thoralf

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2014

SVÅRT ATT FÖRSTÅ

Av Thoralf Alfsson - 8 augusti 2014 00:25

Den nya valfilmen är riktigt bra. Jag har dock fått några klagomål från äldre som tycker det är svårt att lyssna på den kvinnliga rösten på grund av att bakgrundsmusiken har för hög volym. Jag kan nog instämma i den kritiken i vissa partier av filmen. Men den kanske inte riktar sig till äldre väljare.


Men personligen blir jag dock än mer förvånad och konfunderad över det budskap som börjar efter ca 03:15 i filmen. Det är precis så jag upplever att jag drivit min blogg och mitt politiska arbete. Resultatet blev en petning från riksdagsvalsedeln!


Ibland är det väldigt svårt att förstå.


Personligen tyckte jag det var spännande att läsa Marika Formgrens ledarartikel idag. Tyvärr plockade Barometerns politiska chefredaktör Martin Tunström bort den från webben strax efter att jag länkat till den. Jag har frågat varför i mejl men inte fått något svar.


”Att bilden av SD som folkligt anti-etablissemang inte riktigt stämmer visade sig också när partiet i vintras spikade riksdagslistan. Thoralf Alfsson från Kalmar, som sitter i riksdagen för SD nu och som har många sympatisörer bland SD-väljarna, fanns inte med på valberedningens förslag. Motiveringen var att han är för grov när han för ut partiets budskap. Några partimedlemmar höll dock inte med, utan lade fram en alternativ lista med Alfsson, och ungdomsförbundets ordförande Gustav Kasselstrand. Valberedningens förslag vann förvisso, men bara med 99 röster mot 49.
När detta pågick rasade inläggen in på Avpixlat och Flashback. Många var besvikna, och skrev att petningen av Alfsson blev droppen – nu blir det inga fler röster på SD från mig.”

 

”Men det är ändå anmärkningsvärt att Jimmie Åkesson, på en direkt fråga från ledarredaktionen, svarar att han inte märkte några protester mot petningen av Alfsson”

 

Den riktig ”käftsmällen” från Marika Formgren kommer dock i detta stycke enligt min mening.


”Bilden av ett mycket toppstyrt parti, där en styrande kärna hellre matchar fram oerfarna men ofarliga kandidater, än kandidater som har potential att bygga en egen väljarbas. De senare betraktas sannolikt som farliga, eftersom de skulle kunna bli alltför självständiga gentemot partiledningen.”


Nu tror jag inte detta är speciellt för SD. Jag tror att det är exakt likadant i de andra riksdagspartierna. Alla kanske minns boken om Knapptryckarpartiet (moderaterna) eller sett en gråtande och hulkande Fredrik Federley i talarstolen under FRA-debatten.


Det är inte utan att jag undrar varför Barometerns politiska chefredaktör drog tillbaka artikeln från webben. Vad var problemet?


Jag har fixat ännu ett klipp från Borgholm.


 
 
Ingen bild

Ateisten

8 augusti 2014 00:53

Skrev om detta på Avpixlat. Hemsk musik till videon!
Ven f-n har valt denna "musik"? Oljud som förstör hela budskapet.
Jag orkade lyssna i knappt 2 minuter. Sen stängde jag av. Men jag kommer ändå att rösta på SD så jag kanske inte var målgruppen...

 
Ingen bild

OT

8 augusti 2014 02:11

@Thoralf "gilla läget, var positiv"

Vem vet vilken placering du får i framtiden? 2018 gäller det!

Skulle gärna se dig som demokratiminister i en framtida SD regering; Med tanke på den gärning du utför med din blogg.

I detta val kommer du bli en lokal kraft utan motstycke i svensk nutidshistoria. Den erfarenheten kommer vara mycket värdefull.

 
Ingen bild

Blåsippan

8 augusti 2014 02:15

Du är bra Thoralf.

 
Ingen bild

Göran

8 augusti 2014 02:17

"Ibland är det väldigt svårt att förstå".

Ja, vid första anblicken kan det vara det. Tänker man till lite över orsak och verkan så kan bilden framträda lite klarare. I detta fallet så är Du och Din blogg "för" populär bland oss väljare. Det är för stor risk att Du ska få för många personvalskryss för att Du ska få vara med på valsedeln. Åkesson är helt medveten om att såväl Du som Kasselstrand är för stora hot mot hans possision i partitoppen.

Efter att ha personvalsröstat på Allan Jönsson (2006) och Stellan Bojerud (2010) så finner jag listan lite tunn för att hitta någon ny förmåga av självgående karaktär. Hade gärna sett att få välja mellan Gustav Kasselstrand och Dig, men en smart Åkesson har sett till att detta inte låter sig göras.

Detta antidemokratiska förfaringssätt kan mycket väl komma att ligga partiet i fatet på sikt, är jag rädd. När allt kommer omkring så kan jag inte se "knapptryckare" som speciellt värdefulla ministerämnen.

Åkesson kan inte förlita sig på att SD är det enda partiet att rösta på hur länge som helst.

 
Ingen bild

Göta

8 augusti 2014 02:23

Den höga volymen förstör hela valfilmen!
Bra SD-film, men med en alldeles för dominerande, högljudd och skränig bakgrundsmusik. REJÄLT NEDTONAT kan man möjligtvis stå ut med den någon minut i början av av videon. Drygt två minuter in i filmen byter man tydligen låt, men den höga volymen stör fortfarande. Volymen stör och förstör hela filmen igenom, i alla fall för mig (och då är jag ändå gammal hårdrockare sedan Black Sabbath på 70-talet).

Vid 5:30 in i videon kommer en sekvens med landskapsbilder på vårt vackra Sverige. Där skulle givetvis Pettersson Bergers Frösöblomster tonat in i bakgrunden eller Hugo Alfvén Svensk Rapsodi-Midsommarvaka. Svensk musik av svenska tonsättare till svenska landskapsbilder är alldeles fantastiskt och helt oslagbart.

http://www.youtube.com/watch?v=4sR6kwFIzRk

http://www.youtube.com/watch?v=p7SToRJavog

 
Ingen bild

Observer

8 augusti 2014 02:50

SD med Jimmie i spetsen gör här ett generalfel.
Det är typiskt när ett parti eller företag börjar gå bra, Att ledningen blir extra protektionistisk -De ser nu sin chans att nå alt få stanna i den absoluta toppen. Historiskt har sådant hänt rätt ofta.

Det bästa vore givetvis att taga hjälp av de allra bästa förmågorna man har runt sig -Så byggs världens bästa och mest framgångsrika företag. Detta är känt sedan länge.

Partiledningen är tydligen rädd för dig! -Att du skall "Ta över".
Då är det "säkrare" att omge sig med mindre kvalificerade personer. Och det är vad som har skett.

GIVETVIS ETT JÄTTEMISSTAG

..Om Sverigedemokraterna vill bli väldigt framgångsrika....

 
Ingen bild

Observer

8 augusti 2014 02:55

...För om Sverigedemokraternas ledning sätter partiet först, Så skall de ta med dig igen på valsedlarna.

Toppstyrda företag eller partier når inte de stora framgångarna.

 
Ingen bild

OT

8 augusti 2014 04:34

"Äntligen Fredag": http://www.youtube.com/watch?v=b2pHaHHgqks

I Reinfeldts utopi!

 
Ingen bild

World Traveller

8 augusti 2014 06:42

Tobias Hubinette och Erik Ullenhag talar just nu på Al Jazeera. Det handlar om borttagandet av begreppet ras i Sverige och hur rasistiska svenskarna är.

 
Ingen bild

World Traveller

8 augusti 2014 06:47

Kommentatorn säger: 'Sweden has a huge problem with racism'
(Det är väl därför alla muslimer kommer hit)
Nu dök Ivar Arpi upp i rutan också. Få se vad han säger.

 
Ingen bild

Ursus

8 augusti 2014 06:57

Jag personröstade på dig i förra valet Thoralf, kanske just därför att du var lite "grövre" i ditt sätt att framföra ditt och SDs budskap! Jag har alltid gillat människor som går direkt på sak och står för vad de säger istället för att buga under en piska. SD gjorde ett misstag när de petade dig, ett jag hoppas de fixar omgående!

 
Ingen bild

Sven Dacke

8 augusti 2014 07:24

Håller helt med om analysen av valfilmen, och den är alldeles för lång.

När det gäller ljudnivån är det en sjukdom som gäller hela radio, tv och mediabranchen. Vet inte varför det skall vara så att man inte hör huvudbudskapet

 
tant Gul

tant Gul

8 augusti 2014 07:28


VIKTIGT! - VIKTGT! - VIKTIGT!

Ny Blogg: Invandring och mörkläggning

Arnstberg & Sandelin

http://morklaggning.wordpress.com/

http://morklaggning.wordpress.com

 
Ingen bild

OH

8 augusti 2014 07:49

Nu på morgonen påstår nyheterna i P 1 att jihadkrigare dödar tusentals Kristna. Hur kan det vara möjligt det har ej funnits några jihadkrigare sedan 1600 talet. Fråga Jan G Andersson .

 
Svensson

Svensson

8 augusti 2014 08:14

Ska man vinna väljarnas förtroende,då måste man vara lite tuff,man kan inte gulla med alla,Thoralf du kör rätt linje,det ser vi här i din blogg.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

8 augusti 2014 08:26

Jag gör samma iaktagelser och kopplingar som du, Thoralf.

Men jag tror också att man är överdrivet försiktiga nu. Det gäller att etablera sig i Sveriges Riksdag och inte bara vara någon dagsslända. Så hoppas jag att det är i alla fall.

Och vilka andra alternativ finns det?

Om nu Åkesson inte gillar din blogg så måste han i alla fall läsa den. ;)

 
Ingen bild

Sven-Sune

8 augusti 2014 09:02

Man kan lugnt utgå från att SD-toppen har sin egen Stasi-avdelning och att den läser vartenda ord som skrivs av Thoralf och andra här på bloggen.

Att rensa ut Thoralf tyder på svaghet. Tänk om SD hade vågat släppa fram personligheter och skapa ett parti som var lite yvigare än de andra. Jag är övertygad om att det hade lett till fler röster, inte färre.

 
Ingen bild

Tony

8 augusti 2014 09:04

Håller med om att ljudet i bakgrunden är för högt, och
det är inget engångsfenomen,i nästan alla program som
går i Tv håller man på med samma trams, hög bakgrundsmusik
förstör programmen, inte minst för dem som har nersatt
hörsel

 
Ingen bild

Mattias

8 augusti 2014 09:09

@Svensson
Hur kan du kalla Thoralfs linje rätt när det kostade honom jobbet? Hur mycket förtroende han än har från sina bloggläsare betyder det ju inget i verkligheten då han saknar stöd av både medlemmar, partiordföranden med flera i ledande positioner. Klarar ni inte av att se sanningen i vitögat? Thoralf är OUT från rikspolitiken, och det i bad standing.

 
Ingen bild

Lotta

8 augusti 2014 09:30

Länk till webbsidan istället;

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/folk-ar-urtrotta-pa-islamistisk-terrorism_3806984.svd?fromMobile=true

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

8 augusti 2014 09:32

Mattias, därför att vissa människor står för sin övertygelse även om det innebär problem för dom själva. Men det vet du inget om.

 
Lassekolja

Lassekolja

8 augusti 2014 09:33

Filmen är OK men i vilket syfte är den gjord, med tanke på längden? TV? Bioreklam? >7min., till vad?

http://www.svtplay.se/video/2218708/jimmie-akesson

 
Ingen bild

Troll

8 augusti 2014 09:34

Mata inte trollen.

 
Ingen bild

Thoralf A

8 augusti 2014 09:36

Mattias

Vad vet du om detta? Inte ett enda nickel!

Du vet inte vilka som gett mig sitt stöd mellan fyra ögon.

 
Ingen bild

Rune

8 augusti 2014 09:46

Om Sverigedemokraterna skall bli/vara en folkrörelse så behövs många som Thoralf på valsedlarna!

 
Ingen bild

Stefan A

8 augusti 2014 09:58

Nog känner man igen bekanta från den i början, man mumsar på utan att reflektera över någonting, inte förrän man själv blir arbetslös eller sjuk och kommer i kontakt med den krackelerande "välfärden", eller när det oranga kuvertet inte bara är ett brev utan oåterkallelig verklighet, DÅ kan man börja undra över miljardrullningen i invandringsindustrin..men det är så dax då..

 
Ingen bild

Hacke

8 augusti 2014 10:07

@Lotta
Tack för länken. Med den slutklämmen blåser skribenten ikull fuskbygget Reinfeldts "humanitära stormakt" i ett enda andetag.
Som vanligt breder den stora tystnaden ut sig när verkligheten rör ihop begreppen kring ont och gott hos det vänsterliberala/kulturmarxistiska godhetsetablissemanget.
För varje dag befäster sd sin ställning som enda parti som gör skillnad, inte minst kring de här frågorna.

Hoppas den i övrigt utmärkta valfilmen också görs i en kortversion, då med nedtonad bakgrundsmusik.

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 augusti 2014 10:19

@Lotta.
Ja, det var en skarp artikel. Vi måste se medias och politikernas tystnad i skenet av det stundande valet. Samma med hoten mot Sveriges Judar.
Det handlar om styrning av "väljarströmmarna".
Ingen väljarström får riktas mot SD. INGEN. Allt annat är underordnat...
Därför läggs stora tunga lock på känsliga nyheter och politiker tiger.

 
Ingen bild

Mattias

8 augusti 2014 10:53

@Thoralf
"Vad vet du om detta? Inte ett enda nickel!
Du vet inte vilka som gett mig sitt stöd mellan fyra ögon."

Om sanningen ska fram så vet jag en hel del om det här. För det är ju bara att konstatera fakta, de som stöder dig är inte många nog. För om de hade varit det hade du ju inte befunnit dig i den situation du nu gör, eller har jag fel? Du skriver ofta att SD är den enda räddningen för Sverige, men i ärlighetens namn behandlar de dig som skit. Är det värt det?

 
Ingen bild

Göta

8 augusti 2014 11:00

Mina funderingar:
Något stort KONKURRENS-hot tror jag faktiskt inte SD-ledningen känner gent emot övriga SD-engagerade, varken Kasselstrand eller Thoralf. Det finns ingen av De Fyra som ens tänker tanken att någon av dem ska bli utmanövrerade från SD. Kompisgänget är helt säkra på varandra och säkra på sina platser i toppen - med rätta.

Hotet mot De Fyra (och mot hela SD) kommer utifrån - från etablissemanget, i första hand från den i stort sett extremvänsterstyrda medievärlden. Jag tror snarare att det var rädsla för och irritation över att Thoralf i sin välbesökta blogg inte skulle ha tillräcklig respekt för (eller snarare vara tillräckligt underdånig gent emot) denna vänsterstyrda, SD-hatande medievärld som gjorde att Thoralf byttes ut mot en av alla de nytillkomna lojala företrädarna i 30-årsåldern (eller yngre) som nu "tycks kunna göra en snabbare partikarriär än begåvningen motiverar" (för att citera Marika Formgren).

Att lojaliteten hos unga, oerfarna karriärklättrare är mycket vansklig kommer SD-toppen att få erfara så småningom. Att Thoralfs lojalitet till både SD och partitoppen är enorm bör de förhoppningsvis ha förstått vid det här laget. Att personer i Thoralfs ålder och med hans visdom och erfarenheter är oerhört värdefulla i ett politiskt parti kanske har börjat gå upp för dem nu. Vi får hoppas det.

Vi får också hoppas att SD-ledningen fortsätter med den nya, mer orädda attityd mot medierna och hela det övriga vänsterstyrda, SD-mobbande etablissemanget, som man kunde skönja i Åkessons sommartal i Kalskrona. De vänsterstyrda medierna och etablissemanget må vara ett hot mot SD, men SD är också ett väldigt stort hot mot de vänsterstyrda medierna och etablissemanget.

(Jag anser alltså inte att SD toppens behandling av Kasselstrand har samma orsak som behandlingen av Thoralf.)

 
Lassekolja

Lassekolja

8 augusti 2014 11:07

@Mattias (läs:Bror Duktig!) Genom Ditt inlägg visar Du just på Thoralf´s storhet. Trots att han "mot bättre vetande" inte återfinns på Riksdagsvalsedeln, kämpar han vidare för Sveriges, ja, t.o.m för SD´s bästa. Det kallar jag STORSINTHET!
TACK Thoralf!!!
SD 2014!!!

http://www.svtplay.se/video/2218708/jimmie-akesson

 
Ingen bild

World Traveller

8 augusti 2014 11:33

Mattias, Thoralf uppvisar en storsinthet och osjälviskhet som du inte nes kan föreställa dig.

 
Ingen bild

Hacke

8 augusti 2014 11:37

@Lassekolja
Helt på din linje. Denne Mattias tycks besatt av att Thoralf i all sin storhet sätter de politiska sakfrågorna i högsätet.
Undrar om han har provision på att försöka slå split i leden eller om det är någon form av blockering i själva naturen.
Lite sjukt, för att uttrycka mig milt, verkar det hur som helst i mina ögon.

 
Ingen bild

Göta

8 augusti 2014 11:57

(Off Topic)

Från Avpixlat:
Under de drygt TRE ÅR som krisen i Syrien har pågått har Kanada SAMMANLAGT tagit emot knappt 1.3000 syriska flyktingar. Detta är MINDRE än vad Sverige tar emot PER VECKA!!!

"Integrationsminister Erik Ullenhag (FP) och hans närmaste man Jasenko Selimovic (FP) har vid upprepade tillfällen hyllat Kanadas migrationspolitik. Kanada har dock en RAKT MOTSATT migrationspolitik jämfört med Sverige genom att vara mycket restriktiv och selektiv, något som Ullenhag och Selimovic, pga okunnighet eller ovilja, aldrig nämner. Även vad gäller syrisk flyktinghjälp är Kanada Sveriges raka motsats eftersom Kanada satsar resurserna på HJÄLP I NÄROMRÅDET, inte på massinvandring."

"Medan Kanada satsar på att hjälpa syriska barn i närområdet att utbilda sig med förhoppning om att barnen sedan ska kunna bygga upp landet, satsar Sverige på massinvandring utan någon tanke på hur invandrarnas forna hemland ska återuppbyggas när krisen är över."

"I Kanada, till skillnad från Sverige, förstår man att krisen i Syrien inte går att lösa genom att låta alla syrier invandra till västländer. I Kanada inser man att sådan massinvandring endast leder till att liknande kriser som den i Syrien skapas också i västländerna eftersom massinvandring från Syrien naturligtvis för med sig samma konflikter som nu och sedan länge pågår i Syrien och andra arabländer."

http://avpixlat.info/2014/08/08/kanadas-syrien-fokus-ar-hjalp-pa-plats-inte-invandring/#more-119746


 
Ingen bild

Lotta

8 augusti 2014 12:28

Kommer nyheterna ta upp detta scoop? Judehatande socialdemokraten Omar Omeirat vill implementera Allahs lag på jorden,

http://avpixlat.info/2014/08/08/judehatande-socialdemokrat-vill-implementera-allahs-lag-pa-jorden/

"Som om detta inte vore nog ger han sitt stöd till den islamistiska terrorgruppen IS, Islamiska Staten, och skriver “må Allah stärka dem”."

Undrar om han tillhör de sk moderata muslimerna eftersom fanns med på valbar plats för sossarna i Filipstad och siktade på en plats i fullmäktige. Hur många fler med samma syn finns i 7-klövern? Ingen nolltolerans i 7-klövern således.

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

8 augusti 2014 12:37

Nä, Mattias är nog mest ute efter en bitter kommentar utan eftertank från Thoralf som kan användas till att så tvedräkt mellan Thoralf och SD. Vilket endast deras moståndare skulle tjäna på.

Ta det som bevis på att både Thoralf och SD hotar etablissemanget.

 
Ingen bild

Observer

8 augusti 2014 13:22

Off Topic, Sitter och har på radions P-3 (Tydligen) ..idel ledsna låtar, Allt går i moll, varenda låt. Plötsligt hörs kända röster, ni vet när de sitter i ring, ungefär och tokprater inbördes. De skrattar och skriker. De svär och använder könsord helt ogenerat i landets radio. De visar också ogenerat sina privata vänstersympatier dessutom.
Jag blir bara så förbannad!
HUR kan SR´s ledning t i l l å t a att detta sker och nu har pågått sedan tidigt 90-tal.
I snart 25 år har Sveriges Radio sänt detta som "UNDERHÅLLNING".

Är det någon inom SD som läser det här?
Jag bönfaller er TA TAG I DETTA DÅ NI KAN!!!!!

Herregud, jag vill höra UDERHÅLLNING från min radio OCH NEUTRALA NYHETER.

 
Ingen bild

Stefan

8 augusti 2014 13:25

Jag kan bara hålla med föregående skribenter om Thoralfs osjälviskhet och storsinthet när han oförtrutet kämpar vidare för SD's och Sveriges bästa.

Jag kan också ha förståelse för att SD's ledning vill ha viss kontroll över vad som kommuniceras och hur. Det har ju förekommit en del övertramp från SD-företrädare som föranlett uteslutningar. Å andra sidan har man i en del fall varit lite väl "skitnödiga" och låtit Expo och annan media med sina drev sätta gränsen för SD's nolltolerans.

Enligt mig så har Thoralf inte varit i närheten av några övertramp och jag tycker att SD's ledning borde lita på Thoralfs omdöme och inte oroa sig för hur han kommunicerar SD's politik. Visserligen kan det ju utom Thoralfs kontroll dyka upp olämpliga kommentarer i bloggen och det är ju nackdelem med att kommunicera i bloggform men jag tycker fördelarna överväger. I och med Åkessons sommartal och den nya filmen verkar ju Thoralfs kommunikation vara i total samklang med partiet centralt.

Stå på dig Thoralf! Jag hoppas vi snart får se dig i en ledande position inom SD och i riksdagen igen efter valet 2018.

 
Ingen bild

Observer

8 augusti 2014 13:26

..Vill sedan dessa kommunistjournalister sända kommunistisk propaganda och sitta och ropa kuk & fitta i radio så får de öppna en EGEN närradio el likn för e g n a pengar. Inte för våra skattepengar.

 
Ingen bild

sarak

8 augusti 2014 13:27

"Mattias" säger sig känna till en hel del om inre arbetet i SD. Man kan ju undra om han tillhör gänget som vill föryngra

 
Ingen bild

Observer

8 augusti 2014 13:31

Stefan! -Håller helt med dig!

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 augusti 2014 13:40

@Observer.
Kommunister vill inte använda egna pengar. Bara fördela/stjäla andras pengar och andra tillgångar...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

8 augusti 2014 13:42

Bra skrivet, Stefan.

 
Ingen bild

Lotta

8 augusti 2014 13:44

Är det samma Mattias som avskyr midsommar så förstår jag inte det plötsliga vurmandes för Thoralf och SD.

 
Lotta

Lotta

8 augusti 2014 14:15

Det är detta som den socialdemokratiske fullmäktigekandidaten Omar Omeirat hyllar. Visserligen tvingades han hoppa av sin kandidatur efters sitt hatiska utspel mot judar men man kan fråga sig vad sossarna släpper in i sitt parti och låter ställa upp på valbar plats. Jag ser det som mycket allvarligt. Lägg särskilt märke till de unga terrorristrekryterna i slutet av filmen.

http://youtu.be/bsCZzpmbEcs

 
Ingen bild

Trollfar

8 augusti 2014 14:25

@Lotta, det gäller inte bara S, utan hela sjuklövern är infiltrerad. Tänk Waberi i försvarsutskottet och liknande.

SD har haft sin egen Judas i egen hög person med inspelade möten att delge pressen.

 
Ingen bild

Tony

8 augusti 2014 16:32

Mattias:

Alla är inte som du, marinerad i den socialistiska
geggamojan, där alla följer partilinjen hur fel den
än är, här tänker vi själva, och vid valet 2018 kommer
SD att få svårt att utelämna Alfsson, ifall han är beredd
att ställa upp, vi kommer alla att jobba för och påminna
partiledningen om detta, och till skillnad från sjuklöverna
ledningar tror jag att man lyssnar på medlemmarna, för i
annat fall kan det bli förödande, om man inte gör det!

 
Ingen bild

Titti

8 augusti 2014 16:48

Vad är budskapet??? Jag är pensionär och har, tänker rösta SD, men om denna s.k SD-film hade varit min första kontakt, ALDRIG hade jag röstat på SD. Filmen är gjord av väldigt unga för väldigt unga, eller nja vet inte, vem är den gjord för egentligen?
Vi behöver en tydlig, motiverande SD-film/affisch, typ Jämtlands - DET skulle ge resultat i valet.

 
Ingen bild

Äldre

8 augusti 2014 16:59

@Titti, det intressanta i sammanhanget är att Thoralf uttrycker sig just så, inte för äldre. Nähä, så SD vill inte att äldre skall rösta på SD eller vad?

 
gandalfgra

gandalfgra

8 augusti 2014 17:50

På valdagen borde de flesta SD väljare tänka sig för…och när de tänkt färdigt helt enkelt protestera mot det SD blivit och lägga sin röst på svenskarnas parti…förstå chocken i riksdagen..om varenda potentiell SD väljare lagt sin röst på SvP..hahaha..! Sionisterna skulle sätta bageln i fel strupe…och kalotterna skulle sparkas hela vägen till Tel Aviv..över en natt.

Det är för många judar som sitter i SD och de för alltför långtgående samtal med judar om hur de som ”nationalistiskt parti” ska reagera på Israel och sionism..!

Detta har jag kommit fram till efter efterforskningar…och jag tänker rösta på SvP trots att jag tidigare röstat på SD…jag vill INTE ha fler judelögnare vid köttgrytorna i den svenska riksdagen..Sverige ska styras av enbart infödda svenskar..alla andra ska hållas kort och så småningom ges en resa tillbaka till hemlandet..!

http://goo.gl/6HkeIr

 
Ingen bild

World Traveller

8 augusti 2014 18:12

gandalfgrå, om du är det minsta smart så röstar du på SD i detta ödesdigra val. Om inte SD får inflytande så fort som möjligt så spelar varken judars roll i partiet eller SvP fåtal röster någon roll.
Om SD får tillräckligt många platser i kommunerna nu så har SvP större chans nästa val. Röstar ni SvP nu så får SD mindre inflytande och ni kan nog glömma att vara med i valet 2018.

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

8 augusti 2014 18:13

Gandalfgra.Såvitt jag vet är det i SD riksdagsgrupp endast Kent Ekeroth, som har judisk mor. Sedan finns det ett par, som har sympatier för staten Israel, medan majoriteten inte känner sig tillräckligt och objektivt informerade om Israel-Palestina konflikten.
SvP passar dig bra. Det var länge sedan jag läste ett sådant uppenbart nazistiskt inlägg.

 
Ingen bild

SD

8 augusti 2014 18:13

gandalfgra, med 681 röster kommer ni inte långt.

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 augusti 2014 18:18

@Gandalfgra.
Dina åsikter hör inte hemma här. Lägg ner.

 
Ingen bild

Stellan Bojerud

8 augusti 2014 18:23

Valfilmen är dålig.
1. Musiken är hemsk, stressande och för hög.
2. Filmen är för lång.

 
Ingen bild

Givakt

8 augusti 2014 18:35

Stellan Bojerud, ingen bra idé att skriva det här. Thoralf har deklarerat att filmen är inte gjord för äldre. Vänd dig istället till din chef och beklaga dig, om han lyssnar?

Har SD ingen vettig personal som sysslar med media? Verkar mest vara ett gäng amatörer som bränner pengar på trams.

 
Ingen bild

Lena

8 augusti 2014 18:44

Annat ämne
En länk som berättar lite mer om omständigheterna kring den skyddsvakt som dog i Sagerska palatset, Reinfeldts hem.
Vad pågår bakom kulisserna bland vår elit? Vad döljer våra förtroendevalda?
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/24635/911/-%E2%80%93-SKYDDSVAKT-SKJUTEN-I-REINFELDS-BOSTAD

 
Ingen bild

Göta

8 augusti 2014 19:20

Jag kan absolut inte tänka mig att den här filmen med den skräniga bakgrundsmusiken är SD:s officiella valfilm. Dels är den alldeles för lång (längden på TV-valfilmerna brukar bara vara på någon minut och denna är på 7-8 minuter), dels är den för amatörmässig. Jag antar att det är SD:s ambitiösa ungdomar som har fixat ihop den. Det som sägs i filmen tycker jag är bra och även det man ser, men bakgrundsmusiken... hjälp.

Jag hoppas och tror att denna valfilm mer är avsedd för nätet.

 
Ingen bild

Annelie

8 augusti 2014 20:00

En toppen film. Tack Thoralf för allt jobb du lägger ner.

 
Ingen bild

Lars

8 augusti 2014 21:23

Du fick onekligen en knäpp på näsan av partiet där, Thoralf. Men är det verkligen så viktigt att få sitta i riksdagen fortsatt? Jag kan tycka att SD behöver fler "starka män" lokalt; på många håll är ju kompetensbristen och problemen omfattande. Du skulle vara en bra kandidat för att bli en populär och stark SD-ledare lokalt. SD:s isolering i riksdagen lär också fortsätta ett tag till medan de enorma framgångar partiet går mot lokalt verkligen kan komma att ge partiet inflytande där. Finns då inte kompetenta krafter lokalt som kan ta hand om framgångarna kan det gå illa.

 
Ingen bild

lassese

8 augusti 2014 21:24

1. "Har SD ingen vettig personal som sysslar med media?"

2. "Jag antar att det är SD:s ambitiösa ungdomar som har fixat ihop den."
-------------------------------------------------
Under de 4 åren i riksdagen har SD förändrats kraftigt. Det är inte längre samma parti.
Makt korrumperar, sägs det.
Petningen av Thoralf mfl och insättningen av Paula Bieler har fått många gamla trogna väljare att vackla.
Paula Bieler är särskilt intressant…
VAD har hon för hållhakar på SD-ledningen egentligen?
Man kan ju undra.
* Rakt in på riksdagslistans topp-10 (#6)
* Chefredaktör för SD-kuriren
* Delägare i SD-mediaföretaget Samtiden
* Politisk talesperson
* Partiets kompositör & ”sångerska” (vallåten 2014 eftersom PB och de övriga i komittén inte ansåg att inskickade bidrag höll. tillräcklig kvalité)
* etc
* etc
Det är få personer i Sveriges politiska historia som gjort en sådan raketkarriär inom sitt parti.
Det ligger en hund begraven någonstans.
-------------------------
PS Är hon judinna?

 
Ingen bild

Hulda mk1

8 augusti 2014 22:21

@lassese.
"PS Är hon judinna?"
Om så är fallet, vad har det med saken att göra??

 
Alf

Alf

8 augusti 2014 22:39

@Hulda

Möjlig förklring till hennes snabba avancement.

Spelar du dum, eller...?

http://tinyurl.com/big-alf

 
Ingen bild

Argus

8 augusti 2014 22:44

Bra, och sann, reklamfilm från SD. Välkommet också med lite stake i budskapen. En liten lapsus dock, "bergen i norr" heter fjäll. ;-)

 
Ingen bild

Göran

8 augusti 2014 22:45

@ lassese,


Något "lurt" kan det naturligtvis vara med turerna kring Paula Bieler. Så bra är hon ju inte. För ett fåtal år sedan var moderpartiet och ungdomsförbundet av någon anledning oense, varvid moderpartiet föranstaltade omval av SDUs ordförande. Resultatet blev att David Kasselstrand erhöll dubbelt så många röster som Paula Bieler. Således lyckades inte moderpartiets manöver utan hon fick fortfarande vara vice ordförande.

 
Ingen bild

Hej

11 augusti 2014 00:15

Jag vet att ni har rättighet till att säga vad ni tycker, även om det är SKIT. Men att lägga upp de två bilderna har du fan inte rättighet till. Hoppas att han gör en anmälan på dig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards