thoralf

Direktlänk till inlägg 25 mars 2018

UTKAST PÅ VALSEDLAR

Av Thoralf Alfsson - 25 mars 2018 23:28

Efter många års kämpande så börjar våra valsedlar att se väldigt bra ut med mängder av kompetenta personer. Utvecklingen går rasande fort nu. Medlemsantalet stiger i rask takt. Sedan början av februari har vi ökat med mer än 30 medlemmar i vår kommunförening, SD Calmar. Fantastiskt roligt!


Idag har vi haft distriktsårsmöte i Västervik för SD Kalmar län. Jag blev återvald som 2:e vice ordförande och som kassör för distriktet. Vi har under varje år sedan valet 2014 avsatt en rejäl påse med pengar tillsammans med alla kommunföreningar i vårt distrikt till en valfond inför årets val. Nu skall det bli väldigt roligt att få satsa dessa pengar i valrörelsen. Vi har redan eller tidigare bokat upp annonsplats i de stora lokaltidningarna på strategiska dagar under valrörelsen. 


Jag ser verkligen fram emot de kommande månaderna. Det kommer bli mycket att göra men samtidigt tror jag att det kommer bli fantastiskt roligt! Jag lovar att vi kommer synas lokalt.

 

Idag beslutade vi också om landstingsvalsedeln. Sedan tidigare var kommunvalsedeln klar. Nu är det bara att invänta att första utkastet på riksdagsvalsedeln också skall komma.


Det är fantastiskt roligt att se det första utkastet på våra valsedlar. Här nedan kommer utkastet på vår kommunvalsedel och den landstingsvalsedel som kommer gälla för Kalmar o Öland.


 

 



 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 mars 2018 01:40

13 augusti 2017 17:45 skrev jag uppgivet om att man ännu inte löst problemet med bilmålvakter.

Cosmik Debris: ”Det finns enkla lösningar hur man skulle kunna lösa problemet. Tillåt att 10 bilar per person registreras. Om man vill registrera den elfte kommer man att betraktas som bilhandlare och registreringen kommer inte att godkännas. Om man inkommer handlingar som styrker att man är t.ex samlare och inte bilhandlare ska man utan problem få registrera fler bilar.”

http://thoralf.bloggplatsen.se/2017/08/13/11468480-summering-dagarna-pa-stadsfesten/


25 mars 2018 18.18 (igår alltså) läser jag på SVT

Så vill Malmöpolisen komma åt bilmålvakterna

”– Lagen måste ändras så att det till exempel krävs en licens som ger rätt att äga tio bilar. Och den licensen skulle man självklart få om bilägandet är legitimt, det kan handla om samlare eller om företag som bedriver verksamhet med många bilar.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sa-vill-malmopolisen-komma-at-bilmalvakterna

Har Malmöpolisen läst min kommentar? Mitt förslag är dessutom bättre och mindre krångligt för vanligt folk. Men ”vanligt folk” ska man ju inte göra livet lättare för. I Sverige skyddas alltid bovar, banditer och islamister av sittande regering.

Hursomhelst börjar det bli oerhört tröttsamt att alltid ha/få rätt.

 
Ingen bild

Vajkert

26 mars 2018 09:01

Hej Thoralf! Skulle du inte kunna presentera några av personerna på listorna här på din blogg, en enkät kanske. Vi är många i Kalmar som läser den :)

Thoralf Alfsson

26 mars 2018 09:45

Det är en god ide som jag skall försöka genomföra men det får bli närmare valet. Typ, mitten av augusti.

 
Ingen bild

Ex

26 mars 2018 09:16

Det är något fel på SD när man bara tillåter någon som är så stor som Thoralf att komma på listan till landstings- och kommunfullmäktige. Det känns som om det är några översittare som har okuperat de viktigaste stolarna inom partiet och, istället för att göra det bästa för partiet, håller om sina egna polare om ryggen för att bli kvar vid makten.

Vidare har jag begärt, vid de flesta val, att få röstlängd för att kunna rösta. Jag har aldrig lyckats. När jag har frågat varför jag inte har fått denna röstlängd, har svaret varit att jag aldrig har lyckats förse svenska myndigheter med en tydlig adress i utlandet så att myndigheterna kunnat ge mej röstlängden.

Samtidigt har jag kunnat konstatera att min adress aldrig har varit tillräckligt otydlig för att skattemyndigheterna skulle misslyckas med att begära en skattedeklaration av mej. Skatteformulären har alltid kommit fram. Det är bara att konstatera att detta land är en bananrepublik, eller ska man kanske förtydliga - ett potatiskungadöme - där svenska myndigheter bara har tydliga adresser från svenska medborgare utomlands där man vet att de röstar på rätt parti? Jag har begärt röstlängd igen, men hoppet är inte för stort.

Hur är reglerna här? Måste man vara medlem i ”sossarna” för att få röstlängd utomlands?

Thoralf Alfsson

26 mars 2018 12:03

Varför skulle jag inte få stå på kommun eller landstingslistan. Var skall jag stå någonstans? Om jag inte kommer in i riksdagen vill jag faktiskt vara förtroendevald i någon församling.

Du har rätt att rösta i den kommun du var skriven sist i Sverige. Det samma gäller landsting/region och riksdag.

 
Ingen bild

Sven

26 mars 2018 09:51

Du är politisk sekreterare - vad är det? Vad är din "riktiga" bakgrund, akademiker, arbetare?

Thoralf Alfsson

26 mars 2018 11:56

Jag är tjänstligledig från min anställning på Sveriges största konsultföretag ÅF där jag jobbat som ingenjör med framförallt programmering av styrsystem inom processindustrin. Jobbat med Arlas mejerier under många år. Innan jag började jobba som konsult jobbade jag på ett pappersbruk med ansvar för styrsystemen på företaget.

 
Ingen bild

fete

26 mars 2018 10:18

Thoralf du behövs kämpa på.Sedan får vi hoppas att MP försvinner från den politiska kartan i höst.SD 2018....

 
Ingen bild

Ölandsbonde

26 mars 2018 10:49

"än dem som står nedan"
Låter främmande.

 
Ingen bild

Skämt åsido

26 mars 2018 12:37

Vintern i år har varit mycket kallare i Rotebro än förra året.
Kan det vara ett tecken på en förestående 'global uppvärmning'?!

 
Ingen bild

Lennart

26 mars 2018 13:18

Fråga till "Ölandsbonde": Är du släkt med "Ölandstok"?

 
Ingen bild

Fredde

26 mars 2018 13:36

Det går bra för SD och särskilt jämfört med MP som tappat enormt. Har väljarnainsett vilka spån de är i lilla MP?

Antal medlemmar 2017 jämfört med 2016:

S 89 010 (-16)

M 45 535 (-241)

C 29 107 (+1 551)

SD 28 340 (+3 928)

KD 20 137 (-245)

V 17 127 (+334)

L 15 390 (+1 328)

MP 10 719 (-2 970)

 
Ingen bild

Ricke

26 mars 2018 13:38

Hoppas SD blir största parti i Kalmar, men tror pampen Johan Persson behåller makten med fast grepp tyvärr.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 mars 2018 14:40

Polisen inleder inte förundersökning när offret är svensk. När muslimer är offer går det alltid till rättegång.

Lika inför lagen? Glöm det.

Joakim Lamotte:
"Däremot välkomnar jag er hem till mig närsomhelst för ett samtal öga mot öga. Adressen vet ni. Dock kan jag inte garantera att ni kommer kunna ta er härifrån på egen hand när jag är klar med er."

https://tinyurl.com/ycaclyjc
https://www.facebook.com/joakim.lamotte/photos/a.721663931261534.1073741829.713993068695287/1705691842858733/?type=3&theater

Det håller inte hur länge som helst att förtrycka och förnedra det svenska folket. Till slut blir det en motreaktion.

 
Ingen bild

Hasse Pannband

26 mars 2018 14:59

@Lennart
Tror inte det. Han har troligen
blivit biten av en galen apa.

 
Ingen bild

Pepparholm

26 mars 2018 15:08

Samtiden (länk i högermarginalen) skriver om hur Skatteverket knäcker småföretagare. Bl a Sarah med en foodtruck. Det verkar inte som om Skatteverket vågar skicka den kontrollanten till torget i Kalmar.

 
Ingen bild

Stefan

26 mars 2018 16:21

Thoralf,

Jag tror Ex menade att det är fel att du inte står på valbar plats på riksdagslista utan bara på kommun- och landstingslistorna.

Jag håller i så fall med!

Thoralf Alfsson

26 mars 2018 16:50

Nu är det olika organisationer som beslutar om de olika listorna. Det är vår kommunförening som beslutar om kommunlistan.
Distriktsorganisationen beslutar om landstingslistan.

Riksorganisationen beslutar om riksdagslistorna. Det är här SD skiljer sig från övriga partier. Andra partier utser riksdagslistorna på distriktsnivå och då kan man också välja hur man skall formera sina listor.

 
Ingen bild

Bo

26 mars 2018 16:38

Jag letar förgäves efter outbildade, arbetslösa, främlingsfientliga nazister bland kandidaterna. Har de gått över till andra partier?

 
Ingen bild

S-E Karlsson

26 mars 2018 17:12

Lyssnade !på Jomshov idag på forum när han körde över Alice Bha!
En vass kille !

 
Ingen bild

l larsson

26 mars 2018 17:12

Bo 16:38
Precis den tanken slog mig också. SD:s riksdagsgrupp är väl också den mest välutbildade av alla riksdagsgrupper.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 mars 2018 18:07

Richard Jomshof krävde förbud mot böneutrop i riksdagsdebatt

"Antingen förstår man inte att man leker med elden eller så tycker man att det som sker är bra"

Mycket bra. Den som inte begriper att man leker med elden ska inte ha rösträtt. Islam och muslimer är det allvarligaste hot vårt land har stått inför.

https://tinyurl.com/yb6e2wxm
https://svegot.se/2018/03/26/richard-jomshof-kravde-forbud-mot-boneutrop-i-riksdagsdebatt/

 
Ingen bild

Didrik

26 mars 2018 18:07

Siten "Samhällsnytt" som tidigare hette "Avpixlat"
är nu totalt nedlusad med störande reklam. Otroligt
störande. Har SD fortfarande kopplingar till siten?

Jag har varit månadsdonator till "Avpixlat" i många år.
Det blir nog slut med det nu. Står inte ut med det förvirrade,
nervösa intryck siten gör.

 
Ingen bild

Pretty Boy Floyd

26 mars 2018 18:23

Ursäkta mig,men kan man gå till val på vad som helst ?
Sosselöfte:
Bort med telefoner i klassrummen !
Det kan bara vara i landet "Dårarnas paradis" som sådant behandlas i högsta instans.
Möjligen även i diktaturer.
Om man vill höja lärarnas aktoritet ska lärarna ha den befogenhet som behövs för att hålla ordning i klassrummen.
Där ska inte Löfven vara med och peta i detaljer.
Ska det stiftas en lag om förbud mot ceps?
Nej !
Det ska lärarn eller kanske rektorn avgöra.
Jag skulle som rektor förbjuda ceps på skolan.
Löss förökar sig snabbare än gratisätare.

 
Ingen bild

Lena1

26 mars 2018 18:43

@Cosmis Debris 14.40 Jag gick in på länken du bifogade, Joakim Lamottes FB. Vill uppmana alla att läsa om vad som pågår inom polisen. Polisen tar upp mål som pensionärer som uttryckt sig olämpligt på nätet. Då kallas de för hat. Men om någon verkligen hotar ´, eller våldtar unga flickor - DÅ kan inte polisen göra något, göra en undersökning, det blir endast ett brev till anmälaren "brott kan inte styrkas". Detta trots att de kan få ljudfiler, bil.regnr etc. Nej polisen har inga resurser!!!! Ändå kallar S och 7K politiker med Stefan Löfvén i spetsen att Sverige är ett tryggt land. Fy i helvete vila skitpolitiker vi har. Aldrig att dessa politiker kan styra upp landet igen. Börjar faktiskt tro på att "man ska ta lagen i egna händer" är bästa medicinen.

 
Ingen bild

tonton

26 mars 2018 19:22

Kanske en dum fråga från en novis i sammanhanget, men bör det inte stå på valsedeln vilken kommun resp landsting den tillhör?

Thoralf Alfsson

26 mars 2018 19:39

Hela valsedeln är inte med när det gäller kommunvalsedeln

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 mars 2018 19:27

GP: "Kommunen kapar Tobias assistans"

"Från drygt 109 timmar i veckan till noll. I ett slag blev 43-årige Tobias Hilding i Hisings-Kärra plötsligt av med samtliga sina assistanstimmar"

Har ni hört om Mohammed som blev av med all sin assistans?

Nej, kunde tro det.

Nu kommer fakturan.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

26 mars 2018 19:57

@Didrik Måndag 26 mars 18:07

Använd Adblock.

https://tinyurl.com/klmoy35
https://adblockplus.org/

 
Ingen bild

Dumle

26 mars 2018 20:54

Didrik!
Tänk nu ett varv till och djupandas. Om vi nu vill att alternativmedia typ Samhällsnytt inte bara skall överleva utan också utvecklas och locka fler läsare måste kvalité och bredd bli ännu bättre. Detta kostar pengar och vad är bättre än nätannonser? Lyft blicken och se vad målet är så tror jag att du orkar med att se några annonser här och där:) Ingen större uppoffring för saken att rädda landet. Eller hur!?
Mvh

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards