thoralf

Direktlänk till inlägg 23 april 2015

PRODUKTER AV FLUMSKOLAN

Av Thoralf Alfsson - 23 april 2015 08:19

”Fredrik Reinfeldts glödande hat mot alla 800.000 väljare som svek de goda och röstade SD gick inte att ta miste på. Inte en tanke på att det kunde vara något fel på hans egen förmenta godhet och generositet med sina landsmäns tillgångar. Med Reinfeldt som arkitekt har alla goda politiker nu gått samman för att visa vilka som är goda och vilka som inte är det i något de kallar Decemberöverenskommelsen.”


Lars Bern


Ett mycket läsvärt blogginlägg återigen av Lars Bern.


I blogginlägget tar han upp ett inslag från Nordegren & Epstein där Hanna Wegenius, ordförande för CUF och Therese Johansson, nätverket ingen människa är illegal intervjuas. Jag har nu lyssnat på det aktuella inslaget och jag blir minst sagt beklämd över hur dessa två unga flickor och deras världsbild ser ut. Är dessa representativa för 7-klöverns framtida makthavare? Är de en produkt av flumskolan?


 
 
elisibeth

elisibeth

23 april 2015 10:35

Man baxnar vilken värld lever dessa kvinnor i. Vill de ha in hela
Afrikas befolkning. Vem skall betala för dessa människor som de vill få hit. Jag är också fruktansvärt beklämd och rädd för
framtiden är det de här som skall ha Sveriges väl och ve i sina
händer.

http://u921328842

 
Ingen bild

Hacke

23 april 2015 10:48

Public service tar steg för steg propagandan till allt lägre nivåer. Tidigare har man i varje fall försökt göra sken av att inbjudna debattörer kommer från skilda åsiktsriktningar. Men som i detta fallet tar man numera helt skrupelfritt in två av samma, d v s uteslutande de som göder den gemensamma agendan. Häromdagen satt exempelvis Cecilia Wikström i stats-tv och "debatterade" flyktingfrågor med Maria Ferm!!
Avskaffa public service, det är viktigaste hindret att riva på vägen mot återerövringen av demokratin.

 
Ingen bild

GrinOlle

23 april 2015 11:07

Svala reaktioner på denna nyhet. Men vad annars?

http://www.unt.se/start/bidrag-trots-olaglig-vistelse-3688050.aspx?hc_location=ufi

Som ålderspensionär borde man ha rätt att byta bort alla de rättigheter man har mot samma rättigheter som illegala invandrare och utländska zigenare har.

 
Ingen bild

Calle

23 april 2015 11:07

Det jäser i moderatleden betr. decemberöverenskommelsen! Vissa moderata företrädare åker runt till olika distrikt och uppmanar till motstånd mot partiledningens linje. Har dock inte hört talas om ngt. uteslutningsärende gällande dessa oliktänkande.

 
Ingen bild

Lena

23 april 2015 11:54

@Hacke
Tycker också att man kan skippa public service-företag helt, de är ju inga debatter från olika ståndpunkter. Dessa två kvinnor var helt ense om att Sverige inte ska ha några normer alls och dörrarna för immigration helt öppna. Det går inte förstå deras ståndpunkter alls då man märker att de inte har någon intellektuell förmåga eller tänka ut hur alla ska få sin försörjning.

Inte heller programledarna frågar om välfärdsstatens bevarande eller inte. Dessa kvinnor är mer än bombade i huvet. När frågan kom upp om svenska medelklassen (OBS inte de rika som är skickliga på att komma undan skatt), att de ägodelar och välstånd de skaffat sig ska exproprieras, visar att de föraktar medelklassen och övh svenskar. Undrar just hur de tänker sig att den utlänska människor som också skaffat sig hus etc, ska de också ge bort dem till flyktingar (som kommer för ett bättre liv?).

Tillsyvende och sist så kan man se detta inslag från minst två håll. Den ena som propaganda, den andra visar och förskräcker säkert många lyssnare, därav de låga väljarnivåer för C. Så på det viset kommer Sd att gå ytterligare framåt.

 
Ingen bild

Sven Dacke

23 april 2015 12:24

En "tröst" i eländet är att dessa unga kvinnor själva kommer att få uppleva och leva i denna verklighet, när vi "gammalsvenskar" gått vidare till dom sälla jaktmarkerna
+pensionär

 
Ingen bild

Hulda mk1

23 april 2015 12:28

Jag hörde dessa två kvinnor "live" En var extrem och den andra ännu mera extrem.
En kom från ett parti som tyvärr förändrats i grunden och den andra var tveklöst vänsterextremist...

 
Ingen bild

Cosmik Debris

23 april 2015 12:38

"Miljöpartiet har lagt in sitt veto på i praktiken alla punkter som skulle kunna reglera migrationen."

http://ledarsidorna.se/2015/04/approved-by-miljopartiet/

Någon eller något måste stoppa dessa dårar. De fick 6 % i valet och regisserar just nu en fullständig slakt på välfärdssamhället. Om ingen stoppar MP snarast är jag beredd att revidera mina tidigare dystopiska tankar om ett kommande inbördeskrig.

Om inget sker inom den närmsta tiden har vi muslimska konflikter i landet inom 5 år. Dags att tillåta att medborgarna beväpnar sig?

Vad i helvete är det som pågår och vem i helvete tillåter det? Jag somnade igår efter mitt senaste inlägg men vaknar upp till en fortsatt mardröm :-(

 
Ingen bild

KS

23 april 2015 12:54

Herregud!!! eller....Allah! Vilket flum. Jag får nog instämma i signaturen Demokraturs resonemang: FLY!

 
blåsippan

blåsippan

23 april 2015 19:46

Utifrån mitt perspektiv så var det ett riktigt bra program. Där alla med normalt IQ och/eller sunt förnuft insåg att dessa unga kvinnor inte har en aning om vilka konsekvenser deras ideologier och önske - tankar får i den verkliga världen. Det uppmuntrar människor till protest.BRA

http://SVERIGE

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards