thoralf

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

BORGHOLM IDAG

Av Thoralf Alfsson - 6 augusti 2014 22:31

 

Mörkläggning pågår!                       Foto Thoralf Alfsson


Jimmie Åkesson gästade Borgholm idag och jag är övertygad om att ingen av de som kommit till torget i Borgholm blev besviken. Jimmie har utvecklats till en mycket skicklig talare under vår första mandatperiod i riksdagen.


Borgholms kommun med kommunalråd Lisbeth Lennartsson visade dock sin småaktighet då vi bara fick använda den uppbyggda scenen på torget om vi täckte för texten ”Öland i vårt hjärta”. Det är pinsamt av ansvariga på kommunen att komma med dessa pekpinnar. Får inte jag och andra Sverigedemokrater älska Öland? Duger vi inte åt de styrande i Borgholms kommun? Jag trodde alla var lika mycket värda även på Öland.


Givetvis hade det kommit ett antal ”goda människor” som tänkte vända ryggen till Jimmie Åkesson. Det sägs att centerpartiets kommunalråd i Borgholm, Lisbeth Lennartsson var en av dem men även två medarbetare från Ölandsbladet. Jag såg även några andra kända namn. Enligt uppgift skall dock nyfikenheten varit stor hos dessa ”ryggvändare” då deras nackar vreds mot scenen mest hela tiden för att även kunna se Jimmie Åkesson. De flesta får nog träningsverk i nackmusklerna de närmaste dagarna. De störde dock inte torgmötet på något sätt.


Om jag hade varit i deras kläder skulle jag dock ägna kvällen åt att fundera på vad det är jag vänder ryggen till. Jag är övertygad om att ett flertal av dessa grubblar över sitt eget samvete.


Är de emot att pensionärsskatten avvecklas?

Är de emot att Tullverket får ökade befogenheter för att komma åt inbrottsligor?

Är de emot att garantipensionen höjs för så kallade fattigpensionärer?

Är de emot att de fyra största bankerna får betala lite mer i skatt?

Är de emot att rätten till heltid i den offentlig verksamhet blir verklig på riktigt?

Är de emot att vi hjälper flyktingar i krisernas närområden?

o.s.v


 

Centerpartiet och CUF visar sin okunskap!     Foto Thoralf Alfsson


Eftersom dessa personer vänder ryggen till måste de också anse att alla dessa politiska förslag är fel! Annars skulle de inte vända ryggen till. Sanningen är nog att de håller med om det mesta men förslagen kommer från fel parti och fel partiledare.


Jag filmade hela Jimmie Åkessons tal och kommer lägga upp det delat i olika segment. Jag kommer lägga upp dem på YouTube när jag får dem redigerade och uppladdade.


För min egen del kanske det mest positiva ändå är alla människor som kommer fram och hälsar och tackar mig för mitt bloggande. De visar verkligen sin uppskattning med det jag skriver på bloggen. Under de senaste veckorna har jag stött på människor oavsett var jag befunnit mig som tackat för min blogg. Helt underbart härligt att höra och inte minst stimulerande.

 

Sedan måste jag också nämna något om media. Barometerns utsände Anders Blank ställde en del frågor efter Jimmies tal. Något som fick mig att få ”negativa vibrationer”. Jag fick känslan av att han i sin artikel kommer försöka ”måla upp” någon slags konflikt mellan Jimmie Åkesson och mej angående min blogg. Det skall bli intressant att se hur många tecken i artiklar som handlar om vad Jimmie Åkesson sa i sitt tal och hur många tecken som handlar om ryggvändarna och annat. Jag gissar på max 15 procent som handlar om Jimmies budskap.


Det var även roligt att höra polisernas kommentarer. Nog finns det många inom den kåren som sannolikt gillar vad Jimmie Åkesson uttrycker.


På torsdag, fredag och lördag finns vi på Kalmar stadsfest. Vi kommer att stå utanför Åhléns på Norra Långgatan tillsammans med våra partimotståndare.


Här kommer de första två klippen från Jimmie Åkessons besök i Borgholm.




Hur många vill vända ryggen mot dessa argument?


UPPDATERING!!!

Det blev värre än vad jag befarade! Barometern har ett helt uppslag om Jimmie Åkessons besök i Borgholm men vad han sa i sitt framträdande berörs inte med ett enda ord på ett helt uppslag i tidningen. Jag är övertygad om att läsarna gärna hade tagit del av detta!

 
 
Ingen bild

Gute

6 augusti 2014 23:41

Åkessons valturné är en väldigt lyckad satsning att föra ut ett vettigt budskap till folket runt om i hela Sverige.

Nu får vi hoppas att rösten håller, för det är krävande för stämbanden att tala så högt under så lång tid.

 
Lassekolja

Lassekolja

7 augusti 2014 00:28

Hur är det? När/om övriga partier talar på samma scen, sker "mörkläggning" även då? Om inte delas vi ju upp i "vi och dom" och det kan man ju inte göra sägs det!?!
Vore mycket intressant att höra en intervju med "ryggvändarna", men det är klart den skulle väl bli lika tyst, eftersom det ju verkar saknas argument!?!

http://www.svtplay.se/video/2218708/jimmie-akesson

 
Ingen bild

OT

7 augusti 2014 01:33

@alla poliser runt om i landet.

"Det var även roligt att höra polisernas kommentarer. Nog finns det många inom den kåren som sannolikt gillar vad Jimmie Åkesson uttrycker."

Därför kommer jag inte uttrycka mitt ogillande; Då era gummiryggade chefer kommenderar ut er på idiot uppdrag, då jag vet att ni hellre skulle vilja göra ert riktiga jobb.

 
Ingen bild

Blåsippan

7 augusti 2014 02:08

Idag var min första dag på jobbet efter semestern. Det gnager i mig att jag inte kunde åka med min röda tröja "Heja Jimmie" till Borgholm. Sedan missar jag också Sabaton i slottsruinen också. Den som ändå vore arbetslös..,

 
Ingen bild

Pladuskan

7 augusti 2014 02:11

Om alla patetiska ryggvändare "demonstrerar" tillräckligt många gånger under Jimmies tal kommer verkligheten småningom att tränga in i deras träskallar också. Det tar bara lite längre tid för verklighetsförnekarna.

För dem har inte hörselskydd eller hörlurar?

 
Ingen bild

Blåsippan

7 augusti 2014 02:27

Jag är tveksam om sunt förnuft gäller för dem. Men för övriga åskådare hjälper nog den patetiska hopen till för övertygelse till övriga.

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

7 augusti 2014 02:38

Det är lite taskigt att lura oerfarna ungdomar som dom på bilden
Dessa kommer inte att få någon pension alls i framtiden ,men det kommer däremot Lisbeth.
När det gäller övertäckande, så är frågan om det verkligen är ok småaktigt är det ju sandlådenivå ,men är detta verkligen ok ?

Lisbeth mfl har lyckas hissa regnbågsflaggan på kommunhuset hon kanske skall cykla runt och fråga Ölandsbönderna i byarna om deras synpunkter på Pride generellt sett.
Centern på Öland jagas snart av både SD och MP

Jimmie verkar vara poppis ty i publiken satt Researchgruppens huvudsponsor Tomas "oikofoben" Mattsson, med tillhörande springpojke
Hoppas Tomas lärde sej något

Anders Blank måste väl slå rekord, utelämna en bild på huvudobjektet och fota "Titanicsfolket" detta inklusive texten gör att Anders inte skall sitta i sandlådan utan under densamma
Killens "Internet CV " fylls på löpande
"Go Stalin go"

Gubben o Gumman tänkte kittla Thor-alf lite när han fotade ,men då hade vi bara fått bilder på kyrktornet eller himlen samt att vi hade fått åka statligt ihopbuntade i en sheriffvan till arresten i Kalmar
Fast en påsmygen skylt till salu på Jimmies Taxi (Säpobilen ) bakom scen hade varit skoj

Vi snappade även upp ett ryckte att SD skall ha en magdansshow i dag på Kalmar marknad Alfsson skall köra en "Hula-hula turbo", fast det berättar vi inte för Barometern och Östran dom kan gott missa dom bilderna.
Tydligen skall även en Sverigevänlige radiostyrd flygklubb protestera mot media genom att flyga en radiostyrd helikopter med en banderoll under "Barometern suger"
Vilka som ingår i den flygklubben är en hemlis

 
Gubben o Gumman

Gubben o Gumman

7 augusti 2014 04:08

En av dom dyraste artisterna till Kalmar stadsfest Sean Päron 140000kr i arvode vill 6% se i Barometerns läsarundersökning
Något för Blank att skriva om ?

http://ndsh

 
Ingen bild

Waterbug

7 augusti 2014 05:48

Utan att säga för mycket så i jobbet kommer jag i kontakt med oerhört mycket folk inom räddningspersonal, poliser, brandmän och även ambulansförare (hemvärnsmän skall vi inte prata om, där tror jag SD har 95%) och detta folket har fått sina insikter från sina arbeten, var så säker.

Nästa grupp är läkare, socialarbetare osv. Där finns en slags medvetenhet, men rädslan för att begreppa sanningen är fortfarande väldigt stor.

 
Lennart Johansson

Lennart Johansson

7 augusti 2014 06:19

TACK TORALF, DU ÄR HEDERVÄRD SOM KÄMPAR FÖR VÅRAT SVERIGE SOM ENDAST SVERIGEDEMOKRATERNA VILL VÄRNA OM!

VERKLIGHETEN HINNER SNART IFATT DE ANDRA PARTIERNA SOM FÖRSTÖR SVERIGES FRAMTID MED SIN FÖRSLAPPADE INVANDRINGSPOLITIK.

HOPPAS SD FÅR 20 PROCENT

http://Lennart J

 
Ingen bild

Ludvig

7 augusti 2014 06:39

Jimmie Åkessons tal i Sölvesborg var det bästa politiska tal jag någonsin har hört, när jag efter mycket möda hittade det på SVT Play.

 
Ingen bild

Stefan A

7 augusti 2014 06:51

Man tycker att C borde ha nog med egna bekymmer än att bry sig om vad andra partier gör, nu när C,s kärnväljare på landsbygden vänder ryggen åt partiet, men det är väl så att det är lättare att fokusera på andra än att omvärdera sin egen politik.

 
Ingen bild

Farbror Svensk

7 augusti 2014 06:52

Centerpartiets obegåvade personer vänder ryggen åt land och åker ut därmed ur Riksdagen med huvudet före!

 
Ingen bild

Sven Dacke

7 augusti 2014 07:22

Ett av reportagen från Jimmi i Växjö, ocg som konstigt nog handlar om politik

http://goo.gl/AQRzAq

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 augusti 2014 08:09

Det är inte bara i Borgholm det sker mörkläggning. Det satsas nu 2 miljoner till ökad säkerhet för landets Judar.
Men vilka grupper utgör ett hot mot deras säkerhet? Där sker en gigantisk mörkläggning...

 
Ingen bild

Mattias

7 augusti 2014 08:33

@Thoralf
"På torsdag, fredag och lördag finns vi på Kalmar stadsfest. Vi kommer att stå utanför Åhléns på Norra Långgatan tillsammans med våra partimotståndare."

Väldigt bra tillfälle att initiera kampanjen: "Våga vägra valberedningens beslut - kryssa Alfsson". Vill du ha hjälp med att komma igång? Skulle kunna snickra ihop en snygg flyer till dig!

 
Ingen bild

SM811

7 augusti 2014 08:51

Lisbeth Lennartsson uppför sig lika sandlådemässigt som politikerna gjorde efter förra valet när de inte kunde ha samma skrivare för utskrift, stå i samma matkö eller att åka i samma bil till utbildning mm. Skrämmande vilken människosyn dessa 7klöverpolitiker har.

 
Ingen bild

Thoralf A

7 augusti 2014 09:06

Mattias

Kom förbi så att jag får ett bra foto på dig till bloggen!

 
Ingen bild

Osse

7 augusti 2014 09:31

Kalmartidningen Barometerns referat av Jimmy Åkessons tal är ett utomordentligt exempel på s.k selektiv journalistik eller hade barometernjournalisten Blank svårt att uppfatta alla i anförandet ingående komponenter?Talet berörde ju som Alfsson påpekar ett antal politiskt intressanta områden. Ett lurendrejreferat alltså producerar den största kalmartidningen utan att skämmas. Så långt har svensk journalistik sjunkit.

 
Stefan K

Stefan K

7 augusti 2014 17:29

Thoralf
Ovanför bilden på centerpartisterna ställer du sex relevanta frågor.
Har du möjligen mejlat C i Kalmar och bett dem svara på frågorna. Om så är fallet tar vi med spänning emot svaren.
Har precis mejlat C i min kommun och ställt frågorna till dem.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

K Johansson

7 augusti 2014 20:54

Jag hade gärna varit med vid Åkessons besök i Borgholm. Tyvärr hindrades jag av jobb.. Jag vet också att många i min närhet som känner detsamma, men tyvärr inte kunde närvara av samma anledning. Go Jimmie! Go Thoralf!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards