thoralf

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2015

OPINIONSUNDERSÖKNINGAR

Av Thoralf Alfsson - 15 augusti 2015 10:01

Om man undantar Sentios opinionsmätning som kom den 23 juli har det inte kommit någon mätning sedan Demoskops den 9 juli. En väldigt lång tid utan att något av de svenska företagen levererat en opinionsmätning.


Ikväll eller imorgon tror jag att minst en undersökning kommer presenteras med anledning av att både Stefan Löfven och Jonas Sjöstedt håller sommartal under söndagen.


Frågan är om opinionsinstitutet använt sommaren till att gemensamt skruva på sina parametrar för att ”minska” stödet för Sverigedemokraterna?


UPPDATERING!


 
 
Ingen bild

AJ

15 augusti 2015 10:27

Dina konspirationsteorier kommer säkert uppskattas av flera av dina närmaste följare; det intellektuella bottenskrapet. Jag hoppas dock att den stora massan SD-väljare kommer fortsätta rösta på SD, trots foliehattar som du. Varför skriver du sån här skit?

Thoralf Alfsson

15 augusti 2015 10:34

Du är minst sagt naiv om du inte förstått att opinionsinstituteten har ett antal parametrar som de kan skruva på. Det gjorde man t.ex efter valet 2014. Notera att det var efter valet!

 
Ingen bild

World Traveller

15 augusti 2015 10:29

Undrar vad media och 7-klövern har bestämt att SD ''ska ligga på''? Femton procent kanske?

 
Ingen bild

Grålle

15 augusti 2015 10:32

Man vet ju inte längre om det går att lita på de opinionsundersökningar som presenteras. Risken är ju att om SDs siffror blir för höga så kommer åtgärder att vidtas. Samma farhågor gäller inför valet 2018, kommer det att gå rätt till i vallokalerna efter stängning eller behöver vi kalla in valobservatörer som i mindre nogräknade länder?

 
Ingen bild

Tony

15 augusti 2015 10:52

Tror att vi ska förlita oss på det enda institut,
det vill säga Sentio som legat i stort sätt helt
rätt när det handlar om SD, och dom har heller inga
politiska motiv för att misskreditera SD. Det
kan man däremot inte på dom andra som använder Experter
som i grunden är kritiska till SD!

 
Ingen bild

Janne

15 augusti 2015 11:29

Tack för det fina jobbet du gör Thoralf!
En bra sammanställning från 2015-08-14 över läget vad gäller opinionsundersökningar kan man hitta på:
https://www.flashback.org/sp54350427
Nästa undersökning bör enligt denna sammanställning komma omkring 2015-08-20.

 
Ingen bild

Lärare

15 augusti 2015 11:33

Helt klart att de svenska instituten har panik nu, de är nog fullt sysselsatta med att redigera ner resultaten för SD.

ST Inizio, Aftonbladet tycker, har ju redovisat i två omgångar procenten för invandringskritiken, så det är klart att de har siffrorna för SD också, invandringskritiken ligger på 30%!

Sentio är det enda institut man kan lita på!

Svenska folket har äntligen vaknat.
Avslöjandet av Reinfeldt och Löfvéns agerande samt alla invandrarrelaterade brott hjälper upp SD till skyhöga opinionssiffror!

Jag gissar på ett medelvärde för augusti runt 25-30%, räknar då med samtliga institut, inte endast de som Media räknar på, de lägsta alltså.



 
Ingen bild

Jan Jansson

15 augusti 2015 11:42

Ja, hur många opinionsinstitut är det som har "paus"? Märkligt att ingen har en undersökning att publicera.

 
Ingen bild

tonton

15 augusti 2015 11:49

Den osedvanliga tystnaden eller snarare de icke publicerade undersökningarna kan blott bero på skitelitens häpnad över resultaten -detta får icke spridas till allmogen...

 
Ingen bild

Hood

15 augusti 2015 11:53

Nu är det ju tyvärr långt till nästa val (om det inte framtvingas ett högst osannolikt nyval) men fröet till en misstanke om någon slags manipulation av opinionssiffror och kanske även valresultatet gror nog hos en del av oss.Särskilt med tanke på den närapå grundlagsvidriga desperata DÖ-pakten.Att en del opinionsinstitut inte speglar verkligheten visas med all önskvärd tydlighet av deras dåliga träffsäkerhet gällande valresultaten.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 augusti 2015 12:00

@AJ Lördag 15 aug 10:27

Många "konspirationsteorier" visar sig i efterhand INTE vara konspirationsteorier. Edward Snowden och hans avslöjanden är ett utmärkt exempel på det. Innan avslöjandet vara det endast "konspirationsteoretiker" som påstod att USA bedrev massiv övervakning globalt.

Konspirationsteoretikerna hade rätt.

Hellre en foliehatt än en betongkeps!

 
Ingen bild

Demokratur

15 augusti 2015 12:09

@AJ
Jag läser ofta Thoralfs inlägg. Ska jag då räkna mig till det "intellektuella bottenskrapet"? Kan ju vara bra att veta hur värdelös man är...

 
Ingen bild

Cosmik Debris

15 augusti 2015 12:15

@AJLördag 15 aug 10:27

”dina närmaste följare; det intellektuella bottenskrapet.”

Du följer Thoralf men tillhör inte det intellektuella bottenskrapet.
Är det korrekt uppfattat?


Att samtliga opinionsinstitut med undantag av SENTIO uppjusterade sina siffror mätningen efter valet är inget du ligger sömnlös och funderar på?

Det är uppenbart att bärande av betongkeps omöjliggör ett fritt och kritiskt tänkande. Skaffa dig en rejäl hatthylla och börja ifrågasätt sakernas tillstånd istället.

Det gör VI!

 
Ingen bild

Lena

15 augusti 2015 12:32

Att Löfven är i tjänst vet vi för han deltog i invigningen av Segerstedtintitutet i Göteborg. Han gjorde en bra och balanserad presentation men nämnde ingenting om händelserna i Västerås. Istället skickade han Damberg till V-ås som framförde regeringens stöd. "Han ska ha framfört att den dramatiska hädelsen ska ha drabbat hela Sverige". "Den dramatiska hädelsen" var det avhuggningen av huvudet han menade? Dessa uttalanden gör mig mer säker på att det verkligen var ett ISIS attentat. Men varför hemlighålla?

http://ledarsidorna.se/2015/08/europas-konstigaste-regering/

http://blueshift.nu/landet-ledarlos-sverige-efter-dekapiteringen-pa-ikea/

 
Ingen bild

Jan Eriksson

15 augusti 2015 12:35

Ska statsministern tala?

Resultat från Sifo, Ipsos och Skop brukar inte redovisas i juli.

Novus (TV4), YouGov (Metro) och ST-Inzio (Aftonbladet) har tidigare redovisats i juli månad, men inte i år.

Jag är säker på att resultatet av en opinionsundersökning tillhör beställaren, och institutet kan inte själva gå ut med resultatet.
Undersökningar har säkert skett då juli med Almedalen är en intressant månad, där många vill ha lite siffror som visar hur rosévinet satte sig.
Det är helt säkert så att beställarna varit mindre nöjda med resultaten, öppnat en box, och bestämt sig för att ligga lågt.
Helt säker är jag på att om SD minskat med så lite som 0,1% så hade vi sett träsnittsrubriker.
Vi får snällt vänta in Sentio för att få besked om opinionsläget.

 
Ingen bild

Lena

15 augusti 2015 12:40

Av alla bra komentarer man läser överallt förstår man att svenska folket är "på gång". Många är vakna nu. Men här kommer en del av en kommentar som jag tycker är viktig att komma ihåg:

"Vi är under ockupation- på gatan, i parlamentet, i våra medvetanden. Det är en ekonomisk ockupation av internationella element som kontrollerar betalningsmedlen. det är en psykologisk ockupation, orkestrerad av ägarna till de medier som förleder det svenska folket och lär oss hata oss själva".

 
Ingen bild

Lukas

15 augusti 2015 13:06

Tror att den nya strategin ''hur bemöta SD'' är att helt enkelt inte beställa och eller publicera opinjonsundersökningar mer.
PK 7 och kommunistlakejerna i media sticker huvudet i sanden och tror att det man inte ser finns inte.

 
Ingen bild

Tony

15 augusti 2015 13:09

" Det intellektuella bottenskrapet" Hmm,tycker att
dom flesta här är ganska måttfulla i sina kommentarer
över politik i landet som börjar att närma sig obotligt
sjukdomstillstånd. Sign AJ försöker att framstå som en
intellektuell person, men sådana har förstånd att lyssna
på annat än sin egen röst, så han motsäger sig själv
direkt. Men om du nu är så kunnig och belevad så kan du
väl svara på följande? Varför blir det då fler och fler
som lyssnar till det intellekt. bottenskrapet, och som nu
verkligen fått upp ögonen för att något är väldigt sjukt
med Sverige?? Och framförallt, vad är det du tycker är så fantastiskt när den ena samhällsfunktionen efter den andra
faller sönder?? Det kan väl en sådan redig person svara PÅ?
Om jag får gissa, så tillhör du den obotliga Median på
något sätt, dom brukar ju att använda sig av nedsättande
termer som dina!

 
Ingen bild

Observer

15 augusti 2015 13:39

Jaaa, Verkligheten har väl kommit ikapp dem!
Också stämmer den inte med deras felritade kartor, Så nu sitter de väl och funderar på hur de skall "BYGGA OM VERKLIGHETEN" till att passa de felritade kartorna.

Allvarligt talat: Är det inte dags att vi gemensamt slänger ut skiten nu? -Hela etablisemanget, Media mf.

 
snoffsan

snoffsan

15 augusti 2015 13:47

Detta är något jag själv funderat på både en och två gånger senaste tiden. Tror att DÖ diktaturen köpt tystnad, då SD är största partiet nu.
Löven kallar SD för fascister, men själv skapar han ett fascistiskt land. Genom hot och offentlig avrättning, tystar han folket, de som inte vill vara med och sänka landet och tycka som honom.
När jag hör och läser om dessa människor som använder våld och hot på våra gator, vänsterns militanta och hatiska grupp mot svenska folket blir man mörkrädd.
När jag hörde Löven stå och anklaga Jimmie för rasist och nazist, kom jag att tänka på " Godwins lag". Finns att googla på.
När man inte längre kan argumentera för sin sak, och börjar med personangrepp, genom att dra upp just de ord jag nämnde, är det dags att avsluta samtalet och gå ur diskussionen med någorlunda heder kvar.
Fast det är ju inte bara Löven som använder dessa ord. De flesta inom DÖ diktaturen gör just detta, när de får slut på sina intrasslade lögner, slängs dessa ord ut till höger och vänster. Inser de inte själva hur lågt det hela börjar bli?

Till dig AJ, som kallar oss lågt stående intellektuella människor med foliehattar, tror du har missat en sak här. Vi är mer pålästa och kan argumentera bättre än många andra kan för sin sak. Ditt personangrepp visar att du förlorade diskussionen innan den började. En person med högt intellekt och hög utbildning, angriper inga människor med lågvattenmärke. Vill du ha respekt, visa oss med ord och och en vuxen argumentation, vad du vill säga. Vi lever i ett fritt land än så länge, och har rätt att rösta på vad VI VILL, utan att någon skall skrämma oss till tystnad. Vi har också rätt att försvara våra åsikter, precis som du. Ge dig in i debatten och uppför dig som en vuxen mogen människa.

http://7wm2zu47tn

 
Lassekolja

Lassekolja

15 augusti 2015 14:17

@AJ, GRATTIS till Dig, som till synes verkar nöjd med utvecklingen av Sverige. Det var jag också för >30år sedan. Vi, som skriver här, d.v.s "det intellektuella bottenskrapet" är emellertid djupt oroade för våra barns och barnbarns ovissa framtid i Sverige. Har Du inga sådana tankar? Hur är Din egen människosyn med tanke på Ditt omdöme om oss? Så vitt jag har förstått finns här, och därmed inom SD, alla skilda intellektuella nivåer representerade. Hos oss räcker sunt förnuft gott och väl!

@Jan Eriksson, Du skrev vad jag tänkte skriva efter att ha studerat status.st . Demoskop brukar utelämna augusti månad utom valår! Det som väcker förvåning, förundran och t.o.m konspirationstankar är tystnaden från de Du nämner, Novus, YouGov och ST-Inzio. YouGov tillfrågade bl.a mig om partisympatier för bara ca 10 dagar sedan, så den borde ju ha presenterats!?! United Minds verkar ha lagt ned verksamheten.

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

World Traveller

15 augusti 2015 14:22

Jag skrev tidigare att jag trodde att EXPO nu skickar ut sina fotsoldater att iscensätta några false flag operationer och mycket riktigt. Nu har de hittat sprängladdningar eller brandfarligt ämne utanför asylboendet där mördaren och hans kumpan bodde.
Naiva, självmordsbenägna svenskar kärleksbombar nu boendet. De säger att alla stackars asylflyktingar HAR RÄTT att vara här. Vår rätt till vårt eget land och till pengarna vi jobbar ihop verkar vara borttagen. Jag undrar bara när det egentligen skrevs in i lagen.

 
Ingen bild

Göta

15 augusti 2015 14:47

Från och med år 2008 har opinionsinstitutet Demoskop presenterat sina siffror någon gång mellan den 3:e och 10:e i stort sett varje månad. Detta har de alltså gjort ett 70-tal gånger. Endast ca 5-6 gånger har det hänt att det har dröjt till strax efter den 10:e. (Under valår har man också lagt in ett antal extra undersökningar flera gånger i september).

Resultatmässigt har Demoskops värden för SD hållit sig i mitten i förhållande till de övriga åtta instituten. Eftersom samtliga institut utom Sentio (och ibland YouGov) i alla år mer eller mindre grovt har underskattat SD:s plats i väljaropinionen, ska man alltså räkna upp Demoskop-resultatet något för att få rätt andel SD-sympatisörer.

Ett institut som liksom Sentio brukar presenteras runt den 15:e i månaden (alltså nu) är Sifo. Sifo tillhör de institut som under årens lopp alltid har legat bland de fyra sämsta när det gäller att "tippa rätt" för SD. Övriga ungefär lika dåliga som Sifo är SKOP, Ipsos och SCB, av vilka SKOP tillhör det riktiga bottenskrapet.

Se status.st

 
Ingen bild

Observer

15 augusti 2015 14:56

Just nyss skulle jag min sambo gå ut för att blocka oss blåbär till en paj. Då upptäcker vi en Thailändsk minibuss parkerad 50m upp efter vägen. -Skogen ovan huset full av Thailändare som plundrar hem stålar från Sverige.
Min farhåga att de skulle vandra genom vår trädgård besannades. Hipps vipps var det 5pers på väg genom vår trädgård med sitt byte -De frågade inte ens om det var ok att gå igenom utan gick igenom helt fräckt, mitt frMför ansiktet på oss. Man blir så förbannad så att man nästan keverar!

2018 vill och hoppas jag att vi kan börja ställa alla de som varit med om att bjuda ut våra tillgångar till andra inför en rejäl rättegång!!!!
Idag när vi jobbar betalar man totalt ink punktskatter, moms mm 51% i skatt! ..D.v.s DU får e n lön och staten får e n lika stor "Lön" FÖR ATT DU JOBBAR!!!

I tidsepoken vi lever nu, Låt oss kalla den DEN STORA PLUNDRINGEN så hade vi Svenskar kunnat gå i pension vid 32års ålder om vi inte belalat skatt. Ändå räcker det inte för vänsterquislingarna aom vill ge bort ÄNNU mer av våra injobbade pengar -Till andra. Helst från andra sidan jorden.

2018 är mitt hopp att de som skadar vårt land nu får svara för vad de gjort.

 
Ingen bild

Tom

15 augusti 2015 15:15

Ja, Svenskhatarna (media, pk-politiker mfl) sitter och har strategimöten för hur de gemensamt ska göra allt de kan för att minska SD:s fram-march. Att förvanska sanningen har blivit en del av vardagen och det finns ingenting som hindrar dem från att manipulera opinionsundersökningar om de kan. Att valfusk förekommer tar jag för givet. Glöm inte att anmäla er till valarbete, som t.ex rösträknare. Det är för mycket vänsterfolk som det är där nu. De senaste valen som jag arbetat har de som räknat öppet spytt ut sitt hat mot SD under tiden vi räknat rösterna...det känns ju väldigt opartiskt...NOT!...

 
Ingen bild

Fredde

15 augusti 2015 15:26

Skulle inte förvåna om undersökningarna ger vid handen att SD tappat 5-7% och det blir stora rubriker på det. Menar att makten kommer att manipulera bara för att lura bort SD röstare. Men det kommer inte fungera!!! SD 2015!

 
Ingen bild

Fredde

15 augusti 2015 15:34

Snyftreportage ( jag tar helt avstånd från hot våld ) men hur sjukt är det inte?! Förmodat terrorattentat där offren inte nämns. Här uttalar dom sig om terrordåd etc...varför inget reportage om de drabbade på Ikea???!!!

 
Ingen bild

Johan

15 augusti 2015 16:21

To asylum-seekers in Sweden:
Sorry about the mess here in Sweden. We have a serious problem with the Sweden Democrats. They profit from people's desperation and sometimes get their money from begging. They dislike that you are here. To them you only are considered as potential criminals or incapable of contributing to society. OK, you think, everything gets better if I get a job and pay my taxes. Nope. Sorry, but the Sweden Democrats dislike you anyway. Some of them even hate you, because you steal work from the Swedes. And above all: You have the wrong cultural background, the wrong religion, unswedish clothes, and a foreign accent. And of course, you are still a potential criminal. After a while you'll understand that you simply have to do as the vast majority of the Swedish people: just ignore the high-pitched and narrow-minded Sweden Democrats. We wish you welcome to Sweden.

 
Ingen bild

Hulda mk1

15 augusti 2015 17:17

Granskning Sverige har en sällsynt bra förmåga att gräva fram obekväma fakta. SVT och SR är tyvärr ett tillhåll för många tveksamma personer.
Trots dessa avslöjanden syns ingen bättring, utan nästan en försämring...

Attacker mot Asylboende har skett nyligen. Är det Sverigevänner: Låt omedelbart bli detta!! Det är komplett vansinne och gynnar bara fel krafter i samhället.

Eller är det "antirasister" som vill sk-ta ner SD?


 
Ingen bild

Christer

15 augusti 2015 17:24

Ibland får man höra någonting extra. Råkade t.ex höra Studio Ett i P1 i fredags. Det var en snubbe från Sv. Kyrkan som ville att Sverige skulle bistå med säkra fartyg åt de människor som flyr över Medelhavet, allvarligt alltså. Plötsligt hade dom EU-parlamentarikern Cecilia Wikström i luren, och, jodå hon tyckte det också. Snart blev det lite för mycket även för programledarna, så dom försökte ställa motfrågor om hur det skulle kunna gå till (fast på SR-vis förstås). "Hur ska det gå till, med Nationella Fronten i Frankrike, Cameron hotar med att lämna EU, och i Sverige har SD c:a 20 % av väljarna? Wikström sa då att i november kommer kommissionen att gå ut med en "skarp uppmaning" till medlemmarna om att emot alla flyktingar som anländer till Europa. Även länder som idag inte tar emot några alls kommer att ta emot. Alltså de Baltiska staterna, Polen och Ungern kommer att ta emot 10-tusen tals, trodde hon. Det blev nästan lite pinsamt i programmet. Tror att även programledarna tyckte att hon var lite väl mycket offside i frågan.
Jag som är ganska luttrad fick nog vara med om ett riktigt lågvattenmärke. Trodde inte att en politiker kunde vara så frånvänd och korkad. Men allt är möjligt under solen.

 
Ingen bild

Tony

15 augusti 2015 18:22

Innan Stefan Löfven blev Statsminister var han
inbjuden till Bilderberg sällskapet, vad hade han
där att göra? Var det där som han inhämtade dom
konventioner som han alltid hänvisar till när
han ska försvara mastodont invandringen? Han borde
pressas kraftigt om det, för i vanliga fall hade inte
en betydelselös person som S.L blivit inbjuden till detta
sällskap?

 
Ingen bild

teekay

15 augusti 2015 18:43

Fick idag via mail förfrågan från ST-Aftonslaskan ang
Vilket parti jag skulle rösta på och annan smörja.
Är dom sent ute eller....

 
Ingen bild

Fredde

15 augusti 2015 18:58

Fy fan! Herr Ygerman är ute och fördömer att man har hittat farlig vätska utanför asylboendet. Direkt är en minister ute och fördömer. Men när 2 människor dödas på Ikea är det tvärttyst! Fy fan vad jag tycker illa om det här äckliga beteendet !

 
Ingen bild

Hm

15 augusti 2015 20:33

@AJ
Jag har följt Thoralf i flera år. Hur många akademiska examina har du? Själv har jag 2(två). Fundera över varför Thoralf låter din enfaldiga kommentar stå kvar. Tror du han tycker att du lämnat ett konstruktivt bidrag till en diskussion om opinionsundersökningar?

 
Ingen bild

Odalbonde

15 augusti 2015 23:05

Det är märkbart tyst från gammelmedia. Men det går inte att tysta SD. Det går inte att tysta verkligheten. Vi väntar på Sentio. Alla de andra har visat fel eller mycket fel flera gånger. Så pass mycket och ofta så man anar ugglor i mossen. Allt under 20 % är mätfel. Och då är vi ändå i klar underkant.

 
Ingen bild

Demokratur

15 augusti 2015 23:41

Jag tror att oikofobiska vänstern tycker det är bra att svenskar knivdödas. Inga "kärleksbombningar" där, inte. Men glöm inte vilka som betalar för massinvandringen... Men nu när MENA-folket väller in för att ta del av våra bidragssystem så är snart Europas saga all. Ska vi ge det max 15 år innan vi ser islamistiska kalifat ta över? Men väljarna har ju valt detta så...

 
Ingen bild

Tor Rusk

16 augusti 2015 02:30

@AJ.
Fantastiskt intressant att notera att jag som har examen i företagsekonomi betraktas som "bottenskrap". Var placerar det dagens ungdom som väldigt ofta inte klarar av en-gradiga ekvationer som t.ex 1+1x2=x? Ungdomar som gått ut gymnasiet!!!!! Som skall försörja oss på ålderns höst. Och svenska politiker pratar om att vi måste konkurrera med kunskap. Vilken kunskap? Genuscertifierade galenpannor? Som hela världen skrattar åt. Läste en artikel i en Kanadensisk tidning för ett år sedan (cirka) där en kvinnlig professor fick frågan vad hon tyckte om svenskarnas intresse för genusvetenskap. Svaret var ung.: Ja, det var ju där som intresset för att mäta skallar började så det är väl bara en naturlig utveckling av galenskapen.
Tror vi behöver en ny definition på "bottenskrap".

PS. För alla de som får något annat resultat än "3" i ovan nämnda ekvation, ombeds gå 3-4:de årskursen i Rumäniens folkskola. Där och då får dom lära sig det. DS.

 
Ingen bild

Stefan A.

16 augusti 2015 06:45

När en verksamhet kollapsar som är fallet med SVT,s nyhets och samhällsgranskande redaktioner måste man vidta åtgärder, göra omorganisationer mm. och styra upp verksamheten, SVT skall vara en oberoende motvikt och granskare av övrig Stockholmsmedia och inte en megafon åt dessa som fallet är nu, undrar om nya VD,n Stjärne är rätt person för det, har i varje fall inte visat någon handlingskraft åt det hållet än, verkar vara personalen som efter eget tycke och smak styr och ställer som de vill, och åt vilket håll de flesta där lutar åt vet vi ju alla...

 
Svensson

Svensson

16 augusti 2015 07:39

Ju högre siffror som Sverigedemokraterna får i dessa väljarundersökningar,så kommer mer människor att börja rösta på Sverigedemokraterna,det fungerar som en ketchupeffekt.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Tony

16 augusti 2015 07:50

Ja nu sticker han ut hakan, Anders Ynkelman, när
det handlade om det förmodade fejkade attentatet
mot en flyktingförläggning. Efter Västeråsmorden
har han och resten av det grova skämt som kallas
Sveriges Regering lyckats hålla sig undan,
Och när det "objektiva" SVT gjort sitt och intervjuat
ett skäggbarn på förläggningen om hur hemskt det är,
och två batikhäxor satt upp gulliga små lappar på
staketen, (sände dom beklagande även till dom anhöriga
till den halshuggna kvinnans?) Ja då kryper
Anders Ygeman fram och beklagar. Så urbota fegt och
ynkligt som Sveriges regering beter sig, så förtjänar dom
epitet som Sveriges svagaste och mest fega regering
genom tiderna!

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2015 08:25

Expressens Thomas Mattsson skriver om alternativa medier och Flaschback på nätet. Att vissa virrpannor inte har förstånd att använda att vårdat språk och att vissa vräker ut sig saker som är direkt olämpliga, det instämmer jag i.

Men Mattsson och hans likar i media har sig själva att skylla för mycket av den vrede som kanaliseras ut i kommentatorsfälten på nätet.
Man hänger ut svenska grova brottslingar med namn och bild - man mörkar och döljer utländska d:o.
Man kallar utländska grova brottslingar som svenskar.
Man kallar utlänningar som bor i Sverige som varandes svenskar.
Man samarbetar med grova Vänsterextrema brottslingar (Resachgruppen) som utför datorintrång och hänger utan hänsyn ut hederliga svenskar som i vredesmod skrivit några förflugna ord på nätet.
Man vill inte bara rapportera och skildra verkligheten till oss, utan också styra och påverka oss på fler sidor än Ledarsidan.

Så Thomas Mattsson får inget stöd av mig...

 
Ingen bild

Mahmoud

16 augusti 2015 09:15

@Johan
Hi, Mr Strawman!

 
Ingen bild

Hm

16 augusti 2015 10:22

Vi väntar nu på Novus, Yougov och Initzio för juli. Endast två undersökningar har hittills publicerats och medeltalet är 21% för SD. Skulle någon av de kommande tre hamna under 17-18% så bör man nog betrakta det med en viss skepsis för att uttrycka sig milt.

 
Ingen bild

Pensionisten

16 augusti 2015 10:55

En del kan få till det! 50% av SD:s avgående riksdagsmän får "lön" från riksdagen! 50% av två är en!
Ygerman kunde inte heller tänka! Tänk vad lite tänk det är i regeringen! Men det är ju klart att med en person som Arnstad till rådgivare kan inte resultatet bli annorlunda!
Skönt att höra när handgranater tillhör fyrverkeripjäser och inte vapen/sprängämnen! Man vet ju inte riktigt när dom olika grupperna firar sina högtidsdagar!
En avslutande önskan är att inte ta till för grova ord på denna eller någon annan sajt! Trollen hoppas jag avslöjas och försvinner!

 
Ingen bild

joffe

16 augusti 2015 10:55

Off subject. - Har lyssnat på Johans sansade balanserade och förträffliga avslöjande pgm i "Granskning Sverige" av bl.a Reinfeldt.

Med anledning av det som framkommit, finns lagliga möjligheter att anklaga Sveriges före detta ledare för uppenbart och medvetet landsföräderi?

 
Ingen bild

PFEP

16 augusti 2015 10:58

Opinionsundersökningar har sannolikt beställts och utförts, de har bara inte publicerats, då de sannolikt visar 'oönskade' siffror för SD.
Det är beställaren där bestämmer kring publicering i media.

Det skulle inte förvåna mig om SD idag är största partiet med marginal till båda S och M och sådana resultat kommer inte visas.

 
Ingen bild

Lärare

16 augusti 2015 12:11

Inrikesminister Ygeman fördömer starkt hoten mot asylboendena, men är knäpptyst vad gäller de fasansfulla morden på IKEA, utfört av en asylsökande från Eritrea! Säger väl allt hur det står till i landet och i huvudena på 7-klövern, ingen därifrån har ens kommenterat morden på de två svenskarna.
Om dom haft ngt "bakom pannbenen" har dom starkt fördömt de avskyvärda som hände.

Nu är media "på hugget" vad gäller rapportering av allt tänkbart som ev. kan ta uppmärksamheten från de fasansfulla morden och alla andra invandrarrelaterade brott.
Man tar t o m upp ett 20 år gammalt mord på en ung kille, där ngr. skinnskallar misshandlade honom till döds. En förskräcklig händelse naturligtvis, men att sända flera program just nu i olika kanaler om den händelsen visar på hur medierna arbetar.
Sen dessa tiggare som påstår sig bli trakasserad av svenskar rapporteras i både radio o tv dag ut och dag in. Ygeman är förstås framme och beklagar sig över tiggarnas situation och deras utsatthet!

Ja, kära vänner vi väntar på de väljarundersökningar som kommer slag i slag nu.

Svenskarna har vaknat!

 
Lassekolja

Lassekolja

16 augusti 2015 12:27

@Tony, jag observerade också de naiva tanterna med sina pappershjärtan upphängda på "asylavspärrningarna". Trodde knappt mina ögon att det fanns så fjantiga och naiva tanter. Avspärrningarna borde ha som ändamål att hålla kontroll på de asylsökande, d.v.s för att skydda svenskarna, inte tvärtom.
Har någon sett pappershjärtan utanför IKEA? (SUCK ! ! !)

http://www.samtiden.nu

 
Ingen bild

Observer

16 augusti 2015 16:49

51% och mer. Det kommer SD att få!
Frågan är bara vad som skulle hända då?
Som de agerat hittills så kommer de att helt sonika förbjuda SD. -Hur? Om någon tror att de här sk instituten mot rasism mm som Löven invigde istället för att gå ut och likt moskebranden fördöma händelsen på IKEA i Västerås är vad de är tror nog FEL. Dessa är med stor sannorlikhet ett steg i att legitimera ett kommande FÖRBUD mot SD.
-Därför bör SD han en PLAN-B klar.
Detta är OERHÖRT VIKTIGT!!!

Skulle det ändå bli ett val 2018 (De kan mycket väl hinna avskaffa allmänna val) så måste SD se till att ha stora resurset till förfogande för att övervaka valet med utomstående valobservatörer i stor mängd!

 
Ingen bild

Observer

16 augusti 2015 16:53

...Förresten; Vad skulle hända, vad skulle ni göra ifall man på något sätt förbjöd SD före valet?

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 augusti 2015 18:02

Ansvariga för Migrationsverket borde ställas till svars för hanteringen av IKEA-gärningsmannen. Utvisningsbeslut - omedelbart omhändertagande och snabb utvisning ut ur landet. Men var finns de som kallar sig för granskande journalister??

Bäva månde Migrationsverket, snart ringer Johan och ställer jobbiga frågor...

 
Ingen bild

Stefan A.

16 augusti 2015 19:15

Stefan Löfven gav en känga åt sig själv och hela sjuklövern och journalistkåren i sitt tal, man skall börja uppträda anständigt... men det tror jag när jag ser det...

 
Ingen bild

Tony

16 augusti 2015 20:37

Så dök han då upp till sist, den fega statsministern,
men något konstruktivt hade han inte att säga, bara
snömos om att tvinga kommunerna att ta emot ännu fler
lycksökare, inte en tanke på att reducera vansinnet?

Att SVT ljuger är vi vana vid, i Rapport intervjuade
dom en Afghansk pojke, som ville till Sverige.
(ja var annars). Först säger reportern att han var helt
ensam och saknade familj, men när dom sedan pratar med
pojken så säger han att han hoppas komma till Sverige
och att sedan få hit sin familj?? Lögnhalsarna på SVT
ljuger så att dom villar bort sig själva!

 
Ingen bild

Lena

16 augusti 2015 20:48

Så det blev inga siffror från något opinionsinstitut idag heller trots att vår s k stadsminister sommartalade i Vasaparken, Sthlm. Kanske är det så, det är väl troligt, att det är alldeles för bra siffror för SD och nu väljer alla media i Sverige att inte redovisa. Att inte redovisa är troligen för att reta SD-väljare, de vill visa sin makt genetmot en växande skara som är i opposition. Vi är utsatta för ett översitteri som vi inte sett sedan Hedenhös tid, och jag gissar att det kommer att bli värre.

Sluta upp att tjafsa med AJ, Johan m.fl De är (som jag läst någon tidigare uttryckt sig) kommunistlakejer! Det är bortkastad tid att tjafsa med dem i detta läge. Viktigare att se till sin egen mentala hälsa och inte snöa in nu. Vi har tillräckligt med bevis och vet vad som sår på spel. Detta förtyck från överheten har svenska folket inte känt av på mycket länge, så ta hand om er själva istället.

 
Ingen bild

Tony

16 augusti 2015 21:19

Mats Knutsson har varit osynlig hela sommaren,
( ja jag vet att han hade vissa hjärtproblem)
men ändå, att det kan bära sig att han kommer
tillbaks just när den osynlige Statsministern
råkar visa sig? Men när man är megafon för
Sossarna, så inträffar många märkliga saker?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards