thoralf

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2015

NÅGRA REFLEKTIONER

Av Thoralf Alfsson - 18 augusti 2015 22:02

 

Högby fyr med fyrvaktarbostad en augustikväll 2004.            Foto Thoralf Alfsson


Ännu en dag utan ett svenskt opinionsinstitut kom med en opinionsmätning! Nu har det gått 40 dagar.


Kalmar kommun och majoriteten har nu insett att man kommer förlora i förvaltningsrätten och har beslutat stänga tiggarcampingen vid Salve. Det är egentligen ganska bedrövligt att Kalmar kommun själva inte klarar av att följa lagarna om bygglov och vad den befintliga detaljplanen tillåter.


 

Tiggarcamping vid Salve.     Foto Thoralf Alfsson


Kommunalrådet Dzenita Abaza (S) överraskar dock i artikeln.


”Dzenita Abaza menar också att så länge det finns en marknad för tiggarna så kommer de hit för att stanna. Hon menar att så länge Kalmarborna lägger pengar i kopparna så kommer de återkomma.

Ger du själv pengar till tiggare?

– Ärligt talat, nej. Det leder ingen vart.”


Jag kan bara instämma! Det uttalandet skall hon ha lite beröm för. Nu får vi se om godhetsapostlarna kommer jaga henne för detta uttalande imorgon.


Sedan får vi se vad kommunen hittar på för ny plats eller annat till tiggarna! Det kanske blir bostäder på Varvsholmen. Vem vet.


 


Jag orkar snart inte lyssna på vare sig nyhetssändningar i radio eller på TV. De fylls av reportage om invandring, asylsökande, ensamkommande unga män, invandrare som begår brott, muslimska terrordåd, IS och Migrationsverkets siffror. Ingen av journalisterna i media (public service) ställer ändå inte frågan om vi borde minska invandringen. Volymerna!


De ställer hellre inga frågor om kostnaderna för världens generösaste invandring. Kostnader som svenska skattebetalare får stå för.


Enligt de siffror som lämnades av Migrationsverket idag så ökar sannolikt skattebetalarnas kostnader med ca 60-70 miljoner kronor/dag på årsbasis. Eller 20-25 miljarder kronor/år.

7-klöverns politiker tiger. Framförallt statsminister Stefan Löfven och ansvarig minister Morgan Johansson. Vilka ryggradslösa socialdemokrater.


Jag uppmanade i ett tidigare blogginlägg till ett skatteuppror angående kostnaderna för invandringen i samband med kommande deklaration nästa år. Jag kommer återkomma med mer detaljer om hur ett sådant skatteuppror skulle kunna utformas enligt konstens alla regler. Eller rättare sagt enligt skattelagstiftningen.



När jag petades från riksdagslistan förra året blev jag väldigt sårad och jag tog väldigt illa vid mig. Men jag bet i det sura äpplet och höll huvudet högt och fortsatte minst sagt lika intensivt att jobba för partiet och med min blogg. Under de båda valrörelserna och sommaren förra året delade jag ut 42 900 flygblad/foldrar enligt mina anteckningar (12 000 var infoblad om min blogg). Det mesta gjordes med hjälp av min trehjuling i Kalmar och på Öland.


Andra springer till tidningen och gråter ut när det inte blir som de tänkt sig! Väldigt vuxet! Men det kanske är det som de kallar ”SD in i märgen”.


 


En profil på norra Öland har gått bort läser jag i Barometern. Jag har alltid varit lite fascinerad av konstnären Stephan Lundhs bostad, fyrvaktarbostaden vid Högby fyr på östra Öland. Jag har gjort några besök när det varit öppen atelje. Undrar vad som händer med bostaden. Skulle vara spännande att bo där en vinter. Den som har läst "Nattfåk" av Johan Theorin förstår kanske vad jag tänker. Läs krönikan i Barometern.

 
 
Stefan K

Stefan K

18 augusti 2015 22:56

Efter att Anders Danielsson sänt ut ett SOS idag, lovar Morgan Johansson att regeringen ska göra en rejäl satsning för att kommunerna ska kunna ta hand om alla ensamkommande nästa år.

Nya miljarder och prioriteringar med andra ord.
Blir det nya skattehöjningar eller tas pengarna från andra verksamheter?

Vad är det som driver de ansvariga och när känner de sig nöjda?

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hacke

18 augusti 2015 23:15

Det är tydligt att det förutom sd:are nästan bara är personer med svårstavade namn som är rakryggade nog att gå emot pk-etablissemanget. Heder åt denna Abaza.
Precis som du Thoralf tycker jag det blir alltmer outhärdligt att lyssna och se på radio-/tv-nyheterna. Och trots att jag är grundmurad "sportfåne" knäpper jag nu också allt oftare av Sportnytt och Sportspegeln efter att ha tagit del av den obligatoriskt inkvoterade presentatören och hört programpunkterna. Det är ta mig f-n fullt i paritet med avarten Kulturnyheterna med deras mångkultur-/genushysteri, den riktiga sportbevakningen kommer alltmer i skymundan.

Thoralf Alfsson

18 augusti 2015 23:22

Instämmer angående sporten!

 
Lassekolja

Lassekolja

18 augusti 2015 23:37

Allt som är negativt för Sverige och svenskarna, slår år från år inte bara nya rekord utan ökar exponentiellt, ex.-vis "ensamkommande" skäggiga unga män. De enda positiva siffrorna, som ökar månad för månad, är SD´s opinionssiffror men vi betalar ett högt pris för detta. Det måste uppenbarligen bli värre innan det blir bättre. Bättre i sammanhanget betyder SD>50%!
Thoralf skriver:"Jag orkar snart inte lyssna på vare sig nyhetssändningar i radio eller på TV." Bara att instämma!
Redan för flera år sedan "roade" jag mig med att i tanken, ur en Aktuellt-sändning, plocka bort alla nyheter, som hade någon anknytning till massinvandringen, vädret undantaget. Som Ni förstår återstod inte många minuter.
Många märkligheter har skett inom SD. Det allra märkligaste var nog när Du Thoralf eliminerades från R-listan. Om möjligt ännu märkligare var skälet som uppgavs, att Du inte "förmedlade SD´s politik på rätt sätt" eller nån liknande "flummotivering". Med tanke på alla nya oprövade förmågor, som tillkommit, utgör detta en skandal inom SD. Jag gillar "de fyras gäng" men beslutet betr. Dig Thoralf, borde dom faktiskt skämmas för! Jag undrar just hur många nya medlemmar och väljare Du har fixat jämfört med vem som helst på 2014-års Riksdagslista? Den listan toppar Du Thoralf!!!
KÄMPA PÅ Thoralf ! ! !

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

B Johansson

19 augusti 2015 01:28

Idag rapporteras att det just nu kommer 40 st sk "ensamkommande barn" dvs bidragsmissbrukare till Malmö per dag! Varje sådan kostar samhället ca 1 000 000 kr/år. Det betyder att varje dag utökas kostnaden för Sveriges skattebetalare med 40 x 1 000 000 = 40 000 000 kr/år. Varje dag! Vansinne.
Vad skulle inte dessa pengar kunna användas till istället. T.ex rullar våra tåg på sprucken räls och rutten slipers för det finns inte pengar till underhåll i miljöpartiets Sverige.

 
Ingen bild

igor

19 augusti 2015 01:43

Att det skulle vara ett brott mot detaljplanen var knappast någon överraskning. Frågan är ju vart zigenarna skall placeras ut nu, ingen verkar vilja ha dem av olika skäl. Om de skall få en plats får nog något av kommunalråden ha dem på sin tomt. Alternativt får väl godhetsapostlarna på stadsmissionen köpa en tomt och placera ut dem på. Annars är nog möjligheterna små för att att inte samma sak skall ske igen. För att skicka hem dem till Rumänien är tydligen otänkbart.

Gäller inte regelverket för resor om 90 dagar som är besök, arbete eller studier. Att sitta och tigga borde knappast vara något av det hela.

 
Ingen bild

ådärkomdenja

19 augusti 2015 01:53

Man kan inte slå bort tanken att det har genomförts opinionsundersökningar av de svenska instituten. Men resultaten har varit en chock för dessa PK-etablissemangsinstitut, så därför har dom valt att inte publicera. Dom skjuter upp den briserande bomben, och hoppas det skall vända, en förhoppning som kommer på skam efter de negroida knivanfallen och mordet, i Västerås resp Norrköping.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

19 augusti 2015 02:38

Det är alldeles för lång tid fram till ett skatteuppror.

Thoralf skriver att han plågas av det evinnerliga ältandet och tycka-synd om-reportage som SVT tvångsmatar sina tittare med.

Det gjorde jag också!

Jag avanmälde TV-innehav och slipper därför skiten för all framtid. Det finns en gräns för hur mycket man orkar. Den gränsen passerades för 4 år sedan. Sedan dess har jag sett några Aktuellt och Rapport vid besök hos kompisar.

Jag ångrar mig definitivt inte!

Det finns Internet för bövelen. Mer behöver man inte. Om man skall se på film är en projektor det optimala valet. Det går även att plocka bort mottagaren i er befintliga TV. Då blir den inte avgiftspliktig. Det finns även ett tredje alternativ men det får ni fundera ut själva :-)Högsta förvaltningsdomstolen har beslutat att mobil, surfplatta eller Internet INTE är avgiftspliktig utrustning

SVT:s ovilja att ställa relevanta frågor eller problematisera den vansinniga och skadliga invandringen är tjänstefel och sanslöst provocerande.

Gör slag i saken och acceptera inte längre att tvångsmatas med den hjärntvätten som SVT/SR bedriver dagarna i ände.

NI är väl smartare än så?

Jag väntar på att Radiotjänst skall ringa igen och på DDR-vis förhöra mig om vilken teknisk utrustning jag har i hemmet.

Jag vet inte om jag klarar att behärska mig denna gång:-)

RING IDAG. Du kommer INTE att ångra dig!

Kontakta kundservice
Öppettider:
Helgfri vardag kl 9.00-17.00
0771-91 00 04
http://www.radiotjanst.se/Kundservice/Skicka-ett-meddelande-till-oss/

 
Ingen bild

Olle

19 augusti 2015 05:35

SD bör 2018 ändra i deklarationen så att de som vill får betala "Migrationskatt" D.v.s Frivilligt.
Migranterna placeras sedan ut i områdena där flest betalar.
-Övriga slipper.

 
Ingen bild

hummelstadskarin

19 augusti 2015 06:29

Genom att visa solidaritet med den osolidariska partiledningen har Du vunnit auktoritet. Du förlorade riksdagsplatsen men vann människors aktning - och det är mer värt.

 
Svensson

Svensson

19 augusti 2015 06:38

Tiggarna får allt mindre pengar när dom tigger,i början gav människor en del pengar,men sen tröttnar människor på att ge pengar.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Tony

19 augusti 2015 07:20

Aftonbladets Ingvar Persson skriver idag att
flyktingräddarna nere vid Libyens kust är några
riktiga hjältar??
Omvänt kan man kalla Aftonblaskan och dess gelikar
för Sveriges dödgrävare, rena skadedjuren enligt mitt
sätt att se!

 
Ingen bild

SM

19 augusti 2015 07:26

Verkligen storsint av dig att fortsätta att arbeta för partiets bästa trots petningen. Hoppas du orkar fortsätta med det.
Hälsningar från en trogen läsare från Sörmland!

 
Ingen bild

Demokratur

19 augusti 2015 07:30

Vem vet, Thoralf. Partiet kommer kanske krypande till dig när riksdagsplatserna ska besättas efter valet ;-)
Jag har själv sett hycklande kommunalpolitiker på rad gå förbi tiggare utan att ge.
SD-hatet från övriga kommer att sänka landet. De lägger hellre hela statsbudgeten på massinvandring än erkänner att de har fel. Men det är förmodligen väljarmajoriteten med på...

 
Ingen bild

Tony

19 augusti 2015 07:42

Inga opinions resultat betyder att fegisarna tror
att det missgynnar SD. Dom har säkert genomfört
sådana, men får inte publicera dessa, förmodligen
har SD sprungit om alla , och är kanske uppe i 30%.
Men precis som alla andra Smutsiga tilltag som Pk
idioterna sysslat med genom åren för att förminska
SD, så kommer även detta att gynna SD.

 
Ingen bild

Lena

19 augusti 2015 08:37

Vi är bortskämda nu med dina siffror och diagram över invandringen, Thoralf, vi är djukt tacksamma. Ändå kan jag när jag ser dem känna depressionen dra över mig. Så vansinnigt vanskött landet är och det går fort nu också. Inte undra på att man känner sig hjälplös. Det är säkert så eliten har tänkt ut.

Vad gäller tv/fulmedia, brukar jag knäppa på dumburken till Aktuellt, men redan efter en stund kan jag resa mig o börja syssla med annat. Lyssnar med ett öra om det kan dyka upp något av intresse, men ack, det är inte ofta, t o m de s k "debatterna" är ofta fejkade och man får en känsla att det är bara på ytan de skrapar. När ska det bli på RIKTIGT?

Thoralf Alfsson

19 augusti 2015 08:42

Sant! Så börjar det, sedan sätter man inte ens på TV:n.

SVT på RIKTIGT! Det kan vi bara drömma om.

 
Ingen bild

Zetor

19 augusti 2015 09:06

Konstigt att H.G Strömer i Högsby är så förtjust i muslimer ,han blev ju förföljd av bla muslimska ss-soldater ,flera bataljoner muslimer deltog i försvaret av Berlin , men idag tycks han anamma muslimer ,han tar emot dem med öppen famn enligt honom själv !

 
Ingen bild

Niklas R

19 augusti 2015 09:26

Om du kan få fram ett lagligt sätt att dra av kostnaden för migrationen i skattedeklarationen så kommer jag att prova det nästa år.

 
Stefan K

Stefan K

19 augusti 2015 09:27

Jag läser att många är upprörda över vår public service och att många överväger att säga upp licensen.

Fullt förståeligt. En leverantör som levererar undermåliga varor brukar inte överleva, oavsett bransch. Public Service uppfyller inte de krav man borde ha på ett oberoende statligt bolag.

Nu vet vi att människor som inte betalar licensen jagas och utsätts för frågor.

Därför ställer jag en fråga. Finns det statistik över hur många i förorten som betalar och inte? Att det finns tv-apparater i var man hem vittnar parabolerna om, men betalar de licensen och finns det någon tv-kontrollant som vågar konfrontera smitarna?

Herregud, tänk om kontrollanterna lade fram en sanning. Då åkte väl rasistkortet fram på momangen.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Zetor

19 augusti 2015 09:27

Olle 05.35 ,samma tankar har jag haft men jag tror inte det skulle fungera ,ingen skulle kryssa i den rutan !

 
Lotta

Lotta

19 augusti 2015 09:50

Varför skall tiggarna vid Salve anvisas en ny plats? Har de inte varit här i över tre månader? Då skall de väl hem till sitt hemland och inget annat. Är det inte dags för politikerna att börja rätta sig efter de regler som finns: 3 månaders vistelse för att hitta boende och försörjning. Misslyckas man med det skall man återvända hem. Denna låtgåmentalitet och anpassning efter skränvänsterns krav om att vi skall ta hand om och försörja alla som tar sig hit på livstid står mig upp i halsen. Det räcker nu. Den Reinfeldtska djävulsplanen som går ut på att krossa den svenska välfärden går som på räls, man får hoppas den går på svenska järnvägar för då är chansen att den spårar ur desto större.

http://youtu.be/LPjzfGChGlE

 
Ingen bild

Christer

19 augusti 2015 10:30

Att SVT sviker sitt publicistiska uppdrag är uppenbart. Att SD:s valberedning svek sina väljare när du petades från Riksdagslistan är också uppenbart. Finns du på listan vid nästa val, om än bland de sista, men om vi ges möjlighet att "kryssa" in dig så är en jordskredsseger mest trolig. Partiledningen bör skämmas över behandlingen av sin främsta valarbetare, och samtidigt fundera på hur SD:s budskap "kommuniceras" av de ledande inom partiet. Fan, där ifrån är det tyst som i graven.
Så "keep on" Thoralf, du har många fans härute.
Och, Jimmie, Mattias m.fl - Lyssna på rörelsen!

 
Ingen bild

Göta

19 augusti 2015 11:22

Det var åratal sedan jag satte på TV:n för att se på aktuellt eller andra nyheter, och det är MYCKET sällan det finns några andra program som intresserar mig. Det senaste året har det börjat bli samma sak med radion. Och "Ring P-1", som ibland brukar sätta igång "av sig själv" som väckning, blir man direkt illamående av efter endast ett par minuter.

MEN TV:n ÄR BÄSTA KOMPIS FÖR VÄLDIGT MÅNGA
Det finns så många ensamma, särskilt gamla, vars viktigaste och i flera fall enda regelbundna kontakt med yttervärlden är TV:n. DEN ÄR DERAS ALLRA, ALLRA BÄSTA VÄN, som de träffar VARJE kväll och suger i sig s.k "information och underhållning" ifrån timme efter timme. Inte sällan även på dagarna.

Det är verkligen inte lätt för dessa människor att inse att deras allra bästa och enda riktigt trogne gamle vän proppar i dem en massa lögnaktig propaganda. De har ju dessutom inte särskilt mycket att jämföra med, eftersom deras morgontidning sprider samma dynga. DÄRFÖR ÄR DET SÅ VIKTIGT att SD minst ett par gånger om året sänder hem info, åtminstone till alla pensionärer, så att de inte lika lätt sväljer ALLT som deras Bästis-TV levererar.

 
Ingen bild

Mahmoud

19 augusti 2015 11:44

Apropå tiggeri:
https://www.youtube.com/watch?v=oIKwU_BPuW8

 
Ingen bild

Hulda mk1

19 augusti 2015 11:47

SD TV? En nyhetssändning varje vecka på Youtube? Kan det vara något? Ex. släpps en halvtimme nyheter varje fredag förmiddag. En studio och inbjudna debattörer. Tyvärr behövs detta pga. SVT,s vänstervridna journalistik...
Det finns duktigt folk i SD,s skaror och något liknande finns redan, men mer och bättre behövs!

Annan fundering: Som historiskt intresserad tänkte jag lite nyss under promenaden bakom gräsklipparen.
Den 30e November 1939 anföll Stalins Sovjet vårt grannland Finland. Till mina trakter och till andra också kom Finska krigsbarn. Detta var på gott och ont i historisk backspegel. Mycket finns att läsa om detta.
Men inga unga Finska män gav sig iväg till Sverige som "ensamkommande" flyktingar. De tog till vapen och under ofantligt stora uppoffringar slog de tillbaka angreppet. Ett helt land stod kollektivt upp för sin existens och kultur.
Mycket finns att läsa om det och även om fortsättningskriget.

Tänkte på det när bilder av unga män från Syrien, Eritrea och andra länder, kommer med båtar till Europa.
Hade de Finska unga männen gjort på samma sätt 1939 tom. 1944, då hade Finland inkl. Åland varit ockuperade av Sovjet fram till Murens fall 1989 på samma sätt som Baltstaterna.
Da hade också Sverige varit betydligt mera utsatt. Ja, man ryser vid tanken...

 
Cavatus

Cavatus

19 augusti 2015 12:32

Jag är övertygad om att du kommer in i riksdagen igen, Thoralf, efter nästa val, då SD får en jordskredsseger och deras riksdagsplatser fördubblas än en gång. Sanna mina ord. Och det är du värd. Du är en av de personer som är mest värd en riksdagsplats. Du törs stå upp för saker, du har rätt ålder för att inte vika dig för trender. Jag kryssar dig vid nästa val - igen!

http://www.korta.nu/jc

 
snoffsan

snoffsan

19 augusti 2015 13:13

Jag känner igen mig, när tokerierna blir för många, får en logiskt tänkande hjärna härdsmälta. Man blir uppgiven, känner sig maktlös, de första tecknen på att man börjar bli utbränd, eller t o m deprimerad.
Ta några dagars ledighet från DDR media och TV, gör något annat, för att hämta positiv energi. Det finns faktiskt gränser för vad en normal hjärna klara av i dagens DDR media.
För det som händer framför våra ögon är ren och skär galenskap, är man inte själv på denna nivå, klarar man sig inte särskilt länge.
Tänk också på att det är tre år till nästa val, om du skall orka dit, måste du faktiskt börja tänka lite på dig själv just nu.
Jag har gått ur kyrkan, som inte längre står upp, jag har kastat ut TV,n sagt upp licensen, detta får mig att må bra. Att visa att jag står upp för vad jag tror på och inte tänker vika mig en tum.
Jag och några tar långa sköna promenader och delar ut blad, med sanna nyheter till folks brevlådor, i hopp om att dessa också skall vakna upp.
Så bränn inte ut er nu, för nu börjas det vaknas upp lite varstans i landet. Folk blir alltmer medvetna om att DDR media blåljuger dem i ansiktet. Låt dessa blaskor och militanta tokstollar bli era valarbetare, de gör grovjobbet så bra själva.
Har svårt att se hur DÖ diktaturen skall klara sig på lögnerna fram till nästa val.
Kriminaliteten ökar nu dramatiskt framför folks ögon varje dag. När dessa märker att DDR media inte skriver en stavelse om detta , kommer detta att bli mer uppenbart för de sovande ute i landet, att något är mycket mycket fel.
Så Thoralf, ta lite ledigt ibland, även till er andra i SD som kämpar för folket och för landet. När dagen kommer till er, behöver ni alla era krafter, det kommer bli många tuffa år att få landet på fötter igen.

http://7wm2zu47tn

 
Ingen bild

Tony

19 augusti 2015 13:56

För att rensa skallen från allt kommunistbabbel
i all Media brukar jag åka en tur till Polen,
ett land som upplevt detta vridna system, och som
låg i träda i femtio år i fråga om utveckling, men
som nu på några år ser ut och fungerar som vilket
Europeiskt land som helst, och dessutom tar dom
emot minimalt med lycksökare.

 
Ingen bild

Zetor

19 augusti 2015 16:59

" Tony" jag har ,även hört att det är överkomliga priser där samt rent och fint ,en av sönerna med sambo var där nyligen och dom skröt med hur bra det var !

 
Ingen bild

Johan

19 augusti 2015 18:00

Tack för allt arbete du lägger ner på din blogg!

Hoppas verkligen att du kan komma tillbaka till riksdagen.
Även om inte ditt namn finns på den förtryckta listan vid nästa val, kan man väl ändå skriva dit det själv?
Räknas det då?

Du borde i så fall kampanja för det till nästa val. Det är du värd. Det är vi sverigedemokrater värda.

Johan.

 
Ingen bild

Putte

19 augusti 2015 18:26

Jag tycker att "EU-migranterna" kan få bo i Kalmarsundsparken. Enligt valresultatet är det stadsdelen där SD har lägst stöd i Kalmar. Låt de boende där njuta av mångkulturens välsignelse.

 
Ingen bild

Demokratur

19 augusti 2015 20:25

Har också varit i Polen. Bara trevliga erfarenheter. Enligt uppgift ett av Europas mest homogena länder. Klart tänkbart alternativ till DDR 2.

 
Ingen bild

Kent

20 augusti 2015 08:52

Så här står det i kommunallagen:

2 kap. Kommunernas och landstingens befogenheter
Allmänna befogenheter
1 § Kommuner och landsting får själva ha hand om sådana angelägenheter av allmänt intresse som har anknytning till kommunens eller landstingets område eller deras medlemmar och som inte skall handhas enbart av staten, en annan kommun, ett annat landsting eller någon annan.

Vidare står det:

Medlemskap
4 § Medlem av en kommun är den som är folkbokförd i kommunen, äger fast egendom i kommunen eller ska betala kommunalskatt där.
Medlem av ett landsting är den som är medlem av en kommun inom landstinget. Lag (2011:1344).

Tiggarna äger inte egendom, är inte folkbokförda eller betalar kommunalskatt inom kommunen. Därför är det inte politikers uppdrag att hjälpa dem.

Politikerna bryter mot kommunallagen och du kan anmäla det till förvaltningsrätten.

Thoralf Alfsson

20 augusti 2015 09:12

Kent

Har noterat detta tidigare. Det blir en intressant höst.


http://www.barometern.se/kalmar/tuff-politisk-ton-mot-att-ordna-ny-camping/

 
Ingen bild

Uffe N

23 augusti 2015 20:48

Djupt olyckligt att du blev petad från riksdagslistan. Då undrade jag vad SD sysslar med. Hoppas du kommer tillbaks.

 
Harald

Harald

3 september 2015 11:36

EU-migranterna börjar ställa alltmer krav på att försörjas med boende och andra förmåner, nu senast i Malmö; http://hotpot.se/politik/eu-migranterallt-at-alla-i-malmo-hotar-att-bryta-mot-lag-om-de-inte-far-bo-gratis/

http://hotpot.se/politik/eu-migranterallt-at-alla-

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards