thoralf

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

JOMSHOF DEBATTERAR REVA

Av Thoralf Alfsson - 19 april 2013 18:42

Lyssna på en lysande Richard Jomshofs i denna debatt! Speciellt de som hela tiden klagar på SD.



Nu anser jag att ni sedan skall fråga media varför ingen tar upp Richard Jomshofs anförande i debatten.


Lyssna på hela debatten här men ta något lugnande i förebyggande syfte!

 

 
 
Ingen bild

kallepetter@telia.se

19 april 2013 20:16

BRA Richard Jomshofs , var rädd om den killen

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 april 2013 20:19

Denna debatt avhandlades nu på Rapport. "Givetvis" utan Jomshof,s inlägg....
Det är ofta som om inte SD existerar i media. Givetvis är det en medveten strategi, för att bromsa partiets uppgång sedan valet.

Så vi måste kämpa överallt mot detta förtryck och inte som våra fiender vill, mot varandra.
Det om något, vill media ha ut på bästa sändningstid. Ge inte dem den chansen.

Om Bostonbombarna:
Till Sverige och övriga Europa kommer tusentals ensamkommande unga män med tveksam bakgrund. De kallas för "barn" och deras boende mm. kostar oss gigantiska belopp.
Hur många av dessa unga män kan tänkas begå samma sprängningar i Sverige eller i övriga Europa?
De flesta av dessa unga män lyder desvärre också av den religion som Bostonbombarna verkar tillhöra.
Det räcker med en enda....

 
Ingen bild

Pipen

19 april 2013 20:27

Thoralf, du skrev tidigare:

"Det finns etniska svenskar och jag räknar mig själv som etnisk svensk mitt i livet som Reinfeldt uttryckte det.
För att betrakta sig som etnisk svensk skall du vara född och uppvuxen i Sverige i några generationer."

Min fråga blir då, om vi stoppar invandringen helt till Sverige idag så kommer hela Sveriges befolkning vara "svenskar" inom några generationer enligt dig? oavsett etnicitet?

 
Ingen bild

Lärare

19 april 2013 20:51

Reagerade också på att TV utelämnade Jomshof.

Vi tar det som ett erkännade av SD:s politik. De vågade helt enkelt inte visa ngt av hans tal beroende på att alla tittare skulle ge Jomshof och SD rätt.

Han gjorde ett helt briljant framförande!
Detta skickar vi vidare!

 
Ingen bild

Stefan A.

19 april 2013 21:08

Tänk ett Sverige styrd av Höj Larsen och Maria Ferm huuug...vilket kaos, även med deras politik skulle invandrare få avslag påstår dom,men vad spelar det för roll när polisen varken får kolla ID eller gripa någon? vilket jäv.. blaj, det borde finnas tillräckligt många väljare med sunt förnuft för att hålla personer som HL och MF borta från allt vad makt heter.

 
Ingen bild

Lundabo58

19 april 2013 21:39

Suveränt bra av Jomshof

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

19 april 2013 22:05

Borde inte talmannen blåst av debatten Jomshof tog ju bort alla rimliga förrutsättningar med bla 20 st kollade i Stockholm tunnelbana
Det hela är ju en vänster/media fint ?

Inte går man skallgång om den försvunne är hittad?

 
Ingen bild

Lundabo58

19 april 2013 22:39

Till alla er som snackar "foliehattar" o annat. Så här funkar det för mig:

Så länge SD levererar är jag nöjd, vilket innebär att motsätta sig fortsatt massinvandringsinvasion, bekämpa nuvarande pk-elits tolkningsföreträde, se till att grova våldskriminella hamnar i fängelse under lång tid (samt därefter utvisas på livstid).

Men om det brister för mycket i dessa folkliga åtaganden så kommer jag kanske framgent att överväga andra icke 7-klöveralternativ.

Men förövrigt anser jag att Thoralf är en bra kille som iaf försöker uppnå det som jag kräver av SD.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 22:48

Jag har städat upp bland kommentarerna. Den debatt som pågått hör inte hemma på min blogg. Det finns andra forum för det!

 
Ingen bild

Lasse

19 april 2013 22:51

MetalHeadViking aka Folihattsmästaren

När jag tycker att dina fantasier är stolliga anklagar du mig för att försvara nazister, fint! Eftersom jag inte delar din åsikt är det för att jag inte gjort tillräckligt med research i konspirationsträsket :) Hur ska man kunna resonera med en så knasig människa. Jag kastar tydligen sten i glashus också då jag inte har alla konspirationsfakta som mästaren MetalHeadViking tagit del av :)

Det förvånar mig att du inte börjat anklaga mig för att vara en av Bilderbergsnazisterna ur din fantasi som sitter och scannar internet efter slavmänniskor som sett den stora sanningen, som du upptäckt.

Jag är rädd att du aldrig kommer förstå vad jag menar, du är alldeles för insnöad i din gudomliga kunskap. Hoppas att du växer upp och får lite självdistans.

 
Ingen bild

Gert B.

19 april 2013 22:53

Jomshof är orubblig som en bergvägg! Helt lysande. Lyckligtvis har SD ett antal talespersoner av högsta klass.

 
Ingen bild

Lasse

19 april 2013 23:01

Förlåt Thoralf!

Jag ska inte diskutera offtopic med tokstollar på din blogg. Kunde inte låta bli att bemöta tokigheterna bara. Skönt att du rensar upp.

 
Ingen bild

Olof

19 april 2013 23:10

@Thoralf A

Jag är nyfiken på ditt svar till "Pipen"s fråga här över. Det pratas mycket på nätet, så ett ärligt svar på den frågan hade verkligen varit uppskattat.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 23:17

Läs svar

http://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet

 
Ingen bild

Magentan

19 april 2013 23:35

Journalister är verkligen äckligt absurda i sina ambitioner att TILL VARJE PRIS förtiga alla bra prestationer sverigedemokraterna gör och att dölja dessa för allmänheten.

Som ni säkert minns hade Thoralf i tisdags lagt in ett klipp från riksdagen på Kent Ekeroths utomordentliga prestation i sin debatt med försvarsminister Karin Enström angående EKEROTHS EGEN riksdagsinterpellation om KVOTERINGSIVERN INOM BRANDKÅREN. Sakligt och med stor skicklighet dominerade Ekeroth totalt debatten.

Norrköpings Tidningar har faktiskt uppmärksammat denna debatt med en ledarartikel i tidningen under rubriken "Om idéer styr allt riskerar det att bli farligt". MEN trots att artikelförfattaren har exakt samma åsikter som Ekeroth lyckas hon/han med det absurda konststycket att TOTALT UTELÄMNA EKEROTHS NAMN I HELA ARTIKELN! Inte någonstans får läsaren veta att det var Kent Ekeroth (SD) som var motdebattör och hade lämnat in interpellationen!

I andra NT-artiklar om interpellationer har tidningen emellertid konstant upplyst om namn och partitillhörighet på respektive interpellationsinlämnare!

Det finns tydligen inga som helst gränser för hur tarvlig man får vara i sin iver att ignorera SD?

http://www.nt.se/ledare/default.aspx?articleid=8502019

http://kentekeroth.se/2013/04/19/ip-debatt-om-kvoteringsivern-inom-brandkaren-uppmarksammas-i-media-men-sd-namns-ej/

 
Ingen bild

Olof

19 april 2013 23:56

@Thoralf A

Mina frågor försvann visst så jag postar dem igen :)

Anser du att folk (tex. svarta gambianer) som bildar familj med sitt eget folk blir svenskar inom ett par generationer?

Eller behöver de blanda sig och bilda familj med ljusa nordbor för att bli svenskar?

Eller anser du helt enkelt att det inte finns några skillnader mellan tex. svarta afrikaner, nordbor och japaner så länge de anammar samma språk och kultur?

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 00:03

Olof

När blir en person etnisk svensk? 1/4 annan "inblandning" eller 1/8 eller 1/16 eller 1/32 eller 1/64

En omöjlig fråga att svara på då det även innefattar om personen assimilerat sig i vårt samhälle!

 
Ingen bild

Observant

20 april 2013 00:09

Thoralf

Att det i SD-ledningen finns folk som besitter god talförmåga är inget nytt och heller inget som någon har ifrågasatt. Men några lusttalare är det trots allt inte frågan om med tanke på hur sällan de visar upp sig för väljarna. Det man också kan ifrågasätta är deras bristande strategi och lagmoral, vilket är helt oacceptabelt i ett riksdagsparti. Men partiledningen tycks ju trivas alldeles utmärkt med att bara tala till en liten ankdamm som riksdagen ju är. Helt onödigt att lägga tid och pengar på infotidningar, bloggar och flygblad och få en massa ovett av väljarna för att man prioriterar och säger fel saker.

 
Ingen bild

OT

20 april 2013 00:17

Apropå ingenting alls...

"BJORK INTERVIEW 1988": http://www.youtube.com/watch?v=mjLcelg1Kto

P.S Kan de, så kan jag.

 
Ingen bild

Olof

20 april 2013 00:17

@Thoralf A

Ursäkta om jag var otydlig, jag får skylla på att det börjar bli sent :) låt mig omformulera frågorna.

Anser du att folk (tex. helt assimilerade svarta gambianer) som bildar familj med sitt eget folk blir svenskar inom ett par generationer?

Eller behöver de assimilera sig och bilda familj med ljusa nordbor för att bli svenskar?

Eller anser du helt enkelt att det inte finns några skillnader mellan tex. svarta afrikaner, nordbor och japaner så länge de anammar språk, kultur och är assimilerade i det svenska samhället?



 
Ingen bild

Bevare!

20 april 2013 00:18


Har Avpixlat fått nippran eller blivit kapat av Expo?

"Sekulära Muslimer", finns dem?

Ja, det hävdar i alla fall sajten Avpixlat!
Antingen förstår inte Avpixlat vad ordet sekulär betyder eller ordet islam, kanske båda.

Hur många "sekulära muslimer" finns det?

Avpixlat hävdar också att "det finns många av dessa"!
Men hur många får vi inte reda på av sajten.

http://avpixlat.info/2013/04/19/fbi-gar-ut-med-bilder-pa-misstankta-for-bostonbombningarna/#more-55198

 
Ingen bild

OT

20 april 2013 00:24

Kan man någonsin uttråka någon då det verkligen gäller?

"the sound of silence": http://www.youtube.com/watch?v=BvsX03LOMhI

 
Ingen bild

Jenny

20 april 2013 00:27

@olof Då borde det vara som med adoptivbarn dvs.att de räknas helt som svenskar, tycker jag i alla fall. (även om du inte frågade efter min åsikt)

 
Ingen bild

OT

20 april 2013 00:29

@Olof

min första tanke då jag lärt känna en Etiopier, var följande "han är som oss..."

P.S Det är inte fråga om färg, det är frågan om vadå?

 
Ingen bild

Waterbug

20 april 2013 00:46

@Bevare

Klart det finns sekulära muslimer precis som det finns sekulära kristna, vad är konstigt med det? Det är du som blandar ihop begreppen en masse.
Frågan är vad i helvete det har att göra med Toralfs blogginlägg att göra

 
Ingen bild

OT

20 april 2013 00:57

Varför är inte "Svenne & Lotta" lika accepterat som "Achmet & Lotta"?

Se : http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=yMukEd7KZow

 
Ingen bild

Bevare!

20 april 2013 01:09


@ Waterbug

Vad betyder sekulär?

Vad betyder islam?


 
Ingen bild

OT

20 april 2013 01:25

Är det någon där ute?

"Comfortably Numb": http://www.youtube.com/watch?v=hUYzQaCCt2o

 
Ingen bild

Gånge denna kalk ifrån mig

20 april 2013 01:31


Sekulär muslim
religiös muslim
moderat muslim
sossemuslim
centermuslim
sd-muslim
shiamuslim
sunnimuslim
feministmusllim
sexistmuslim
hizbollahmuslim
alqaidamuslim
alshababmuslim
hamasmuslim
ungmuslim
gammalmuslim
arabmuslim
kurdmuslim
turkmuslim
somalimuslim

Alla(h) är bara olika nyanser av brunt b...

jag vill inte ha några muslimer här överhuvudtaget
Jag vill inte ha shia-sunni krig på svensk mark
Jag vill inte ha islamiskt "reformationskrig" här
Jag vill ha tillbaka mitt Sverige som var före massinvandringen och mångkulturalismen
PUNKT

 
MetalHeadViking

MetalHeadViking

20 april 2013 02:23

Okej.

Jag respekterar att Thoralf inte vill ha diskussionen här. Men då får även "Lasses" angrepp också plockas bort.

@Lasse.

Jag har inte anklagat dig för något annat, än att du är bara någon som inte har koll. Det är uppenbart från dina antydningar att du tror att det är "judarna" som står bakom det hela. Dessa teorier har redan motbevisats. Som tur är, börjar folk gå ifrån det där.

http://detopaverkadesinnet.blogspot.com

 
Ingen bild

Stefan A.

20 april 2013 07:20

Sundsvalls tidning trodde sig ha det stooora scooopet och laddade upp för att smutskasta Jomshof, men ack vad de gick på pumpen när det visade sig att allt var enligt gällande regler, hoppas Jomshof har gått vidare med det, och akta er för sjukkassan i Sundsvall för allt ni säger och gör riskerar att bli allmängods genom deras försorg, en stor skandal från våra som vanligt...hm.."oberoende"...och dubbel-hmm.."genomärliga"..media, som nu skriker efter mera pengar från oss skattebetalare för att inte gå under,tycker man borde gör rätt för det man får först innan man kan begära mera.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 april 2013 07:37

Gånge denna kalk ifrån mig...
Instämmer till fullo. Insvepta kvinnor, hedersvåld, Halal, böneutrop, Moskeer, Islamister, Bostonbombare, ensamkommande "barn", grovt naiva journalister, Waberi, grovt naiva politiker i sjuklövern, gruppvåldtäkter, gängskjutningar, tayqqia, och en massa annat som inte funnits här i Sverige innan "mångkulturens" införande över våra huvuden.

Islamska förbundet i Sverige vill kämpa mot "fobier" och givetvis då "Islamofobi". Men vill de visa sig som verkliga förkämpar mot fobier, är Stockolm Pride en mycket lämplig arena. Vi väntar...

 
Ingen bild

World Traveller

20 april 2013 08:21

@ Thoralf
Finns det nan mojlighet (ekonomiskt) att starta upp en Sverigedemokratisk nyhetssida pa naetet med filmsnuttar fran riksdagens diskussioner och liknande och information om SD's motioner och politik? Jag tror att det vore ett ypperligt saett att fa fler roester. Om vanligt folk aldrig faar veta sanningen om vad som paagaar saa har SD inte en chans att raedda Sverige. Media stoppar ju SD totalt i nyheterna nu. Endast om det ar nagot negativt, sant eller ej, saa namns SD. Det bradskar infor valet nu.
Och till er som sager att ni ska lamna SD saa sager jag: Taenk efter! Detta ar exakt vad 7-klovern och media vill. De vill saa split i vaara led och det ska vi inte laata dom lyckas med. SVP och allt vad de heter har inte en aerlig chans att aendra pa Sveriges politik. SD har det och vaara krav och synpunkter hoers mer och mer aven om det gaar sakta. Men ibland ar det battre att skynda langsamt aven om klockan ar fem i tolv.

 
Ingen bild

Fredde

20 april 2013 09:53

Thoralf!

Kan inte ledningen för SD trycka på tex SVT att allas talan ska visas? SVT ska väl vara neutrala och visa åsikter. Kan inte SD verkligen göra någonting?

 
Ingen bild

Bengt

20 april 2013 10:12

@World Traveller

Jag har resonerat som dig angående SD och Svenskarnas parti (SvP) länge nu. Jag har hoppats och intalat mig att det SD är Sveriges räddning, jag har förklarat bort dåliga beslut med att det skulle vara någon slags taktik och att det är lätt att bara se problem från åskådarplats. Men tillslut måste man vakna och se vad som händer, handling betyder mer än ord. De som kallar Svenskarnas parti (SvP) för ett antidemokratisk, rasistiskt, nazistiskt och högerextremt parti idag är inte ett dugg bättre än de som kallade SD för samma saker innan valet 2010, tyvärr ser jag Sverigedemokrater skriva sådana saker om SvP vilket bara är pinsamt.

 
Ingen bild

JohanS

20 april 2013 10:42

Nu är det upp till bevis för SD. Det stormar kring Anders Westergren och Jan Bengtsson, se till att inte ge vika för Expo, IRM och pk-media denna gång också om ni vill hålla i Thoralfs taktpinne.

 
Ingen bild

Ludenben

20 april 2013 11:27

@JohanS
Angående Jan Bengtsson så är han ju redan "out", kan inte vara på något annat vis. Har man gjort det han bevisligen gjort kan han inte vara kvar som representant i SD.

@Thoralf
Hur känns det att vara partikamrat med en (tidigare?) nazist när folk åker ur partiet på, om man jämför, grunder som inte ens kommer i närhetan av detta?
http://tinyurl.com/cd9ttvk

 
Ingen bild

Skåneåg

20 april 2013 11:52

@ Någon

Har funderat lite så här på morgonkvisten.

Sekulär: Ett statsskick där en stat inte baserar sina lagar på någon religion utan är neutral i trosfrågor.

Teokrati: Statsskick där den yttersta politiska makten ligger hos prästerna genom att dessa fungerar som ställföreträdare för Gud och inte på något sätt svarar inför folket.

Islam: Översatt till svenska betyder detta total underkastelse och lydnad.

Muslim: Person som bekänner sig till religionen islam.

Sharia: De lagar och föreskrifter som oavkortat gäller för en muslim och som i princip styr allt från vaggan till graven.

Min undring är därför vaarför man i vissa kretsar talar om och använder begreppet ”moderat muslim”. Vad är det man vill försöka ha sagt, då de båda orden utan tvekan är direkt motsägelsefulla och enligt min mening tillhör kategorin politiska floskler helt utan verklighetsförankring.

 
Ingen bild

World Traveller

20 april 2013 11:54

@Bengt
Jag vet ingenting om SVP men jag tror attdu har helt raett i det du sager. SVP kanske vaernar mer om vaar kultur och kanske ar battre an SD men for att minska 7-kloverns och medias destruktiva politik saa maste alla som vill Sveriges baesta forst ge SD fler roester. 2018 kan ovriga Sverigevaenliga partier ges en chans att fa saeja sitt. Tills dess maste vi halla ihop. Allt inbordes kaebbel bara spelar 7-klovern och islamisterna i haenderna.

 
Ingen bild

Lotta

20 april 2013 11:57

Blev aningen förvånad när jag läser en del inlägg skrivna de senaste dagarna. Vadan detta agg mot SD hos er som påstår er rösta på SD? Känner ni till SD:s riksdagsmäns arbetsscheman till fullo eftersom ni kritiserar dem för att inte göra något? Jag gör det inte och litar på att man gör så gott man kan. Inte minst bevisas det genom Jomshofs, Ekeroths och Sällströms utmärkta framträdanden i veckan. mycket jobb görs ju innan dessa framträdanden som att sätta sig in i ärenden, mycket resande osv. Betänk sedan hur svårt det måste vara att ständigt få arbeta i motvind, dvs att ha alla övriga partier samt massmedia emot sig. Aldrig bli intervjuad i TV, inte ens om frågan gäller SD. Att se den ena frågan efter den andra stjälas av de andra partierna. Frustrationen över att veta att det är ett SD:förslag som inte svenska folket känner till. Visst det har pratas om att få ut information till svenska folket men är det möjligt? En TV-kanal startar man inte vilken dag som helst. Tidning? Javisst men vad kostar en sådan att driva? Hur går det exempelvis för Dispatch International? Internet? Inte kan de 94,3 % samtliga sakna Internetuppkoppling? På Internet måste man som bekant aktivt söka information, är man inte intresserad besöker man inte siten. Nej, jag tror mest på gammal hederlig flygbladsutdelning i stil med Thoralfs infoblad direkt hem i brevlådan.

Att som en del diskuterat att byta till ett annat parti förstår jag inte alls. Vad har ni åstadkommit om ni röstar på Svp så de får några procent och SD rasar till under 4% och åker ur riksdagen? Blir det ett bättre Sverige då? Det tar tid och måste få ta tid att etablera ett nytt parti i Sveriges riksdag annars är risken stor att det går som för Ny Demokrati. Ni som gnäller hjälper sannerligen inte till, tvärtom. Jag tror ingen av oss vanliga sympatisörer känner till hela historien bakom uteslutningsärendena så lägg ner konspirationsteorierna och tramset med de fyras gäng, det skadar bara partiet. Vi måste stå enade och hålla sams inför det viktiga ödesvalet 2014, det är Sveriges och svenskarnas framtid vi pratar om, vi måste då lägga undan alla personliga åsikter för vårt lands bästa.

Till sist undrar jag vad "pipen" och "Olof" är ute efter med sitt enträgna tjat om svensk etnicitet? Försöker ni få till någon "skandal"? Skulle en sådan fråga ens vara möjlig i ett annat land? När blir man exempelvis etnisk kines?

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 12:02

Vad som hände för snart 20 år sedan ser jag inte som relevant om personen ifråga varit en god representant för SD under 2000-talet.

Skall vi ha "livstidsstraff" i Sverige så får börja plocka bort många av 7-klöverns ledamöter i riksdagen.

Jag antar att du anser att vi skall bedöma individer och partier efter samma måttstock. Vilka partier var det som inrättade rasbiologiska institut i Sverige?

 
Ingen bild

Peter

20 april 2013 12:27

Bra anförande av Jomshof, jag reagerade också på hur SVT-Text undvek att nämna SD.

Hoppas du får en avkopplande helg ThorAlf, förstår om det varit mycket känslor angående kritiken mot SD. Debatt och känslor kan svalla men det lugnar ner sig.

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 12:46

Tack Lotta!

Som vanligt en mycket träffsäker kommentar.

 
Ingen bild

Skånepåg

20 april 2013 12:54

@ Thoralf

Har man inget vettigt att komma med eller förmågan att inse konsekvenserna av den förda invandringspolitiken, är det tydligen endast ad hominem argumentation som man med nöd och näppe klarar av. Du börjar bli för populär, är rakt på sak med sanningen och därför en "synnerligen obehaglig person" i deras ögon. Därav detta agerande och tjat av oväsentligheter som är betydelselösa i det verkligt stora sammanhanget, nämligen vårt fosterlands överlevnad och framtid.

 
Ingen bild

Jenny K

20 april 2013 13:16

Jag tycker Jimmie skall passa på att i klartext säga att det är på tiden att svt lever upp till sitt politiska oberoende. Han kan gott tala om hur sd inte får komma till tals med sin politik i media och att sd systematiskt utesluts och förtalas. Varför inte i samband med sitt tal i Almedalen då många lyssnar och det kan få ett stort genomslag.

 
Ingen bild

Skånepåg

20 april 2013 13:18

@ Lotta

Glömde att ge dig komplimang för ditt eminenta inlägg. Väl genomtänkt kommentar.

I Boston har islamisterna ännu en gång visat upp sitt "fula tryne". Hoppas att vårt eget SÄPO är på alerten och att övriga västvärldens säkerhetstjänster samarbetar så mycket som det är möjligt. Men med en ökad inströmning till vårt land av berörd kategori, ökar sannolikheten att något liknande händer även här. Julbombaren var antagligen tyvärr endast en försmak? Följde vad som skedde i USA under gårdagen via olika lokala TV-stationer på Internet, och här var det inte tal om pixling eller att leka dölja namnleken!

 
Ingen bild

Kalle

20 april 2013 13:59

>Lotta
Det var fina tankar om SD du hade i ditt inlägg men nu är det så att fler vill att SD skall ha en mer framträdande roll i samhället och inte bara nöja sig med flygblad och lite mummel.

I riksdagen gör våra tre stjärnor en utmärkt insats men det finns 17 stycken andra i SD:s riksdagsgrupp som man knappast ser på riksdagens frågesund (TV2 Torsdagar mellan 14:03-15:00). andra partier med ungefär lika många ledamöter syns och märks mera än SD.
SD är nya med ny politik och borde därmed ha mer att påpeka om i det svenska samhället. De är ungefär pliktskyldigast med en gång varje torsdag. De andra SD ledamöterna ställer inte ens upp en timme för att visuellt stötta sina talande kollegor i riksdagens talarstol.

Har sett på nätet att partier till höger om oss finns med med egna aktiva tidningar på nätet. Men hur är det med SD??? Det skulle satsas efter förra valet. Väntar fortfarande. Snart är det nästa val.
(Ids inte ens söka på nätet efter SD-kuriren längre. Den har inte funnits lättsökt på nätet under flera år trots påstötningar från mig och flera andra här på bloggen!!!)

SD borde uttala sig MYCKET MERA drastiskt och skapa rubriker. Som nykomling kanske det behövs mera dramatik och upplysningar. Inte bara o.s.v som om hela svenska folket är insatta i vår syn på politiken. De är det inte.

Höj rösten när ni kommer till poangen i talet. Sänk den inte (dra inte in hakan) som om ni skäms i den politiska samlingen för vad ni står för.

Nästa Lördag 27 april skall Åkesson tala i Långholmsparken, Stockholm. Där har han möjlighet att dra på med riktigt "klarspråk" om den svenska politiken. Inte bara välkammade svärmorsdrömmar!!! Hoppas att han med sitt tal kan skaka om media och hela sverige!!!

DET behövs.

Vad jag vill ha sagt med detta inlägg är att jag är inte nöjd med SD:s resa så här långt. Inte efter utslutningarna och "raset" i de senaste oppinionsmätningarna.

Vill att SD skall visa framfötterna mycket mer i den svenska debatten.
SD mäste kämpa än mer för tt få plats i den svenska debatten. Då gäller det att kämpa verbalt och inte vara så "välkammad".

Mycket mera kämpaglöd och "rufs i håret" på SD:are.

 
Ingen bild

NÅGON

20 april 2013 14:20


@ Skånepåg


"sekulär muslim"
låter lika motsägelsefullt och absurt som
"kapitalistisk kommunist"
"sexistisk feminist"
"judisk muslim"
... förresten, det sistnämnda vore intressant att förhöra,
Å andra sidan
allting går ju
i den absurda världen.

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 april 2013 14:24

Lotta...
Mycket kloka tankar.
Om man blickar bakåt i den politiska historien, delade sig Tokvänstern gång på gång. Till slut blev det små sekter som yrade om ett idealsamhälle som knappt ens de själva ville ha.
Det var tur för Sverige och otur för Vänsterkrafterna att de splittrades.
Med en enad Vänster hade tillvaron i Sverige varit betydligt sämre idag.
Vi som kämpar för ett bättre Sverige ska inte begå samma misstag.

Ett politiskt parti är en folkrörelse som vill något. I den folkrörelsen kan inte alla få exakt det som de önskar.
Men med lite överseende, eget ansvar i sociala medier och generositet inom rörelsen, vinner SD väljare efter väljare...

 
Lassekolja

Lassekolja

20 april 2013 14:33

@Lotta & Hulda, Ni är så förståndiga!
Jag är övertygad att SD´s Riksdagsgrupp gör sitt bästa men när medieetablissemanget återupptar sin gamla strategi, att "tiga ihjäl" SD, då blir det inte så lätt att synas och höras. Orsaken till medias arbetsmetoder är förmodligen en konsekvens av "järnrörsdebatten", då SD växte rekordsnabbt, ett skeende som media gör allt för att avbryta! Att dom samtidigt medverkar till att Sverige åter blir mer likt en DEMOKRATUR, intresserar mediaetablissemanget lika lite som tidigare.
BEDRÖVLIGT!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Skånepåg

20 april 2013 14:38

@ Hulda mk1

Men det är det här med mobbningen fråm massmedia att nå ut, som f.n är det stora problemet. Tyvärr sträcker min kunskap om webbradio inte till mer än att kunna lyssna. Upptäckte för några dagar sedan att något som kallar sig för Skånepartiet i Malmö (?) har regelbundna webbradiosändningar. Kan dom så kan väl Sd när det nu är som det är?

 
Stefan K

Stefan K

20 april 2013 14:43

Jomshof gjorde ett mycket trovärdigt och stabilt framträdande. Tyckte också att Beatrice Ask svarade upp bra på frågorna om REVA.

Jag undrar hur många av de närvarande debattörerna som verkligen pratat med gränspoliser, om deras situation och om fakta bakom deras arbete. Jomshof har befunnit sig i verkligheten, men hur många av de andra?

Lustigt att höra Johan Hedin (C) förklara lösningen på avfolkningsbygdernas framtid. Han vill helt enkelt locka kvar asylsökande, i detta fall Rossön utanför Strömsund, genom att lära dem pimpelfiske. Tänk att lösningen var så enkel :)

Media har en agenda och givetvis har också SVT det. Man vill helt enkelt inte visa att SD har fler frågor i sin repertoar och att SD har flertalet mycket dugliga politiker. Det är så lätt att "glömma" och märkligt nog är det allt SD man "glömmer".

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Jonas

20 april 2013 14:44

Jag får känslan av att många inte är helt nöjda med SD av olika anledningar, vissa ser till och med SvP som ett bättre alternativ men vill inte rösta på dem för att inte ge sjuklövern makt. Jag tycker att alla bör rösta på det partiet som de verkligen sympatiserar med. Hur ska ett i nuläget litet parti som man kanske sympatiserar med någonsin kunna växa om ingen röstar på dem? Om jag ska rösta "taktiskt" för att jag inte vill se en sosseregering så kan jag i så fall rösta på moderaterna. SD ligger uppskattingsvis på runt 10%, då skulle det inte spela någon roll om SvP tog några procent och växte sig starkare om deras politik och metoder visar sig vara bättre. Jag sätter svenska folkets väl före ett enskilt parti, det som parti som gynnar Sverige och svenskarna är det parti som får min röst.

Sedan är det synd att folk blir utmålade som fiender till SD för att de kritiserar vissa av ledningens ageranden, det är inte sunt. Om SD känner att de börjar tappa väljare till exempelvis SvP eller Moderaterna är det hög tid att se sig i spegeln och förbättra sig själv än att skylla på andra och avfärda kritiken som kommer.

 
Ingen bild

Lotta

20 april 2013 14:44

Tack för alla fina omdömen. Att lägga sin röst på Svp eller något liknande parti anser Jag är som att lägga sin röst på 7-klövern och fortsatt massinvandring. Att som Kalle skriver satsa på SD-Kuriren ser jag inte som en högt prioriterad fråga inför valet. Det är en tidning för redan frälsta och de vi behöver nå är de sovande. Jag tror då att flygblad hem i lådan är mer effektivt. Nu följer jag inte riksdagens frågestund så ofta men visst är det fler än Sällström, Jomshof och Ekeroth som gjort sig hörda där? David Lång, Mattias Karlsson, Björn Söder, Jimmie Åkesson och inte minst Thoralf själv. Det viktigaste i slutänden är ändå att vi håller ihop.

 
Ingen bild

Kalle

20 april 2013 15:42

>Lotta

När jag gör en sökning på SD-kuriren så kommer det senaste nummret upp...november 2012.

Om du anser att SD-kuriren endast är för de troende på SD så går den också att förändra så att den tilltalar och förklarar för de bredare massorna. OM bara VILJAN finns. Och lite fantasi om vad folk vill läsa om SD.

Sällström, Jomshof och Ekeroth är de som på ett utmärkt sätt prenumerar på riksdagens talarstol i rikdagens frågestund. De andra har varit där lite sporadiskt. Åkesson av jag har sett när han är tvungen att vara där för att bemöta reinfeldt på partiledardebatten och det är inte riksdagens frågestund. Annars är SD osynligt. Jag efterlyste ocks att SD:are borde visa sig synligt för att stötta sina "talare" i Riksdagens frågestund. Det enda ställe med direktsändning i TV som inte nedia kan filtrera med negativiteter om SD som når hela svenska folket på TV.

Var annars kan SD tala utan att bli mobbad av media direkt i TV till hela svenska folket???

Visst är det viktigt att hålla ihop men ännu viktigare är att förbättra SD (även om det verkar mycket trögt!!!) och att vi når ut till folk som förhppningsvis skall gilla vår politik även om media gör allt för att negligera oss.

Hitills har jag INTE fått ett enda SD flygblad i min hand eller i brevlådan. Däremot har ett annat stort parti satsat och ger ut ett eget flygblad som nått mig däremot inte SD. Flygbladsutdelningen borde förbättras!!!

SvP har en tidning på nätet som de äger. Den får man rätt på direkt om man klickar på "Realisten". Varför har inte SD något liknande??? Klantigt av SD eller vad!!?? Om inte "någon" säger vad som är fel. Vem skall då göra det för att om möjligt förbättra SD???

Klockan är tio minuter över tolv.

 
Ingen bild

Skånepåg

20 april 2013 15:42

Har i dag även hittat en frireligiös svensk TV- kanal på Internet. http://wwitv.com/tv_channels/b3187.htm Då jag kom in sprang predikanten fram och tillbaka som ett ”yrt höns” på podiet och skrek: ”Att han kommer att jubla den dag som islam faller samman som ett korthus och att moskéerna förvandlades till kyrkor.”

Möjligheterna finns tydligen att starta upp både det ena och det andra på Internet. Vi hoppas verkligen att Sd har något i rockfickan framöver.

 
Ingen bild

SM811

20 april 2013 15:42

Rättsstat, illegala skall lämna landet nämner Ask men hon har varit med om att ge illegala förmåner om de stannar som inte svenskarna har.
Hur står det till med tankeförmågan kan man undra?

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 15:45

Kalle

Vad gör du själv för att SD skall växa?

 
Ingen bild

Magentan

20 april 2013 15:46

@ Lotta
Jättebra skrivet av dig Lotta! Alltihop var bra och jag vill särskilt framhålla två av dina "yttranden":

(1) "Vad har ni åstadkommit om ni röstar på Svp så de får några procent och SD rasar till under 4% och åker ur riksdagen? Blir det ett bättre Sverige då?"

I opinionsundersökningarna brukar det även finnas en parti-rubrik som heter "Övriga", där man samlar ihop de partier som ligger under 4%. Rubriken "Övriga" brukar ha ett resultat på runt 1,5%. En del förhoppningsfulla (och antagligen mycket unga) väljare inbillar sig att större delen av dessa 1,5% tillhör SvP, och de fantiserar om att SvP därför "endast" behöver ytterligare ca 2,5 procentenheter för att nå upp till riksdagsspärren.
I verkligheten är det emellertid så att de tre partier som ligger närmast riksdagsspärren är Piratpartiet, Feministiskt Initiativ och Svenska Pensionärers Intresseparti, dessa tre partier har TILLSAMMANS ca 1,3%.
I de resterande ca 0,2 procentenheter finns ett 10-tal partier som ligger på 0,03, 0,02 respektive 0,01 procent. Bland dessa partier (som alltså snarare ligger på promille-nivå) finns ett flertal olika vänsterextrema partier samt SvP och Nationaldemokraterna. Det finns inte någon som helst chans att en enda av dessa pyttepartier ens når upp till 1% 2014. (Därför finns det heller ingen möjlighet att SvP skulle kunna stjäla så många väljare från SD så att vi skulle sjunka under 4%-spärren.)

(2) "... jag tror mest på gammal hederlig flygbladsutdelning i stil med Thoralfs infoblad direkt hem i brevlådan."

Exakt min uppfattning också. Detta har jag kontinuerligt tjatat om sedan innan valet 2010. Visserligen väldigt mycket kostsammare än man tror, men också väldigt mycket mer effektivt än man tror - Och på grund av Sveriges DDR-liknande mediaklimat är detta SD:s enda chans att nå ut till alla de 80-90% av väljarna som ALDRIG besöker några politiska sajter på nätet.

 
Ingen bild

Kalle

20 april 2013 16:04

>TA

Försökte i min kommun. Fick inget som helst gensvar från SD här, tyvärr.

Då gav jag upp på det lokala planet.



 
Ingen bild

Skånepåg

20 april 2013 16:14

Skottlossning mellan islamister och poliser i Boston under gårdagen. Något som även vi får vänja oss vid framöver?

http://www.myfoxboston.com/story/22030358/2013/04/20/audio-from-watertown-shootouts?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed

 
Ingen bild

charlotten

20 april 2013 16:20

Ja, som Hulda skriver så är det ofta som om inte SD existerar längre i media.
Kan väl säkert vara en strategi att försöka bromsa SD:s tillväxt i opinionen, att inte låtsas om eller rapportera ngt om SD:s förslag?
För när man gjorde drev mot SD och försökte smutsa ned partiet, så hände det motsatta, SD växte så det knakade.
Därför tycker jag att det är hög tid att lansera den utlovade mediasatsningen, med Erik Almqvist vid rodret! För att låta svenska folket veta var SD står och vilka sunda förslag SD har!

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 16:35

Kalle

Försökte med vadå?

 
Ingen bild

World Traveller

20 april 2013 16:42

Jag haller med Lotta (i allt hon skrivit pa denna artikeln). Flygblad ar nog det baesta for att sprida SD's budskap och aven ett tillfalle att ge svenska folket sanna nyheter som inte ar vinklade till Vaensterns eller islamisternas fordel.

 
Ingen bild

Arne

20 april 2013 16:45


TYVÄRR är en alltför stor del av befolkningarna idag vad man skulle kunna beteckna som lätt retarderade!


..............De som sover i Reinfeldts bok: "DET SOVANDE FOLKET"

 
Ingen bild

Arne

20 april 2013 16:47

Det är dessa som Bilderberg-Gruppen är satta att "handskas" med, mest troligt.

 
Ingen bild

Magentan

20 april 2013 17:41

@ Gulash
Det jag skrev om SvP gäller för riksdagsvalet. I kommunalvalen ute i en del kommuner däremot har de säkert bättre siffror.

@ Charlotten
I tidningen "Riksdag & Departement", som ges ut av Riksdagen, fanns det halvår innan valet 2010 en artikel om att det bästa sättet enligt viss forskning (minns inte vilken) att stänga ute "främlingsfientliga partier som SD" från demokratiska länders parlament är att över huvud taget inte nämna dem i medierna. Att tiga ihjäl sådana partier mediemässigt skulle t.o.m vara effektivare än negativa omnämnanden. Kanske är det den gamla "rekommendationen" från R&D som har grävts upp nu igen och skall utnyttjas av medierna fram till valet.

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 18:07

Gulash

Jag är trött på allt gnäll och SvP!

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 april 2013 18:38

Tackar ödmjukast för uppskattning. Ibland lyckas även en gledsbygdsbo tänka rätt, tydligen!

Megentan har nog rätt.
SD verkar vara stoppat i media. Ännu en av de angrepp som görs mot partiet. Höstens "järnrörsfilm" lyckades definitivt INTE , och de ska inte lyckas nu heller!
Snart är det partiledardebatt i Agenda, där kan inte SVT stoppa Jimmie.
Att en majoritet av landets journalister desvärre stödjer Mp och Vänstern styr också tyvärr nyhetsbevakningen. REVA kan ha varit startskottet för en utökad utfrysning av SD. Att journalister skulle ha en yrkesstolthet av att vara neutrala nyhetsbevakare, det tror nog bara de mest korkade...

Landets journalister känner säkert också av trycket mot mångkulturen, genom tittarreaktioner, intervjuer på "gatan" som givetvis klipps bort, genom bloggar osv.
Därför gör de allt för att stoppa "fel" nyheter och kommentarer.

Se tex. på Sveriges Radio, där lyssnarkommentarer nästan helt är stoppade. Endast harmlösa ämnen kan kommenteras. Folkets åsikter stoppades, de passade inte in i mallen...
Även "Ring P1" kortades ned. Undrar hur länge som programmet får finnas kvar. Farligt, farligt, tänker säkert de som styr programmet. (Hur gick det fö. med registreringen av inringarna?)

Tja, det var några tankar från glesbygden...

 
Ingen bild

biran

20 april 2013 19:11

I slaskmedia som GP och TT inte ett ord inte en rad om att Bostonmördarna var muslimer. HYCKLERI!

 
Ingen bild

G W

20 april 2013 19:25


Ladies & Gentlemen

We got him!

http://www.foxnews.com/us/2013/04/20/second-boston-bombing-suspect-in-custody/

"We will smoke them out of their holes; we will get them running and we'll bring them to justice"; G W Bush

 
Ingen bild

lennart l

20 april 2013 19:36

Alltid lika trevligt att lyssna på Richard Jomshof. Det är ingen av sjuklövern som slår honom i en saklig debatt. Det var hög humorfaktor när Jomshof smulat sönder REVA-debatten med underbyggda fakta och när Höj Larsen (V) i anförandet efter fortsatte att tugga på om "polisens rasistiska kontroller i tunnelbanan". Höj Larsen lever i en bubbla, isolerad från verkligheten. Var hämtar V alla sina stollar?

 
Ingen bild

Gulashen

20 april 2013 19:40

Om SvP är så litet som du säger borde inte SD oroa sig det minsta om några få väljare "slänger bort" sin röst. Jag har dock fått känslan av att en betydande del av de som läser alternativ media börjat sympatisera med SvP. Om SD ser att SvP gör något rätt för att växa så borde man sluta och tjata om hur små SvP är och istället lära sig av deras framgångar.

Senast jag fick ett flygblad från SD var det om mediahuset i Kalmar. Däremot har jag fått tre olika proffsiga flygblad de senast månaderna från SvP som rör deras senaste kampanj "Pengarna till folket". Och då är ju SvP endast ett "mikroparti", det finns inga ursäkter till att SD halkar efter på den fronten med tanke på de resurser SD besitter.

Det är inte gnäll Thoralf, ta det som konstruktiv kritik istället. Ingen blir nog gladare än jag om SD som redan etablerat sig skulle kunna visa upp lika mycket aktivitet som SvP gjort på sistone. Istället för att börja om på ny kula med ett helt nytt parti.

Tråkigt att SD inte klarar av att ta åt sig av feedbacken, hur ska SD växa om man inte tar åt sig och förbättrar sig? För det finns alltid saker att förbättra som man kanske inte alltid ser själv. Svaret till att SD ses som alldeles för toppstyrt finner du i ditt eget svar, "Jag är trött på allt gnäll och SvP!"

 
Ingen bild

S.Småland

20 april 2013 19:41

SVT-Tvärsnytt ska börja sända ett nyhetssammandrag på arabiska varje vecka .Tänk om de 11 regionala redaktionerna kunde börja sända ett textat nyhetssammandrag varje vecka för oss hörselskadade och döva i Sverige , vi är över en miljon som skulle bli glada då ! Ja,ja jag vet detta med människors lika värde är ett argument som inte håller i vissa fall ! Ibland skylls det på att resurserna och tekniken inte finns men ibland finns bägge sorterna !

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 april 2013 19:43

brian...
Det är djupt beklagligt att de undanhåller viktig fakta för läsarna.
Men snart kommer det fram ändå, det blir ju rättegång mot den överlevande bombmördaren. Dock måste vi alla påtala vad som drev dessa bröder till detta fega dåd...

Men som skrivits om förut, allt som kan gynna SD stoppas eller vinklas. Kampen går vidare!

 
Ingen bild

Inge

20 april 2013 19:53

@ Gulashen

"Svaret till att SD ses som alldeles för toppstyrt finner du i ditt eget svar, "Jag är trött på allt gnäll och SvP!""

Det där sambandet som du påstår fins mellan gnäll och ditt påstående om toppstyrning blir svårt att slå. Om du verkligen tror på detta själv innerst inne, är det verkligen illa ställt!

 
Ingen bild

Gulashen

20 april 2013 20:00

@Inge

Kopplingen är så klart att kritik ses som gnäll av Thoralf, trodde det var ganska uppenbart.

 
Ingen bild

Inge

20 april 2013 20:06

@ Gulashen

Obefögad kritik, som du bl.a sysslar med, är och förblir inget annat än gnäll. Vad vet du egentligen om partiets strategiska planering som Thoralf inte vet? Inte ett dugg och därför bör du sluta med det du håller på med här på bloggen och gnälla någon annanstans.

 
Ingen bild

Thoralf A

20 april 2013 20:06

Gulashen

Jag har aldrig fått något proffsigt från SvP i min brevlåda.

Du skriver följande.

"Senast jag fick ett flygblad från SD var det om mediahuset i Kalmar. Däremot har jag fått tre olika proffsiga flygblad de senast månaderna från SvP som rör deras senaste kampanj"

SvP har aldrig skickat ut något flygblad med Posten som vårt informationsblad om mediehuset som gick ut till alla hushåll i Kalmar (32000 hushåll) till en total kostnad på närmare 60000 kronor.

SvP kanske lyckas få dela ut till några hundra hushåll eller möjligen 1000 hushåll. Det är patetiskt att jämföra med våra utskick.

Hoppas att du är nöjd med svaret och sedan respekterar min önskan!

 
Ingen bild

Krister

20 april 2013 20:24

I ärlighetens namn Thoralf så var det flygbladet ett av det gräsligaste jag sett tyvärr. Jag tror inte det var ett så smart drag att lägga så mycket pengar på just det bladet. Men när SD nu kan skramla ihop så mycket pengar borde vi ju också kunna prestera bättre. Med alla medlemmar borde ju SD också kunna dela blad likt det andra partiet.

I övrigt vet jag inte hur många blad de andra lyckats dela ut men även jag har fått ett par blad i lådan från dem.

 
Ingen bild

Gulashen

20 april 2013 20:36

SvP ska ha delat ut 400 000 st flygblad på tre månader i hela Sverige. Vad det kostar vet jag inte, tycker inte det spelar någon roll. Kan de så borde även SD kunna göra samma sak. Vilka blad som är bäst är ju upp till var och en, tänker inte länka till bladen.

Jag ska inte besvära dig mer Thoralf!

 
Ingen bild

Janne Vängman

21 april 2013 09:23

Kan hålla med om att SD ligger långt efter många partier i kommunikation med sina väljare. Här kan man säga lite snack, lite verkstad.

 
Ingen bild

Skånepåg

21 april 2013 09:55

@ Janne Vängman

"Kan hålla med om att SD ligger långt efter många partier i kommunikation med sina väljare. Här kan man säga lite snack, lite verkstad."

Och vad beror detta på tror du?

Det kan möjligtvis inte vara så, att det är en avsiktlig taktik efter en ny överenskommelse inom massmedia "om största möjliga tysnad" beträffande Sd, som man hade inför valet 2010.

Men så dj-a kan de väl ändå inte vara om man tolkar vad du skriver, eller?

 
Ingen bild

Åke M

22 april 2013 09:45

...Detta klipp från REVA debatten med Jomshof som kanontalare bör enl. min mening delas med så många som möjligt, vänner som meningsmotståndare till SD, för det var många kloka, och framför allt sanna ord där.
Dela med er på Facebook, or whatever...Spread The Words...

Ett tips vore en DVD med de bästa inslagen från Riksdagsdebatterna, och tillsammans med de mest korkade motargumenten från motståndarna att skickas ut till Sveriges alla hushåll...en DVD slängs inte lika enkelt som en papperstidning...Ett riktigt "nöje" inför valet 2014 att se o höra SD:s argument o politik i ljud och bild istället hemma i TV-soffan i en smaskig sammanställning!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards