thoralf

Direktlänk till inlägg 16 april 2015

EXPO VILL INTE PRATA MED GRANSKNING SVERIGE

Av Thoralf Alfsson - 16 april 2015 14:28

 
 
Ingen bild

World Traveller

16 april 2015 15:05

EXPO, FRA, Researchgruppen och Säpo är idag för 7-klövern vad STASI var för DDR's ledning och Gestapo för Nazitysklands ledning. Undrar om de ryggradslösa fegisarna känner sig stolta.

 
Ingen bild

matsp

16 april 2015 15:24

Expo-nätverket har lögner och förtal som vapen:
https://expomakt.wordpress.com/

Aschbergs nätverk och koppling till vänsterextrema brottsdömda:
https://expomakt.wordpress.com/gudfadern/

Organisations schemat över Aschbergs nätverk visar att det finns en parallel underrättelsetjänst av kusliga mått som starkt påverkar tankeklimatet i Sverige. Den är heller inte helt okänd av våra
säkerhets och underrättelsetjänster. Så varför har de inte agerat på detta illegala nätverk ?

 
Ingen bild

Pepparholm

16 april 2015 15:44

Mona Sahlin sitter väl fortfarande i EXPOs styrelse? Och när Margot Wallström satt i ledningen för Postkodlotteriet så blev man sponsor till EXPO.

 
Ingen bild

Ronny

16 april 2015 15:46

Det är ju tyvärr så att Expo helt och förbehållslöst har fri tillgång som "expert" hos hela det svenska medielandskapet. Dom kan ostört sprida sitt hat mot SD, och då speciellt i SVT. Både Expo och IRM ,med fler är finansierade med pengar bl.a från arvsfonden och LO, samt andra statliga organ. Deras enda agenda, är att sprida nidbilder av SD.

 
Ingen bild

Bajen666

16 april 2015 15:54

Hehe rätt så komiskt faktiskt, "granskarna" vill och vågar inte granskas.
Att dessa herrar bjuds in till morgonsofforna som nån sorts experter om SD är för mig en gåta...!

 
Ingen bild

Observer

16 april 2015 16:49

"KOMMUNISTPO"

 
Ingen bild

Hulda mk1

16 april 2015 18:17

Det är nästan skrattretande att inte dessa "högt uppburna" sk. experter på den sk. rasismen inte kan svara Granskning Sveriges enkla frågor..?
Men skrattet fastnar tyvärr snart i halsen när man tänker lite längre... Hur kan EXPO, Resachgruppen mm. rörelser får härja fritt i Sverige..?

 
Ingen bild

Demokratur

16 april 2015 18:25

I Sverige är det 2015 helt OK att åsiktsregistrera personer efter politisk uppfattning och sedan använda dessa uppgifter för att terrorisera folk med. Ja, rätten gäller ju bara om uppgiftsinsamlaren har PK-åsikter. Dvs är vänsterextrem, massinvandringsvurmande ultrafeminist... Sverige borde tvångsförvaltas. Tillvaron är trist i detta land.

 
Ingen bild

Lena

16 april 2015 19:27

Jag tycker Johan Andersson på Granskning Sverige är oerhört modig, djärv och är mycket driven. Det är beundransvärt! Detta avsnitt var ju så avslöjande att man undrar om inte de han ringer upp ändå får sig en tankeställare? Eller är jag bara naiv? I min värld så skulle jag skämmas ögonen ur mig om mitt levebröd gick ut på att förtala och smutskasta ett parti. Hur kan de se sig själva i spegeln. Och vilka mörka makter står bakom Aschberg och Mååna Sahlin?

 
Ingen bild

Stefan A.

16 april 2015 19:28

Det blir så när man är van vid att aldrig bli ifrågasatt, när man går som barn i huset hos SVT mf. där man får påstå vad som helst under gillande nickande ,så skallen håller på att gå ur led, från beundrande så kallade reportrar, GS är alltid lika underhållande.
En knallkork på UNT Håkan Holmberg politisk chefredaktör som försöker göra riksdagens mest Israelvänliga parti SD till judehatare, man har sedan länge slutat förvånas över någonting men i bland reagerar man över de mest groteska påståenden.

 
Ingen bild

Lärare

16 april 2015 21:34

Håller fullständigt med Ian Wachtmeister ang. hans analys av SD, nämligen att partiet måste sluta försöka bli rumsrent. Helt omöjligt, titta på andra partier, där är det tillåtet att ta ut svängarna.

Nolltoleransen är och var en helt vansinnig idé. Det funkar inte.

SD måste bli tuffare i sitt framträdande, det vill folket ha, en RIKTIG FÖRÄNDRING SOM MÄRKS!

Heja Ian Wachtmeister, hjälp SD med tips, Du vet vad som gäller!

 
Ingen bild

Göran

16 april 2015 23:49

@ Lärare,

Nolltolerans är nog bra om det gäller utomeuropeisk invandring. Under 1960-talet hade vi såväl ut som invandring om 2500-3000 årligen. De som kom hit började jobba dagen efter ankomsten, inga problem.

 
Ingen bild

Blåsippan

17 april 2015 01:58

Johan Andersson/Granskning Sverige är alltid superbt. Men faktum kvarstår. Efter att ha varit gräsrot i över femton år och övertygad och stolt Sverigedemokrat samt nationalist så krakelerar denna känsla nu på senare tid. Vart har SD tagit vägen? Nu skall vi göra oss rumsrena hos S och M-väljarna?! De skall väll konvertera till oss och inte vi till dem? Vad hände med nationalism? För något år sedan hade jag gjort nästan vad som helst för partiet men nu är man ganska bedrövad.

Paula Bieler, Wiechel och Hanna Wigh syns mer och mer i rutan som representanter för SD. De är inte mina förstaval (långt ifrån) som jag hade prioriterat för t ex två år sedan. Vart är vi på väg med det nya SD..?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards