thoralf

Direktlänk till inlägg 6 april 2014

OROANDE UTVECKLING MED 49 DAGAR KVAR

Av Thoralf Alfsson - 6 april 2014 16:18

Idag är det sju veckor eller 49 dagar till EP-valet den 25 maj och jag är väldigt oroad över utvecklingen i opinionen för Sverigedemokraterna. Media har dragit igång sin skrämselkampanj mot SD och den pågår för fullt i alla de mediekanaler som finns tillgängliga. Detta får givetvis också till följd att personer som sympatiserar med SD eller tänkt rösta på SD blir försiktigare med att uppge det vid opinionsundersökningar. Den så kallade "skamfaktorn" har säkerligen ökat de senaste månaderna.


Det påstås också att flera institut sedan årsskiftet också förändrat sitt sätt att ”vikta” resultaten, vilket skall missgynna Sverigedemokraterna. Om det finns någon sanning i detta låter jag vara osagt.


Oavsett om uppgifterna från opinionsundersökningarna speglar verkligheten eller inte så är de ett faktum som basuneras ut och utan tvekan påverkar det allmänheten.


Så här ser det ut enligt Dagens samhälle och givetvis utnyttjas detta.


 


Europaparlamentsvalet är bara 49 dagar bort!

 

På partiets hemsida hittar jag inget om valet till Europaparlamentet. Det är kliniskt rent!

Har ansvariga för webbsidorna glömt bort att vi har ett av de allra viktigaste valen för Sverigedemokraterna inom bara några veckor?


Vi måste alla jobba för ett valresultat med ett mål på minst 15 procent i EP-valet!


Under rubriken ”Nyheter” på hemsidan är den senaste uppdateringen mer än två veckor gammal, nämligen från den 21 mars och handlar om Jimmies Sverigeturne. Några politiska budskap finns överhuvudtaget inte under Nyheter. Några politiska utspel har heller inte förekommit från partiledningen under de senaste månaderna. Undrar om allt sparas till vårtalet i Stockholm i slutet av månaden, 26 april?


Partiets valmanifest som antogs på valkonferensen för tre veckor sedan och väckte inget vidare intresse i media. Det kan utan tvekan tolkas som att det är alldeles för passivt och slätstrucket! Det måste finnas minst 5-10 punkter som sticker ut och som ger uppmärksamhet. Samtidigt som det visar alla gräsrötter vartåt partiet är på väg. Vid tystnad trampar partiet vatten.


Under rubriken ”Vår politik” finns ingen egen sida/flik för Europapolitik och vår syn på EU. Har partiet glömt bort att vi har ett EP-val om bara sju veckor. Idag borde det finnas redan på "förstasidan"!


Jag har tidigare önskat att Jimmie och Björn skulle skriva ett veckobrev likt det som Dansk Folkeparti producerar i stort sett varje vecka. Gå gärna in på Dansk Folkepartis hemsida.


”Mer Danmark, mindre EU, det är möjligt”


 

 

Det är hög tid att Sverigedemokraternas partiledningen vaknar och tar tag i taktpinnen! Annars är risken stor att gräsrötterna tappar både motivationen och styrfarten. Vi får inte missa chansen supervalåret!

 

Det är bara att titta på Nigel Farage i UKIP eller Marine Le Pen i Front National så ser jag hur ofta de kommer med utspel som faktiskt kommenteras även i svensk media. I veckan kunde vi läsa om halalslaktat kött i franska skolor. Läs artikel i SvD.


Partiet har haft en lång rad straffsparkar i politiken det senaste halvåret. Har man tagit tillvara på dessa straffsparkar?


Jag börjar faktiskt undra var den svaga länken sitter?


Hade jag haft tillgång till EP-vals material hade jag definitivt ägnat ett antal timmar i helgen och kommande veckor till att dela ut detta! Men tyvärr så finns fortfarande inget material framme och vi får sannolikt vänta ytterligare några veckor på detta. I mina ögon bortkastade möjligheter och tid.


I Kalmar län kommer vi annonsera med liknande budskap enligt nedanstående under de kommande veckorna.


 

 

 
 
Ingen bild

bonnläpp

6 april 2014 21:49

Finns ett stort problem bara Thoralf, när SD inte hörs och syns, finns de inte. Du är naturligtvis som vanligt undantagen från kritiken. Dock måste du erkänna att inte något överhuvudtaget har distribuerats av toppen i Sthlm.

Var är den stora femtiomiljoners-satsningen som skulle bära SD framåt? Jag har inte sett skymten av den och själv måste du tigga till dina utomordentliga utskick.

Syns man inte och hörs man inte, finns man inte.

 
Ingen bild

Engelbrekt121

6 april 2014 22:02

Sverigedemokraterna minskar hela tiden för att allt fler tröttnat på den extrema liberaliseringen som partiet har genomgått sedan valet 2010. Det började med att man bytte ideologi och partiprogram 2011, sen efter det har allting gått utför. Till exempel med utrensningar av duktiga politiker som Jimmie Åkesson ser som ett hot mot sin maktställning (nolltoleransen är bara ett sätt för Åkesson att göra sig av med kritiker) Vi är många som tidigare har röstat på SD men som nu fått nog av liberaliseringen av partiet och kommer rösta blankt istället.

 
Ingen bild

Herc

6 april 2014 22:05

Tja så är golgatavandringen igång. Känner vibbar från Ny Demokrati. Den olycksaliga riksdagslistan var startpunkten. Nu gäller det att bita ihop.

 
Ingen bild

Stefan i Std

6 april 2014 22:15

SD kommer inte att göra någon skillnad i svensk invandringspolitik. Med opålitliga och obehagliga uppkomlingar som Linus Bylund är partiet inte trovärdigt.

Invandringstrycket på Sverige blir så plågsamt de närmaste åren att en kursändring kommer oavsett SD i riksdagen. Troligtvis har SD:s inträde gjort att vi idag har en än värre situation. Låsning är en bra beskrivning, prestige och feghet en annan.

Hjälpen kommer sannolikt utifrån när England, Frankrike, Holland, Danmark m.m kraftigt begränsar invandringen och därmed sätter Sverige i en otäck situation.

Den dagen hjälper det inte om så MP har 30 % och Maria Ferm visar upp sitt tryne i varenda morgonsoffa dagarna i ända.

Verkligheten är därmed ikapp!

 
Ingen bild

Waterbug

6 april 2014 22:27

Ja vad skall man säga.
SD var ett självspelande piano som inte kunde misslyckas, man steg i opinionen konsekvent i 5 års tid, lite av egen förtjänst men mest till följd av motståndets monumentala uselhet.

Motstånden är fortfarande lika monumentalt uselt, problemet som jag ser det är att SD av någon outgrundlig anledning har övergett en vinnande melodi för en utsiktslös kamp att bli accepterade av PK-samhället och därmed försökt närma sig motståndet genom att försöka spela efter deras spelregler. Jimmies 30%-mål har blivit en slags ögonbindel som förblindat.

Ponera att andra företrädare för SD haft ett sätt att nå ut med sitt budskap likt Thoralfs blogg, tänk om SD-företrädare i varje medelstor svensk kommun haft en blogg likt denna.

I den bästa av världar hade Thoralf rest land och rike runt som chefskommunikatör och undervisat, föreläst och spridit sitt budskap om hur man just får ut sitt budskap.
Paradoxalt nog är situationen den omvända, det 'rätta' sättet att kommunicera är helt enkelt att ge fan i att kommunicera.

Media bromsar SD's tillväxt i opinionen till viss del, men i huvudsak är det SD själva som bestämmer hur stora de vill bli, det kostade 10% av sympatisörerna att rata Thoralf och Gustav, det är onekligen ett högt spel man spelar när man underskattar gräsrötternas röster på nätet.

Vart tog visionerna vägen?

 
Ingen bild

Hjälper inte..

6 april 2014 22:46

Urvattningen i stil med "vem är egentligen svensk", Israelfalangen och korkade kommunpolitiker i stil med markiewicz hjälper ju inte partiet heller direkt..

 
Ingen bild

Magentan

6 april 2014 23:14

Thoralf undrar: "Har ansvariga för webbsidorna glömt bort att vi har ett av de allra viktigaste valen för Sverigedemokraterna inom bara några veckor?"

Tja vem vet, kanske de har något viktigare för sig. Till exempel kan Expo nyligen ha överlämnat en så lång lista med eventuella 0-toleranskandidater för uteslutning att tiden just nu inte räcker till något annat än att sortera och effektuera en order av denna dignitet. ;)

Jag får erkänna att det faktiskt känns ganska skönt att inte längre bekymra sig så där väldigt mycket över hur det går för SD i EU-valet. Det nya SD är alltför likt ett 8:e klöverblad för att det ska innebära någon större skillnad från de övriga partierna. Jag ställer mitt hopp till en del av de övriga EU-länderna istället.

I P1-nyheterna igår morse fick SD:s presstalesman (tror att det var Kinnunen) en fråga om vilken EU-gruppering SD:s eventuella EU-representanter skulle ingå i. Han kunde inte alls svara på det, utan stammade endast fram något om att de inte visste och inte hade bestämt sig ännu... Nyhetsreportern kanske skulle ha frågat Bylund istället, tänkte jag då.

Men visst, jag SKA lägga min röst på SD i EU-valet. Dock utan någon som helst entusiasm.

SD borde vara oerhört stolta och tacksamma över dig Thoralf, som fortsätter kampen trots att de behandlat dig så illa. Samma anser jag om fyndet Kasselstrand.


 
Ingen bild

Argus

6 april 2014 23:47

Jag kommer att lägga min röst på Sverigedemokraterna i Europaparlamentsvalet om inget exceptionellt inträffar. Anledningarna till det är flera, dels så behöver vi en stark EU-kritiskt fraktion i Strasbourg, dels så är det en fot i baken på våra traditionella partier så att kanske de vettiga personerna som finns i dessa får överhanden.

När det gäller riksdagsvalet har jag inte bestämt mig men de senare tidernas händelse har gjort mig högst betänksam. Jag tror på dig Thoralf och på Åkesson men det finns tretton på dussinet av många av de övriga som verkar ha en dold agenda som är stick i stäv med den officiella linjen. Det finns förövrigt 11 Vidkun i Norge varav 8 är födda 1939 eller tidigare.

Kasselstrand å andra sidan verkar vara en pigg krabat och frågan är bara när de fyras gäng fimpar SDU?

Jag såg ett reportage som "Goten" länkat till om Nigel Farage som Channel 4 gjort; http://www.youtube.com/watch?v=fV-TbeGoQcs
Nigel Farage är kanske Europas ledande politiker just nu och likt en annan ledande politiker i en annan tid kanske just han räddar oss från ett totalitärt system. Förra gången var det Winston och nazismen, nu är det Nigel, globalismen och federalismen.

Jag hade utan vekan kryssat dig Thoralf i riksdagsvalet och därför jag önskar jag att mörkermännens skägg växer innåt.

 
Ingen bild

Via Dolorosa

6 april 2014 23:51

Som SD utvecklats/regredierat så är vandringen framåt valen 25 maj och den 14 september en pina utan motstycke.
Att något som kunde varit så bra har misslyckats så kapitalt gör en gråtfärdig,uppgiven och vankelmodig.
Inget alternativ än SD finns,men efter den 14 september så är det tack och adjö såvida inte ett "nytt" ursprungligt SD bildats.

Jimmie Å får ha en rejäl släng av sleven då han tydligen inte klarat av att lyssna på oss gräsrötter/väljare om vårt missnöje över tingens ordning.
-----------------------------------------------------------
En del människor byter parti för sin övertygelses skull.
Andra byter övertygelse för sitt partis skull.
Winston Churchill

 
Ingen bild

pelle

6 april 2014 23:55

Pelle undrar
Magentan, är det så att expo ligger bakom valet av Sd uteslutningar?
Pelle

 
Ingen bild

Waterbug

7 april 2014 00:17

Det här mjäkandet om samarbete i EU är en jobspost med.
Bara att klart och tydligt klargöra att "Vi kommer samarbeta med andra EU kritiker, om det blir FN, UKIP, PVV, DF, SF so be it"

Imbecill beröringsskräck med Le Pen och Wilders, man vill nog gärna men är livrädd för hur media (suck) kommer börja dreva om hur SD samarbetar med fullblodsrasister.

Är lite rädd för att man väljer att stå grupplösa av ren o skär skräck för svensk döende massmedia, hur twistat vore inte det?

 
Ingen bild

Hm

7 april 2014 00:27

Många svenskar riktar nu kritik mot SD för inaktivitet och passivitet. Vi har väntat och väntat på att motkampanjen mot skitkastningen skall dra igång. Själv blev jag mycket fundersam när SD presenterade kandidaterna till europaparlamentvalet. Någonting känns f n rejält fel med SD men det kanske bara är jag som inte förstår politiken? En gammal sanning förtjänat dock att upprepas - Rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor!

 
Ingen bild

pelle

7 april 2014 00:34

Kan det vara så att dom i ledningen är hotade?
Det finns ju tex många muslimer, vänsterfolk i detta land.
Det vore bra om man fick en bra förklaring till det som sker med detta parti , inte för att Sd i mina ögon har hållit någon hög profil nångång men nu är det fö dåligt.
Den höga profilen har jag många gånger saknat för jag tycker inte att vi behöver be om ursäkt för något.
Om jag lägger en röst på Sd i EU valet så är det för att EU ska upphöra och inte för att det ska försörja två Sd, are

Jag skulle utan tvekan lägga min röst på ett nybildat parti med folk som brinner fö att rädda Sverige som tex thoralf.

Jag tycker att detta borde gå att genomföra även om det är lång väg att gå så måste vi göra något nu, vi kanske kunde ha något på gång till 2018 för det känns inte som att Sd har något att komma med.
Pelle

 
Lassekolja

Lassekolja

7 april 2014 00:49

I detta "antiklimaxläge" har jag en tanke på en person, någon som skulle få snurr på SD igen, en f.d Sverigedemokrat, som även har kompetens att hålla en hemsida levande och underhållande, en mycket kampvillig och erfaren person.....
Jag tänker på ingen mindre än JAN MILLD!!! Han kandiderade, som en av tre, redan 2005 på SD´s Riksårsmöte i Norrköping/deGeerhallen en mycket fin konferensanläggning. Jag var en av dem, som lade min röst på Janne Milld. Tyvärr åkte han ut i första omgången och i andra vann Jimmie Åkesson. Resten vet vi, det var bra under många år, han har vuxit med uppgiften men anpassningen till EXPO och övrigt PK-etablissemang som ägt rum på senare tid, "taksänkning" och uteslutningar av "frispråkiga" på löpande band börjar bli väldigt tröttsam. Jag har under många år hämtat material i Helsingborg (och då ibland haft turen att stöta ihop med Thoralf) kört ut SD-Kurirer haft Autogiro till olika valfonder, iaf fram till Riksdagsinträdet men nu känns det väldigt motigt...... Snälla partistyrelse, SKÄRPNING!!!! Än är det inte för sent! Erkänn Er galenskap! Sätt åter Thoralf på Riksdagsvalsedeln! Dito även med Kasselstrand! Glöm inte heller Therese Borg!!! Hur svårt kan det vara? Det är ALDRIG för sent att bli en bättre människa sägs det. Detsamma gäller SD´s partistyrelse! Fundera över om Ni enbart är till för Er själva eller betyder inte vi gräsrötter något längre? SKÄRPNING!!!
SD 2014!!!

http://www.status.st

 
Ingen bild

Pelle A

7 april 2014 00:53

Jag delar dina funderingar och din oro.

Min syn är att om ett parti har en skicklig ledare och retoriker som Farage, Le Pen, Wilders, Reinfeldt då vinner ett parti på att makten centraliseras och att all information kommer från en eller ett fåtal skickliga retoriker. Se på M. Reinfeldt & Borg kan uttala sig men så fort Ask eller Billström ska uttala sig då blir det ofta antingen askgrått eller förvirrat.

Nu har Åkesson betytt mycket för SD. Ja han kanske förkroppsligar SD. Han har också samma människovärde som Farage och Reinfeldt men han är inte en lika skicklig retoriker. Han framstår närmast som en lite skolpojke. Hövlig och kanske lite vördnadsfull. Jag vidareutvecklar inte detta här utan var och en får själv fundera.

Har ett parti inte en eller två skickliga debattörer och retoriker då är det fel strategi att centralisera makten och informationsflödet. Det är det som du Thoralf nu pekar på. Det anfall som tidigare kom på alla flanker överallt i landet på alla nivåer och inom alla samhällets områden, ska nu istället ske från en centralt styrt plats.

Vi får viss vägledning om vi tittar på besöksstatistiken på Avpixlat. Den har gått ner sedan 12 månader tillbaka med 20% i genomsnitt och 70% mätt på maximalt antal besökare per dygn. Ingen säker statistik men en indikation på vad som nu sker. Då hade SD 9% enligt status.st


 
Ingen bild

Magentan

7 april 2014 01:33

@ Pelle
Pelle undrar (23:55) om det är Expo som ligger bakom uteslutningarna ..., och Magentan svarar härmed:

Jag la ju till en liten blink-smiley ;) efter min Expo-kommentar för att den var lite ironisk ... men kanske kan det vara sant. Det kan man inte så noga veta i dessa tider ...

 
Ingen bild

Magentan

7 april 2014 01:52

Waterbug skrev: "Är lite rädd för att man väljer att stå grupplösa av ren o skär skräck för svensk döende massmedia, hur twistat vore inte det?"

Exakt, så kan det mycket väl bli. Jag tror att SD väntar och hoppas på att trots allt få något slags godkännande för samarbete från Nigel Farage och hans UKIP-parti. Uteblir ett sådant, så blir det säkert så skruvat som du beskriver det.

 
Ingen bild

World Traveller

7 april 2014 06:21

Jaså, ska SD fortfarande ställa upp i valet? Det verkar ju knappast så när de avskedar sina bästa röstmagneter och istället försöker ställa sig in hos EXPO och media med hjälp av ryggradslösa karriärister som Linus Bylund. SD hade lätt kunnat vara det tredje största partiet idag, om de velat eller vågat. Istället är det helt tyst. Den nya ledningen skiter fullständigt i väljarna. Om de brydde sig och ej får möjlighet att synas i media så kan de göra precis som Thoralf - kommentera här och på andra bloggar. Ha direktkontakt med väljarna (och motståndarna), men det krävs enormt mod till det. Thoralf har det och jag vet att Åkesson har det men han måste använda sig av det.

 
Ingen bild

Dille

7 april 2014 06:36

EU missköts av partiet. Till exempel beaktas inte att det går att brevrösta redan den 10 april. Många som vill rösta SD vet nu inte hur detta ska gå till. Upprörande hur partiledningen agerar. Det vore enkelt att låta riksdagens utredningstjänst reda ut vad EU-upplysningen avser med sin upplysning om olika sätt att rösta.

Rent praktiskt: Hur går det till att rösta via ombud, t ex. Kan man rösta från utlandet och hur går det till.

skrämmande att detta försummats

 
Svensson

Svensson

7 april 2014 06:39

Jag tog med det här på min blogg,vi får hjälpas åt så det här kommer fram, vi ska göra det här tillsammans :)

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Lotta

7 april 2014 06:52

Man mår uppriktigt illa när man läser om den så kallade manifestationen mot rasism och nazism i Berga Centrum i lördags. ABF:s ombudsman Thomas Johansson tycker att rätt skall vara rätt och berättar att händelsen inte skedde i lokalen utan utanför men samme Thomas Johansson tyckte inte rätt skulle vara rätt genom att berätta att det inte var någon rasistattack utan en uppgörelse mellan kriminella individer. Linda Fleetwood V står sedan och ljuger de församlade rätt upp i ansiktet genom att säga att den grovt kriminella individ som slängde en tårta i ansiktet på Jimmie Åkesson fick fängelse endast för den händelsen när det i själva verket var för att par olovliga körningar. Fy fan för er, hur står ni ut med era lögner? Skäms ni aldrig?

 
Ingen bild

Sven Dacke

7 april 2014 07:07

Thoralf, dom flesta på bloggen ställer sig bakom dina farhågor.

 
Ingen bild

Thoralf A

7 april 2014 07:58

Lotta

Föstår att du läst Östrans artikel. Men Barometerns är snäppet värre! Där blir både Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna påhoppade. Vem har skrivit artikeln? Anders Blank förstås!

 
Ingen bild

Sven Dacke

7 april 2014 08:01

Det senaste drevet inom sjukvården , brandmän som är rädda för besök av Jimmie Åkesson, är den centralproducerad och styrd uppifrån

Finns det någon SD medlem i dessa grupper som kan skvallra, annonymnt naturligtvis. Vore intressant att få höra.

 
Ingen bild

SM811

7 april 2014 08:12

Varför använda "Dagens samhälle" när vi har.
http://status.st/

 
Ingen bild

Thoralf A

7 april 2014 08:42

SM811

Därför ingen i etablissemanget tittar på status.st Men tendensen är densamma även där.

Dagens samhälle läses sannolikt av de flesta politiker i hela landet och många fler.

 
Ingen bild

Hacke

7 april 2014 09:08

Ja, var är glöden och offensiven? Det är sd som har bollen, dessutom upplagd på straffpunkten. Detta får vi dagliga belägg för med hjälp av verkligheten i det tidigare välfärdslandet under upplösning. Och det handlar inte bara om skolan som media och övriga etablissemanget gärna vill fokusera på och göra till ett isolerat problem där dessutom elefanten i rummet överhuvud taget inte finns med i diskussionen.
Vi har försvaret, sjukvården, barn- och äldreomsorgen, polisväsendet, brottsligheten, infrastrukturen..., listan kan göras hur lång som helst där vi får dagliga bevis på ett samhälle på dekis.
Det gäller bara för sd att gå på offensiven, inte minst i sina kärnfrågor, istället för att defensivt flirta med etablissemanget. Det är inte sd som ska närma sig 7-klövern det är 7-klövern som ska närma sig sd. Det måste dom nämligen göra förr eller senare vare sig dom vill eller inte. Det kommer verkligheten med all övertydlighet att visa.
Det är dags och gå tillbaka till rötterna nu och kavla upp ärmarna och gå på offensiven på bred front under hela supervalåret. Är det bara Thoralf i ledningen (ännu så länge) och vi kämpande gräsrötter (ännu så länge) som insett detta?

 
Ingen bild

Herc

7 april 2014 09:09

Thoralf
Pratar ni inte med varandra i riksdagshuset ? Naturligtvis läser alla i riksdagsgruppen din blogg eller hur ? Har inte ledningen någon som helst sjukdomsinsikt ? Alla inlägg idag är negativa och det är bara på din blogg i många andra är det samma tongångar, funderar inte ledningen på varför?
Nu måste du prata allvarsord med ledningen om vad vi gräsrötter tycker och det pronto! Drevet på Jimmie i hans resa mellan olika arbetsplatser är i full gång. Avbryt detta snarast för detta är riggat av motståndarna.

 
Ingen bild

Nimbus

7 april 2014 09:09

En liten fågel inom polisväsendet viskade i mitt öra att *rasistanfallet* var egentligen en uppgörelse inom kriminella kretsar angående langningen av amfetamin i det området. Två nya aktörer (med serbisk/jugoslavisk bakgrund) har utmanat tidigare langare.

 
Ingen bild

tant Gul

7 april 2014 09:19

Hur lågt tål den svenska skolans betyg att sjunka?
Det finns ingen undre gräns!
Idioterna som handhar skolfrågor inser inte att det initialt är fråga om att lära sig ett enkelt hantverk: att läsa, att skriva, att rälna och att kunna vässa en blyerts.
Att gödsla med iPads och surfplattor på håglösa och odiciplinerade elever löser inget problem.

För övrigt vill vi inte synas på samma bild som SD Åkesson, så därför kör vi iväg med brandbilen!

 
Ingen bild

Jag

7 april 2014 09:33

Kan det vara så att dessa undersökningar är korrigerade så att de sedan ska stämma med valresultatet, som i alla fall jag tror kommer att vara korrigerat, läs valfusk ?

 
Ingen bild

Herc

7 april 2014 09:49

Glömde en sak, entlediga denne Linus Bylund snarast. Han är ett riktigt sänke för SD

 
Ingen bild

World Traveller

7 april 2014 09:49

@ Jag

Visst är det så, men är det nån mer än oss få här som bryr sig? Och är det någon som kan göra något åt det?

 
Ingen bild

Jag

7 april 2014 10:04

@ World Traveller
Tyvärr tror jag att åtminstonde 85% inte kommer att bry sig. Det kommer att se logiskt ut på valdagen. =(

 
Ingen bild

SDare

7 april 2014 10:04

Löss, loppor och ebola på bred front.
Visst är väl mångfalden spännande?

 
Ingen bild

bonnläpp

7 april 2014 10:06

SDare, vad har dina personliga hygieniska problem med Thoralfs blogg att göra?

 
Ingen bild

Jag

7 april 2014 10:35

@ SDare
Du glömde den nya långsprötade silverfisken som har etablerat sig. Den är större och kraftigare än den vanliga och den har spridit sig det senaste året och det är naturligtvis p.gr.a vårt resande den kommit hit. Allt enligt www.gp.se.

 
Ingen bild

SM811

7 april 2014 10:35

Skickar igen. Kommentaren bara försvann.
Sedan har vi denna mätningen. Antal respondenter 3744
http://www.marknadsinsikt.com/publication/10
Sedan kan man se att det är samma tendens varje år.
Nedgång i början av året.

 
Ingen bild

Odalbonde

7 april 2014 10:37

Bra bloggat Thoralf.

 
Ingen bild

Rönnebergapågen

7 april 2014 10:56

Nej jag klarar inte av att rösta på SD i år, väntar och ser hur partiet utvecklas till 2018. Hade jag bott i Kalmar så hade Thoralfs SD fått min kommunala röst, och även i Kalmar Läns landsting om han ställde upp där.
Nu kan jag inte se något alternativ att rösta på. Skall dock följa med i Framstegspartiets valkampanj, där finns kanske en möjlighet.

 
Ingen bild

Lärare

7 april 2014 10:57

Tack Thoralf!

Har precis tänkt exakt samma!
Varför är det så tyst från partiet. Var finns alla visioner och var är den stora satsningen som skulle kommit för länge sen?

Verkar som om partiet lägger sig för medias drev m m. Vi behöver bli mer aggressiva och vara "på" hela tiden. Vad gör topparna egentligen? Bylund twittrar... ???

Vi är många runt om i landet som blir mer och mer besvikna, på ett en gång i tiden, så aktiva, tuffa parti som heter Sverigedemokraterna.

Håller fullkomligt med alla som saknar Kasselstrand och Alfsson, de hade kunnat framföra partiets budskap på ett sätt som inger oss framtidstro och hopp. In med Kasselstrand och Alfsson igen! NU!

SD MÅSTE bli tuffare och vassare och framförallt synas mer ute bland folket. Kräv att få vara med i TV, igår var MP med igen för femtielfte gången.

 
Ingen bild

Skeggan

7 april 2014 11:07

Det här gjorde min dag! Gött att det går utför för er!

 
Ingen bild

Rönnebergapågen

7 april 2014 11:14

@Skeggan.
Kanske det, men ned till din nivå kommer vi aldrig :-)

 
Ingen bild

Rönnebergapågen

7 april 2014 11:25

@Skeggan.
Kasta även en blick på Aftonbladet/United Minds dagsfärska undersökning, innan du göttar dig för mycket. Då ser du att även dagens SD har potential.

 
Ingen bild

Kom så dansar vi brevlådedansen tillsammans

7 april 2014 11:31

Senaste artikeln i Barometern är perfekt att använda i brevlådematerial/utskick , tillsammans med övriga artiklar samt polisutredningen, bara att tacka för denna straffspark

Anders Blank mfl kommer att ha stor del i SD:s ökning i kommunalvalet
Den ger ju människor kopplingen mellan vänsterjournalister och vänsterfolk direkt upp på bordet, om man nu missat att 80% av journalisterna är kommunister i någon tappning, BAROMETERN skall ju vara en borgelig tidning.

Att tex citera: "Tårt-damen fick 2 månader etc", är ju ganska käckt
Svensk riksmedia trummade ut att 3 olovliga körningar ingick i domen så "Tårtan" fick i princip inget för tårtningen av Jimmie
Tårt-damen får ju idag enkelrum utan bad pga av gamla hyss när nya hittas på.

Här visar Egon Krentz gänget ett typexempel av vad som kallas manipulations- schizofreni , det man i folkmun kallat att äta kakan och ändå ha den kvar.
I ena sekunden får tårt-damen två månader för attacken på Åkesson i nästa är det bara en del i domen, länge leve lögnen

Det är tillåtet i Sverige tyvärr, men det är tveksamt att man tar betalt för det, däremot att bilda tex asfaltskarteller är olagligt ?
Läger man till en varningstext under artiklarna om att dom är skrivna med en Leninist-marxistisk grundsyn kan det möjligen vara ok

På valnatten bör Anders Blank mfl tackas främst av dom som är Kalmarvänliga, blir det 15 % bör blommor översändas av SD lokalt

Mordbranden för 2 år sedan kommer förmodligen att få politisk återverkan i valet i höst, en ren terroristhandling inget annat sedan kan man linda in den hur fan man vill.

Därför bör man vara extremt försiktig med skriverier om området
Mordbrand ,belöning/muta, en dansstudio ,för sedan ge sej på SD
Det känns långtifrån friskt

Trist bara att vänstersekterna och Barometern spär på Berga centrum redan dåliga rykte, för det är vad som händer i praktiken
Förresten inte bygga nya brandstationen vid Berga centrum ?


Sist men inte minst konstapel Lingonsylt har gripit och tömt 18 Kalmarbor på blod i samband med ringa narkotika brott
Länge leve statistikjakten men var är "kilona" ?
Lägg gärna märke till på vilka platser man gjort insattser

 
Ingen bild

När sprutar brandkåren vatten i Berga Centrum näst

7 april 2014 11:34

"Varför inte bygga nya brandstationen vid Berga Cenrtrum"

 
Ingen bild

Bilbranden jag och min slang

7 april 2014 12:00

OT : "Vi vill inte ha besök av folk som skiljer på folk "
Så skriver en brandman i en artikel i Aftonbladet ang Åkessons besök på en station i Malmö.

Begåvat high five

 
Ingen bild

Rönnebergapågen

7 april 2014 12:06

Vid närmare eftertanke skall jag ändå rösta på SD till EU-parlamentet.
Både Winberg och Lundgren förtjänar att komma dit.
Det vore fel att dra ned SD genom ett dåligt EU-val, även om man inte vill ge sin röst till deras riksdagslista.

 
Ingen bild

Hur tryggt kan ett land bli egentligen?

7 april 2014 12:08

OT: Upplopp, bilbränder, stenkastning mot polis 50 gripna i Linköping inatt.
(Lycka till Stefan Löven)

"Vi har haft problem med dom en längre tid säger en polisman"
Vilka dom ?, vilka "bemannar" "ungdomsgängen "
Dags för skeggan att ringa Linköpingspolisen å kolla läget ?

SD framåt i United Minds heja skeggan hälsa doktorn

 
Ingen bild

SDare

7 april 2014 12:56

Haha!
Va roligt bonnläpp. Men än har jag klarat mig från gödsel mellan öronen.

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 april 2014 13:05

Vissa av brandmännen i Malmö måste ha fått hjärnsläpp. Att protestera mot Jimmie Åkessons besök på deras arbetsplats, visar på allvarliga kunskapsbrister och minnesluckor.

De behöver nog tala med kollegorna i Linköping om nattens händelser i förorten Skäggetorp. Vår - värme - intifada...

Att här gnälla på SD,s partiledning och att ha funderingar på att avstå EU-valet, vilka gynnar det?
Gnäll på partiledningen gläder bara de motståndare som säkert skummar igenom våra kommentarer. För kritik finns e-post.
Att avstå EU-valet gynnar helt fel krafter och kan innebära att helt fel personer hamnar i Bryssel. Desvärre styrs det mesta från EU och en enda fel svensk där kan bli förödande.
Ett högt stöd för SD i EU-valet ger också bra fart på valrörelsen inför höstens viktiga val.
Att avstå eller att rösta på något småparti utan chans att få över 4% är helt fel..

 
Ingen bild

World Traveller

7 april 2014 13:30

Jag läser i svenska tidningar att fackförbunden nu kräver utredningar inför SD-besök eftersom en SD-svans mordhotar alla deras fackmedlemmar och Guillou skriver återigen att vänsterns våld har ett gott syfte i motsats till högerns (underförstått SD's) som kommer att leda till massmord i industriell skala om de får hållas. Innan året är slut så kommer väl vi Sverigedemokrater att anklagas för att ligga bakom 20-talets depression, nazisternas massmord (visst ja, det gör vi redan), tsunamin i Thailand, ebola, cancer och global warming.

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 april 2014 13:47

World Traveller... Ja, f-n ta de lågintelligenta som uttalar hot mot de som motsätter sig besök av Jimmie Äkesson. De gör bara skada. Rejäl sådan...

Sedan vet vi ju inte hur ofta dessa hot förekommer, det ligger i mångas intresse
att påpeka för Svenne Banan att de förekommer.
Allt för den "antifascistiska kampen" och med lögnen som vapen...

 
Ingen bild

Lärare

7 april 2014 14:15

Efter att Jan Guillou följt Jimmie Åkesson en hel vecka under hans valturné inför valet 2010, och läst 100 tals sd-dokument yttrade han följande; "SD är inte ett rasistiskt parti"!
Annat låter det nu, han stämmer in i PK-hatet mot SD.

SD kommer gynnas av dessa odemokratiska demonstrationer mot partiet som vi kan se nästan dagligen nu när Jimmie Åkesson gör sin Sverigeturné.

Apropå Räddningstjänsten, vet vi ju att majoriteten av dessa röstar på SD! De upplever ju dagligen med konsekvenserna av den förda massinvandringspolitiken!

Bara att tacka och ta emot!!!

 
Ingen bild

World Traveller

7 april 2014 14:20

Lärare, jag tror du har fel. Flockmentaliteten och rädslan för att isoleras socialt är för stor för de flesta svenskar. Propaganda fungerar. Det bevisade Göbbels.

 
Ingen bild

Humanist

7 april 2014 14:23

Du fortsätter med ditt martyrskap för ingenting du säger är relevant för vaf folk faktiskt tycker och tänker om din invandrarfientliga och smygrasistiska agenda! Samma sak med dina nickedockor på din blogg(som nu stämmer upp i kör för dig o dina vedervärdiga åsikter).
Hur många partier som varje år besöker alla möjliga typer av arbetsplatser blir nekade tillträde dit ? Endast SD vad jag vet! Att det dessutom både i Umeå och i Malmö gjort att anställda inom sjukvården blivit mordhotade säger ju väldigt mycket om vad SD och er politik handlar om. Skrämmande.

 
Ingen bild

bonnläpp

7 april 2014 14:31

@Humanist, nu Humanist är det så att jag vill ha bevis för dina påståenden om att det förekommer mordhot. Inga referenser till tidningar utan riktiga polisanmälningar och utredningar.

Är själv ganska säker på att det är hoaxer, men bevisbördan ligger hos dig, inte hos mig. Kom igen nu, bevisa dina påståenden eller dra dig tillbaka till den trollskog du kom ifrån.

 
Ingen bild

Thoralf A

7 april 2014 14:40

Humanist

I förra veckan dömdes en muslim för att ha mordhotad mig. Har du någon kommentar till detta?
Eller är det något som man får räkna mig som Sverigedemokrat! Ellar att få en tårta i ansiktet! Ingår det i din humanistiska sinnesvärld?

 
Ingen bild

Räcker Ritalinen till alla i trollskogen ??

7 april 2014 14:46

Ca 70% av Sveriges befolkning tycker som SD i invandrarfrågan
Kan du inte försöka hålla dej till sanningen gång om året ?
SD 3:e Sveriges största parti i dagens United Minds
Anser du dej själv vara trovärdig isåfall ring din provinsialläkare
På vanlig svensk du är helknäpp

 
Ingen bild

Kan man få en tablett med mintsmak ?

7 april 2014 14:49

"SD Sveriges 3:e största parti i dagen United Minds"

 
Ingen bild

pg

7 april 2014 14:53

Kalmar!

Den 21-årige mannen misstänks ha våldtagit en flicka i 5-årsåldern på en förskola i Kalmar län.

Någon som vet bakgrund och ursprung?
Var det en humanist?

 
Ingen bild

Till alla ungdomsverksamheter söker sej pedofiler

7 april 2014 14:56

pg : Svaret finns på Flashback,en Svenne Banan finkad

 
Ingen bild

pg

7 april 2014 15:06

Det är inget konstigt att finns tveksamheter innan valdagen, är sunt och riktigt. Gäller samtliga partier.
Gäller bara att ta sitt ansvar på valdagen!

I dagens media finns att läsa:



Den 21-årige mannen misstänks ha våldtagit en flicka i 5-årsåldern på en förskola i Kalmar län.

"Under måndagsförmiddagen häktades mannen på sannolika skäl misstänkt för grov våldtäkt mot barn."



Den 21-årige mannen har tidigare förnekat våldtäkten men under häktningsförhandlingen i Kalmar tingsrätt i dag erkände han övergreppet och medgav häktningsyrkandet.

Offret är en femårig flicka på en förskola i Kalmar län.

Brottet ska ha begåtts i torsdags. Mannen greps i sin bostad dagen därpå.

"Polis och åklagare är mycket förtegna om händelsen och har inte avslöjat vilken anknytning 21-åringen har till förskolan.

Åtal mot mannen ska vara väckt senast den 22 april."

Och Barometern skriver:

http://www.barometern.se/nyheter/lanet/21-aringen-misstankt-for-tva-valdtakter%284234540%29.gm


21-åringen erkänner brott."

 
Ingen bild

Vilket hade straffet blivit söderut ?

7 april 2014 15:24

OT I det så kallade "Datingmordet" sänkte idag hovrätten straffet från 18 kulor till 16 kulor .. vänta nu blev något fel ,,från 18 år till 16 år skall det naturligtvis vara ,förlåt
Ungdomsvård för lockfågel, runt 12 år hade varit lämpligt

 
Ingen bild

Magentan

7 april 2014 16:03

När det gäller att mobba och demonisera sverigedemokrater är uppfinningsrikedomen ENORM bland alla Vänsterkrafterna i Sverige.

Senaste mobbningsgrejen är alltså den om några mobbarbrandmäns fejkade skräck för att de och deras fina brandbilar ska hamna på samma bild som Jimmie Åkesson när han besöker deras arbetsplats i Malmö. Därför måste de ta sina brandbilar och åka iväg och försöka gömma dessa och sig själva för Åkesson någonstans. I radion får MOBBNINGSLEDLAREN berätta för hela svenska folket hur hemskt det var i somras när de fick stenar kastade på sig av VISSA ungdomsgrupper vid utryckningar till VISSA områden i Malmö. Nu hade detta lugnat ned sig under vinterhalvåret förklarar MOBBNINGSLEDAREN, men om någon skulle råka få se brandmännen på samma bild som Åkesson, då skulle de alldeles säkert börja kasta sina stenar igen!!!???

Dessa stackars brandmän har alltså inte förstått att "Stenkastning på brandbilar" är en typisk SOMMARLEK som VISSA ungdomsgrupper i VISSA områden leker varje sommar. Snart är det sommar igen och då blir det nya stenkastningar på brandbilarna av dessa ungdomsgrupper i dessa områden. Det har ingenting alls att göra med Åkessons besök eller med SD över huvud taget.

OCH: Det har heller ingenting att göra med Thoralf eller Thoralfs blogg (måste jag för säkerhets skull betona, man vet ju aldrig ...).

Eftersom ALLA Sveriges medier och nästan ALLA 7-klöverpolitiker plus HELA det vänstervridna kulturetablissemanget på olika sätt medverkar i denna SD-mobbning, som kraftigt förstärks från alla håll nu och fram till slutet av september, finns det i stort sett INTE EN ENDA CHANS för SD:s representanter att personligen föra ut SD:s valbudskap någonstans utan att det blir stort rabalder. Detta rabalder går i slutändan ut på att man i våra vänsterstyrda medier (främst radio och TV) försöker övertyga väljarna att "alla SD-are är hemska rasister och att allt dåligt som händer överallt i hela vårt land är SD:s fel".

OCH: Det hjälper inte ett skvatt hur mycket SD:s nya stjärnor smilar och fjäskar för alla dessa SD-hatare.

Enda möjligheten att väljarna ska få veta åtminstone de viktigaste av SD:s valbudskap är INFORMATION DIREKT TILL HUSHÅLLEN. I hemmet kan man kan själv i lugn och ro bestämma när man ska läsa informationen. I hemmet är det inga som kastar sten eller vrålar och skriker så man inte kan läsa. Hemma behöver det inte ens vara någon som ser att man läser det som de "hemska, rasistiska" Sverigedemokraterna har skickat. Man kan läsa det i smyg. Då får man veta hur fel och falsk etablissemangets SD-hatar propaganda är, och med hjälp av tydliga och lättfattliga tabeller, staplar och diagram av olika slag i informationsbladen kan man kan också få fullständigt klart för sig hur verkligheten ser ut i dagens Sverige. Sedan kan man rösta på det parti man själv anser vara bäst.

På det sättet behöver ingen bli mordhotad (utom brevbäraren förstås och det är illa nog, men så kan det tyvärr bli i ett land där medierna med sin dagliga hjärntvätt hjälper den rabiata extremvänstern).

 
Ingen bild

Thoralf A

7 april 2014 16:17

Har du sympatier för SVP så uppmanar jag dig att inte skriva några kommentarer på min blogg.

Kommentarer som förordar SVP kommer att raderas! Oavsett skribent!

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 april 2014 16:19

Carina Herrstedt uttalar sig i Sydsvenskan inför Jimmie Åkessons besök på brandstationen i Malmö. Hon anser att brandmännen borde tvingas se sig om efter annat jobb.
Helt rätt anser jag.
De är anställda för att rädda liv och egendom och INTE för att bedriva politik på arbetstid.
Ju fler protester mot SD, ju mer media och de som protesterar kan istället bli nyttiga valarbetare för SD...

 
Ingen bild

bonnläpp

7 april 2014 16:23

Magentan, om dessa alster från SD skulle skickas öppet dröjer det bara minuter innan horder av brevbärare är mordhotade, har ont i magen och dessutom kan de inte dela ut tidningarna då de dessutom kommer att drabbas av SD-frossa.

Samhällsklimatet idag är så sjukt och genomruttet att eftervärlden kommer att fråga sig varför gjorde ingen något.

En tidning som jag prenumererade på ett tag var tvungen att skicka denna i försluten förpackning annars skulle vissa brevbärare slänga tidningen.

 
Ingen bild

Humanist

7 april 2014 16:34

Hulda: Du missar poängen i protesten från brandmännen och sjukvårdspersonalen: Dom har i sitt jobb 178 olika nationaliteter att jobba med och dom gör ingen skillnad på vad folk har för bakgrund vilket Jimmie Åkesson och du gör. Dessutom har dom ett sånt jobb där man måste ta ansvar för sina handlingar,till skillnad från Jimmie och alla SD politiker som bara "pratar",precis som du Hulda ! Dom bedriver ingen politik men dom lever i verkligheten och tycker du att dom gör det så är det ganska avslöjande om din naivitet! Dom reagerar på att du o dina jämlikar vill göra Sverige och landet sämre på alla vis men framför allt för människor från andra kulturer,därför tar dom sitt ansvar som vuxna människor och sunda svenska medborgare!
Thoralf: Jag fördömer mordhotet mot dig oavsett vem som gjort det.

 
Stefan K

Stefan K

7 april 2014 16:39

Håller med om att SD syns och hörs för lite. Något gratis via den vänsterstyrda median får partiet inte.
Vad hände förresten med SD:s tidning Samtiden? Tyst om den också.

Opinionssiffror tar jag lätt på, inte minst när det gäller SD. Med tanke på det som kan hända om man uppger SD som sitt parti har nog inte undgått folket. Idag kom förövrigt United Minds aprilsiffror. Plus 1,3 och inte så långt från rekordet. Ha i åtanke att SD förmodligen har högre siffror hos samtliga institut än de som redovisas, vilket bevisades i valet 2010.

Dock vill vi höra och se SD mer framfusiga framöver.

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Hulda mk1

7 april 2014 16:46

Humanist... Tror du att de skulle reagera på samma sätt om representanter för Kommunistiska partiet skulle besöka brandstationen?
De "vill verkligen göra Sverige och landet sämre på alla vis..."

Brandmännen må ha 1000 olika nationaliteter i sitt ansvarsområde. Det hjälper inte. Om en partiledare för ett riksdagsparti vill besöka deras arbetsplats och arbete (som vi betalar för), så ska de förb...e mig förhålla sig neutrala.

Vad gäller ansvar för sina handlingar, är det SD som tar ansvar för framtidens Sverige.
Tror knappast att du är en Humanist, men det ser ju bra ut. Innan du avslöjar ditt rätta jag...

 
Ingen bild

Lena

7 april 2014 16:50

Förstår att Thoralf tycker det är bekymmersamt när det inte ens finns någon uppdatering på 2 veckor hos SD-kuriren. Det är väl fortfarande Bieler som är ansvarig för web-tidningen? Hur kunde hon segla upp på plats 6 på riksdagslistan? Dessutom är tjänsten som ansvarig för tidningen/info misskött! Nej det måste bli ordning på torpet!
Vad gäller mobbningsaktionen mot SD och framförallt Åkessons turné på olika arbetsplatser, rekommenderar jag att ni läser SVT idag, en seriös artikel under Brännpunkt med diskussion. En person tyckte att det är vuxenmobbning de håller på med och att det inte är godtagbart (jag instämmer helt). En annan tyckte att det liknar hets mot folkgrupp (instämmer helt). Det är såklart inte rätt det hela etablissemanget håller på med denna mobbningsattack mot ett invalt riksdagsparti. Är det detta som tar Åkessons kraft? Men de andra har ju också sina givna uppgifter. Det hela är mycket skumt!

 
Ingen bild

Fundersam

7 april 2014 16:57

@Thoralf

Missnöjda SD-politiker bildar eget parti

http://www.svt.se/nyheter/sverige/missnojda-sd-politiker-bildar-eget-parti

Tror du detta kan bli ett problem för SD i södra Sverige?

 
Ingen bild

Magentan

7 april 2014 17:08

@ Humanist
Du verkar också ha missat ett par viktig detaljer:

1) SD har också flera olika etniska nationaliteter bland medlemmarna i sitt parti (ca 20% av medlemmarna har jag för mig) även utomeuropeiska.
2) SD gör ingen skillnad på vad folk har för bakgrund som du påstår (såvida det inte gäller kriminella gangsters, men jag antar att du avser etnisk). Det är vår vansinniga okontrollerade massinvandringspolitik som SD är kritisk mot. Du kanske tillhör dem som inte förstår skillnaden mellan orden invandrING (som är en företeelse) och invandrARE (som är en människa/människor).

Vad gäller brandmännen ska ingen försöka inbilla mig att SD-mobbaren i radion hade samtliga brandmän bakom sig i sina anklagelser mot SD.

När det gällde protesterna i den senaste skolan som SDU inte kunde besöka pga att en protestmobb av "elever" blockerade ingången, konstaterades senare att protestmobben endast innehöll ett 40-tal ungdomar och att många av dessa inte ens hörde till skolan. Däremot fanns det ytterligare ca 550 elever i skolan som INTE protesterade mot SD:s besök.

 
Ingen bild

Magentan

7 april 2014 17:22

( ...protesterade mot SDU:s besök
ska det vara.)

 
Ingen bild

bonnläpp

7 april 2014 17:26

@Humanist, du har fortfarande inte bevisat att dina påståenden är sanna. Utan du låtsas som det regnar och bara bortser från ett rättmätigt krav att du skall bevisa dina påståenden.

 
Ingen bild

Magentan

7 april 2014 17:28


Här kan ni för resten läsa om den göteborgska storgangstern som gäckar polisen i kvinnokläder (burka).

http://www.expressen.se/gt/storgangstern-gackar-polisen-i-kvinnoklader/

 
Ingen bild

Roberth Ström

7 april 2014 18:06

Andra partier har börjat sin valspurt. M gjorde grodhopp men vad gör SD?

 
Ingen bild

Lennart Widstrand

7 april 2014 20:29

Sverigedemokraterna har blåst sina kärnväljare! Så är det.
Då man gör sig av med sådana som Thoralf Då har man gått på tok för långt. Man visar på verlighetfrånvändhet. Man känner inte till vad bra han gör!
Ett självmål i avgörande, i slutminuten. Vansinne,
Men samtidigt visar det på att ledningen är omogen. Att andra måste ta vid. Och görs inte det, så dör partiet.

 
Ingen bild

ICH

7 april 2014 20:33

Typisk journalistisk presentation av statistik om man vill visa en nedgång - titta hur man lägger staplarna så att skillnaderna dem emellan ska se så stora ut som möjligt.
Rita om diagrammet och sätt min. till 0% så ser det bättre ut.
Hur ser det ut för övriga partier förresten? Är nedgången statistiskt säkerställd eller enbart en naturlig osäkerhet (fluktuation) i mätmetoden?

 
Ingen bild

Vike Brant

7 april 2014 21:03

Det är sällan jag skriver något på denna bloggen.
Men nu är det dags.
För att alla ni andra som brukar skriva här skall förstå hur en icke medlem till SD men en presumtiv röstare på SD kan resonera vill jaga ge en förklaring.
Jag är ingen fanatisk anhängare till SD eller något annat parti.
Min utgångspunkt är att jag har de senaste åren noterat att media och de sju riksdagspartierna inte vill ta upp de problem som finns tillföljd av den misslyckade invandringspolitiken.
SD är det enda partiet som lyfter denna problematik.
Samtidigt har jag intrycket att vi formellt har en reglerad invandring men i realiteten har gjort det nästa omöjligt att upprätthålla en sådan reglering. Så i praktiken har vi en fri invandring med följden att våra välfärdssystem sakta vittrar sönder.
SD är det enda partiet som är i opposition mot detta.
Av den anledningen lutar det starkt mot att det blir SD i kommande val.

Dessa insikter får mig att överväga

 
Ingen bild

Vike Brant

7 april 2014 21:05

.. att rösta på detta parti.

 
Ingen bild

Stefan A.

7 april 2014 21:38

Att papperslösa skall stanna har blivit en självklarhet numera i debatten, att de fått avslag på uppehållstillstånd och enligt alla lagar och regler skall förpassas ut ur landet låtsas man inte om. Den hemska människan Karin Pettersson aftonslasken har tydligen fått klippkort på svt, det är ju valår, tyckte till i rapport i kväll att sd skulle stängas ute överallt, man vill göra en generaldirektör när man ser och hör henne....

 
Ingen bild

Lärare

7 april 2014 21:52

Äntligen!

Samtiden kommer ut under denna vecka!
Hoppas ryktet talar sanning!

 
Ingen bild

Lars-Ola

7 april 2014 22:18

@Vike Brandt

Du är hjärtligt välkommen in i "gänget". En tämligen brokig skara skulle jag tro som har helt olika ingångar till detta men som enas för att rädda Sverige. Inte så mycket att fundera på.

Lägger du din röst på 7-klövern får du deras politik men med massinvandring. Lägger du din röst på SD får du också 7-klöverns politik men har du tur kanske vi får minskad invandring.

SD är som du märker inte heller en enad skara utan här finns olika uppfattning om hur man bäst ska väcka det sovande folket. Har du synpunkter på hur man bäst gör det tas de säkert tacksamt emot av Thoralf, skulle jag tro. Alla idéer måste prövas i det akuta läge som nu råder. Det svenska huset brinner f.n medan 7-klövern kastar mer bensin på elden.

 
Ingen bild

Thoralf A

7 april 2014 22:52

Vill du kasta bort en viktig röst i valet?

Det gör du om du röstar på något annat än SD!

 
Ingen bild

Caroline

7 april 2014 23:00

Blåsippan är fridlyst i vissa delar av Sverige, vilket borde betyda att åverkan medför straff. Vissa har satt i system, att försöka skada den. Därför är det viktigt att vi håller våra vakande ögon över den, så den fortsätter att växa!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards