thoralf

Direktlänk till inlägg 6 april 2013

JO-ANMÄLAN

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2013 00:32

De som följt min blogg en längre tid har säkert uppfattat att jag med jämna mellanrum besöker Lilla puben i Kalmar även om det inte är samma sak som när Fotis ägde puben.


När jag besökte puben i veckan tillsammans med en god vän som tyvärr har för avsikt att bli ”spanjor” så hade jag fått ett brev av tidigare gäster på puben. Troligen under påskhelgen, som ville bjuda mig på en Newcastle (förbetald enligt personalen).


 


Jag vill med detta blogginlägg tacka er för denna Newcastle och hoppas att jag får bjuda tillbaka vid något tillfälle!

Även om det ibland kan kännas tungt så får man alltid uppmuntrande ord när man går ut i Kalmar. Och det kan komma från de mest oväntade håll.


Tack för allt stöd jag får!


Kalmar kommun och socialnämnden väljer uppenbarligen att lägga locket på när det gäller utbetalningar som gjorts av Invandrarservice i Kalmar trots löfte om en större utredning som inte ens blev en ”tumme”. Läs tidigare blogginlägg.


 Med anledning av detta har vi inom SD i Kalmar tröttnat på att den politiska majoriteten bestående av socialdemokrater, vänsterpartister och centerpartister ständigt försöker mörklägga missbruk av samhällets skattemedel och beslutat att både JO-anmäla och polisanmäla Kalmar kommun för dessa ekonomiska missförhållanden. Det kan mycket väl handla om


 

 
 
Ingen bild

Lever JÅ?

6 april 2013 01:29

Tystnaden från våra folkvalda är bedövande,det är bara T Alfsson som förstått vitsen med att hålla kontakt med fotfolket.

Var fan har du tagit vägen JÅ,tar bokskriveriet sådan tid från din roll som partiledare så har du hamnat i fel bransch.
Vakna nu,folk börjar tröttna nu!

 
Ingen bild

Tompa

6 april 2013 07:11

Jag kommer också att gladeligen att bjuda på en öl om våra vägar någon gång korsas. Du gör ett avundsvärt bra arbete och i mina ögon är du en svensk hjälte.

 
Ingen bild

geeezen

6 april 2013 07:22

Det är tack vare sådan som dig Thoralf som det fortfarande finns hopp för Sveriges framtid. Jag bjuder mer än gärna på ett glas om jag har vägarna förbi någon gång.

Kör hårt, du tillhör Sveriges ryggrad

Vänligen geeezen

 
Ingen bild

Thoralf A

6 april 2013 15:52

Ursäkta att jag lyckats klicka in att inga kommentarer till detta blogginlägg.

 
Ingen bild

Magentan

6 april 2013 16:06

Det är nog många som blivit konfunderade över din lilla klick-miss när de gått in på bloggen för att försöka fylla på med ytterligare hyllnings-inlägg och utlovande av bjudöl till dig Thoralf!

När nu ordningen är återställd så vill jag gärna instämma i hyllningskören. Tänk om åtminstone 51% av våra riksdagsledamöter var av din Kaliber!
:)











 
Stefan K

Stefan K

6 april 2013 17:54

Ett litet tips till Janne Josefsson och Kommungranskarna kanske?
Har vi inte nog av miljonfuskande myndigheter?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hacke

6 april 2013 18:31

Det tycks bara vara ett parti som jobbar för skattebetalarnas sak och emot politikermyglet.
Obegripligt att inte sd växer mer än dom gör.

 
Ingen bild

Kalle

6 april 2013 19:09

Att JO-anmäla och polisanmäla Kalmar komun är Thoralf är mycket bra gjort av Dig och SD. Hoppas verkligen att ni lyckas med anmälningarna och att den stora Allmänheten får redapå hur deras kommungubbar blåser dem.

Hoppas verkligen att ni vinner.Ni måste få "lön" för all möda ni lägger ned för att avslöja kommunpamparna med byxorna nere vid fotknölarna.

 
Ingen bild

räven

6 april 2013 19:34

Tack för att du JO-anmälde!

Jag är väldigt intresserad av hur långt upp korruptionen sträcker sig.

 
Ingen bild

Calle

6 april 2013 20:58

Tänk om det hade funnits lika mycket " guts" på riksnivå, som i Kalmar,då hade kanske fler idiotiska påfund blivit uppmärksammade och bemötta.Måste bli ett slut på ryggböjandet för Expo & Co.

 
Ingen bild

Stundtahl

6 april 2013 21:09

Vilseledande och okontrollerat handhavande av våra skattemedel är bedrägligt eftersatt.
-Att pröva frågan är utmärkt Thoralf!
Rättssystemet i Sverige undergår ju en intern självkritik där även skråets vänstervriden samhällssyn är under granskning.

@Hacke....håller med. Det är segt och motsträvigt i pipeline, men vänta så lär vi uppleva att proppen lossnar ))

 
Ingen bild

Mattias

6 april 2013 21:10

Tack för att du anmälde till JO!

 
Ingen bild

Mogge, Norrköping

6 april 2013 22:12

Thoralf Alfsson, min riksdagsman.

 
Ingen bild

alf

6 april 2013 22:43

Jag bjuder gärna på ren kall "Dorada" om du har vägarna förbi.

 
Ingen bild

Observant

6 april 2013 22:46

Är det någon i riksdagsgruppen som har någon hum om var Åkesson håller hus?

Minns att en journalist sökte statsministern G Persson för sådär 13 år sedan. Perssons sekreterare meddelade journalisten att G P var på en konferens då han själv sagt detta. När journalisten gjorde en närmare efterforskning så visade sig att Persson var hemma och hade feber. Och det är ju synd att dra på sig karensdagar när man inte behöver det!

 
Ingen bild

Sven Dacke

6 april 2013 22:47

Experimentet i Uppvidinge
LEDARE i dag 00:30 | Uppdaterad i dag 08:17

En stenmur som står i vägen för traktorn får man inte ens tala om att flytta. Villkoren för den som brukar jorden är till stor del underordnade kulturvärden. Men den dimensionen är som bortblåst när vindkraften breder ut sig.

http://www.smp.se/ledare/experimentet-i-uppvidinge(3720351).gm

 
Ingen bild

Leon

7 april 2013 07:18

Ja du Thoralf jag skulle faktiskt med glädje bjuda dig en kall öl (själv skulle jag förmodligen ta en "rökig" whisky) för att få en pratstund med dig. Misstänker att vi skulle kunna ha en tämligen givande diskussion även om våra politiska åsikter på många punkter nog är diametralt motsatta. Bl a tror jag att statistikanvändandet i politiskt syfte skulle ge upphov till viss oenighet. Tyvärr kan man många gånger "vända på" Mark Twains gamla citat om tre sorters lögner - "lögn, förbannad lögn och statistik" när det gäller att ta "politiska poäng". (Nu är ju det knappast något som politiker på hela den politiska "skalan" och näringslivsföreträdare håller sig för goda för....dessvärre.)

Å andra sidan misstänker jag att vi skulle vara ganska eniga vad gäller "klimatalarmismen". Och framförallt om det ekonomiskt vansinniga i att "bygga fast oss" i ett alltför stort beroende av en energiförsörjning baserad på "vindsnurror".

Nu är jag sällan "neråt" Kalmartrakten...men varför inte

 
Ingen bild

Nalli

7 april 2013 10:12

Eftersom så många vill bjuda Thoralf Alfssons på ’sprit’ kommer jag att bjuda honom på en riktig brakmiddag med ’bordvatten’ när vi träffas, ty för mycket alkohol ska inte vara bra för människan.

 
Ingen bild

Vi från Lilla Puben

8 april 2013 18:43

Hej Thoralf!

Jättekul att läsa att du uppskattade ölen. Den förtjänar du mer än väl :-)

Hade hoppats på att bjuda på denna personligen, men hade tyvärr tagit fel på datumet då du skulle ut och fira att du fått igenom din motion i riksdagen (detta hände på långfredagen).

Hoppas det kommer ett nytt tillfälle då vi får ta en öl med dig "på riktigt" istället.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards