thoralf

Alla inlägg den 4 juli 2016

Av Thoralf Alfsson - 4 juli 2016 23:50

Jag tycker att det är pinsamt när länsrådet Malin Almqvist hävdar att hon inte kände till landshövdingens telefonsex förrän jag begärde ut residensets telefonräkningar den 22 juni. Samtidigt som Johan Wendell, avdelningschef på Länsstyrelsen har känt till samtalen under ett års tid. Dessutom har Länsstyrelsen tagit beslut om att stänga av den fasta telefonen på landshövdingens tjänstebostad under sommaren 2015. Ett beslut som knappast tagits av en enskild tjänsteman, det beslutet borde ha diskuterats inom ledningsgruppen på Länsstyrelsen och där ingår givetvis länsrådet Malin Almqvist.


Jag tror inte att länsrådet, Malin Almqvist talar sanning!


Det som utan tvivel är det mest anmärkningsvärda är dock att tjänstemännen på Länsstyrelsen har mörkat dessa samtal. Man har inte ens krävt att landshövding Stefan Carlsson skulle betala dessa samtal ut egen ficka. Det var först när jag begärde ut dessa fakturor den 22 juni som tjänstemännen började vakna och fundera över sitt eget skinn. Den 27 juni betalade Stefan Karlsson tillbaka ca 20 500 kronor till Länsstyrelsen.


Vilken värdegrund har de inblandade tjänstemännen på Länsstyrelsen?


Jag anser att det finns tjänstemän på Länsstyrelsen som begått tjänstefel. Om ingen anmäler både landshövding Stefan Carlsson för detta och Länsstyrelsen kommer jag själv göra en anmälan så att åklagare får undersöka vad som pågått på Länsstyrelsen.

 

En Allianspolitiker berättade att många anställda på Länsstyrelsen idag jublade ;-) Gillar de inte sin chef?


Kanalchefen på P4 Kalmar, Anja Thorkelsson har idag gjort ett märkligt uttalande i kommentarsfältet på en av dagens artiklar. Hon har sannolikt inte läst mitt blogginlägg.


 



Jag kommer givetvis kolla upp när P4 Kalmar gjort sina förfrågningar till Länsstyrelsen. Det anmärkningsvärda är ju att P4 Kalmar uppenbarligen fått uppgifter som blev sekretessbelagda för mig.

 

När man läser kommentarer från det politiska etablissemanget blir man minst sagt bekymrad över deras inställning till att landshövdingen betalat sina sexsamtal med skattebetalarnas pengar. Flera avstår från att kommentera om det har förtroende för Stefan Carlsson. Ynkligt är bara förnamnet!


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/jag-har-inte-langre-fortroende-for-stefan-carlsson/

http://www.barometern.se/kalmar/har-stefan-carlssons-sexsamtal-paverkat-ditt-fortroende-for-honom/


UPPDATERING


I en artikel i Barometern kan den som läser noggrant konstatera att jag redan började begära ut fakturor för Stefan Carlssons telefonräkningar.


http://www.barometern.se/kalmar/thoralf-alfsson-sd-jag-forutsatter-att-stefan-carlsson-avgar/


Artiklarna som berör landshövding Stefan Carlsson ligger i läsartoppen.


 



Av Thoralf Alfsson - 4 juli 2016 08:06

Länsstyrelsen vägrade lämna ut och sekretessbelade min begäran om att få ut fakturorna på landshövdingens telefonräkningar. Jag började mina efterforskningar redan i maj i detta ärende. Innan midsommar begärde jag ut fakturorna från residenset. Bara två arbetsdagar senare sjukskrev sig landshövdingen.


Enligt det tips jag fått hade landshövdingen ringt till en sexsajt för 18 000 kronor. En av sajterna skall vara "Myslinjen". Enligt mina uppgifterna har detta varit kännt på Länsstyrelsen sedan december 2014 men missbruket har fortsatt fram till augusti 2015 utan åtgärd.


 


Nu har länsstyrelsen läckt till Radio Kalmar eller har Radio Kalmar sett min begäran hos länsstyrelsen (offentlig handling) och att man sekretessbelagt handlingarna i min begäran. Antagligen har Länsstyrelsen valt att lämna ut uppgifterna till Radio Kalmar. De ville uppenbarligen inte att uppgifterna skulle komma först på min blogg.


Här är första svaret jag fick den 24 maj från Länsstyrelsen.


 



Här är min begäran om fakturor även för residenset. Vilket antagligen fick landshövdingen att sjukskriva sig den 28 juni.


 


Här är sekretessbeslutet av min begäran att även få ut fakturaspecifikationen för residenset.


 


Här är ett av 7 exempel på sekretessbelagda fakturor som jag fick i samband med sekretessbeslutet.


 



Det här bör utan tvekan leda till landshövding Stefan Carlssons omedelbara avgång och att han anmäls för olovligt brukande!


Eftersom detta varit känt på Länsstyrelsen och att man betalt dessa fakturor utan att kräva Stefan Carlsson på kostnaden. Bör det leda till att fler personer skall få lämna sina tjänster. Bland annat Malin Almqvist som inte varit ovetande om detta!


Jag tror att det är mitt grävande som lett till att nu Radio Kalmar låtsas gjort detta scoop!

 

Varför tror ni att landshövdingen nyligen betalt tillbaka pengarna för sexsamtalen till Länsstyrelsen.

 

 

 

Jag anser att det finns fler "huvuden som skall rulla" på länsstyrelsen. Det handlar om ett stort missbruk av det förtroende som man har som statlig tjänsteman.

 

Här nedan finns en sammanställning av fakturorna från residenset. Var och en kan se när missbruket började.


13 mars 2013  1121 kronor

12 juni 2013     564 kronor

11 sep. 2013    577 kronor

11 dec. 2013    661 kronor

12 mar 2014   1 625 kronor

11 juni 2014     852 kronor

10 sep. 2014   2 164 kronor

10 dec. 2014   4 263 kronor

11 mar 2015   5 829 kronor

10 juni 2015   9 440 kronor

9 sep.  2015   3 656 kronor


Telefonen på residenset stängdes av den 1 september 2015.


Länsstyrelsen har därmed under närmare två års tid betalat landshövdingens sexsamtal. Detta har givetvis hela ledningsgruppen på länsstyrelsen känt till! Inklusive länsrådet Malin Almqvist men de har tystat ner det hela och mörkat.

 

Varför tror ni Malin Almqvist gått på semester idag?

 

Jag har också idag begärt att få en kopia på landshövdingens återbetalning av kostnaderna för dessa sexsamtal där det skall framgå när inbetalningen gjordes.


Lite surt att inte få göra avslöjandet på bloggen! Men alla förstår nog av blogginlägget att jag gjort grovjobbet.

 

Uppenbarligen har Länsstyrelsen lämnat ut uppgifter till Radio Kalmar som man samtidigt sekretessbelagt för mig. Ett mycket märkligt agerande från ansvariga på Länsstyrelsen!

 

UPPDATERING

 

Lägger upp min överklagan av Länsstyrelsens beslut om sekretess.


 


Undrar hur länge den här kommentaren får stå kvar på Radio Kalmars webbsida.


 




Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards