thoralf

Direktlänk till inlägg 23 februari 2016

UPPVAKNANDE

Av Thoralf Alfsson - 23 februari 2016 13:31

Så kom då ett försiktigt utspel i migrationspolitiken från Sverigedemokraterna och Jimmie Åkesson angående den mer eller mindre fria vården och tandvården för papperslösa eller mer riktig personer som befinner sig illegalt i landet. Läs artikel i SvD.

Hoppas att partiet kommer med fler skarpa förslag och uppdaterad politik inom migrationsområdet. Våra väljare förväntar sig att vi skall vara väldigt aktiva inom detta område i politiken.


Stockholm har vaknat!

 

Stockholm och andra storstadsområden har alltid varit svaga områden för Sverigedemokraterna. Min känsla är att detta håller på att vända. Jag har fått väldigt många beställningar på infoblad från Stockholm under de senaste veckorna, både stora och små beställningar. Jag får också en hel del telefonsamtal från huvudstaden.


Om SD skall fortsätta framåt i opinionen så är det ett måste att vi växer i Stockholm. Utan tvekan verkar det som det har lossnat rejält även i kungliga huvudstaden.

 
 
Ingen bild

Hulda mk1

23 februari 2016 13:42

Visst har Stockholm vaknat. Hela Sverige har vaknat. Tom. så har några av de andra partierna börjat röra på sig efter många års god naiv sömn.. Att väckarklockan har ringt oavbrutet under många år, det har de missat, men nu famnar de förvirrade efter den...

 
Ingen bild

Folklig

23 februari 2016 13:43

Tack för att du finns. Fantastisk insats du gör för samhällets fortsatta existens. Jag hoppas att dina nära och kära högaktar dig. Jag gör det.

 
Ingen bild

Brandmannen

23 februari 2016 14:31

Finns det ingen opinionsundersökning på Stockholm i Närtid? Såg att SD gått upp i Göteborg men är förvånad över siffrorna ändå. Göteborgarna har väl sett tillräckligt av det mångkulturella.

 
Ingen bild

Stockholmare

23 februari 2016 14:41

Ja verkligheten gör sig påmind även i huvudstaden nuförtiden!

 
Ingen bild

Eric H

23 februari 2016 15:06

Ett par större asylantboenden på Söder bör nog bidra en hel del.
NIMB-kulturen är väldigt stark där...

 
Ingen bild

Nemo saltat sobrius

23 februari 2016 15:07

Dom borde be om ursäkt. Säga att SD hade rätt och dra sig tillbaka från politiken.
http://www.expressen.se/nyheter/lofvens-krav-fler-alderskontroller/
http://www.expressen.se/nyheter/sd-forslag-fran-2014-fors-fram-igen--av-m/

 
Ingen bild

Kalle

23 februari 2016 15:20

""”Fakta: En kvinnlig läkare i München, mailade detta brev med en varning till alla hennes kontakter med en önskan om att de som läser brevet vidare befordrar detta till alla sina kontakter. Diktaturen EU har varnat all media runt om i Europa att de är förbjudna skriva någonting negativt om migrationen och flyktingproblemen som eskalerar runt om i Europa, och tydligt visar att EU ännu en gång totalt tappat kontrollen i en viktig och kostsam fråga som migrationen, som nu snabbt vuxit till en katastrof av bibliska mått !""

http://petterssonsblogg.se/2016/02/23/tysk-lakare-varnar-sverige/

Man blir skakad av den kvinnliga läkarens uppgifter. Kan det verkligen vara såååå illa
i Munchen, södra Tyskland. Är det lika illa i sverige fast media mörkar i sverige och övriga EU???

 
Ingen bild

Crille

23 februari 2016 16:19

Åkte själv tunnelbanan igår två stationer i centrala Stockholm vid åttatiden på kvällen. Det var idel ädel invandrare och mest afghanska unga män. I min del av tunnelbanevagnen med fyra sittplatser plus en massa stående mellan då det var rusningstrafik, var jag och en till de enda etniska svenskarna. Man känner sig som en främling i sitt eget land. Så jag förstår att Stockholmarna (är inte stockholmare själv) har vaknat. Det är i grevens tid!

 
Ingen bild

Göta

23 februari 2016 17:32

Dagens Tweet från SwedeWatch:
"ENLIGT EN SÄKER KÄLLA SÅ SKA
MODERATERNA BYTA NAMN TILL PLAGIATERNA"

Detta med anledning av att Moderaterna återigen har dammat av ett tidigare
SD-förslag som de nu falskeligen framför som sitt eget, nämligen SD:s gamla förslag i Mattias Karlssons inlämnade motion hösten 2013, där han redan då krävde obligatorisk samhällsorientering för nyanlända invandrare samt sänkta bidrag för den som inte genomgår kursen.

Nu kommer alltså exakt samma förslag från M:s Elisabeth Svantesson som protesterade mot Mattias Karlssons tidigare motion. Även Mattias Karlssons tillägg om sänkta bidrag för de som skolkar finns med i dagens moderat-plagiat.

http://www.expressen.se/nyheter/sd-forslag-fran-2014-fors-fram-igen--av-m/

 
Ingen bild

Boris

23 februari 2016 17:35

Precis när jag läst dagens blogginlägg och tänkte berömma dig för det fantastiska arbete som du gör så ser jag inlägget från Folklig kl13.43 Så jag vill bara instämma i hyllningskören. Tack för det fantastiska arbete du gör Thoralf. Inget mindre än en svensk hjälte är vad du är.

 
Ingen bild

Göta

23 februari 2016 17:37

PS: Glömde länken till SD:s riksdagsmotion från 4 oktober 2013, som M nu har plagierat:

http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Utvidgad-samhallsorientering_H102A400/?text=true

 
thojuh

thojuh

23 februari 2016 17:52

Merkel och Reinfeldt, den Europeiska kulturens
dödgrävare nummer ett och två.

Medan Merkel äntligen börjar fatta vidden
av de problem hennes politik ställt till med
inte bara för Tyskland, utan i hela EU, och i synnerhet Sverige,
åker galningen "herr ruinfelt" fortfarande omkring, nu senast i
Finland och upplyser om Sveriges fantastiska multi-kulti projekt.

Undrar om det fanns någon finländare som blev sugen
på att kopiera vansinnet som pågår i Sverige?

http://thojuh.se

 
Ingen bild

Vaken

23 februari 2016 17:59

@ Kalle
Ofattbart hemskt men oerhört viktigt budskap i din länk ovan.
Säkert bara en tidsfråga innan svenska sjukvårdsanställda och andra (poliser, dagispersonal t ex) smittas av asylsökande m. familjer.....Aids. tbc, polio, syfilis .....Sjukdomar som vi i Sverige tror vi har under kontroll....INTE LÄNGRE!!!!!! Med Sveriges icke fungerande medieapportering kan man bara utgå från att nödläget inom tysk sjukvård inte är långt borta även i Sverige! Vi måste agera NU!

 
Ingen bild

Gunnar Finkel

23 februari 2016 18:15

Tack för ditt outtröttliga arbete Thoralf...

 
Ingen bild

Stefan A

23 februari 2016 18:43

Stockholm behövs, även om det ligger lite avsides så bor det 1,8 miljoner inv. någonting där, och det ger ju förstås utslag i både opinionsmätningar och riktiga val.
Hur ska M, som stjäl förslag friskt från SD, kunna bilda regering tillsammans med Sveriges invandringspolitiska pajasparti nummer ett C, det är en gåta....

 
Ingen bild

Odalbonde

23 februari 2016 20:20

Det lossnar lite varstans nu. Och då förväntar vi oss en offensiv av SD.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards