thoralf

Alla inlägg den 6 mars 2018

Av Thoralf Alfsson - 6 mars 2018 23:54

Centerpartiets kommunalråd i Kalmar Ingemar Einarsson var idag sur på mig för att jag i mitt blogginlägg angående centerpartiets nämndemän i Solna tog upp att Centerpartiet i Kalmar har en Jaafar Al-Jabiri högt upp på sin kommunvalsedel.  Ingemar Einarsson hade känt Jaafar länge och sa att han var en bra och rättrogen muslim.

Undrar om han själv förstod vad han sa till mig? Men nu vet alla väljare att Centerpartiet har en rättrogen muslim på sin kommunvalsedel i Kalmar.


Vid dagens möte i kommunstyrelsen var det en stor punkt och det var den nya politiska organisationen som skall gälla under nästa mandatperiod. En stor förändring är att en helt ny nämnd kommer inrättas med ansvar för kust, vatten och klimatförändringar. Väldigt bra att man nu kommer veta vem som har det politiska ansvaret när det gäller klimatfrågor.


Partistödet kommer ökas en hel del. Lyckas vi med att ta ytterligare några mandat till i kommunvalet så kan vi nästan dubblera partistödet till kommunföreningen. Det kommer i så fall betyda att vi verkligen också kommer kunna marknadsföra vår politik under den kommande mandatperioden.


Kommunalrådet Johan Persson blev ock sur på mig när jag tog upp att styrelsen för stiftelsen Krusenstiernska gården inte skött sitt uppdrag på ett bra sätt eftersom man nu måste in med kraftigt höjda anslag till driften och för att kunna följa den förvaltningsplan som Länsstyrelsen tagit fram. För bara några månader sedan var Kulturnämnden tvungna att bevilja 300 000 kronor i extra anslag för att man skulle kunna betala ut löner. Nu kommer det att behövas 1,8 miljoner extra för att genomföra förvaltningsplanen och sedan 300-500 tkr årligen för att upprätthålla förvaltningsplanen.


Jag menade att styrelsen borde ha signalerat detta behov långt tidigare och därmed ifrågasatte jag de representanter som majoriteten tillsatt i stiftelsens styrelse. Det gjorde uppenbarligen Johan Persson upprörd men jag anser att det var en fullt rimlig reflektion 😉


PS

Har idag skickat in en insändare till Ölandsbladet angående Framtid Öland och en replik till Östra Småland på miljöpartisternas insändare i lördags. Tycker att jag har fått till bra svar.


Av Thoralf Alfsson - 6 mars 2018 18:43

Idag tycker jag vi alla skall komma ihåg alla attacker från svenska politiker inom 7-klövern emot Donald Trump och den smutskastningskampanj som föregick presidentvalet i USA i november 2016. Inte minst från svensk media. Det är faktiskt inte så länge sedan.

https://www.expressen.se/nyheter/partiledarnas-attacker-mot-donald-trump/




Men jag kan även påminna om att det fanns de politiker som hade andra uppfattningar än det svenska pk-etablissemanget!


 


https://www.expressen.se/nyheter/sd-ledamoter-haller-pa-trump-i-usa-valet/


Jag misstänker att hyckleriet når nya höjder ikväll i Aktuellt!

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards