thoralf

Direktlänk till inlägg 11 januari 2018

ISLAMOFOBI FRÅGA 9

Av Thoralf Alfsson - 11 januari 2018 13:23

I Koranens sura 5:33-34 berättas att Muhammed fångade män som varit uppstudsiga. Han lät hugga av deras händer och fötter samt värmde upp spikar, vilka lades på deras ögon, varpå de lämnades att dö i ödemarken. Anser du att detta pekar på en mer primitiv inställning än kristendomens ”vänd andra kinden till”? Ja/Nej


Ge ditt svar i högermarginalen på bloggen under rubriken Omröstning.

 

 
 
Ingen bild

Laglydig

11 januari 2018 14:29

Vad är det för stolpskott som röstat "Nej" på denna fråga?

Bra exempel på vad denna "fredens religion" står för i praktiken.

 
Ingen bild

Stefan

11 januari 2018 15:10

Det är nog det enda sättet att behandla "uppstudsiga" muslimer som fungerar. Våra dialogpoliser fungerar uppenbarligen inte.

Allvarligt talat så vill vi väl inte ha "rättsskipning" från 600-talet i Sverige vilket i praktiken betyder att vi inte ska ha "uppstudsiga" muslimer här alls.

Egentligen bryr jag mig inte om vilka regler och lagar som gäller inom islam, det borde inte vara vårt problem. Problemet är att islam över huvud taget finns i Sverige...

 
Ingen bild

O´ Hyra

11 januari 2018 15:55

Ja inte är det barmhärtige samariten precis. Primitivt? Ja, minst sagt.

De äro tusenden och åter tusenden.
Likt Egyptens gräshoppor skördar de allt,
som andra odlat.

 
Ingen bild

Kalle

11 januari 2018 16:45

""Afghanledare fick asyl – nu är han på semester hemma hos familjen i Mellanöstern""

http://www.friatider.se/afghanledare-fick-asyl-nu-r-han-p-semester-hemma-hos-familjen-i-mellan-stern

Nu har det hänt...igen. Hur grundlurade kan svenska myndigheter bli??? Löven anser att vi har varit naiva tidigare. Sverige är fortfarande det naivaste och slappaste landet i världen tycker jag!!!

 
Gw.larsson@yahoo.se

Gw.larsson@yahoo.se

11 januari 2018 16:50

Demokrati är demokrati,Islam är islam.
Aldrig mötas de två.
Gösta

http://Mobil.thoralf.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Antabus

11 januari 2018 17:02

För västländer med stor invandring av muslimer, måste befolkningen tidigt medvetandegöras om att det i Islam ligger ett tydligt embryo till nedbrytning av det sociala system och den civilisation, som i väst tagit så lång tid och så mycket ansträngning att uppnå.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

11 januari 2018 17:18

Vad bidrar länder där Islam är religion med idag?
Olja, ja så är det, fikon och dadlar, något mer?
Ett skärbräde av cederträ. Skit samma, vi vill inte
ha dom i Europa, dom är oss främmande, dom är otrevliga,
och omättliga bidragstagare. Från inget - kommer inget.

Det borde vara svaret dom får överallt i Sverige.
I stället heter det "från inget kommer allt."

 
Ingen bild

Går bra för Trumps vision om MAGA

11 januari 2018 17:22

The American economy continues to prosper under President Donald Trump. Well over 100 American companies gave their employees up to $2,000 in bonuses after President Trump signed the Tax Cuts and Jobs Act. Several corporations such as AT&T, Comcast, and Nationwide also increased their 401(k) match rate, raise their minimum wages, and increased domestic investment because of the Republican tax bill.
www.breitbart.com/big-government/2018/01/11/walmart-will-raise-wages-give-bonuses-thanks-tax-cuts-jobs-act/

 
Ingen bild

alf

11 januari 2018 17:38

Hej Thoralf
Du frågar här om "islamofobi", men är det verkligen "fobi" det handlar om?

Thoralf Alfsson

11 januari 2018 18:24

Precis! Du har helt rätt. Det är kanske en sak jag vill bevisa med mina 10 frågor.

 
Ingen bild

Lena1

11 januari 2018 18:55

Annat ämne men ändå i närheten;
Afghaner som söker asyl här i Sverige kan åka hem och besöka mamma o pappa i Teheran.... Jag mår verkligen illa över dessa satans bedragare som skyddas av vår s k rättssamhälle...

https://samtiden.nu/2018/01/mordforoksmisstankte-afghanen-fich-aka-hem-till-hemlandet-asylprocessen/

 
Ingen bild

Marcus

11 januari 2018 19:10

Vill du ha det typiska "svenska" jag vänder andra sidan till? Det rättesnöre som vi efterlever blir också problematiskt i bemötandet.

 
Ingen bild

Kurtan

11 januari 2018 20:09

Bra initiativ Thoralf att genom frågeställning försöka blåsa bort indoktrineringens dimmor om islam från våra stackars medbröder och medsystrar.

Hög tid för gemene man att öppna ögonen och inse att vår media och politiker (SD undantaget) försöker grundlura och plundra Sverige och dess ägare på framtiden...

 
Ingen bild

Helvetet

11 januari 2018 22:02

Har samlat kraft... men det finns väll inom alla religioner som islam, judendom och kristendom texter som beskriver allt du tar upp som typiskt för islam?! Alla dessa religioner syftar ju till att demonisera icketroende och att man bara kan nå ”himlen” Genom att vara rättrogen samt förbehålla sig rätten att då mer eller mindre slå ihjäl sina antagonister. Sen har ju alla dessa anhängare av dessa religioner inte den hårda synen eller tillämpningen av sin religion. Vad tänker du att är rättrådigt att göra? Förbjuda religioner? Jag tycker det är märkligt att inte omnämna de andra religionerna då det finns fallanger inom dem som är lika goda kålsupare!

Thoralf Alfsson

11 januari 2018 22:35

Vilken annan religion tillämpar samma hårda lagar som Sharialagarna?

 
Ingen bild

Helvetet

11 januari 2018 23:28

Det finns en drivkraft inom dessa religioner att rättfärdiga övergrepp på antagonister, räcker inte det? Jag tänker att de är lika dåliga kålsupare alla utan att behöva peka ut en enskild.. se vad vissa judar och kristna bedriver för utrensning i religionens namn i Israel i sin tro om att när alla judar är återbördna i Israel då skall Messias återkomma.. hur mycket blod och till vilket pris sker inte det?

Thoralf Alfsson

12 januari 2018 06:08

Vad är det du påstår!

"se vad vissa judar och kristna bedriver för utrensning i religionens namn i Israel"

Förklara detta påstående! Är du alldeles förvirrad?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards