thoralf

Direktlänk till inlägg 14 februari 2013

DEBATTARTIKEL VINDKRAFT

Av Thoralf Alfsson - 14 februari 2013 23:17

 


Idag har jag fått en debattartikel angående vindkraft publicerad i Ölandsbladet. Ni som följer min blogg känner till min tveksamma eller negativa inställning till vindkraft under de rådande ekonomiska subventionerna. På Öland håller vindkraften på att bli en ”het potatis” inte minst sedan Energimyndigheten utsett Stora Alvaret till riksintresse för vindkraft. Man tror inte att det är sant när man läser en sådan nyhet.


Klimatalarmisterna och miljötalibanerna kommer att stå till svars för mycket inom en ganska snar framtid gissar jag. Då de har fått sätta agendan när det gäller vår energipolitik allt för länge.


Som jag skrev för någon vecka sedan var jag på ett seminarium i riksdagen om vår elenergiförsörjning som hölls av Eon och Svensk energi. Jag har nu fått Power point-filerna och kommer använda några av dem i ett kommande blogginlägg.


Nu hoppas jag att Barometern publicerar en annan variant på debattartikel i Ölandsbladet. Dessutom hoppas jag på reaktioner på min debattartikel. Så att jag får en möjlighet att utveckla mina tankar! Debattartikeln finns inte på nätet och jag väntar med att publicera den bloggen tills förhoppningsvis Barometern publicerar den.


Har idag också träffat ett gäng bestående av egenföretagare och anställda på bland annat landstinget över en morgonfika på Hamncaféet i Kalmar. Även en moderat lokalpolitiker fanns på plats ;-) Det blev en mycket trevlig pratstund som jag gärna gör om. Tack skall ni ha grabbar! Goda mackor var det också!


 
 
Ingen bild

Old wave

14 februari 2013 23:41

Vågkraftverk låter faktiskt som en bättre investering. Läser man Ny Teknik så ser man att forskning och investeringar i vågkraftsteknik har tagit stora kliv bara de senaste åren. När det gäller vindkraften så vill man nog bara suga på karamellen så länge man kan.

 
Ingen bild

Återbesök i Glava

14 februari 2013 23:50

Publicerad den 10 feb 2013
Real har gjort ett återbesök vid Glava flyktingförläggning. Vi har denna gång talat med Ica-handlaren och med de asylsökande.
http://www.youtube.com/watch?v=urWJ317PJAI

 
Ingen bild

Gör staten neutral till polygami

15 februari 2013 00:36

Staten varken kan eller bör definiera det kärleksband som äktenskapet symboliserar för de flesta, menar skribenterna, som ifrågasätter Stefan Gustavssons nej till polygami.

Daniel Lucas, tidigare styrelseledamot Liberala Ungdomsförbundet Storstockholm och Oskar Areskog, ordförande Liberala Ungdomsförbundet Nordvästra Skåne.

http://www.dagen.se/opinion/debatt/gor-staten-neutral-till-polygami/

 
Ingen bild

Arbetskraftsutvandring

15 februari 2013 01:05

Nu jobbar 100 000 svenskar i Norge.

Regionrådet Tomas Riste, (S), tycker det är tid att de norska gränslänen och Oslo-regionen blir en del av de värmländska arbetskraftsregionerna.
– Sedan är det viktigt att de så kallade Sverige-Norgefrågorna förs upp på nationell nivå. Det är enda sättet att skapa en nödvändig integration på alla områden och undanröja de hinder som fortfarande finns kvar för bland annat gränspendlarna.

I fyra år har svenska och norska forskare närmaste studerat gränsfrågorna mellan Sverige och Norge. Bland annat har det framkommit att det jobbar fler svenskar i Norge än vad man tidigare trott samt att arbetspendlingen, trots Grensetjänstens goda arbete, innebär stora problem vad gäller sjuk- och föräldraledighet samt beskattning på grund av olika och otydliga regelverk.
http://www.nwt.se/arbeteekonomi/article1251136.ece

 
Ingen bild

Mord/dråp, Västervik

15 februari 2013 01:50

Samtal inkom från SOS om bråk på flyktingförläggningen, Valstadsgården, Västervik. Två personer skulle vara medvetslösa. Den ene personen avled. Den andre förd med ambulans till sjukhus, Denne person gripen för mord alternativt dråp. Utredning och teknisk undersökning pågår. Inga fler uppgifter kan lämnas.
http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Kalmar-lan/2013-02-14-2214-Morddrap-Vastervik/

 
Ingen bild

Reumatikerförbundets Anne Carlsson (S)levererar

15 februari 2013 03:01

Pengar försvann ur forskningsfonden

Åtta miljoner kronor ska ha tagits från Reumatikerfonden, en forskningsfond som får sina pengar från insamlingar till ett 90-konto.

Förbundet gick 2011 back 11,7 miljoner kronor men vill inte berätta hur förlusten täckts, uppger DN.

Förbundsordförande Anne Carlsson säger att inget medvetet beslutat fattats om att ta från fonden till underskottet.

Reumatikerförbundets årsstämma har tagit beslut om att hon som ordförande ska ha en lön som motsvarar tolv inkomstbasbelopp i årslön, vilket i år innebär 56 600 kronor i månaden.

Förbundets ordförande Anne Carlsson, som bor i Karlstad, har sedan hon valdes 2005 disponerat en möblerad bostadsrätt i Stockholms innerstad. Alla kostnader för boendet har betalats av Reumatikerförbundet.

Hon har också en fast telefon registrerad på adressen plus bredband och el som även det betalas av förbundet. Anne Carlsson säger till DN att Reumatikerförbundet även stått för städning i lägenheten.

Anne Carlsson har en bakgrund som kommunpolitiker för Social­demokraterna i Karlstad.

http://www.dn.se/webbtv/nyheter/reumatikerforbundets-ordforande-om-de-saknade-miljonerna/

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hon-struntade-i-att-skatta-for-lagenhet-och-resor

Sosseriet och dess giriga och moraliska förfall i ett nötskal

 
Svensson

Svensson

15 februari 2013 06:48

När det blåser snåla vindar, ska man inte satsa på vindkraft.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hasse

15 februari 2013 08:08

Det gläder mig att du insett vindkraftseländet. Ju fortare man sätter stopp för dessa snurrande åbäken, desto bättre för statens skattekista och folks välbefinnande.

 
Ingen bild

Sven Dacke

15 februari 2013 08:39

Jag skulle vilja ha en parlamentarisk snabbutredning om energibehovet som underlag för ett Riksdagsbeslut.

Energibehov nu och kommande tid
Hur skall det produceras och till vilken kostnad totalt för samhället, inklusive en avveckling


Som det är nu så produceras vindkraft som betalas av elceritifikat ( konsumenten) men vad händer när dom är slut om 15-20 år ?????

Det är vansinne vad vi håller på med nu, med förbundna ögon och hörselproppar i öronen

 
Ingen bild

Sven Dacke

15 februari 2013 08:53

För den som vill läsa mera om Kärnkraft och inte bara vad som står i tidningar, i artiklar av sympatiserar med MP kan denna skrift vara intresssant, men naturligtvis är även den en partsinlaga av kärnkraftkramare, men ger vissa fakta

http://www.elforsk.se/Global/K%C3%A4rnkraft/Omv%C3%A4rldsbevakning/filer/NR%2015%20-%20K%C3%A4rnkraft%20i%20v%C3%A5r%20omv%C3%A4rld%20final%20hemsidan.pdf

 
Ingen bild

AWSvensson

15 februari 2013 09:05

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/medborgarkontoret-larmar-om-tickande-bomb%283651379%29.gm
En somalier som varit i Sverige sedan 2009 har nu fått hit sin fru och sina 8 barn varav den yngste är 8 månader. Nu vaknar vår sakkunnige i reproduktionsfrågor,GoG ,hur är detta möjligt.Ja det handlar ju om muslimer så den helige ande går fri,måste vara något med nätet.

 
Ingen bild

kle

15 februari 2013 10:46

vindkraftprojekten är väl till för att bla maud olofssons son och andra skall roffa åt sig skattepengar.
hörde på radion att kärnkraften blir så dyr så sverige kommer inte ha råd att ha kärnkraft i framtiden. skattebetalarna i sverige betalar ju "bara" 1200-1500 miljarder i skatt!

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3345&artikel=5444422


ännu en åtgärd i mångkriminella Örebro. nån förstör böcker, men vilka bäcker det gäller sägs inte. (kanske kristna teologi.böcker förstörs ?)
http://www.oru.se/ub/Nyheter/Aktuellt/Toaletterna-stangda-pga-av-bokstolder/

 
Ingen bild

Magentan

15 februari 2013 11:31

Nedanstående länk visar en bild av "Det Nya Sverige". Familjefadern sitter till höger på bilden. Han har två fruar och 13 barn. Lägg märke till de två små insvepta flickebarnen till vänster!

Bilden är några år gammal, så man kan lugnt räkna med att åtminstone hälften av barnen nu har blivit tonåringar och därmed bortgifta med släktingar/klanmedlemmar från hemlandet. Dessa har alltså nu kommit hit som s.k "kärleksinvandrare" och är i full färd med att producera nya ättlingar.

http://tobbesmedieblogg.blogspot.se/2013/02/varfor-invandrarkvinnor-inte-arbetar.html

 
Ingen bild

s-e karlsson

15 februari 2013 12:29

Angående "det nya Sverige " jag säjer bara Herre jävlar hur det har stälts till !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards