thoralf

Direktlänk till inlägg 18 april 2013

FULL DAG

Av Thoralf Alfsson - 18 april 2013 23:39

Idag har jag haft en fulltecknad dag i riksdagen med möten och votering. Sedan blev det raka vägen hem till Kalmar med flyg och vidare till Guldfågeln arena och KFF –Elfsborg. Henrik Rydström var petad från startelvan! Många var uppenbarligen nöjda med detta. Slutreslutat 1-1, det var ändå ett steg i rätt riktning. Nu skall bara McDonald också petas från startelvan!


Jag har med andra ord inte riktigt haft koll på alla kommentarer på bloggen. Ser nu att det varit inne ett antal personer med högerextrema åsikter och rent konspiratoriska idéer. Med andra ord knäppgökar! Personer som bara har ett syfte med sina kommentarer, nämligen att skada mitt parti och mina partivänner. Kommentarer av den typen kommer jag i fortsättningen konsekvent radera.


Den som har uppfattningen att SvP är ett alternativ till SD anser jag inte ha alla hästar hemma. Mer behöver inte sägas i denna fråga.


Jag har även fått ett stort antal mejl idag med anledning av mitt blogginlägg angående uteslutningar. Jag har inte hunnit läsa alla mejl och kommentarer, än mindre svara på dessa. En sak kan jag ändå konstatera och det är att det finns få kritiska röster till mitt blogginlägg. De flesta tycks också förstå att andemeningen i mitt blogginlägg inte är kritik mot partiledningen utan en uppmaning att vi skall vara mer aktiva själva, vilket nolltoleransen kan motverka. Att vi som parti skall hålla i taktpinnen och bestämma riktningen och kraften.


Den debatt som just nu råder i det som börjat kallas för ”Omargate” kan bara gynna oss. Idag gick socialdemokraten Nalin Pekgul ut i DN-debatt anklagade Omar Mustafa för att vara islamist.


”Islamiska förbundet är en islamistisk organisation med starka kopplingar till Muslimska brödraskapet i Egypten. De strävar efter att införa sharialagar från 600-talet i muslimska länder och att den ska tillämpas på europeiska muslimer. Det skulle innebära att den kvinna i Sverige som vill kalla sig muslim samtidigt avsäger sig rätten att bestämma vem hon ska gifta sig med eller att kunna få vårdnaden om barnen efter en skilsmässa.

Islamiska förbundet är alltså snarare att betrakta som en politisk organisation än som ett trossamfund.”

Nalin Pekgul i DN-debatt


Det råder minst sagt ett internt krig inom socialdemokraterna och detta kommer spilla över på moderaterna och Waberi inom en inte alltför avlägsen framtid. Det kommer socialdemokraterna se till. Fredrik Reinfeldt våndas nog inför detta. Nalin Pekgul säger ju mer eller mindre rakt ut att det sitter en islamist i riksdagen för moderaterna. Och vem kan veta det bättre än Nalin Pekgul som är muslim och fortfarande bor i Tensta.


Notera också den totala tystnaden från Stefan Löfven. Enligt min uppfattning visar han nu prov på sin svaghet som partiledare när han låter ett antal s-kvinnor löpa gatlopp i media.

 
 
Ingen bild

OT

19 april 2013 00:36

Nalin Pekgul har sina ljusa stunder...

Jag hoppas och tror att socialdemokraterna kommer ur denna skandal helskinnade, då min fasta övertygelse är att åsikter skall diskuteras öppet och fördomsfritt i demokratisk anda.

Låt inte Eddie Meduza nedslå er: Socialdemokraterna: http://www.youtube.com/watch?v=IPJbwZmdvjk

 
Ingen bild

Vakttornet

19 april 2013 00:49


@ Thoralf
En liten rättelse

Nalin Pekgul (tidigare Baksi) bor inte längre i Tensta

--------------------------------------
Pekgul lämnar förort på grund av våldet
Publicerat: torsdag 10 november 2005 kl 16:04 , Ekot
Nalin Pekgul, välkänd socialdemokratisk förkämpe för invandrartäta förorter, lämnar sin egen förort Tensta för att hon tycker den har blivit för osäker. Tensta har blivit för farligt för barnen, säger hon.
Nalin Pekgul vågar inte bo kvar
Nalin Pekgul har bott i Tensta ända sedan hon kom till Sverige från kurdiska delen av Turkiet 1980.
Hon säger till P1 Studio Ett att skälen till att familjen vill flytta är det ökade våldet och den religiösa fundamentalism som finns i Tensta.
Skottlossning utlösande faktor
Den utlösande faktorn var en händelse i samband med Tensta marknad tidigare i höst då en man skottskadades alldeles i närheten av familjens bostad.
– Jag var på väg hem med min son. Det var blod överallt. Det är inte roligt för en åttaåring att behöva se sånt, berättar Nalin Pekgul.
Rykten talade sedan om att mannen hade överlevt genom att han bar skottsäker väst. Något som också gjorde Nalin Pekgul orolig.
– Jag förstod då att det är många som går runt med skottsäker väst här. Vad är det som här hänt, tänkte jag. Är detta Tensta? Jag måste ha missat vad som hänt här de senaste åren.
Undviker komma hem sent
Nalin Pekgul berättar om hur hon numera undviker att komma hem sent på kvällen.
– Det är alltid någon som får möta mig vid tunnelbanan om jag kommer hem sent på kvällen, säger hon.
– Förut om jag var ute och såg någon förstöra så gick jag fram och var bestämd och sa till. Det gör jag inte nu. Jag aktar mig och tittar noga efter hur gamla de är. Jag som alltid tidigare har gått runt och uppfostrat dem. Det har aldrig varit problem, men idag gör jag inte så längre, säger hon.
Reagerar på fundamentalism
Nalin Pekgul som själv är muslim, har också reagerat på hur de fundamentalistiska muslimska tolkningarna växer sig starkare i Tensta. Hennes barn kommer hem och frågar varför deras mamma inte bär slöja eller varför deras familj inte går till moskén. De har också fått höra att muslimer är bättre än kristna.

– Jag tycker inte om när min son kommer hem och säger att ”mamma vi muslimer vi ljuger inte, men det gör de kristna för de har inte gud.” Det där har han inte fått av oss. Vi hade inte räknat med den här religiösa fundamentalismen, säger hon.
Lämnar med sorg i hjärtat
Nalin Pekgul och hennes familj söker nu efter en bostad i ett mer blandat område med både invandrare och infödda svenskar. Det är med sorg i hjärtat hon lämnar Tensta. På frågan vad som skulle få henne att stanna, säger hon några olika saker.
– Mer resurser från polisens sida skulle stoppa rekryteringen till de kriminella gängen. Även vi föräldrar borde tala mer med varandra så att vi kan sätta gränser och slippa påtvingas andras värderingar. Dessutom vill jag kunna känna mig säker på väg hem från tunnelbanan, säger socialdemokratiska kvinnoförbundets ordförande Nalin Pekgul.
Olof Sjölander, P1 Studio Ett
olof.sjolander@sr.se

Källa:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=731499

 
Ingen bild

Bosse

19 april 2013 00:52

Knivskarp analys av läget i SAP Thoralf!

 
Ingen bild

G Larsson

19 april 2013 01:09


Nalin Pekgul är en typisk vimsig osmart kurd,
hon går arabernas och muslimernas ärenden genom att arbeta för massinvandring och mångkulturalism
samtidigt som hon säger sig inte vilja se dem ta över makten i Sverige.
Kurder är inte särskilt smarta, vi har inget att lära av dem.

 
Ingen bild

lhasa

19 april 2013 01:41

Jag håller inte med om att det är Löfvens svaghet utan jag misstänker istället att det är kall taktik. Låt alla som har blandat sig in i denna historien hålla på och sticka kniven i ryggen på varandra medan han står utanför och tittar på. Affären har onkeligen kladdat ner många andra SAP representer mer än honom själv och nu är det troligen hans bästa chans för att göra sig av med dem han inte vill ha kvar -- Palm verkar hänga lite löst, valda delar av valberedningen bör nog ställa sina platser till förfogande samt säkert några andra personer som gjort lite uttalanden i en eller annan riktning.

Eftersom han inte direkt egentligen har blandat sig i överdrivet mycket kan han nog sedan stå, när situationen blåst över och alla inblandande pudlat vilt eller tagit timeouter, och påstå att nu har de rensat ut och har ryggen fri och därefter går det nog bra att hoppa på M och kanske rent av MP också för att se vad de vill göra med sina islamister.

 
Ingen bild

Magentan

19 april 2013 02:19

Bra att Thoralf tar upp detta i bloggen! Läget har nu plötsligt blivit superintressant i och med sossarnas Mustafa-problematik!

Äntligen måste sossarna (och även övriga i 7-klövergänget) vakna upp så smått och börja fundera lite över hur det här med muslimer egentligen fungerar. Nästan ingen av de blåögda svenskarna (i synnerhet inte politikerna) tycks ha fattat att världens muslimer absolut inte är någon enhetlig grupp, utan består av olika grupperingar som dessvärre inte kommer särskilt bra överens inbördes. Det är ju just detta faktum som är en av de främsta orsakerna till alla självmordsbombningar och inbördeskrig i t.ex Irak, Syrien, Libyen, Somalia osv.

Dessa sinsemellan fientliga muslimska grupperingar, strömmar nu i allt större skaror in genom Sveriges och övriga EU:s öppnade gränser med de styrande politiska ledarnas välsignelser och starka tro på att alla eventuella "små olikheter" mellan grupperna suddas bort i samma sekund som de kliver över gränserna och blir omfamnade av Sveriges och Europas kärleksfulla folk och dess ledare. Vad är det för drömmande fåntrattar som styr Sverige och EU egentligen!

I sin DN-artikel, titulerad "Mustafa representerar inte Sveriges muslimer", skriver Nalin Pekgul följande: "För islamisterna måste det vara en seger när Omar Mustafa beskrivs som representant för en stor grupp muslimska väljare i Sverige. Men vi andra muslimer känner oss omyndigförklarade när vi blir pådyvlade islamisten Mustafa som vår företrädare".

Pekgul (som är muslimsk kurd, socialdemokrat och f.d riksdagsledamot) nämner även i sin artikel en annan känd socialdemokratisk politiker, Peter Weiderud, journalist samt förbundsordförande för Sveriges kristna socialdemokraters förbund, plus ordförande i "Tro och solidaritet", en rörelse för socialdemokrater med religiös övertygelse och tro (alltså även för muslimer som jag fattar det)!

Trots sistnämnda engagemang har tydligen inte ens Weiderud insett konsekvenserna av de fundamentala olikheterna mellan olika muslimgrupper. Det märker man när man läser den Expressen-artikel som Nalin Pekgul refererar till. Där förklarar Weiderud stolt att "stödet för S bland muslimerna är större än bland metallare och andra LO-förbund." Han säger också att "70–75 procent av Sveriges muslimer röstar socialdemokratiskt. Ur det perspektivet är det självklart oerhört viktigt att vi åtminstone har en muslim som sitter i partistyrelsen. ..."

http://www.expressen.se/nyheter/starka-reaktioner-efter-mustafas-avgang

http://www.dn.se/debatt/mustafa-representerar-inte-sveriges-muslimer

Läs även Newsmills chefredaktörs intervju med Nalin Pekgul "socialdemokraterna kommer att vinna på att ta debatten med islamisterna"!
http://www.newsmill.se/artikel/2013/04/18/socialdemokraterna-kommer-att-vinna-p-att-ta-debatten-med-islamisterna

Weideru och Pekgul, två tunga namn med helt olika åsikter. Pekgul får dessutom hjälp av ingen mindre än den tidigare socialdemokratiska statsministerkandidaten Mona Sahlin. Ett kort ögonblick häpnade jag över att Mona Sahlin och Expo uttryckte kritik över muslimen Mustafas inträde i partistyrelsen. Men snart kom jag på att: Sahlin är både styrelsemedlem i Expo OCH väninna med Pekgul ...

Vilket dilemma Löfven har hamnat i.

 
Ingen bild

Stefan A.

19 april 2013 06:15

Ja SD attackeras inte bara från vänster utan även från höger typ ND och svp som avundsjukt försöker fiska röster bland sverigdemokrater, men sådana partier kommer aldrig att få någon makt.Omargate visar tydligt på den omfattande hyckleriet hos S mf. det går bra att strössla med "godhet" när man svävar ovanför,men när man kommer för nära själva makten blir det annat ljud i skällan, det går bra att stifta lagar som kramar stora summor från småföretagare för påstådd diskriminering,som i de allra flesta fall bara är statsunderstödd utpressning,men när islamisterna vill vara med bland de politiska köttgrytorna då slår man bakut, då kommer verkligheten i kapp även sjuklöverpolitiker.

 
Svensson

Svensson

19 april 2013 06:55

Fortsätter invandringen så här, så kommer många mer förorter i Stockholm att klassas som getton i framtiden. Inge bra utveckling, som skrämmer många svenskar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

OH

19 april 2013 07:22

OT hoppas att sossarna kommer ur denna skandal helskinnade. Det hoppas inte jag.
Beträffande alla inlägg om uteslutningar kan dom knappast komma från Sverigedemokrater.
Min åsikt är helt enkelt:Låt dom bara gå på.Vi klarar oss nog ändå.

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 april 2013 07:47

Sossarna slåss med varandra. Muslimerna slåss med varandra. EXPO,s Alexander Bengtsson får ovett av ilsken Islamistisk fanatisk kvinna i SVT,s Debatt.
Reinfelt bävar för att hans Muslimske röstmagnet Waberi hamnar i nästa "drev". Debatten rasar på debattsidor.
Det är en intressant tid nu...

 
Ingen bild

Hacke

19 april 2013 08:16

Är inne på samma linje som bland annat signaturen Ihasa. Tror inte Löfvén ser med särskilt blida ögon på de stockholmska tokfeminsterna Palm, Ardin m fl utan låter dom straffa ut sig själva i sin naiva ansvarslöshet.
Efter saneringen i de egna leden är det dags, kanske lagom till valet, att gå till anfall mot moderaterna och deras Svarte Petter i form av Waberi.
Det finns säkert fler lik lik i lasten ute hos 7-klövern i kölvattnet på deras desperata fiske i grumliga vatten. Att sia om att detta bara är början på ett självförvållat politiskt "mellanösterhaveri" också i vårt land och som lägger en död hand över annat viktigt politiskt arbete ger väl inga höga odds direkt.
Den snara framtida frågan är väl bara om vi sverigevänner hinner mobilisera oss opinionsmässigt/befolkningsmässigt mot den snabbt framstormande islamiseringen av landet.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

19 april 2013 08:23

OT : Solskenshistoria i Barometern om dom sista 13 familjerna som nu flyttar från Öland till lgh betalda av svenska skattebetalare i bla Mönsterås Torsås,grattis alla skattebetalare förresten.

Det journalisten glömde att berätta är att dessa 25 minst kostar 4,5 miljoner netto för svenska folket i snitt efter SFI kurs och eventuella jobb vissa är analfabeter så det går säkert bra med det ....
Blir för övrigt vad vägunderhållet i kommunens vägar skulle kosta att rusta upp.
Svenne vakna det är någon som skojar på dej, och du köp aldrig en svensk dagstidning låt a-kassekön växa bland journalister
Dom skall betala sin Sverigefientlighet med sin egna ekonomi raserad

Måtte tidningsdöden med permitteringar fortsätta bland dess oikofober.

Gubben o Gumman skriver som Sverigevänliga journalister utan koppling till Alfsson , SD eller Inte rasist men... hejare på näthata

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

19 april 2013 08:26

Tur att överskriften till blogginlägget inte innehöll ett i efter mellanslag

(Förlåt det är mu ändå fredag)

P.s Har AW Svensson tagit långsemester ?

 
Ingen bild

Lundabo58

19 april 2013 08:45

Det här sosse-debaclet ska bli spännande att följa :-) ...och när det gäller Waberi finns det ju t o m gott om filmat material där han klart redogör för sina ståndpunkter, helt otroligt att gammelmedia aldrig knystat ett ord om den figuren tidigare.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

19 april 2013 08:51

Lundabo 58 : Wabbe klarar sej nog Ponnyexpressen är "borgelig"
Aftonbladet skulle aldrig skriva ett negativt ord om en elitmuss

 
Ingen bild

SM811

19 april 2013 09:07

Att islamisten Waberi har fått sitta så länge i Riksdagen är obegripligt. Att Fredrik fiskar efter muslimska röster är uppenbart. Hoppas att Waberis dagar är räknade.

 
Ingen bild

Skånepåg

19 april 2013 09:15

@ Gubben och Gumman

Jag och AW Svensson är nog de som varit med och kommenterat på bloggen sedan dess "begynnelse". Han är i så fall värd en långsemester och att vi båda kan känna oss stolta för lång och trogen "tjänstgöring".

Jag har bl.a problem med mina ögon, vilket gör att det i regel numera oftast blir korta inlägg och ibland när jag vill kommentera, går det inte alls. Vi får hoppas att AW Svensson är vid god vigör och att han t.ex är någonstans söderut i värmen och sitter vid polkanten med något gott i glaset.

 
Ingen bild

Ville

19 april 2013 10:09

Är dessa bilder då fakta eller konspiration?
http://sannahill.files.wordpress.com/2011/09/israel.jpg
http://uploadpic.org/storage/2011/9ozNrQPllk4mxIFZADBEme6p5.jpg

 
Ingen bild

SDU

19 april 2013 10:24

Tycker du Thoralf att det var rätt att utesluta Patrik Ehn? Var han en sån där konspiratorisk knäppskalle som inte har alla hästar hemma?

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 10:40

Ville

Ja, den ena bilden är definitivt inte fakta. Genom att sprida bilder typ denna karikatyr så kan man fundera över dina syften. Du tillhör uppenbarligen en kategori som inte stödjer SD!

SDU
Patrick Ehn var inte någon konspiratorisk knäppskalle och vad jag vet har han inte skrivit kommentarer på min blogg (det är dessa jag syftar på i mitt blogginlägg). Om han nu inte använder ett alias. Däremot fanns det i hans kontakter många frågetecken och i detta ärende litar jag på de ca 20 personer i partiledningen som har fullinsyn i ärendet.

 
Ingen bild

Bra skrivet

19 april 2013 10:44

Vi får hoppas att något gott kommer ut av allt detta. Att partiledningen anpassar sig till gräsrötterna i stället för att fjärma sig dem. Åkesson måste ta sitt förnuft till fånga. Att det finns folk som är beredda att gå till det mer extrema SvP visar ändå situationens allvar. Om SvP hade varit mindre extremt så hade det kunnat bli stora avhopp dit eftersom jag förstår hur stort missnöjet mot nolltoleransen och uteslutningarna av vissa personer är. Hoppas partiledningen lyssnar på Thoralf och reviderar sin extrema uteslutningspolitik.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 10:51

Vakttornet

Enligt följande artikel flyttade Nalin Pekgul aldrig från Tensta

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10898439.ab




 
Ingen bild

Arvid

19 april 2013 11:32

Thoralf skriver idag angående de 95 kommentarerna på gårdagens blogg:

"Ser nu att det varit inne ett antal personer med högerextrema åsikter och rent konspiratoriska idéer. Med andra ord knäppgökar! Personer som bara har ett syfte med sina kommentarer, nämligen att skada mitt parti och mina partivänner. Kommentarer av den typen kommer jag i fortsättningen konsekvent radera."

- Jamen lycka till med det, får jag väl, som är en av "knäppgökarna", utbrista.

Åtskilliga av gårdagens kommentarer gav uttryck för berättigad kritik av, växande misstro mot och bristande tilltro till SD och enkannerligen dess toppskikt = de tre eller fyras gäng. Ingen utomstående kan dock, som SD-ledningen själv, skada partiet genom att generera misstro mot det egna agerandet eller hellre, brist på adekvat sådant. Att sitta still i båten, hålla käften och då och då mumla lite i kommunikationsradion (= idka nödvändig och absolut befogad kritik i kammaren) räcker inte för att övertyga oss politiska agnostiker om att SD ÄR partiet som skall bryta den multikulturalistiska PK-elitens hegemoni.
- Akta dig, Thoralf, för att bli SD-religiös, du också!
- Låt dig avskräckas av muselmanerna.

 
Ingen bild

Ville

19 april 2013 11:42

@Thoralf

Så om jag är kritisk till partiets sionistiska hållning så stödjer jag alltså inte SD? Jag vet att du kallat dig själv sionist, eller tar du tillbaka det? Den andra bilden ( http://uploadpic.org/storage/2011/9ozNrQPllk4mxIFZADBEme6p5.jpg ) illustrerar den bild många har av partiet efter att ha sett bilder som dessa:

http://sannahill.files.wordpress.com/2011/09/israel.jpg

http://2.bp.blogspot.com/-H1uMObidtcQ/UQ7tqtxsG8I/AAAAAAAAGuU/X7KmblhA1wY/s1600/Ekeroth+Israel.jpg

Om du anser att bilderna skadar partiet kanske du och moderpartiet skulle se över ert okritiska stöd till Israel. I ett nationalistiskt parti borde Sverige och svenskarna vara högsta prioritet.

 
Systemfel

Systemfel

19 april 2013 11:54

"Islamiska förbundet nekar till anklagelserna om för­legad kvinnosyn, homofobi och antisemitism.

Men ordföranden och sparkade S-politikern Omar Mustafa har gillat ­fyra personer inom ­Muslimska brödraskapet på Facebook.

Nu får han kritik av förra riksdagsledamoten Nalin Pekgul (S):

– Deras mål är att muslimer i Sverige ska leva i ett parallellt samhälle, säger hon till Newsmill."

Artikeln finns ej emd i det öppna nyhetsflödet längre på AB, Waberi har fått en egen liten "faktaruta".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16628650.ab

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16628650.

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 12:00

@ Ville

"I ett nationalistiskt parti borde Sverige och svenskarna vara högsta prioritet."

Var någonstans framgår att det inte är så? På vilket sätt skulle detta påverkas om man t.ex stödjer eller besöker ett annat land.

 
Lassekolja

Lassekolja

19 april 2013 12:22

Ibland, i ren frustration över "det sovande folket", får jag önsketankar om fler självmordsbombare(effektivare än Tabour i Stockholm) i Sverige. Egentligen oförsvarliga tankar men kan åtminstone förklaras med att media, hur gärna dom än hade velat, inte med bästa vilja, hade kunnat ignorera ens en "svensk(!)" självmordsbombare eller hans sannolikt arabiska namn.
Medias ställningstagande mot det svenska folkets väl möjliggör även det politiska etablissemangets(=7:ans) ställningstagande mot det svenska folket och dess bästa.
När en SD-Riksdagsman säger fantastiskt kloka saker i Riksdagens talarstol döljs detta systematiskt av media men när Fridolin säger nå´t flummigt oavsett var han befinner sig, då kommer det garanterat i både Svt och TV4!!! Jag blir så TRÖTT!!!
Hur går det med SD´s "mediasatsningar"???

http://www.status.st

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 12:24

Arvid o Ville

Jag har varit med i partiet sedan 2005 och jag har aldrig upplevt att det finns något de fyras gäng eller liknande. Det är bara illvilligt skitprat! Alla beslut tas enligt demokratisk ordning och enligt våra stadgar.

Att du ogillar Israel o judar är din egen uppfattning men klistra inte det på andra. Jag försvarar Israel och judarnas rätt till ett land. Jag anser att din karikatyr är olämplig att sprida. Den andra bilden har jag ingen åsikt om och dessutom vet jag inte i vilket sammanhang den kommer ifrån. Men den skadar inte partiet i mina ögon.

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 12:43

@ Thoralf

Bilden med Kent et al kan komma från den demonstration som svenska judar höll i Malmö efter Ilmar Reepalus famösa uttalande om dessa, och enligt hans märkliga uttalande och tolkning, angående svenska medborgare med judisk bakgrund och deras brist på agerande beträffande vad som sker i Israel.

Motdemonstrationen urartade till den milda grad, så för att skydda liv och lem för deltagarna i den lagstadgade demonstrationen fick polisen avbryta denna och under skydd slussa demonstranterna från Stortorget undan pöbeln av olika fraktioner av vänsteranhängare och vissa religiösa grupperingar. Ett totalt fiasko för Malmöpolisen.

 
Ingen bild

Kalle

19 april 2013 13:03

Ännu ett totalfiasko för det svenska samhället.

Kyrka det invandrartäta Tensta i Stockholm vandaliserad...igen.

""Krossade rutor, sönderslagen elektronik och vitt skum. Så såg det ut i Tenstakyrkan i lördags morse. Efter tre inbrott på två veckor börjar vice församlingsföreståndaren Maria Langefors ledsna./.../
För några dagar sedan stoppade ett bostadsbolag planerna på att bygga nya bostäder i Tensta efter att bostadsbolagets förvaltningskontor eldhärjats. Samma natt brändes även en miljöstation och en bil ned samtidigt som däck sattes i brand. Maria Langefors låter bekymrad och säger att risken är stor att skadegörelsen – och inbrotten i kyrkan – fortsätter."" skriver Exponerat och Dagen.se.

Tänk om det varit en moske som utsattes för upprpad skadegörelse och inbrott. Vilket kakaforum det blivit i media. En kyrka är inte så viktig i det svenska muslimska samhället.

KAN SD göra något för att detta beteende med vandalisering av svenska kyrkor i invandrartäta områden??? Samma Tensta där bostadsbolagets personal mordhotades ocg förvaltningskontoret brändes.

Mycket hög tid att SD slår näven i bordet före valet 2014 och stoppar denna skadegörelse politiskt för att muslimer vill ha ut svenskar från sitt bostadsonråde.

Sedan står muslimerna och ljuger snyftande framför TV kamerorna att de vill ha dit svenskar. Vilka lögnhalsar!!!

"Klockan är 10 över tolv."

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 13:07

URL till Fox News och terroristangreppet i Boston http://www.myfoxboston.com/category/235888/fox-25-live-video-stream

En av de två misstänkta är dödad av polis (inga andra uppgifter) och den andra är fortfarande på fri fot (jagas av ett stort polisuppbåd) och skall enligt Fox komma från Tjetjenien.

 
Ingen bild

Falköga

19 april 2013 13:20

Inge@

Det minsta man kan begära av SD för att göra skäl för namnet oppositionsparti är att stå fast vid partiets gamla krav att STOPPA invandringen, inte minska den. Detta oavsett om de vill kalla sig nationalistiska eller inte. Om invandringen bara minskas så kommer svenskarna inom några decennier att hamna i minoritet sett till det totala antalet invånare i landet. Skulle detta gynna svenska folket, tror du? Du har utvecklingen i Sydafrika som ett varnande exempel på vad som kan ske, vilka även har varit offer för okontrollerad massinvandring under lång tid, främst från övriga afrika. Och att som SD bara gnälla på muslimer i det här sammanhanget räcker inte. Det är att slå dunster i folk. Men förmodligen räcker det för att bli en del i en framtida allians och få KD:s lilla undanskymda roll?!

 
Ingen bild

Fråga till Thoralf

19 april 2013 13:25

Jag är bara lite nyfiken på en kommentar du just skrev. Du skrev "Jag försvarar Israel och judarnas rätt till ett land." Betyder det att du också försvarar de etniska svenskarnas rätt till sitt eget land? Anledningen till att jag frågar är att det finns tveksamheter huruvida SD ens bryr sig om de etniska svenskarna idag. Om Israel skulle ha en politik liknande "öppen svenskhet" så skulle det bli uppror i hela landet. Vi väljare vill gärna veta mer om det här.

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 13:32

@ Falköga

Vilken strategi man kommer att tillämpa framöver vet nog ingen utom ett fåtal. Mycket av vad som sägs och görs av Sd-ansvariga i dag, måste nog tyvärr anpassas för att man överhuvudtaget skall synas i massmedia och då gäller det att "känna" sig fram. F.ö delar jag till stor del din uppfattning.

 
Ingen bild

Orre

19 april 2013 13:44

@Inge

Bilden med Krister Maconi, Björn Söder och Ted Ekeroth som Ville länkar till är inte från Malmö, om du tittar i bakgrunden ser du statyn av Gustav II Adolf i Göteborg. De deltog i firandet av Israels 60-årsdag som hölls i Göteborg. Att Thoralf påstår att han inte kände till bildens sammanhang finner jag mycket märkligt. Jag tar starkt avstånd från både sionism och islam, att Thoralf och partitoppen fortsätter stödja terrorstaten Israel är för mig helt obegripligt.

 
Ingen bild

Stridhsson

19 april 2013 13:45

Tänk om debatterna i riksdagen skulle nå ut till svenska folket, där gör verkligen representanterna för SD verkligen bra ifrån sig.
Det är ju detta alla svenskar behöver höra, för att få uppfattningen hur illa ställt det är i landet. Då tror jag partiet ökar rejält.
Jag blir frustrerad när jag tänker på mina barnbarn, hur sjutton blir det för dem om det inte blir någon ändring snabbt nu?

 
Ingen bild

Falköga

19 april 2013 13:47

@Thoralf

Du ska ha en eloge för ditt initiativ att skapa debatt kring nolltoleransen. Men tror du verkligen att detta kan hjälpa att skaka det i praktiken insomnade SD till liv igen, utan några som helst eftergifter från partiledningen? Den eftergift som kanske skulle kunna väcka initiativlustan till liv hos medlemmarna är att partiledningen ändrar sin partipolicy och skippar nolltolleransen och klart uttrycker ett önskemål om fler initiativ från medlemmarna i distrikten, vilket nog aldrig kommer att ske. Och där står vi!

Den rådande situationen i partiet med de två senaste årens intriger och uteslutningar har skapat ett klimat som inte så lite påminner om Peps låt "hyreskasernen" som finns på youtube, vars text nog torde återspegla Peps erfarenheter..där nere.

 
Ingen bild

kattila

19 april 2013 14:23

Trist att Thoralf kallar kritiker av nolltoleransen för högerextremister. Mitt förtroende för honom sjönk kraftigt. Jag blev medlem i SD för ca ett år sen, men jag kommer inte stödja SD som medlem längre efter att denna nolltolerans införts med uteslutningar av medlemmar.

Jag tycker det är riktigt illa att utesluta människor som vill ställa upp och stödja ett parti. Ska SD:s medlemmar behöva vara livrädda för att de skrivit något ord på nätet som faller under nolltoleransen?

Tyvärr verkar fler än jag fått nog av SD och det märks ju i opinionssiffrorna som numera bara sjunker. Och till er som undrar hur folk så lättvindigt säger att de ska gå över till SvP, så beror det nog på att även om de har väldigt extrema åsikter, så verkar de nu vara enda alternativet för att rädda Sverige. Tyvärr, säger jag. Jag hade hellre fortsatt stödja SD.

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 14:38

@ Fråga till Thorleif

”Om Israel skulle ha en politik liknande "öppen svenskhet" så skulle det bli uppror i hela landet.”

Jag följer sedan flera år vad som sker i MÖ och då bl.a via http://www.israelnationalnews.com/ och Al Jazzera http://wwitv.com/tv_channels/b3554.htm Jag får inte riktigt ditt påstående att stämma. Vi lever bildigt talat inte med ”kniven mot strupen” som man gör i Israel, och där man t.ex tvingas och har ett säkerhetstänkande på en helt annan nivå än vad vi kan föreställa oss här i Sverige. För alla människor har väl samma värde, eller hur?

F.ö börjar jag bli less på de insinuanta kommentarerna beträffande staten Israel (utropades genom beslut i FN 1948 och anfölls omedelbart av sina fredsälskande grannar) och nu tycker jag att enough is enough. Kan vi inte som omväxling t.ex diskutera vilken gödning som är bäst lämpad för jordnötsodling i Uruguay? Åtskilliga vita lantbrukare har mördats i Zimbabwe och likaså i Sydafrika av ursprungsbefolkningen (är svenskar också en ursprungsbefolkning eller?). Många har flytt till Sydamerika och det kan därför vara bra att känna till sådana praktiska göromål om det skulle uppstå en omvänd liknande situation för ursprungsbefolkningen i det här landet.

P.S
Nu har Thoralfs blogg börjat att bli alltför populär och obekväm. Därför står trollen nu som "spön i backen" med olika mer eller mindre fantasifulla påståenden för att försöka att åstadkomma så mycket splittring som det bara går. Jag lovar, ni "biter er bara själv i svansen"!

 
Ingen bild

Lundabo58

19 april 2013 14:44

@ Gubben och Gumman

Nja tiden kan mycket väl vara ute för "Wabbe". Nu kommer nog vänsterjournalisterna snart att även vända sig mot de s k borgarna, för att rädda vänsterpolarna ...o då tror jag inte att det hjälper att han är en elit-muhammedan.

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 14:51

@ Lundabo58

Ett nytt ord för mig: "elit-muhammedan". Mycket passande och roande och som nu läggs in i minnet för ev. kommande bruk. Bock och tack!

 
Ingen bild

Fråga till Thoralf

19 april 2013 14:57

@ Inge

Nu överdriver du kraftigt. Man är inte ett "troll" för att man ställer en fråga till sin riksdagsman. Man förväntar sig i stället ett svar från honom (det kommer nog tror jag, han är bra på att svara). Min fråga var enkel och handlar om huruvida vi svenskar har rätt till vårt eget land och om Thoralf delar den inställningen. Han anser i alla fall att judarna har rätt till sitt land (vilket är bra), så nu undrar jag om vi svenskar ska ha samma rätt till vårt land. SD verkar inte ha den inställningen eftersom de förespråkar "öppen svenskhet" = alla kan bli svenskar. Jag bestrider att alla kan bli svenskar och jag hävdar att vi svenskar har rätt till vårt eget land. Vad tycker TA?

 
Ingen bild

OH

19 april 2013 14:58

När man följer vad som skrivits på denna blogg de senaste veckorna tycks alldeles för många gått i fällan som som arrangerats av den lede fi.
Om flera av Er verkligen vill Sd:s bästa. Tänk efter före.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 14:59

kattila

Jag har inte kallat de som kritiserar nolltoleransen för högerextremister. Det jag skrivit är att de som förespråkar SvP har jag inga högre tankar om.

Läs och uppfatta saker riktigt!

 
Ingen bild

kalle

19 april 2013 15:06

avecklingen av välfärdssverige fortskrider i allt mer rasande takt, och dumsvensken bara lyder.

vem är den "kalmarkvinna" som vill roffa åt sig av skattepengar och bedriver osriösa bolag?
http://na.se/nyheter/nora/1.2043843-kritiserat-foretag-bakom-asylboende

 
Ingen bild

Pipen

19 april 2013 15:08

Thoralf A

Anser du att det finns etniska svenskar? eller är du en av de som menar på att vem som helst i princip kan bli "svensk"?

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 15:13

@ Fråga till Thoralf

Vi ligger nog i stort sett tydligen på samma "våglängd", men det har skett en förändring i kommentarerna i största allmänhet som jag ville peka på. Att alltid hitta rätt skriftlig formulering för vad man tänker kan ibland vara lite besvärligt och inte alltid så passande som man vill. Vi måste även tänka på att bloggen läses av åtskilliga fler än som kommenterar. Att då passa på att föra fram lite åsikter som andra kan reflektera över, är något av ett "missbruk" som jag ibland inte kan låta bli att utnyttja.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 15:14

Det kommer just nu väldigt dumma frågor som har självklara svar. De som läst min blogg vet svaren på dessa. Andra som inte förstår rekommenderar jag att läsa mina blogginlägg de senaste åren.

Det finns ju en anledning till varför jag är Sverigedemokrat!

 
Ingen bild

Pipen

19 april 2013 15:31

Jag ställde en enkel fråga till dig Thoralf. Jag vill veta vad du anser om svenskhet då jag är lite osäker på vad "öppen svenskhet" innebär för dig. Så återigen:

Anser du att det finns etniska svenskar? eller är du en av de som menar på att vem som helst i princip kan bli "svensk"?

För mig är svaret självklart, anledningen att jag frågar är för att jag blir riktigt osäker på vad du står i frågan. Jag vill veta vem jag lägger min röst på.

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 15:43

Pipen

Frågan är självklar för mig! Det finns etniska svenskar och jag räknar mig själv som etnisk svensk mitt i livet som Reinfeldt uttryckte det.
För att betrakta sig som etnisk svensk skall du vara född och uppvuxen i Sverige i några generationer.

 
Ingen bild

Falköga

19 april 2013 15:49

@Inge

"Åtskilliga vita lantbrukare i Zimbabve och Sydafrika har mördats av ursprungsbefolkningen."

Får lov att rätta dig lite där. I Sydafrika hör inte de svarta till ursprungsbefolkningen. Stora delar av den färgade befolkningen som bor i västra och södra delen gör det däremot, vilka nog inte står bakom farmmorden. När boerna vandrade åt nordöst i början på 1800-talet så var området nuvarande Fristaten och Transvaal i princip obebodda. På färden norrut så stötte boerna på den svarta zulustammen som i sin tur var på väg söderut. Så boerna kan faktiskt titulera sig som egentlig ursprungsbefolkning i stora delar i nordöstra Sydafrika.

 
Ingen bild

Da Capo

19 april 2013 16:01

Absolut trovärdige och omdömesgille * Jan Milld *, nestor i Sverige inom alternativ dvs sverigevänlig politik, en gång partisektreterare för SD (om jag inte missminner mig), med troligen bättre kunskap om SD än vad Thoralf kan prestera, har uppenbarligen tappat tron på SD.
Han anger två möjliga förklaringar till SD:s stagnation,
citat:
A.
Det ingick från början i en plan från ”de fyras gäng” att kapa Sverigedemokraterna och göra partiet till något helt annan
än det var, att använda det som instrument för personlig vinning.
B.
Det bara blev så. Under resans gång förändrades dessa ungdomar,
genom inverkan av dels köttgrytorna, dels den pk-propaganda som
de dagligen utsattes för.

Till det positiva hör trots allt att SD uppfyllt en historisk mission. Inte bara genom att komma över 4%-spärren och ta sig in i riksdagen, utan framförallt mentalt. Detta så svartmålade parti har visat sig bestå av vanliga människor. Därigenom har pk-propagandan avslöjats i sin lögnaktighet.
Marken har därmed förberetts för ett fortsatt arbete. SD-ledningens agerande lämnar samtidigt plats för nya partier med sverigevänlig inriktning.
(citat slut)
läs mer: http://www.janmilld.se/sdkritik.html

 
Ingen bild

Ursula B

19 april 2013 16:02


Lita aldrig på klappturken Nalin Pekgul

Hon och brodern Kurdo Baksi är två av de mest rabiata Sverigefientliga, massinvandrings- och multikulti-förespråkarna.
Ulvar i fårakläder!



 
Ingen bild

Fråga till Thoralf

19 april 2013 16:12

Jag ger upp när det gäller SD och nolltoleransen. Skickar tillbaka mitt medlemskort nästa vecka. Sorglig men nödvändigt för mitt eget samvete.

 
Ingen bild

Pipen

19 april 2013 16:17

Tack för svaret Thoralf, det dök dock upp en snabb följdfråga på det svaret. Om vi stoppar invandringen helt till Sverige idag så kommer hela Sveriges befolkning vara "svenskar" inom några generationer enligt dig? oavsett etnicitet?

 
Ingen bild

Lärare

19 april 2013 16:20

Början på bättre tider!

Åkesson lever!!!

Jomshofs anföranden i riksdagen idag var ord och inga visor.
Blev glatt överraskad av hans skarpa tal och hans engagemang. (Han har ju lärartakter i sig:))
Det bådar gott. SD har ju sanningen på sin sida, det måste ut till folket bara. Fortsätt så...

 
Ingen bild

J

19 april 2013 16:39

"För att betrakta sig som etnisk svensk skall du vara född och uppvuxen i Sverige i några generationer."

Hur f-n gör man detta? Måste vara något religiöst... Trodde inte karma var din religion?

 
Ingen bild

Kalle

19 april 2013 17:09

Ännu ett svenskt samhällsmisslyckande.

”Anna” och ”Linda” som båda våldtogs av taxichaufförer som körde för Taxi Kurir respektive Taxi Stockholm.

""I samtliga fall som Uppdrag Granskning tog med i reportaget hade taxichaufförerna invandrarbakgrund, men trots det förhåller sig de båda taxibolagen kallsinniga till kunder som kräver svensk chaufför."" skriver Fria Tider på nätet.

http://www.friatider.se/taxibolag-sager-nej-till-svensk-chauffor

Förr fick man som kund beställa vilken taxi-chaufför man ville. Nu verkar det bortaget av politiska själ.

KAN SD göra något politiskt så att vi kan åka/får beställa en svensk taxichafför när vi behöver åka taxi???

Är det för litet för att SD skall bry sig???



 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 18:36

@ SIC och Nyhetsgamen

Alla ansvarsfulla organisationer följer den gamla svenska traditionen, att man gör en ordentlig vårstädning vid den här tiden. Inget konstigt med det!

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 april 2013 18:51

Peter...
Dina konspirationsteorier finns det säkert något litet sällskap på Flaschback som välkomnar. Men inte här.

Etnisk Svensk: Tja, tre generationer och rejält assimilerad. En riktig Svensk döper inga barn till Muhammed och äter julskinka med glädje. mm mm.

Nu måste all kraft inriktas på Waberi och hans mörka åsikter. Reinfeldt måste ge besked.
Foten måste sättas ner NU. Snart är det försent. Vi som såg Debatt igår såg vilka krafter tyvärr som finns inom Sveriges gränser...

 
Ingen bild

Edward Ulfertz

19 april 2013 20:08

Varför tar inte Jimmie Åkesson tillfället i akt och visar sig i media nu när sossarna upptäckt att de blivit infiltrerade av islamister?
Det visar ju att han hade rätt trots den felaktiga rubriken "Muslimerna är vårt största utländska hot".
Det har varit väldigt lite SD i media senaste tiden. Siffrorna dalar lite.
Om Jimmie varit lite mer på hugget hade han fått en rejäl revansch för alla påhopp.

 
Ingen bild

Roberth Ström

19 april 2013 20:15

Varför kan inte SD skita i MÖ? Det är Sverige som är viktigt! Sen när Åkesson pratade om att det kanske inte fanns etniska svenskar så vart jag jävligt besviken

 
Ingen bild

Roberth Ström

19 april 2013 20:16

Nej Ehn var verkligen ingen knäppskalle! Han var en stor tillgång

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 20:18

@ Edward Ulfertz

Det har antagligen träffats en ny överenskommelse inom massmedia att Sd skall synas så litet som det överhuvud taget går. Inte inbjudas till debatter samt endast nämnas eller skrivas om då det är något negativt för partiet o.s.v Har du då ett tips hur Åkesson då skall synas är det synnerligen välkommet!

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 20:25

@ Roberth Ström

När har Åkesson pratat om att det inte finns några etniska svenskar? Vi är utan tvekan en del av den germanska folkstammen som befolkat norra Europa under många århundranden. Allt annat är inget annat än rent trams. Danskar, norrmän, holländare, tyskar, islänningar. Alla är vi "brödrafolk".

 
Ingen bild

Roberth Ström

19 april 2013 20:30

Se Rosenbergs intervju med honom där säger han det!!!!!

 
Ingen bild

Inge

19 april 2013 20:37

@ Roberth Ström

Tack för infon, det har jag missat. Det blir på nytt att kryssa Thoralf Alfsson 2014 i såväl riksdags- som kommunalval.

 
Ingen bild

Roberth Ström

19 april 2013 20:37

Thoralf är bra rak och ärlig!

 
Ingen bild

Lundabo58

19 april 2013 21:14

@ Thoralf

<i>Det finns ju en anledning till varför jag är Sverigedemokrat!</i>

Det har jag aldrig betvivlat, det är antagligen samma anledning som min egen.

Men däremot undrar jag hur någon människa vid sina sinnens fulla bruk kan hålla på KFF ;-)

 
Ingen bild

Micke

19 april 2013 22:39

Arvid! Går i dina banor tyvärr eller...Sambon som inte är direkt intreserad av politik men är trött av slöseriet av skatte medel,fick mig en tankeställare härom dagen när hon frågade vad är det som händer inom SD?? Det är ju knäpp tyst från alla hörn inte ett ljud efter alla skandaler från flera partier, det är ju nu ni (dom) ska höras men inte ett ljud.Bara du thoralf som håller oss kvar än så länge. Det kommer ju ett val inom kort kom igen nu..SD eller SVP eller blankt som media hoppas på!!!!

 
Ingen bild

Thoralf A

19 april 2013 22:42

Lundabo58

Ja, ibland undrar jag själv när jag ser Rydström på plan!

 
Ingen bild

Lundabo58

20 april 2013 21:15

Ok, KFF är iaf bättre än sura Öster

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards