thoralf

Alla inlägg den 20 juli 2015

Av Thoralf Alfsson - 20 juli 2015 19:12

Radio Kalmar skriver i en artikel att Landstinget, Kalmar läns Trafik och Migrationsverket skrivit ett avtal som ger de asylsökande ett busskort gratis. Kostnaden för skattebetalarna blir 500 000 kronor/månad eller 6 miljoner kronor/år. Vilket drabbar Sveriges skattebetalare.


Till det skall läggas kostnaderna för det subventionerade pris som Kalmar Länstrafik ingått i avtalet med Migrationsverket. Enligt uppgifterna i media har 3500 asylsökande får 30-dagarskort till en kostnad av 500 000 kronor/månad. Vilket motsvarar 143 kronor/st.


Enligt Kalmar Länstrafiks hemsida kostar det billigaste 30-dagarskortet 570 kronor men då kan du endast resa inom en zon. För att kunna resa inom hela länet kostar ett 30-dagarskort 1 440 kronor/månad. När jag läser artikeln får jag uppfattningen att de asylsökande kan åka inom hela länet på sitt kort. I så fall har Kalmar Länstrafik subventionerat korten med hela 1 300 kronor/st och månad. Det innebär i praktiken en subvention på ca 4,5 miljoner kronor/månad eller 54 miljoner kronor/år. Den kostnaden får skattebetalarna i Kalmar län stå för!


Nu klagar dessutom de asylsökande över att de har för långt till en busshållplats!

 

Kom nu också ihåg att det handlar om asylsökande. De har alltså inte ens beviljats uppehållstillstånd. För mig är det fullständigt sanslöst att de asylsökande får gratis busskort på skattebetalarnas bekostnad. De är enligt min egen uppfattning lika sanslöst att ge dessa utbildning i svenska innan de fått något uppehållstillstånd. Skattebetalarna skall alltså betala svenskutbildning till personer som sedan skall avvisas från Sverige enligt Dublinkonventionen eller på grund av att de inte har asylskäl. Det är verkligen att kasta skattebetalarnas pengar i sjön.


Sverige gör verkligen skäl för att kallas Absurdistan!

 

Har idag träffat en hel del människor i Kalmar då jag varit ute och inhandlat en del saker och uträttat en del ärenden.

Min slutsats är att det kokar av ilska hos väldigt många människor. Många är upprörda över att Kalmar har blivit invaderat av människor med slöjor och heltäckande klädsel. Vissa är så upprörda att jag tror det kan bli ………..


På fredag och lördag är det Kalmar marknad. Jag och mina kollegor inom SD kommer att finnas med vårt tält på Kaggensgatan, om vi får den utlovade platsen. Det skall bli mycket intressant att möta väljarna och höra vad de anser om DÖ och andra fenomen hos 7-klövern. Jag tror att vi kommer få väldigt mycket besök under dessa dagar.


UPPDATERING!


Jag har nåtts av det tråkiga beskedet att Stellan Bojerud gått ur tiden. Stellan var en kämpe som trots sin vacklande hälsa ändå kom till voteringarna i riksdagen i rullstol direkt från Karolinska sjukhuset. I princip tvingad till detta av 7-klövern som inte lätt Sverigedemokraterna få ingå i riksdagens kvittningssystem. Rent ut sagt skamligt av riksmobbarna i 7-klövern!


Ett stort tack till Stellan för det stöd han visat mig och andra Sverigedemokrater. Det har betytt väldigt mycket för mig. Tack för att jag fick flera av dina böcker Stellan!


Jag känner redan sorg över att jag kommer sakna Stellans kommentarer på bloggen.


Ikväll håller jag en tyst minut för Stellan Bojerud.


Så sent som i fredags skrev Stellan flera kommentarer på min blogg. Jag tycker denna gott kan läsas av mina besökare.


Vila i frid Stellan!


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards