thoralf

Alla inlägg den 26 januari 2018

Av Thoralf Alfsson - 26 januari 2018 21:01

Vid onsdagens möte i Samhällsbyggnadsnämnden tog jag upp den parkeringsanarki som råder på Stortorget och den biltrafik som pågår i samband med den muslimska torghandeln och fredagsbönen i källarmoskén.


Jag fick svaret att man var medveten om problemet och att parkeringsvakterna inte agerar ”snällt” vilken en parkeringsvakt uttryckt för mig. Stadsarkitekt uttryckte dock att vi skall vara rädda om vårt mycket anrika 1600-tals torg.


Jag har nu även skrivit en fråga till kommande kommunfullmäktige på måndag där Samhällsbyggnadsnämndens ordförande Mattias Adolfsson får svara på frågor om vad kommunen tänker göra för att stoppa parkeringsanarkin.


Idag var det ju dags igen för torghandel och fredagsbön. Min förhoppning var att något skulle hänt eftersom parkeringsvakterna inte skulle vara ”snälla”. Det var helt felaktigt! Fram till ca 13:30 hade endast en bil bötfällts av parkeringsvakterna. Det var faktiskt två parkeringsvakter på plats tidvis. Det upplysta alla om att det inte var tillåtet att parkera. De inväntade att de som parkerat på Stortorget skulle komma till sina bilar utan att bötfälla dem!


Ett stort antal bilar körde tvärs över Stortorget för att de är så bekväma och inte vill bära grönsaker/frukt några längre sträcka och därför kör de fram till torgstånden på Stortorget.


De är beklämmande att se hur kommunen och parkeringsvakterna böjer sig för det mångkulturella samhället. Efter att jag sett dagens uppvisning börjar jag faktiskt undra vad det är som pågår!

 

Här ett exempel på biltrafiken på Stortorget. Det fanns många, många fler idag.



Imorgon kommer jag med det första blogginlägget angående Migrationsverkets ersättningar och kostnaderna för Etableringsreformen för kommunerna i Kalmar län. Har inte bestämt vilken kommun jag skall börja med ännu. Det finns 12 kommuner att välja på.


Det är sjukt! Sjukt är bara förnamnet enligt min uppfattning. 
 


Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards