thoralf

Direktlänk till inlägg 19 februari 2017

SÖNDAGENS AGENDA

Av Thoralf Alfsson - 19 februari 2017 22:56

Lessebos förhoppning och bästa chans är precis det som Högsbys centerpartistiska kommunalråd i praktiken uttryckte i ett TV-inslag för några veckor sedan. Den förhoppningen är att alla arbetslösa, utrikes födda och lågutbildade skall flytta bort från deras kommuner. Med stor sannolikhet kommer många av dessa söka sig till "no go områden" där de inte behöver integrera sig i det svenska samhället. Områden med deras egen kultur och religion! Lite trångboddhet som kompenseras av generösa bidrag löser det mesta.


I slutändan kommer segregationen öka och gettoproblemen bli än mer utbredda. När sedan andra generationen inte tar något egenansvar för sin framtid kommer katastrofen vara ett faktum men det kan dröja kanske två decennier ytterligare.


Då kanske jag är död och begraven men hur kommer det bli för mina barn och barnbarn!


Jimmie Åkesson gjorde en väldigt bra insats i Agenda när han lyfte debatten till helt andra nivåer än vad Ylva Johansson och Elisabeth Svantesson klarade av.

Hörde ni hur Ylva Johansson nedvärderade de som jobbar inom industrin, äldreomsorgen eller som fordonsmekaniker när hon sa följande.


”Det kräver inte så lång utbildning att jobba i industrin eller äldreomsorgen eller jobba som fordonsmekaniker”


Jag undrar hur många industrier Ylva Johansson besökt? Äger hon överhuvudtaget en bil eller åker hon enbart taxi, tåg och flyg. Någon kunskap om dagens bilar har hon definitivt inte!


Jag är trött på att höra ordet utmaning i dessa frågor. Använd alltid ordet problem istället.


Den så kallade slöjdebatten var knappast någon debatt. Bila Osman i slöja hade det minst sagt besvärligt mot Jan Björklund. Slöjan är en symbol för kvinnoförtryck!


Eftersom slöjan är en regel inom islams filosofi så är det inte bara kvinnoförtryck utan även ett religionsförtryck!

 

Trump på twitter.

 

"My statement as to what's happening in Sweden was in reference to a story that was broadcast on @FoxNews concerning immigrants & Sweden."

 

 

Här är det omtalade inslaget i Fox News.


 


Ännu en Allah akbar film. Denna gång från Frankrike. Jag förstår dock inte varför svensk media inte visar något om dessa upplopp i Frankrike. När Trump i sitt tal säger "titta på Paris". Så kanske han även menar dessa upplopp. Det är klart att de svenskar som inte kollar på alternativmedia inte förstår något. Jag kan bara hoppas att fler hittar till alternativmedia!


 
 
Ingen bild

X

19 februari 2017 23:01

Det råder ingen tvekan.
PK-etablissemanget accelererar nu förstörelsen av Sverige.
De ger sig inte förrän det är inbördeskrig.
Med vilken rätt förådde ni svenska folket med massinvandring?

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 februari 2017 23:04

”Nu vädjar jag till svenska folket om tålamod, om att öppna era hjärtan…”
Fredrik ”psykopaten” Reinfeldt 16 augusti 2014

I veckan var min syster tvungen att mitt i natten uppsöka ett stort sjukhus i Stockholm. Hon är astmatiker och hade svåra problem med andningen som senare visade sig vara lunginflammation. 5 timmar fick hon vänta på att få hjälp. Alla patienter som behandlades eller passerade under hennes långa väntan var beslöjade eller obeslöjade invandrare. Hon noterade även att många invandrare som var i betydligt bättre skick än hon - kom i ambulans. Det skulle inte förvåna mig om invandrare missbrukar/överutnyttjar ambulansen också. Snabbare ”service” och bekväm framkörning till skattebetalarnas förfång

Att hennes familj betalar 35-40 000 i skatt per månad kom tyvärr inte henne till del den natten.

Tror ni att psykopaten Reinfeldt, kommunisten Sjöstedt eller nyfascisten Annie Lööf behöver vänta i 5 timmar om de blir sjuka?

Reinfeldts hjärta är kallt som is och svart som natten.

Hur många har Reinfeldts sadistiska politik dödat hittills och hur många kommer att dö?

Thoralf Alfsson

19 februari 2017 23:11

Jag har läst en artikel i någon tidning som refererade till en undersökning som visade att invandrare i högre utsträckning använder ambulans.

 
Ingen bild

Cosmik debris

19 februari 2017 23:17

Reagerade också på att "fordonsmekaniker” var ett enkelt jobb. Ylva "25-miljonersvånging" Johansson är förbannat föraktfull och okunnig. Hon klarade inte av att driva eget företag utan tvingades tillbaka i bidragsförsörjning.

Att bli en duktig bilmekaniker kräver sin man.
Att bli en korkad minister kräver sin kvinna.

Finns Ylva ”tantkläder” Johansson verkligen på riktigt?

 
Ingen bild

Lena

19 februari 2017 23:49

Varken Ylva Johansson eller Elisabeth Svantesson kunde ge ett exempel på hur denna integration ska gå till. De vill inte erkänna att de inte har en beskrivning på vad de tänker införa. Vet de icke att alla dessa immigranter inte har tänkt sig att integreras, de vill bara ha pengarna och sedan vara ifred.

Däremot kunde Svantesson på ett vresigt sätt häva ur sig att Åkesson minsann inte har några exempel på hur integrationen ska gå till. Men det har han väl påpekat till leda förut - integration får faktisk de som flyttar till ett land ordna på egen hand. Om galoscherna inte passar herrefolken så är det ju bara att söka ett annat paradisland. Ingen tvingar dessa migranter att stanna här.

Detsamma med slöjdebatten, denna beslöjade kvinna som är så förvirrad att hon inte kan diskutera det hon kom dit för att debattera. Varför bjuder SVT in dessa idioter som inget har att komma med?
Men för en gång skull gjorde Jan Björklund mycket bra ifrån sig. Och lugn o tydlig var han.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 februari 2017 23:52

Lade ni märke till att den politiska muslimen bilan osman inte tittade varken reportern eller Björklund i ögonen? Sannolikt har hon lärt sig att om man tittar på en karl ska man fästa blicken på pannan, hårfästet eller titta rakt fram. Det är teknik tullare och poliser använder.

Ps. Jag betalar inte tv-licens. Jag tittade på Agenda hos släktingar.

 
Ingen bild

Karl

20 februari 2017 00:22

Hur orkar Åkesson stå och lyssna på dessa papegojor ?
Inget ont om de riktiga fåglarna.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 februari 2017 00:23

@Thoralf Alfsson Söndag 19 feb 23:11

En släkting som jobbar med sjuktransporter bekräftar mina/dina misstankar. Han sa; ”-Du skulle bara veta vilka det är som vi kör och vad det kostar samhället”. De är än så länge anekdotiskt - men som vanligt brukar mina funderingar visa sig stämma.

I vissa bostadsområden(muslimska no-go-zoner) berättar han att det är mycket obehagligt att vistas för sjukvårdspersonal. Att bilen vandaliseras är mycket vanligt.

Kronogården och Hässleholmen är två exempel han nämner.



 
Ingen bild

annonym

20 februari 2017 00:36

Som vanligt ett klockrent inlägg av Thoralf Applåd Applådder____

 
Ingen bild

Cosmik Debris

20 februari 2017 00:54

Muslimer skapar kaos på Sahlgrenska.

"Ordväxling utbröt mellan 24-åringen och sjuksköterskan på persiska – varpå sjuksköterskan utbrister: "Boro goo bokhor". Uttrycket betyder "Stick och ät bajs". När hans gravida fru försökte konfrontera sjuksköterskan, kom nästa förolämpning."

Sverige är en muslimsk krigszon. Psykopaten Reinfeldt har lyckats med konststycket att både patienter och personal är muslimer - och fortsätter sitt muslimska evighetskrig på svensk mark.

Repatriera ALLA muslimer innan galna politiker byggt bostäder åt dem

Då är det för sent och landet kommer att kollapsa

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/akutpersonal-till-blivande-pappan-%C3%A4t-bajs-1.4164592

 
Ingen bild

Lena

20 februari 2017 00:58

Trump i Florida håller ett bejublat tal. Se ca 10 min in i videon ungefär så här: jag tänker inte rätta mig in i leden som "Fake News" som tror de kan tala om för mig hur jag ska leva och vad jag ska tänka. Jag var född fri och tänker så förbli.
Befriande att höra en ledare säga sådana saker. Hur det än utvecklar sig i politiken så en sak är säker, denna President sätter in idéer i huvet på folk. Jag kan inte annat än le.

https://www.youtube.com/watch?v=Mlo3iOKcP5o

 
Ingen bild

B Johansson

20 februari 2017 01:40

Minns Ni Margareta Sjödin och hennes välkända fråga i Partaj? -"Har jag gjort bort mig nu igen?" Sverige framstår nästan dagligen som den dumma blondinen.
Hade UD gått in på alternativmedia istället för att kräva USA på en förklaring till vad Trump sagt hade debaclet som nu uppstod kunnat undvikas. Fox News reportaget fanns där hela tiden.
Sorry gammelmedia, UD och Carl Bildt m.fl er s.k "sverigebild" är sedan länge inte den ni desperat försöker försvara.

 
Ingen bild

Tobbe S

20 februari 2017 03:17

Ylva Johansson är en f d vänsterextremist som sadlade om till sosse.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

20 februari 2017 03:47

Både Lessebo och Högsby kommuner gömmer sej bakom det populära ordet "utmaning" !

 
Stefan K

Stefan K

20 februari 2017 05:51

Kvinnan på trucken i Lessebos pappersbruk såg inga som helst problem.

Problemet i Lessebo är att problemen bara börjat. Vid årsskiftet slutar statens finansiering av de nyanlända och övergår till kommunen.

Dessutom lär lika många nyanlända komma till Lessebo som det senaste året, denna gången som anhöriga och även de ska ha bostad, jobb och tillgång till välfärden.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

X

20 februari 2017 06:22

Har noterat hur många svenskar som bara tar del av gammelmedia och faktiskt köper all PK-propaganda rakt av.
Synnerligen bekymmersamt.

 
Ingen bild

AWSvensson

20 februari 2017 06:48

Kaos i Paris , själva anser väl de ociviliserade migranterna att detta är ett normaltillstånd som de tagit med från hemlandet, så inget konstigt alltså,

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 februari 2017 07:22

Nu mobiliserar pk-folket med full kraft genom att inte förstå Donald Trumps negativa uttalande om Sverige.

"Sverige som är paradiset på jorden"
(för idioter alltså)

Här krävs lägre utbildning för politiker än för övriga jobb.

Vad tycker Ylva om utbildningskrav för svetsare.?
Hon nämnde inte det.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 februari 2017 07:31

Om vår idiotiska regering fortsätter att försöka övertyga Trump om att "Vi har absolut inga problem i paradiset i Norden" kommer vi svenskar att ingå i dom länder som har inreseförbud i USA !

 
Ingen bild

Fredde

20 februari 2017 07:35

Ja, detta är ju inget unikt för Lessebo. Alla Sveriges kommuner kommer att uppleva samma sak när invällarnas alla släktingar kommer.
Synd bara för somliga att de inte insett detta. Det kommer bli jobbigt…

Egentligen är myndigheter och PK-media skyldiga till detta bedrägeri och borde ställas till svars.
Redan nu är 10% av svenska befolkningen muslimer, och det är bara början.

Fattar Schyffertcoch andra B-kändisar detta? Tror inte det. De ser ju inte problemen när de sitter på Opera och avnjuter sin champagne-frukost.

Att Ylva Johansson och hennes gelikar inte fattar det där med arbetare är inte förvånande, (S) lever ju så långt från verkligheten...

 
Ingen bild

Hulda mk1

20 februari 2017 07:49

De fordonsmekaniker som såg Agenda och som var Sossar, är nog inte det efteråt..

 
Ingen bild

Odalbonde

20 februari 2017 08:05

Bilden av Sverige utomlands synes vara grundmurad. Hur kan gammelmedia fasthålla vid sin önskedröm? Verkligheten ser alla omkring sig, och alternativa nyheter är blott några klick bort. Gammelmedia och pk-politikerna sticker huvudet i sanden. Jag ser fram mot valet 2018. Men det brådskar.

 
Ingen bild

Hacke

20 februari 2017 08:39

Gårdagens Agenda var en uppvisning i tafatthet och förakt (Ylva Johansson) Det enda som gladde var naturligtvis Åkesson som alltid ser problemen i hela sin fördödande vidd som 7-partiet med gemensamma krafter har skapat. Skulle f ö vara intressant att veta vad som låg bakom påståendet från Svantesson att ”Åkesson inte ville komma till studion utan alltid väljer att sitta på läktaren och inte ta ansvar”. Det kanske var så enkelt att han valde länk för att för en gång skull få lite tid hemma med familjen i Sölvesborg efter ett intensivt kuskande landet runt där han t o m fick hålla möten utomhus i vinterkvällen p g a vänsterpöbeln. Inte alla som har sina lyxvåningar inom bekvämt räckhåll till vännerna på SVT.
Dubbelt oförskämt av Svantesson då sd dessutom hela tiden vädjat om samarbete men av samtliga övriga partier placerats i frysboxen under snart två mandatperioder. Men Åkesson väljer väl sina strider när han väl får komma till tals och höll sig ovanför sina motparters sandlådenivå. Tycker också programledaren skall ha en liten eloge för hyfsat neutralt hantverk. Inte ofta man kan säga det efter en debatt i public service.

 
Ingen bild

UncleBob

20 februari 2017 08:49

http://www.expressen.se/kvallsposten/kriminella-gangen-tar-makten-over-staden/

Fattar inte att Svensk media förnekar verkligheten. Det finns ju massor av liknande händelser att gräva i.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

20 februari 2017 09:08

Hetsen mot Granskning Sverige som nu startat kommer inte att lyckas. Tvärtom så får fler människor veta att sidan finns och går då dit för att kolla vad som sägs.

För bra länge sedan skrev DN artiklar om hatsidorna på nätet. Det var långa artiklar med citat från till synes otrevliga texter. Jag blev nyfiken på vad det var för hatsidor de skrev om, då inga namn nämndes. Därför mejlade jag en av journalisterna och frågade. Jag fick svar med nämnande av 4-5 sidor.
Den jag minns var Politiskt Inkorrekt. Övriga minns jag inte. Sedan dess är jag daglig beökare av Thoralf, Ledarsidorna, Avpixlat, Nyheter idag och Fria tider. Och jag lyssnar redan på Granskning Sverige.

Hade inte DN skrivit om "hatsidorna" på nätet tror jag inte att jag hittat dit. Åtminstone inte vid den tiden, kanske senare. Efter att jag börjat följa sverigevänliga sidor har jag röstat på SD 2010 och 2014. DN tar jag inte i. Lite tråkigt är det då den under mycket lång tid var "min tidning". Men efter att Wolodarski sagt att tidningen ska vara agendadrivande anser jag att DN är den värsta tidningen bland svensk media av dem alla. Jag har bara ett stort fy fan över till den tidningen.

P.S
Kvällspress har jag inte läst sedan Lundahlaffären.

 
Ingen bild

Joho

20 februari 2017 09:43

UD svensk PK- media och regeringen vet och visste precis vad han menade vet man inte det då är det riktigt illa eller har alla förkrympta hjärnor , man vågar ju inte gå ut nu då kan man ju bli dödad av en Kossa enligt Carina Kossan Bergfeldt så är ju den risken större än att bli dödad av en terrorist förbjud kosssor ha ha , alla bara låtsades för att dom skulle ha en anledning att angripa Donald Trump.

 
Ingen bild

Acke

20 februari 2017 10:11

För att hamna i riksdan behöver man bara klara att trycka på rätt knapp vid votering och prata lite strunt då och då. Man kan lära en babian att trycka på rätt knapp.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

20 februari 2017 10:51

Enligt OT så är det inte osannolikt att Migrationsverket i Högsby slår igen inom en snar framtid ,ingen hyresinkomst +att anhöriginvandringen ännu inte har kommit igång ! Vårt ansvar och en utmaning , utmaning är alltså att det måste nallas på andra reformer !

 
Ingen bild

Gunnar

20 februari 2017 11:58

'För guds skull, säg att köttbullarna på Ikea är säkra' skriver enligt Expressen någon lustigkurre m a p Trumps kommentar om Sverige.
Med tanke på förra sommarens dubbelmord på Ikea Västerås var det kanske inte så roligt.

 
Ingen bild

dajevlar

20 februari 2017 12:44

Elisabet Svantesson och Ylva Johansson har år efter år efter år sagt att "de ska" och att "de tänker genomföra" och "tillsätta" osv... men inget händer ju. Inget blir förbättrat utan helt tvärtom ! Hur länge kan de lura folket?

 
Ingen bild

Lena

20 februari 2017 16:16

Fox News om Trumps tal i Florida om vad han sade om Sverige. F.ö se min länk ovanför om Florida talet. Ni kommer att skratta och ha kul, han är verkligen en president som har folk med sig.

http:://avpixlat.info/2017/02/20/fox-news-om-sverigeinslaget-som-orsakade-rabalder/

 
Ingen bild

Lena

20 februari 2017 16:22

Donald Trump twittrar igen om Sverige.
.."svenska politiker och journalister jobbar nu för högtryck för att dämpa effekten av att den politiskt korrekta fasaden är på väg att rämna fullständigt..."

http://avpixlat.info/2017/02/20/donald-trump-twittrar-om-sverige-igen/

 
Ingen bild

C Andersson

20 februari 2017 18:25

@Gunnar@

Det finns två sorters köttbullar på IKEA i Kalmar. Bara så du vet.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

20 februari 2017 18:33

Tänk att den låga kompetensen på våra politiker och mediafolk har spridits över hela världen.
Det ger oss normalbegåvade svenskar ett visst hopp.
Möjligheten finns nu att kompetenta människor utifrån erbjuder sig att hjälpa våra förståndshandikappade politiker som gode män för att få rätsida på de värsta förvränga åsikterna.
Det krävs säkert en konsult för varje pk-medlem i riksdagen.
Likt alkoholister förnekar dom att dom är gravt handikappade.

 
Ingen bild

RobertSt

20 februari 2017 22:06

"Jag är trött på att höra ordet utmaning i dessa frågor. Använd alltid ordet problem istället."
Jo. Men jag själv översätter 'utmaning' till 'omöjlighet'. Först då fattar man vad det verkligen handlar om!

 
Ingen bild

Håkan G

20 februari 2017 22:10

Både Ylva Johansson och Elisabeth Svantesson var hänförda av sin egen övertygelse att alla nyanlända ska få utbildning och sedan komma i arbete och därmed var integrerade i samhället.
Ingen ställer sig frågan varifrån alla lärare till SFI, gymnasiekompetens och yrkesutbildning skall komma. Vi har redan stor brist på lärare.

 
Vi segrar till slut

Vi segrar till slut

20 februari 2017 22:50

Ölanndsbonde! Du uppfyller mej ! 😀

http://gustafalling&live.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards