thoralf

Direktlänk till inlägg 4 juni 2016

SKATTEUPPRORET 2016 BLEV VÄLDIGT LYCKAT

Av Thoralf Alfsson - 4 juni 2016 00:08

Många har efterfrågat lite feedback på hur skatteupproret och skatteavdraget gick. Enligt de uppgifter jag fått har väldigt många gjort avdraget. Det skall ha behandlats högt upp i ledningen på Skatteverket men samtidigt har myndigheten uppenbarligen valt att inte ge skatteavdraget någon publicitet. Media vill heller inte ge det någon publicitet.


Skatteavdraget har i varje fall gjorts över hela landet i stor omfattning.


Skatteverket har till och med inrättat en egen ”kod” för skatteavdraget som kallats för ”Missnöjesavdrag” som även fått en svarstext som går ut till alla som gjort avdraget. Tydligen finns det dessutom många som gjort avdraget utan att förklara varför under övriga upplysningar i deklarationen. För att hitta dessa har Skatteverket gjort en datasökning i alla deklarationer för att hitta alla som gjort ett avdrag på 13 500 kronor. Här går det med andra ord att utveckla skatteavdraget inför nästa års deklaration genom att alla yrkar avdrag med lite olika summor.


Så här ser svaret ut från Skatteverket i de flesta fall.


 


Vi får se om det längre fram går att få fram hur många tusen som gjort avdraget i årets deklaration.


Än så långe har jag dock inte hört att någon fått igenom avdraget men det är ju helt naturligt då detta inte är klart förrän det slutgiltiga beskedet om deklarationen skickas ut. Skall bli intressant att se hur många som fått igenom skatteavdraget.

 
 
Ingen bild

Leon

4 juni 2016 06:50

Detta "tramsavdrag" har alltså inneburit att handläggare på Skatteverket fått lägga tid på granskning och beslut. Tid som kunde lagts på mer angelägen granskning, som exempelvis detta:
http://www.dagensarena.se/innehall/35-miljarder-i-vinst-noll-kronor-i-skatt/
Där dräneras Sveriges skatteintäkter till "utlandet" då "välfärdsentreprenörernas" vinster huvudsakligen består av "offentliga" medel. Attendo är nu bara en av entreprenörerna, så vilka "skattemedel" som övriga tar ut som mer eller mindre obeskattad vinst kan man bara ha vissa "gissningar" om.

Dessutom har en del av "välfärdsentreprenörerna" gått "all in" i "asylindustrin" vilket förmodligen innebär att ännu större vinster förblir obeskattade....och ogranskade.

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 11:41

Jag hoppas vi blir många gånger fler till nästa år!!!

Då borde du kanske också argumentera för att stoppa massinvandringen istället. Det bästa är att gå till roten av problemet.

 
Ingen bild

Chrille

4 juni 2016 08:13

Antar att inte ICA har gjort detta skatteavdrag.
I går kväll, 3 juni, såg jag på TV och naturligtvis blir man inte ens fredad av massinvandringspropagandan i reklaminslagen.
https://youtu.be/u4nmQZ4e_v4

ICA säger grattis till alla svenskar där all kriminalitet skjutit i höjden, såsom våldtäkter, stenkastning på polisen, brända bilar,
X antal sk no-zoner etcetera..............
ICA säger grattis till att artonåriga "Frida" blivit gruppvåldtagen av asylanter.
Jo, vi har det ju så bra i Sverige så det blir bara samhällstjänst vid utförda grova brott av dessa berikare.

Grattis Sverige.

 
Ingen bild

SM811

4 juni 2016 08:55

Bra. Perfekt om nästa års avdrag görs med lite olika summor.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 juni 2016 08:59

Hej ,jag gjorde avdrag med 15000 :- under övriga upplysningar men har inte hört något från myndigheten ännu , ha en skön helg !
Med vänlig hälsning Sven-Erik Karlsson.

 
Ingen bild

OH

4 juni 2016 10:36

Dom som gjort detta avdrag får man hoppas är medvetna om att ev. återbäring kommer att försenas.

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 10:48

Nej, helt fel.

Skatteverket kallar det nu "Ett besked, ett beslut"

Den som får beskedet får kanske tillbaka pengar tidigare än övriga eller i varje fall inte senare ;-)

 
Ingen bild

Hacke

4 juni 2016 11:08

Grattis till en lyckad aktion med skatteavdraget Thoralf. För det är det, oavsett utfallet i reda pengar och hur än media och myndigheter mörkar. Det är ändå alternativmedia regerar. Ett kvitto på det är medieetablissemangets desperation där man nu försöker ta "forskare" och deras beställningsverk till hjälp i sin fruktlösa kamp mot den nya och fria upplysningstiden på nätet.

@Chrille
Äckligt att se hur storkoncernen ICA med guldkontrakt på våra skattemedel via Migrationsverket nu bedriver politisk propaganda under täcknamnet reklam för invandringsindustrin.
Fy f-n vad genomruttet.

 
Ingen bild

dave

4 juni 2016 11:24

Spetsen skriver "..eftersom det inte är kostnader du själv har haft"

Nähä. Skatten är ingen kostnad man själv har haft.

 
Ingen bild

khaled

4 juni 2016 11:49

skattepengar går till politiker och deras vänner. fiffel och båg, är ok, men inom massinvandringsindustrin, är det så många som vill ha av kakan så det blir då en het potatis.

http://na.se/nyheter/hallsberg/1.3933974-konkurrensverket-synar-hallsberg

 
Ingen bild

Khaled

4 juni 2016 12:14

det blir dyrare resor till och från arbete, när man skall resa på ett säkrare sätt, pga risk för överfall. överstiger ju schablonavdraget.

efter att de illegala inte längre får bidragen på sina ICA-kort, i slutet av Juni. Blir de väl alla "IKEA-attack-arga". Framöver kommer det behövas skyddsåtgärder, som kostar pengar. Skydd för att kunna utföra sitt arbete. så i nästa deklaration borde avdragen 13 500 kr godkännas som ett schablonavdrag. ingen kan ju vistas i offentliga rummet utan beskydd.

sitta i kassan på ica, vara handläggare på försäkringskassan, vårdpersonal på sjukhus, poliser, väktare, folk i kollektivtrafiken, överallt kanske IKEA-dåd kommer ske. så knivväst, och egna försäkringar med snabbutryckande väktare kommer bli ett måste för alla. Inte bara politiker. Så schablonavdrag för dessa kostnader borde bli självklarhet på skatteverket, i det Svenska mångkulturella Statsskicket.

 
Ingen bild

sverigevän

4 juni 2016 13:55

Ett verkligt stort problem är överklassens skattefusk som panamadokumenten visar, dock ingen reaktion här.

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 16:14

Det uppmärksammas ju redan av media och etablissemanget då finns det ingen anledning att jag också gör det.

 
Ingen bild

Toni

4 juni 2016 16:13

Hej Thoralf,

Jag gjorde ett försök enligt din mall, fast ändrade beloppet och
beskrivningen en aning. Blev nekad enligt en standardmall.
Återbetalningen fick jag dock en vecka före alla andra. Blir att upprepa
samma försöka år efter år, om inte annat, så för att få återbetalningen
tidigare.

Fortsätt med ditt strålande arbete, även om det stundtals må kännas
tröstlöst.
Uppskattar bloggen väldigt mycket.

/Toni, trogen läsare sedan många år.

 
Ingen bild

Thoralf A

4 juni 2016 17:03

Mats (ateist) proffstroll

Din senaste kommentar var så oförskämd och dum att jag inte publicerar den. Jag raderar dessutom din tidigare kommentar. Och du kan betrakta dig som blockerad på min blogg.

Vem fan tror du att du är!!!

 
Ingen bild

S-E Karlsson

4 juni 2016 17:25

Jag bryr mej inte om jag får skatteavdraget eller inte men jag har markerat min inställning !

 
Ingen bild

Göta

4 juni 2016 18:18

Tack för informationen om det lyckade och väl befogade skatteupproret, Thoralf!

 
Ingen bild

Hulda mk1

4 juni 2016 19:29

Jag gjorde inte detta, eftersom jag anlitar en bokföringsbyrå och det kostar ändå mycket... Men jag stödjer initiativet. Det "rör säkert "om i grytan"...!

 
Ingen bild

Johan Kraft

4 juni 2016 21:41

Skulle det vara möjligt att fortsätta upproret genom att överklaga avslaget? Vilka risker skulle ett överklagande medföra?

Thoralf Alfsson

4 juni 2016 22:19

Det kan jag inte svara på. Det måste nog en person med erfarenhet av skattefrågor svara på.

 
Ingen bild

Mia K

4 juni 2016 21:52

Hej Toralf! Jag gjorde avdraget med förvissningen om att det självklart inte går igenom. Samtidigt ser jag denna obstruktion som opinionsbildande, också inom Skatteverket;) Mia K

 
Ingen bild

Per

6 juni 2016 08:06

Jag gjorde avdraget, och kanske några till på min arbetsplats efter att jag visat dem ditt inlägg. Tyvärr blev jag nekad, men kommer naturligtvis försöka igen nästa år med en slumpad summa för att förhoppningsvis komma under skattmasens radar.

Visst är det kanske onödigt och kostnadskrävande slöseri, men någonstans måste vi svenskar börja agera och inte bara tiga och rösta som vanligt samtidigt som vi ser landet gå under.

 
Ingen bild

S-E Karlsson

6 juni 2016 11:34

Nu har jag retat upp mej till helig ilska ,det gäller oss pensionärer , vi får inget jobbskatteavdrag , pensionerna släpar nog efter med minst 30% ,vi får inte som de asylsökande åka gratis på KLT i mångt och mycket diskrimineras vi , kanske är det värmen som gjort min ilska !

 
Ingen bild

Mr Kej

8 juni 2016 16:09

Idag kom även mitt "missnöjes"avslag med exakt samma standardiserade text, skatteverket har väl gjort en funktionsknapp just för detta så då förstår man ju att meddelandet har gått fram. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards