thoralf

Direktlänk till inlägg 24 april 2015

LÖFVEN SNACKAR

Av Thoralf Alfsson - 24 april 2015 23:58

 
 
Ingen bild

OT

25 april 2015 00:04

Det ena rikshalvan inte kan göra kan den andra genomföra! "Perkele - Hang em high": https://www.youtube.com/watch?v=tT7oBndtRZI

P.S Lyssna, lyd och lär! "Sossarnas fel": https://www.youtube.com/watch?v=HFIcny_8m7U

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 april 2015 00:15

Annat ämne:

Erna Solberg intervjuas angående att många svenskar jobbar inom vården i Norge. Hon ser gärna fortsatt att svenskar jobbar kvar inom vården i Norge och särskilt då med de patienter som har svårast att hävda sig dvs. de svagaste grupperna.

Att just svenskar är bättre lämpade än andra nationaliteter motiverar hon hederligt och med omsorg om det norska folket och säger:

”Att inte kultur och språkproblem gör att hjälpen blir dåligare”

Är det någon i sin vildaste fantasi tror att någon svensk partiledare skulle våga stå upp för svenska folket och säga samma sak? Nej i Sverige är det endast de privilegierade av skattebetalarna avlönade politikerna som åtnjuter samma trygghet och förmåner. Vanliga ”sketna” svenskar får hålla tillgodo med någon influgen läkare som inte ens behärskar språket och inte sällan är underkvalificerad.

Erna Solberg: Svensk arbetskraft är mer disciplinerad
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/sverige/erna-solberg-svensk-arbetskraft-ar-mer-disciplinerad_4515846.svd

 
Ingen bild

DubbelNisse

25 april 2015 00:37

Vad ska man säga.... den minst kompetenta Statsminister Svea Rike någonsin erfarit !?
Man skäms för att man är etnisk Svensk, ta mig från detta jävla PK - Land !
Tyvärr är jag för gammal och är beroende av en pension... om man nu får någon?
Får jag ej pension så kommer jag att begå ett brott så att jag blir försörjd på ett fängelse med bra mat och goda förhållanden. Där får man t.o.m vistas utomhus 1 timme/dag.... vilka pensionärer har denna rättighet ?

 
Ingen bild

Wally Walross

25 april 2015 00:52

Zombivarning som sagt, ha ha ha. Han hade tydligen inte några av sina ständiga sufflörer på plats så han pratade själv och då gick det som vanligt inte så bra.

 
Ingen bild

Ubbe

25 april 2015 01:11

Jag tycker faktiskt synd om Steffe!

 
Blåsippan

Blåsippan

25 april 2015 01:30

Alla zombies. Välkomna till Sverige. Vi skall ta hand om er. Ni skall få sjukvård, tandvård och mediciner nästan gratis. Allt bekostas av urbefolkningen som blir andra klassens medborgare. Alla afrikanska män som ses på filmerna längs relingarna på båtarna från medelhavet. (Inga kvinnor eller barn) Välkomna.

Att politik handlar om befolkningens bästa skrattar Lövfen åt då han samlar poäng från vem?

Solidaritet ser jag till min egen befolkning. Hur jag känner kan ses här; https://www.youtube.com/watch?v=UsiqZn5t-F0

Vidare har jag noterat att någon använt mitt alias här inne. Inte OK.

http://https://www.youtube.com/watch?v=UsiqZn5t-F0

 
Ingen bild

Göta

25 april 2015 02:40

Jag tycker synd om Löfven. Han är inte mogen sin uppgift och utgör därför en tragikomisk figur. Men kanske är han själv lyckligt omedveten om detta. Kanske lever han gott i bubblan som de korkade sossarna och alla de andra Godhetsmänniskorna i 7-klövern har skapat åt honom. Kanske han till och med känner sig riktigt stor och märkvärdig. Han verkar ju faktiskt lite stöddig ibland när han levererar sina bakvända uttalanden.

Här kommer ett par passande citat i dessa för Sverige och svenskarna så tragiska och ödesdigra tider.

Det första är från Lars Berns inlägg "Godhetspsykosen" i hans blogg Anthropocene:
"Sverige har sakta men säkert glidit in i en allvarlig masspsykos, där våra ledare inom politik, kultur, media och även näringsliv allt mer tävlar om vem som kan vara godast. Jag vet inte säkert när det här fenomenet började, det går säkert flera decennier tillbaka. Allt fler ledande medborgare har dock smittats av psykosen, och de är nu en så stor andel av alla våra makthavare att samhället inte längre går att administrera."

Det andra är från moderaten Jan-Åke Lindstedts debattartikel i SvD, med titeln "Mitt parti måste lyssna på väljarna":
"Ni politiker som nu leder marschen mot detta okontrollerbara tillstånd är antingen helt förblindade för sakliga förhållanden eller rent religiösa i er tro att det goda samhället per automatik infinner sig bara för att ni önskar så."





 
Ingen bild

Gubben o Gumman

25 april 2015 04:10

Många hjärndöda försöker tänka

 
Ingen bild

Tony

25 april 2015 07:06

Det är inte lätt att vara Löfven, insnärjd i lögner
och svikna löften som han är, och det kommer bara att
bli än svårare, kanske till och med så att detta kommer
att väcka en och annan Sosse?
Vilken otrolig brist på ledare som detta parti visar
upp?

 
Svensson

Svensson

25 april 2015 08:12

Stefan Löfven utnyttjar dessa invandrare,när dom ska bli billig arbetskraft i Sverige,det ser inte snyggt ut när man utnyttjar andras lidande.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 april 2015 08:16

Sossarna har haft en brist på riktiga ledare allt sedan 2006 när Göran Persson avgick. Vem skulle man ta fram om Löfven tvingades kliva av...??

 
Ingen bild

Alf

25 april 2015 08:18

Tänk om Löfven kunde uppvisa samma engagemang han lägger på andra länders utsatta på svenska fattigpensionärer, som i massinvandringens spår påläggs sparbetingens tunga ok i vetskap om att en gamlings klagande röst inte hörs lika högt som andra. Om de fattiga gamla som dör av näringsbrist, som dör ensam och bortglömda på en toalett, de svårrörliga som blir tvingade att uträtta sina behov i en hink i vardagsrummet, de som tvingas prioritera bort sin medicin osv osv...

 
Ingen bild

Mattias

25 april 2015 08:28

Det är bara KÄBBEL!

 
Ingen bild

Onkel Sven

25 april 2015 08:58

Jomen, Tony du vet väl att SD har en ledarhöjdare det är bara det att svenskarna måste vakna ! Trevlig helg !

 
Ingen bild

Hej!

25 april 2015 09:33

Smuggling, brutalitet, död, flyktingar, rangliga flottar, tusentals euro. ...man kan fundera över vilka som förskansats sig om det sista ledet i platsen på båten där så stora summor flurerar i laglösa länder.

Hur många fler utsatta, kvinnor och barn skulle Sverigedemokraterna kunnat hjäpa på plats om dess väljare och företrädare inte gång på gång förnedras...

Sveriges maktfullkomliga styr om biståndet till sitt eget självändamål tyvärr snart med all rätt.


 
Ingen bild

Observer

25 april 2015 10:19

.........Tyvärr.... Så blir det ju sådär, när man jobbar med bilden av att styra landet snarare än ATT STYRA LANDET.

Vi ser här alla TYDLIGT, att det är en dockteaterföreställning.
-Man jobbar inte med verkligheten!

 
Ingen bild

Observer

25 april 2015 10:28

Det är faktiskt ledsamt hur inkompetenta ledare vårt land har idag. Som vi ser kan de inte ens tala sammanhängande. Man tror det handlar om en mentalpatient som talar.
Över 19% för SD och bara ynka 6% från socialdemokraterna talar sitt tydliga språk. D.v.s var 5:e Svensk säger: SÅ HÄR KAN VI INTE LÄNGRE HA DET!!!

SD k o m m e r få egen majoritet 2018. Det står helt klart. Så kommer det att bli.
Vi skall inte bli förvånade om dessa stollar då antingen helt sonika förbjuder allmänna val eller griper till vapen. Det bör SD vara fullt beredda på tycker jag.

 
Ingen bild

Bosse Motborgare

25 april 2015 10:46

Jo visst! "... många döda som försöker fly ..."!
Detta visar återigen att det som kommer ur ansvariga politikers mun inte är på något sätt genomtänkt - man bara kräker ur sig dumheter och andra helt oansvariga uttalanden av det man säger! Precis som den förda politiken i det här landet och detta vill man att andra länders företrädare ska ta efter? Man tar sig för pannan!
När ska alla dessa dumheter och inte minst den uppenbara ansvarslöshet man visar mot både Sverige och dess befolkning ta slut?

 
Ingen bild

Trollfar

25 april 2015 11:07

Han har otur när han öppnar munnen, han svetsarn.

 
Ingen bild

Bo Motborgare

25 april 2015 11:42

Håller med sign. Dubbelnisse här ovan; ska det fortsätta så här vore det inte så dumt med en "etta på Kumla" med allt betalt - inget att bekymra sig över! Men jag kan då inte låta bli att känna oro för att det är mina yngre lojala svenska landsmän som får slita ihop till mitt mycket begränsade liv i denna lilla etta. För efter att jag har jobbat och slitit ut mig med hårt arbete i mer än 40 år och nu lever med ständiga smärtor i leder och rygg, så kan jag knappt klara mig på den sket-pension jag får ut efter alla dessa år; efter alla de skatter och sociala avgifter jag betalat in och allt jag av lojalitet till mitt fosterland har fått offra bara för att få den "trygga ålderdom" man så generöst lovat mig. Särskilt som jag nu ser att våra resurser i allt större utsträckning går till nyanlända och de som är 65 år eller äldre.
Har frågat omkring bland yngre svenskar, om de hört talas om ÄFS? Ännu har jag inte träffat någon som hört talas om Äldreförsörjningsstödet, avsett främst för äldre nyanlända. När man berättar vad detta stöd omfattar och hur generöst det är jämfört mot vad en svensk med låg pension får ut efter skatt och förklarar att ÄFS är skattefritt, så tror man mig inte!
Fick också veta igår att Socialdemokraterna vägrar att samlas på torget i min stad bara för att SD också fått polisens tillstånd att vara där den 1 maj. På detta torg ska dessutom Kommunister och Vänsterpartister samlas - men inte sossarna! De ska istället samlas i en helt annan del av stan och det har man gått ut med offentligt, och varför de ändrat mötesplats - man vill inte vara på samma plats samtidigt som Sverigedemokraterna!
Min omedelbara reaktion blev, att om sossarna nu vill vara ifred från andra så varför samlas de inte ute vid sopstationen i stan? Där får de minsann var ifred - om man bortser från fiskmåsar, kråkor och en och annan lite mus, sork och råtta.
Vilken sandlåda kommer dessa sossar ifrån? Att vara ansvariga lokalpolitiker med en så omogen inställning, då får man leta efter ett mera barnsligt beteende. Och dessa ska ta ansvar för landets styrelseskick? Man tar sig för pannan! Inte undra på att Sverige ser ut som det gör och att vi fått de importerade konflikter och problem vi har.
Men som sagt - det är fortfarande det svenska folket som valt dem! Tids nog tar våra nyanlända över mer av våra beslutade organ i landet och då är det inte längre svenskarna som kommer att vara i majoritet och besluta över landet.

 
Ingen bild

Hulda mk1

25 april 2015 12:01

Det som nästan aldrig kommer fram i ljuset, är VARFÖR dessa hundratusentals människor riskerar livet över Medelhavet. Varför livet i Mellanöstern och Afrika är så fruktansvärt.

 
Ingen bild

realisten

25 april 2015 12:29

@BO Motborgare
Reglerna för ÄFS kan du läsa på Pensionsmyndighetens hemsida,

 
Ingen bild

Lena

25 april 2015 12:44

Någon skrev att Löfvén är en tragikomisk figur, det är min åsikt också. Han och Hanna Wegenius, CUF och Therese Johansson från nätverket Ingen människa är illegal + många, många fler har samma problem. De kan inte tänka längre än näsan räcker och inte heller genomskåda maktstrukturer i samhället.

Men egentligen har det väl alltid funnits människor som inte förstår särskilt mycket, de är kanske inte insatta heller. Men dagens politiker och folk som får uttala sig i media förstår mycket väl de är premierade för de åsikter de har. Att det sedan händer "olyckor" typ Löfvéns uttalande här ovan vet ju inte de flesta om. Syftet med deras uttalanden är att motarbeta svenska folkets bästa. Dessa politiker premierar andra folk, men de tänker inte på att det är skattebetalarna som ska genomföra DERAS visioner. Så det är så ofattbart OHEDERLIGT.
De tycks inte reflektera över att de framgångsrika kommer att fly landet när expropriation kommer på tal. Vem ska då betala?
Så långt har Hanna Wegenius, Therese Johansson och förvånande nog även vår stadsminister inte tänkt.

DÅ FÖRSTÅR NI KANSKE KÄRA SVERIGEVÄNNER ATT PROBLEMET SITTER LÄNGRE UPP I HIERARKIN.

Media har fortfarande stor makt över människor. De har t ex lyckats genomföra att rädsla genomsyrar samhället i syfte att splittra människor. Det har genomförts smygande och först via skolan, sedan har det spritt sig. Ensamma människor är svagare än de som står samlade och ofta törs man inte agera själv i tron att man inget förstår och lätt blir överkörd.

Även bankerna är nu så nonchalanta att de på smygvägen försöker utfasa kontanterna. Ursäkten är att det kostar (men hur stora bonusar får inte cheferna, är inte det kostsamt?). Slutfasen i denna utveckling blir ett samhälle där de styrande har totalkontroll över vad medborgarna gör. Ytterligare ett steg är att tvångsvaccinera alla, och fan tro´t, det kommer dels att ta död på många gamla/sjuka (kostsamma) eller göra folk ännu mer "fogliga" och skrämda. Se vad som hände närmare tvåhundra unga som gamla i Sverige när de tog vaccinerade sig mot "svininfluensan". Det är många som inte ens fått ersättning för det fruktansvärda lidande och handikappande tillstånd de hamnat i. Men skriver pressen om det? Det är en av de största skandalerna i Sverige. Men ingen tar upp detta. Nej o nej, det viktigaste är andra nationers folk. Det är så galet att man går åt.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 april 2015 13:18

Till Stefan Löfven som tycks besitta förmåga att väcka upp de döda vill jag säga:

-Väck för guds skull upp Tage Erlander!


Johan Westerholm börjar närma sig pudelns kärna i dagens krönika.
http://ledarsidorna.se/2015/04/halvsant-och-halvdant/

”Vem är det som skriver ihop Stefan Löfvens underlag så att han framstår som fullständigt världsfrånvänd, nästintill illiterat? Och i vilket syfte? Jag har mina aningar om vilka de är. Men kan inte förstå varför de gör det.”

Det har jag också tidigare legat sömnlös och grubblat på.

Jag tror svaret är mycket enkelt men tyvärr oerhört cyniskt och fegt.

Man inväntar helt enkelt att en ”händelse” inträffar som gör det möjligt att ta drastiska beslut. Denna händelse kan vara något terrordåd, upplopp i någon förort eller sammandrabbningar mellan svenskar och invandrare vid t.ex någon flyktingförläggning. Eller alarmerande siffror från "någon" myndighet.

SD äger frågan och att närma sig den enda lösningen som finns dvs. att stoppa inflödet innan någon extraordinär händelse inträffat är otänkbart. Journalistkåren som huserar på Södermalm långt borta från den verkliga verkligheten kommer inte att acceptera det.

Något som legitimerar ett ”luciabeslut” kommer förr eller senare men fram till dess är det svenska skolbarn, pensionärer, sjuka och arbetslösa som betalar på löpande räkning.

Alternativet att låta detta fortsätta finns inte bland de socialdemokratiska ”strategerna”. Om inget görs vet man att SD med god marginal är det största partiet vid nästa val (201?)

Och det vill man absolut inte!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 april 2015 13:24

@Lena Lördag 25 april 12:44

"De kan inte tänka längre än näsan räcker och inte heller genomskåda maktstrukturer i samhället."

Tänk istället tanken att Stefan Löfven kunde tänka längre än näsan är bred. Då skulle landet faktiskt kunna räddas :-)

 
Ingen bild

pg

25 april 2015 14:10

Mitt i allt elände, finns det humor!

http://www.bonton.se/

 
Ingen bild

Cosmik Debris

25 april 2015 14:12

Lästips!

"Lugnet före stormen i lala-landet Sverige"
http://www.svd.se/naringsliv/lugnet-fore-stormen-i-lala-landet-sverige_4514552.svd

Det är alltid en njutning att läsa Andreas Cervenka

 
Ingen bild

OH

25 april 2015 15:18

Nu när sossar och kommunister stegvis avskaffar Rut och Rotavdragen tänker dom nog återupptaga sin gamla slogan. Tänk blått, Rösta rött och jobba Svart.

 
Ingen bild

Svante

25 april 2015 18:46

Har Stefans hjärnhalvor någon som helst kontakt med varandra?

 
Ingen bild

Tony

25 april 2015 21:10

@ Realisten:

BLIR PENSIONEN HÖGRE FÖR FATTIGPENSIONÄRERNA OM
DOM LÄSER OM REGLERNA PÅ PENSIONSMYNDIGHETENS
HEMSIDA??

 
Ingen bild

Småländska

26 april 2015 00:38

@realisten
Kunde inte uttryckt det bättre än @Tony gör, men med tillägget att inte heller de pensionärer jag frågat inte heller hört om detta. Där ingår min egen mamma och de fattar ingenting, de säger att det kan inte vara möjligt och sen blir de förbannade. Prata med släktingar , har värvat två till SD :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards