än Sverigedemokrater detta budskap. Min egen uppfattning är att SD nu har suttit tillräckligt länge still i båten och bara låtit verkligheten tränga in i människors medvetande. Nu är det hög tid att återigen visa var skåpet skall stå.


Jag saknar helt enkelt utspel från SD i migrationsdebatten!

 

Den förändring av verkligheten för medborgarna som vi dagligen får skrämmande exempel på innebär en förskjutning i opinionen men vi får inte inbilla oss att den utav sig självt kommer till SD, om vi bara tiger. När andra partier, framförallt Moderaterna och Kristdemokraterna gör sina utspel så kommer det sannolikt att gynna dessa partier, kanske på vår bekostnad. Något vi möjligen kunde se en tendens på i senaste opinionsundersökningen från SIFO.


Jag såg en bra text från en ledande Sverigedemokrat på Facebook idag på morgonen angående Stefan Löfven uttalande vid hans besök i Mölndal angående knivmordet på en 22-årig kvinna som arbetade på ett boende för ensamkommande men nu när jag skulle citera den var den försvunnen från Facebook.


Jag är förvånad över den tystnad som råder från partiet i migrations och integrationsfrågor. Framförallt avsaknaden av egna initiativ. Jag saknar nya utspel från SD.


UPPDATERING


Har hittat inlägget på facebook som jag nämner i blogginlägget.


”Jag tror att många människor i Sverige känner en stor oro för att det ska bli mer liknande fall när Sverige tar emot så många ensamkommande barn och unga. Många av de som kommer unga hit har traumatiska upplevelser, och det finns inga enkla svar på hur detta ska hanteras.”


Stefan Löfven! Vi kommer aldrig att glömma vad ni gjort med Sverige. Det en gång välmående Sverige har ni framgångsrikt på bara några decennier förvandlat till oigenkännligt våldssamhälle där svenskarna dagligen utsätts för övergrepp och där välfärdssamhället snart kollapsar. Detta kommer vi aldrig att glömma. Och det är ni som bär ansvaret!

BJÖRN SÖDER


Bra av Björn Söder!!!

 
 
Ingen bild

Sanningen?

26 januari 2016 10:17

Det har jag saknat länge. Nöjda med riksdagslönen kanske? Tro inte på svenska skräpinstituts skräpundersökningar. Lita mer på de utländska som ingen agenda har. YouGov t. ex. är ett av världens största företag i opinionsbranschen.

Vad har de att vinna på att fuska, inget naturligtvis.

 
Ingen bild

Lärare

26 januari 2016 10:21

Håller med! Undrar också vad de håller på med? Kanske de kommer ut med något stort snart?

När såg vi någon från SD sitta i TV och uttala sig om det kaotiska läget i landet, de har ju trots allt drivit frågan sen de kom in i Riksdagen. Man törs tydligen inte bjuda in originalet till en debatt!

SD agera nu medans tider är!

Thoralf Alfsson

26 januari 2016 10:41

Nu bestämmer inte SD vem som skall sitta i TV och uttala sig!
Men om vi inte kommer med några utspel finns det heller ingen anledning för SVT eller TV4 att bjuda in SD-företrädare till någon TV-soffa eller nyhetsprogram.

 
Ingen bild

Elisabeth

26 januari 2016 10:47

Jodå, vi vet att det är moderaterna som drivit på i migrationspolitiken. Det var under deras tid vid makten som vansinnet accelererade på allvar, inte minst genom överenskommelsen med (mp) om vård och skola till papperslösa som blev en enastående pullfaktor för att ta sig hit.

Så han har väl rätt, den gode Kristersson. Fast det kanske inte var det han menade?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

26 januari 2016 10:49

Jag tror att de flesta inom SD Högsby har samma saknad ,något måste hända snart !

 
Ingen bild

Lärare

26 januari 2016 10:52

Nej, just det!
Väntar alltså på några vassa utspel snart!

 
Ingen bild

Lewren

26 januari 2016 11:06

Jag undrar dock om detta lugn från SD inte är ett strategiskt drag.
Ingen kan ju förneka tillväxten som skett, och att låta de andra partierna fortsätta med sina dumheter kommer bara få fler och fler människor att vakna upp.
Jag tror inte att det handlar så mycket om vad SD gör just nu, utan vad de gör när de har det starkaste folkliga stödet. Detta är jag helt övertygad om enbart är en tidsfråga.

 
Ingen bild

Roland Salomonsson

26 januari 2016 11:12

Framförallt saknar jag som en förberedelse inför valet 2018, att en 2:a (av 3, invandringen är 1:a) för medborgarna viktig fråga lanseras av SD.
Här ser jag "Återställandet av demokratin" som självklar, vilket samtidigt kräver en omställning av grundlagen. Sverige är i stort det enda land i Europa, som inte genomfört BINDANDE folkomröstningar i sakfrågor. Inte En ENDA. Att rösta om vilka politruker, utsedda över folkets huvud, som skall sitta i parlamentet, har mycket lite med demokrati att göra. Vilken diktatur som helst genomför sådant. Eller ÄR Sverige numera en diktatur?

Idag har vi teknik att genomföra folkomröstningar ofta. Principen måste vara att det är "folket" som styr och att parlamentets ledamöter bara får representera så länge de utför vad folket i deras valkrets vill de skall utföra. Om det blir en hel mandatperiod eller enbart någon vecka är viktigt för en fungerande demokrati.

Sverige bör alltså återföra grundlagarna till vad de var INNAN EU-anslutningen, samt "återställa demokratin", genom att ålägga en regering att genomföra minst en årlig BINDANDE folkomröstning i sakfråga. Om inte, bör det automatiskt bli nyval till Riksdagen, att genomföras senast januari månads utgång året efter.

 
Stefan K

Stefan K

26 januari 2016 11:17

Låt det sitta i ryggmärgen att alltid ta skärmdumpar av intressanta uttalanden m.m I dagens Sverige tenderar saker att plötsligt försvinna från nätet.

Sant att SD inte ska slå sig till ro, nöjda med att S&M börjar anamma deras politik. Ska man fortsätta locka väljare från andra partier måste man ligga på och vara i framkant av debatten.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Lena

26 januari 2016 11:19

Tycker din text är mycket viktig och talande, var är SD? Vi som sett Agenda vet att SVT håller på med historierevision. SD nämns inte med ett ord på t ex Agenda, det ska tigas ihjäl. Ändå har den metoden inte visat sig framgångsrik, men det struntar public service i, de kör mer av samma, samma. Det bevisar att de är stumma och handlingsförlamade och inte har någon annan idé.

Då kan man fråga sig varför SD-ledningen kör samma stuk? Eller är det här tystnaden före stormen?

Det är mycket som händer nu och vi som läst bloggar nu i några års tid har inhämtat och utbytt alla möjliga idéer och kunskaper. Någonstans är jag trött. Det är dags att gå från ord till handling kan jag tycka men många av oss sitter så illa till att vi inte har möjligheter att UTMANA - det kan kosta för mycket. Men däremot går det bra att förbereda sig på ett djupare sätt för det som komma skall de kommande åren. För det kommer, det är jag säker på. Förresten har även PK-folk börja kritisera S, Löfvén och det oansvariga i att ta in alldeles för många flyktigar som de säger. Det börjar röra på sig även bland de som för ett år sedan var helt o hållet PK-tysta.....

Såg att Åkesson haromdagen räckte ut en hand till M. Att de var medvetna om att Sd inte har förväntningar på att kunna få igenom hela sina politik utan vill kompromissa om de går ihop med något tillfälligt med M. Vad tycker folk om det?
SD-toppen kastar ut krokar för de räds allt eget ansvar, det är ju en mycket komplicerad situation?

Om M nu reagerar negativt vad väntar då? Då är det bara att invänta "det svarta hålet"?

 
Ingen bild

ulf dahl

26 januari 2016 11:20

Jag tror att det pågår ett tävling mot noll i Sverige av olika riksdags partier, Jag tror att det inte är säkert att SD har den strängaste Migrations politiken i Nästa val, Det kan M eller S om gör sig av med MP vilket säkert vore en lättnad för bägge partierna. SD roll i det hela kan vara en grindväktare som ser till att det händer och inte bara en massa prat.Eller får SD hitta en ny roll i rikspolitiken. Om det blir en System kollaps kommer säkert ochså angripas från höger av ett parti som står väldigt långt till höger om man jämför med riksdags partierna.

 
Ingen bild

Peter

26 januari 2016 11:49

Själv är jag inte förvånad över att SD-toppen är tysta eller att de saknar initiativ.

 
Ingen bild

Göta

26 januari 2016 12:33

Ulf Kristersson: ”Svenska folket vet att det är vi moderater som drivit på i migrationspolitiken.”

Det stämmer att det är moderaterna som har drivit på i migrationspolitiken. Under Reinfeldts 8 år vid makten åstadkom han och hans MODERATER, med viss hjälp av MP, i stort sett ALLT av den galenskap som vi nu ser resultatet av. Det är ju MODERATERNAS vansinniga migrationspolitik som är grunden till höstens rekordstora strömmar just till Sverige. Löfven och sossarna har ju bara fortsatt i samma riktning - tills nu, när de själva efter drygt ett år vid makten insåg att de måste försöka sätta stopp vid gränsen.

Frågan är hur stor del av folket som är så lättlurade att de börjar ställa sitt hopp till moderaterna och inbillar sig att dessa har gjort en helomvändning i den viktiga migrationsfrågan.

Medierna med SVT/SR i spetsen har i sin kamp mot SD lagt om kursen något och lobbar tillfälligt för M istället, då de insett det hopplösa med Löfven. Sifos (som alltid) tvivelaktiga opinionsresultat kommer då väl till pass i deras propaganda.

 
Ingen bild

SM811

26 januari 2016 13:21

"Rub this in your face Löfvén och hela 7k!"
http://korta.nu/a3d

 
Ingen bild

Hacke

26 januari 2016 13:58

Det är rent äckligt att se och höra hur moderaterna nu försöker sno åt sig äran av att gå i täten i flyktingfrågan. Samma moderater som stod som nickedockor bakom Reinfeldts vansinnespolitik liksom när han läxade upp Tobias Billström så fort han vågade yppa något om volymer.
Men det här passar naturligtvis regimmedia som hand i handsken och deras agenda att försöka få till en allt intimare samverkan mellan moderaterna och sossarna som enda utväg att i framtiden blockera ett växande sd.
Att sd inte får komma till tals i detta sammanhang är inget annat än skandal men ligger naturligtvis i samma agenda.
Sd:s chans är väl att pr-gardet än en gång lyckas i sitt fina arbete och åter får till en pressträff som ingen "journalist" vill riskera att missa.
Sd måste vara mångdubbelt duktigare än övriga partier i allt med den stenhårda demokratur Sverige utvecklats till idag. Förhoppningsvis leder den hårda skolan till maktposition senaste 2018. Mitt intryck är att det kokar alltmer ute i stugorna.

 
Ingen bild

Pär Green

26 januari 2016 14:49

Nu har Stefan Löven löst allt inom migration!

Han har lärt sig ett nytt ord!

Från och med i morgon kommer regeringen att kalla terrorsekten IS för Daesh.

Och nu kommer inga fler terrorister eller migranter till detta land.


Tack

Stefan

 
Ingen bild

Kalle

26 januari 2016 15:09

Helt rätt uppfattat att SD sitter still i båten. En allmän trend inom SD. Sitt still i båten och håll käften annars blir du utesluten. Nu ser vi effekten av en sådan uteslutningspolitik.

Alliansen ökar i Novus senaste januarimätning, av dem så ökar M mest!!!

Vänsterfalangen (S+MP+V) sjunker. SD sjunker mest med hela -1,7 procent!!!

http://avpixlat.info/2016/01/26/novus-januari-2/

SDU, ungdomarna som är vår framtid, som blev utsparkat av SD moderparti har fått många nya medlemmar. Mycket mer än det nystartade ungdomspartiet med SD moderparti som stöttar dem. Varför???

SD-kvinnan som ville stoppa invandringen över Öresundsbron med drastiska åtgärder blev utesluten. En tid senare så stoppade den svenska regeringen invandringen över Öresundsbron med identitetskontroller!!!

Varför blev SD kvinnan utsparkad ur SD. Hon hade ju rätt som till och med den svenska regeringen har indirekt erkännt med dagens kontroller.

Varför denna uteslutningspolitik och utslätning av SD???

Fattar inte SD moderparti att det är gräsrötterna inom partiet som har rätt!!!

Släpp fram personligheterna inom SD och rent ut sagt skiiit i vad media tycker!!!

Kom ihåg att vi har YTTRANDEFRIHET i sverige fortfarande.

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2016 15:11

"2016-01-26 13:45, Bråk, Emmaboda
Bråk på Asylboende i Boda, en person gripen.
Samtal inkommer från ett asylboende i Boda. Migrationsverket är på platsen idag och boende bråkar om vem som ska vara först i kön att prata med Migrationsverket.Det bor ca 70 asylsökande på platsen. Personal på boendet har låst in sig i avvaktan på att polisen anländer. Det uppges att man sett att någon använder en träpåk att slåss med. Polispatruller skickas till platsen.
Uppdatering
Då polisen anländer till platsen har bråket lugnat ner sig, men det är rörigt där. En person grips misstänkt för misshandel."

 
Ingen bild

ugglan

26 januari 2016 15:23

Håller med om att det är lite väl tyst från SD hållet i migrationsfrågan. Moderaterna verkar ha tagit över frågan helt och hållet och är det drivande partiet inom migrationsområdet.
Kanske är det politisk taktik från SD? Sen vet man ju inte om det är så att SD-s företrädare inte släpps fram i PK-media.

 
Ingen bild

Eric H

26 januari 2016 15:28

En TREDJEDEL av mandattiden har nu passerat och ännu saknar svetsarregeringen all form av styrsel och mål.
Man kan inte ens deklarera för medborgarna vad målet är!
Regeringens planering inför framtiden lyser med sin totala frånvaro..
För sex månader sen talad stassministern på Medborgarplatsen om att "vi har plats för alla!" Lite sensre kom gränsfiltreringen.
I veckan så var hr Statsministern tillbaka på ruta ett i Davos. "Vi kan ta emot flera"..
Han vinglar som en berusad höna, något som knappast skapar förtroende.
Pinsamt är ordet!

 
Ingen bild

Owe F LIDGREN

26 januari 2016 16:18

Regeringen har ingen plan för sin verksamhet. Den borgerliga alliansen vill inte ta över. Detta är en signal man sänder ut.Man säger från det hållet att de enskilda partierna i denna profilerar sig med enskilda budgetar.Förslag som faller allihopa.

Två riktigt "skarpa lägen" kommer emellertid att uppstå under våren.
Den ena situationen uppstår då regeringen om några veckor lägger sin tilläggsbudget(proposition).Det är då man kommer att visa på hur den omfattande migrationen skall finansieras. Med skatte och avgiftshöjningar.

Då kommer bland annat moderaterna att bli tvingade att "visa färg". Det blir ett prekärt läge för dem minsann.

Den andra situationen blir då asylinvandringen åter tar fart när våren kommer. Hur skall denna hanteras. Och orkar regeringen med detta eller kommer vi att få uppleva en regeringskris ?.
Två gyllene tillfällen för SD står således för dörren.

Min uppfattning är att man skött sig bra.Man kan ju inte komma med utspel hela tiden. Då tynar allmänintresset. Och alla vet var SD står i frågor om migration/integration.

Däremot ser jag en stor potential för partiet att göra utspel på landstings och kommunal nivå. En möjlighet som i många fall inte nyttjas fullt ut.

Rambudgeten skall exempelvis tas ute i kommunerna under våren /försommaren. Där bör extra "krut" läggas ned på genomarbetade alternativ som marknadsförs.

 
Ingen bild

Svante1

26 januari 2016 17:15

Flickan som blev mördad i Mölndal , :( ,kommer från min hemstad Borås.

 
Ingen bild

Pepparholm

26 januari 2016 17:21

Tack Björn Söder! Det rensar luften med klartext.

Sedan har vi centerpartisten Thomas Lindberg i Uppvidinge, ordförande i socialnämnden, som inte ens kan FNs flyktingkonvention. Där står, att man ska följa det landets lagar där man befinner sig. Tack också till Mattias Karlsson som ryter till mot en sådan korkskalle.

Mer sådant från SDs korridor i riksdagshuset.

 
Ingen bild

Lena

26 januari 2016 17:43

"Löfvén på väckelsemöte i Davos".

"Här ser vi hur rena anarkin sprider sig i Sverige. Ingen gör nåt. Polisen tittar bort för att inte gynna fel parti, som rikspolischefen kräks över. Feminister anklagar bara svenska män, de som sköter sig bäst i hela världen. Medier och politiker tiger".

http://blogg.vk.se/asasuh/2016/01/25/lofven-pa-vackelsemote-i-davos/

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2016 17:47

Läste att Lövén åkte till Mölndal med anledning av mordet på den unga kvinnan som arbetade på ett HVB-hem. Tyckte först det var märkligt med tanke på att han inte brydde sig när två svenskar blev mördade på IKEA av den etiopiske terroristen. Snart klarnade det. Offret var född i Sverige av libanesiska föräldrar. Ärligt talat tror jag att Lövén och övriga 7-klövernpolitiker är livrädda för att om de inte for land och rike runt för att visa sympati för utländska offer skulle upplopp startas som de inte skulle kunna hantera.

 
thojuh

thojuh

26 januari 2016 18:11

Ser att Löfven varit i Mölndal med anledning
av att en ung flicka (22 år, Libanesiskt ursprung)
tragiskt nog blivit mördad av ett baaarn!

Vore klädsamt om han hade haft tid att mellanlanda
vid IKEA i Västerås!

http://thojuh.se

 
DecemberKartellen

DecemberKartellen

26 januari 2016 18:37


Marcus Birrus föreläsning: Ord som makt och tröst
att spränga åsiktskorridoren och överleva -

Ett föredrag om språk, litterärt mod och att vara sig själv.

Länk.
https://www.youtube.com/watch?v=llsAG6P2mYI


https://www.nyanserat.nu/marcus-birro-om-att-spranga-asiktskorridoren/


Tipsar om Föreningen Cui Bono som Birro föreläste genom.


http://www.foreningencuibono.se/

Om föreningen:
Under de år föreningen har existerat har de arrangerat föreläsningar om allt från hälsa och kost till konspirationsteorier och samhällsfrågor. Bland för för våra läsare sannolikt mer kända föreläsare finns Henning Witte, Jan Sjunnesson, Stefan Torssell, Gilad Atzmon och Jan Tullberg. Föreningen tar inte ställning till föreläsarna utan välkomnar debatt och ifrågasättande.

Just nu har de två föreläsningar inplanerade, en om sockerberoende med Kicki Käller den 7 februari och en om Palmemordet med OLE DAMMEGÅRD (en av världens bästa reacherser) med anledning av att det gått 30 år sedan morden den 28 februari.

Mer information om föreningen och kommande föreläsningar finns på deras hemsida.

http://https://www.youtube.com/watch?v=llsAG6P2mYI

 
Ingen bild

Motstånd

26 januari 2016 19:31

Är inte detta fruktansvärt? Känner man inte igen den kommunistiska ondskan?
Döm själva:
http://www.svtplay.se/video/6108831/stockholm/stockholm-26-1-18-30?start=auto

 
Ingen bild

Tony

26 januari 2016 19:52

M ska inte slå sig för bröstet i något avseende, dom är
djupt ansvariga för att den förda invandringspolitiken
har hamnat dit, som SD varnade för, dom är också ansvariga
för att vi i stort sätt står helt nakna försvarsmässigt där
stora summor lagts på invandringskostnader istället för på
försvaret. Reinfeldt tyckte ju till och med att försvaret
var ett särintresse? Det är märkligt hur historien upprepar
sig, idag står vi utan försvar, precis som före både första
och andra världskriget, Armechef Anders Brännström varnar för
att Sverige kan befinna sig i krig inom ett fåtal år?
Fina utsikter som sjuklövern försatt folket i när man leker
stormakt i så kallad humanitet?
Märkligt att det är stort att visa humanitet mot andra folk
men inte mot sitt eget folk

 
Ingen bild

Ibbe

26 januari 2016 20:06

Jag kan ganska bra inifrån sedan 2002. Ulf Kristesson blåljuger rätt upp och ner! Ingenting anna

 
Ingen bild

B Johansson

26 januari 2016 20:07

Visst har moderaterna drivit på migrationspolitiken, men i helt fel riktning, mot katastrofen.
Vi skall aldrig glömma migrationsuppgörelsen med miljöpartiet och "skammens dag" med gratis välfärd till alla illegala papperslösa på bekostnad av våra pensionärer.
SD måste påminna om det hela tiden. Folk i allmänhet har så dåligt minne.
SD måste också lägga förslag för att dra ner på förmånerna och därmed kostnaderna för s.k nyanlända som redan är här. Det är enorma kostnader som väntar framöver. Kravmaskinerna måste mötas med motkrav.
Det är orimligt att, bara för att man tagit sig över gränsen till Sverige, åtnjuta samma välfärd som en svensk har som arbetat och betalt skatt ett helt liv.
SD måste på alla sätt visa vad invandringen kostar. Thoralfs mycket illustrativa stapeldiagram måste ut i alla medier. Flertalet svenskar vet t.ex fortfarande inte hur många miljarder de s.k "ensamkommande" kostar. En kostnad stor som polis- och rättsväsende och dessutom på löpande räkning.

 
Ingen bild

Hm

26 januari 2016 20:24

Tydligen skall Åkesson debattera medFerm (Mp) kl 21.00 i Aktuellt om det danska förslaget om jänlikhet mellan danskar och immigranter. Även immigranter skall nu bidra till sitt uppehälle på samma sätt som danskar med egna medel. Men kanske borde någon annan än Åkesson ta sig an Ferm, hon är ju inte partiledare?

 
Ingen bild

Ibbe

26 januari 2016 20:28

Ulf Kristersson blåljuger och ändrar ett mångårigt ställningstagande från M:s sida så man baxnar. Jag kan M inifrån sedan 2006 och kan bara konstatera att man ska inte lita på den ändring som nu sker under galgen från moderat sida. Det har varit locket på i alla moderata sammanhang när invandrings-och flyktingpolitik diskuterats även i riksdagsgruppen och det känner naturligtvis Ulf till. Har han ändrat uppfattning nu? Jag kan endast konstatera att politiken i en del frågor är genomrutten. Därför kan jag inte rekommendera någon att lita på M.

 
Ingen bild

Ibbe

26 januari 2016 20:32

Efter att ha sett vår statsminister intervjuas på amerikanska CNBC kan jag inte känna annat än djupaste förakt.

 
Ingen bild

Kalle

26 januari 2016 20:39

""För att spara pengar vill Enskede Årsta Vantör stadelsnämnd avveckla tomma servicelägenheter i Enskededalen. Istället planerar de att göra om dem till boende för ensamkommande barn.""

Det är det Vänstern vill när de är i maktposition. Då visar de sitt rätta jag. Stänger ned äldreboende och flyttar in ensamkommande lycksökare istället!!!

Fi faen för vänsterns sverigefientlighet.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/stockholm/trots-efterfragan-stangs-servicelagenheter

 
Ingen bild

Observer

26 januari 2016 21:30

Hehe.. Åkesson i högform i kväll LYSANDE!!!
MP´s Ferm helt bortgjord! TOTAL UTKLASSNING på bästa sändningstid.

 
Ingen bild

Clas S

26 januari 2016 21:55

Det blir tyst i en diktatur. När personer blir utkastade och uteslutna på löpande band när dom säger någonting som inte i förväg har sanktionerats av despoten Mattias Karlsson vågar ingen säga någonting alls. Det blir knäpp tyst. Se hur det gick för dig när du började blogga. Det skulle inte förvåna mig alls om Björn Söders namn saknas på SD:s valsedel till riksdagen vid nästa val.

 
Ingen bild

Lotta

26 januari 2016 22:08

Vad har hänt med Jimmie Åkessons tänder? Såg konstigt ut på något vis?

 
Ingen bild

Lena

26 januari 2016 22:17

@Kalle du har helt rätt, V sätter kvinnofientliga lycksökare i första rummet och åsidosätter våra äldre. Det saknas ord för deras inställning, och de visar som sagt sitt rätta ansikte.

Åkesson bet ifrån ordentligt och tog för sig av talartiden ikväll på Aktuellt, i debatten mot Ferm, som ser stel ut och utan karisma. Varför är hon så besatt av ha öppna gränser o att alla som kommer utifrån ska få utnyttja våra välfärdssystem maximalt?

 
Ingen bild

Blåsippan

27 januari 2016 00:30

Håller med dig Lotta. Han såg ut som Chevy Chase i filmen Fletch när han klär ut sig med löständer. Tänkte på det hela tiden.

 
Ingen bild

xmaverickx

27 januari 2016 05:35

Börjar folk äntligen vakna upp och inse att SD(-ledningen) som SKRYTER med att de är det mest Israelvänliga partiet, inte är någon riktig opposition, utan en konTROLLerad sådan. Och därför ökar de inte längre, utan går bakåt.
Ju fler muslimer som av *********** (det ordet är väl fortfarande förbjudet här?) drivs ut från mellanöstern (MOT oss), desto lättare blir det att fortsätta att utvidga det lilla landet Israel till http://americanfreepress.net/greater-israel-or-greater-khazaria/.
https://twitter.com/hashtag/openbordersisrael

 
Ingen bild

Gunnar Finkel

27 januari 2016 20:33

Sannerligen...!
Jag kommer aldrig arr glömma.

SD eller blankt.
ALDRIG mer 7klövern!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards