thoralf

Direktlänk till inlägg 12 september 2016

UNDERSÖKNING

Av Thoralf Alfsson - 12 september 2016 06:43

Min årliga lilla undersökning över varifrån mina läsare kommer finns i högermarginalen. Svara gärna på den.


**************************************************

**


Professor Sven-Olof Yrjö Collin skriver om den skärpta domen från Göta hovrätt. Det är ord och inga visor till ledningen för Linnéuniversitetet i blogginlägget.


”Men lika intressant är det att se hur Linnéuniversitetet reagerar. De är i andra sammanhang, som t ex Pride, oerhört ideologiska, det som i nyspråk kallas värdegrund.
Vad kan vara mer grundläggande värde för ett universitet än tanke- och yttrandefrihet?

Ingenting. Absolut ingenting. Dessa två friheter, som också tillhör demokratins friheter, är så grundläggande för universitet, att universitet är otänkbara utan dem.

Kan man ha någon anställd som angriper organisationens grundläggande värden? Och som angriper dem med våld?

Idag har jag mycket svårt att tänka annat än att hon skall avskedas. Utan någon uppsägningstid, ty detta är avsked p g a hatbrott. En person som angriper universitetets grundläggande värden, dess fundament, skall inte ha en krona i lön eller ersättning från universitetet.”

 

Läs hela blogginlägget.

http://doncollin.weebly.com/blog/linneuniversitetets-akademiska-heder


 
 
Ingen bild

Tony

12 september 2016 07:29

Följande reaktion av undersökningen får jag, att det är en rejäl påminnelse till partiet SD att inte underskatta din betydelse, att du inte bara är ett lokalt fenomen över Kalmar, att partiet ska ta nytta av dina kunskaper och journalistgärningar, dom behövs såsom läget i landet har utvecklats!

 
Ingen bild

Joho

12 september 2016 09:31

Jag ser inte detta i mobilen utan att gå in på Webbversionen om någon undrar

 
Ingen bild

Hacke

12 september 2016 09:52

Har kryssat i min geografiska tillhörighet och imponeras, men knappast förvånas, över hur många anhängare du har runt om i landet. Det visar på en oerhörd spridning och genomslag för din blogg. Men lika anmärkningsvärt tycker jag gapet mellan dessa och de lokala/regionala följarna är. Jag tänker då på alla de scoop och avklädningar som du närmast dagligen levererar kring politiker- och medieetablissemanget i Kalmar med omnejd. Hur kan eller vill man bara undgå de godbitar du här serverar medborgarna och skattebetalarna på silverfat. Obegripligt. Men det bekräftar väl bara talesättet att ingen blir profet i sin egen hemstad. Du är uppenbarligen ämnad för större uppgifter vilket tyvärr inte sd-ledningen tycks vara införstådd med.
För egen del vore det en nåd att stilla bedja om att vi haft en kommunpolitiker och bloggare av din kaliber här på min hemmaplan i en helt annan del av landet.

Thoralf Alfsson

12 september 2016 10:41

60 000 i Kalmar, 10 miljoner i Sverige. Kalmar utgör alltså endast ca 0,6 procent av befolkningen.

 
Ingen bild

C Andersson

12 september 2016 10:05

Det var intressant att se. Det är i och för sig inte så många som har röstat så staplarna kan väl ändras till en del.

Själv bor jag i Karlskrona. Det märks sannolikt på mina kommentarer här. Jag bott på olika ställen i Sverige. Bland annat ett antal år strax norr om Smålandsgränsen.

Jag tycker man ska stå för man skriver och hade helst satt ut mitt fullständiga namn. Men det skapade en hel del obehag eftersom jag skrev axpixlat och det väckte en hel del ont blod. Inte för vad jag skrev utan att jag skrev. På avpixlat var det tvärtom. Så där har jag blivit avstängd på livstid. Jag vet inte ett forum som har tidsbestämda straff.

Avpixlat kan man både ha och missa. Det finns i och för sig en del bra artiklar som ät läsvärda. Men kommentarsfälten är fruktansvärda. Anmäler man en avvikande uppfattning så får man en långsint moderator efter sig.

När jag blir avstängd från andra forum "skaffar" jag ett nytt användarnamn och ny epostadress. Jag hittar inte på utan jag väljer från skräpposten jag får i inlådan.

 
Ingen bild

HM Gotland

12 september 2016 14:38

Jag hör till de av dina läsare som tillkom som dagliga den dag Kurt Lundgren avled. Du är en mycket värdig arvtagare Thoralf Alfsson! Däremot så hoppas jag den dag du känner bloggandet som ett tvång eller ett bevis för att du aldrig viker ned dig lugnt kan ägna mindre tid och kraft om det känns så.

Ärligt talat så läser jag inte längre vad någon i SD skriver och allrahelst inte de som lever sina liv inom SD-korridorerna på riksdagshuset. Det finns säkert folk i SD som skriver intressanta saker förutom du Thoralf Alfsson men dem känner jag inte till. Avpixlat tittar jag sällan på. SD-nolltoleransen har kastat ut barnet med vattnet - självständigt tänkande och självständigt agerande människor tycks inte ha något i SD att göra.

Vill tillägga att jag allrahelst läser dina bloggar som rör lokala frågor i Kalmar/Öland och naturen.

 
Ingen bild

HM Gotland

12 september 2016 14:46

Nu håller jag på och tillägger och tillägger.

Vill tillägga ytterligare en sak: Jag tror faktiskt du, förutom att du har en massa icke smålänningar som läsare, även har en relativt stor mängd icke SD väljare och sympatisörer som läsare både i Småland och annorstädes. Det skall du vara särdeles stolt över!

Hur det nu skall kunna jämföras med andra websidor och kanaler liktänkande ägnar sig åt?

Jag har själv rekommenderat din blogg åt icke SD väljare/sympatisörer i specifika ämnen och när jag frågat senare har det faktiskt visat sig att de tyckt om att läsa dig och fortsatt. :-)

 
Ingen bild

Hacke

12 september 2016 14:57

Det här med Linnéuniversitetets tystnad och undlåtande av agerande är ju inget annat än nästa storskandal i detta ärende.
Kan ansvariga hos Linnéuniversitetet verkligen fortsätta på den skamlöst hukande vägen efter denna blytunga interna kritik?

 
Ingen bild

Tony

12 september 2016 16:02

Medlemsflykten fortsätter med oförminskad hastighet från Svenska kyrkan, liksom skitsnacket från SVT om vad som är orsaken till denna medlemsflykt, att några höjdares festande på kyrkans bekostnad skulle vara orsaken men det är nog bara en liten del av orsaken? Den sannolikt största orsaken kan nog vara Ärkebiskopen och andra Biskopar som fjäskar för Islam, som vägrar att fördöma när kristna mördas av denna mordiska religion?

Medlemstappet i Augusti är 9200 personer som gått ur.

 
Ingen bild

KS

12 september 2016 18:14

Jag skrev en kommentar på professorns blogg. Jag hoppas den även kommer vidare till dig eller någon annan blogg. (Själv vet jag inte hur man gör!).....

 
Ingen bild

KS

12 september 2016 18:28

Hacke 09:52
Tyvärr kan du ha rätt där. När det gäller Kalmar kommun (stad) så har man väldigt svårt att gå egna vägar. Man försöker gärna följa någon/något framgångsrikt. Egen initiativförmåga saknas tyvärr hos många kalmarbor. (Kan det bero på Hansan? Alltså inte den arbetsamhet andra smålänningar har, utan bara ett relativt bekvämt levende i dess spår?)......Därför är det svårt att bli accepterad hos dessa. Efter cirka 25 år bland dem, så har jag bildat mig denna åsikt! (Nu lär jag få pisk!) Men Thoralf, go on! Från en "bonnläpp!"
med annan anknytning än Kalmar.

 
thojuh

thojuh

12 september 2016 19:15

Jo jo, Rätt värdegrund och rätt ideologi.
Det var det dom hade, ledarna i forna DDR.
Fram till november 1989.

Då rämnade lögnbubblan, den sprack och
upplöstes som en såpbubbla, och värdegrunden med den.

Då i DDR, stod stora delar av Kyrkan bakom folket!
Var den Svenska Kyrkan står vet dom väl knappt själva,
så invävda i PK-idioti att jag och en stor del av
svenska folket "känner oss tvingade att begära utträde".

http://thojuh.se

 
Ingen bild

World Traveller

12 september 2016 21:59

SD för mig är Thoralf, Ekeroth, Söder och Åkesson i nämnd ordning. Jomshof är bra och även Therese Borg men därefter finns inte mycket sen nolltoleransen började gälla.

 
Ingen bild

Odalbonde

12 september 2016 22:14

Man kan lätt vända på termer som: värdegrund, utsatt grupp, strukturell rasism och annat hitte-på och sedan rikta detta mot PK-folket. De står då ofta alldeles svarslösa.

 
Ingen bild

gästen

13 september 2016 05:16

-> KS
Håller med helt i din analys, men tror att det unika läget med stort geografiskt område utan större städer i närheten gör att de tippar upp sina näsor lite extra.

 
Ingen bild

Boris

13 september 2016 06:37

@odalbonde.
Du har så rätt i det. Själv brukar jag använda mig av värdegrund och utsatt grupp. Som utsatta grupper betecknar jag bara Svenskar. Det kan vara barn i för stora förskolegrupper, fattiga pensionärer eller missbrukare. Missbrukare brukar jag dessutom benämna stigmatiserande. Vad det gäller värdegrund kan man alltid slänga in det när det handlar om åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Men det gäller att dra kortet snabbt innan motståndaren gör det. Åsikts och yttrandefrihet har vi i vår grundlag medan PK- nissarnas Hitte-på värderingar inte finns där.

 
Ingen bild

Fredde

13 september 2016 07:54

Såg att nollan Alex Schulman svamla i nån kvällsblaska om att PK-folket vill stänga gränserna.
Såvitt jag vet, så är det ju precis tvärtom. PK-folket vägrar inse följderna av öppna gränser...

Nu läste jag inte hans svammel, såg bara rubriken. Vägrar ta i en kvällsblaska, jag fattar inte varför folk köper skiten. Varför betala för att läsa lögner och överdrifter?

 
Ingen bild

Chrille

13 september 2016 11:29

Slående hur många runt om i landet som läser din blogg som inte bor i Kalmar kommun, eller ens i Kalmar län. Förvisso hittills runt 1200 röstande, men en klar fingervisning om dess popularitet runt om i landet.

OT.
På tal om artister som helst skall kastas till vargarna om man inte följer uppsatta PK-normer. Må det gå henne väl i sin nya kommun;

http://www.hd.se/2016-09-12/susanne-resmark-lamnar-angelholm

Hela PK-Sverige tycker det är fantastiskt med Sharia-lagar och vad det för med sig.

 
Ingen bild

Tony

13 september 2016 19:48

Bengt Sävström i Ängelholms kommun borde inte känna sig så nöjd,
är man en åsiktsförtryckare, som hellre låter en Ambassadör för kommunen försvinna än försöker förstå att det inte är han eller kommunen som ska avgöra vilka åsikter som folket ska ha?
Heder åt Susanne Resmark för att hon inte viker ner sig för
Småpåvarna bland åsiktsförtryckarna, dom kommer nog fan framöver att få möta mycket sådant bland befolkningen, DDR fjantarnas tid börjar att rinna ut, det kommer inte fortsättningsvis att vara lika lätt att sätta sig över folks åsikter, såsom dom varit vana vid!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards