thoralf

Direktlänk till inlägg 29 september 2018

FLYGUPPVISNING JAS-39 GRIPEN

Av Thoralf Alfsson - 29 september 2018 17:32

Ölands skördefest pågår under helgen med mängder av människor och trafikkaos vid Ölandsbron och på vissa andra platser. Jag har varit i bland annat Himmelsberga och lyssnat på författaren och grannen på Ängö, Anders Johansson. Alltid trevligt att lyssna på Anders, som berättade om sin senaste bok om Stora Alvaret på Öland. 


När jag ser vad som ställs ut när det gäller foto och vilka priser de sätter så tror jag faktiskt att mina foto skulle kunna konkurrera. Funderar på om jag inte skall ställa ut till nästa års skördefest. Det skulle vara en liten ny utmaning. Sverigedemokraten, fd riksdagsledamoten Thoralf Alfsson ställer ut Ölandsfoto.


Har idag besökt Stora Rör för att se flyguppvisningen av JAS 39 Gripen. Mäktigt att se och höra ljudet från jetmotorn. Här är några foto från idag.


       


 

 
 
Ingen bild

Sara

29 september 2018 18:28

Skördefesten är ett kommersiellt jippo som bara handlar om att gå ner i plånboken. Oförskämt dyrt är det också.

 
Ingen bild

Överste Senap

29 september 2018 18:53

Jas 39 Gripen är en mygga i jämförelsen
med en Sukhoi, som har dubbla motorer och
är nästan dubbelt så stor. I princip alla
JAS-39 skulle bli nedskjutna över Östersjön
om nu Russia skulle vara fienden.


https://www.youtube.com/watch?v=3d9NpvBqSWs

 
Ingen bild

Hasse Pannband

29 september 2018 19:31

OT
På den lilla Grekiska ön där jag just avslutats
min semester förekommer inga rån eller dödskörningar
som i Sverige. Man låser in asylfuskarna och eventuella
terrorister. På så sätt slipper en liten 11-årig flicka
sluta sitt liv på det mest ohyggliga sätt. Drottninggatan.
Skulle detta ha skett på min Grekiska Ö tror jag att vissa
politiker skulle ha fruktat för sitt eget liv, med all rätt.

Gränskontrollen mellan Sverige och Danmark är ett skämt.

Ingen passkontroll als och ännu märkligare - ingen biljettkontroll.
Det är alltså möjligt att åka från Kastrup till Småland
utan någon som helst biljettkontroll.

På tåget från Kastrup, mellan tågseten står sluskiga Akilovtyper på
väg till Sverige. Djävligt kusligt.

 
Ingen bild

Calle

29 september 2018 20:21

Vi c:a 1,1 miljoner "rädda", med en "konstig" människosyn bör bojkotta H&M. ( se artikel Fria Tider )

 
Ingen bild

ölänningen

29 september 2018 20:33

Självklart ska du ställa upp på tävling om ölandsfotograf! Du är en duktig jävel, inte bara med kameran! Med all respekt.

 
Stefan K

Stefan K

29 september 2018 21:08

Du är en duktig fotograf Thoralf

http://petterssonsblogg.se

 
Ingen bild

Robban

30 september 2018 12:29

@Överste Senap
Jag tror du behöver omvärdera dina åsikter över vilka som ev skulle bli nedskjutna!
Prestanda och beväpning på nyare modeller av Jas överträffar vida ex Su27. Speciellt vid en BVR(Beyond Visual Range) jämförelse.

 
Ingen bild

Frans

30 september 2018 13:55

Kristersson o Löfven har suttit i hemliga möten hela helgen.

 
Ingen bild

vmm

30 september 2018 14:23

Jag gillar Gripen. Faktiskt tror jag att det är något som har en reell sk tröskeleffekt, dvs att en eventuell fiende verkligen skulle oroa sig för och göra ett militärt angrepp på Sverige mindre sannolikt.

 
Ingen bild

vmm

30 september 2018 14:25

Jag gillar Gripen. Faktiskt tror jag att det är något som har en reell sk tröskeleffekt, dvs något en eventuell fiende verkligen skulle oroa sig för och göra ett militärt angrepp på Sverige mindre sannolikt.

 
Ingen bild

Tony

30 september 2018 19:48

Om man blandar rött med blått, blir inte det ganska dassigt?

 
Ingen bild

Staffan Sundqvist

30 september 2018 20:01

@Överste senap
Du har tittat för djupt i vodkaflaskan. JAS 39 är ett MYCKET vassare plan än något som vår östra granne tagit fram, det kan du skriva upp.

 
Ingen bild

Thor

30 september 2018 21:41

Gripen är ju trevlig att se. MEN vad är det för vits med Gripen och militärt försvar när landet invaderas med folkmajoritetens medgivande?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards