Det är nu 14 år sedan jag flyttade ifrån Hultsfred till Kalmar. Det händer att jag då och då gör ett besök i Hultsfred men det blir inte så ofta. Jag har dock kvar min privattandläkare i Hultsfred så det blir i varje fall en gång om året. Nyligen var jag hos min tandläkare.
Det är väldigt tråkigt att se den förändring som skett under dessa 14 år i Hultsfred. Undrar om de som bor i Hultsfred ser förändringen eller om man måste vara utomstående för att se förfallet. Sedan jag flyttade 2002 har antalet invånare med utländsk bakgrund fördubblats och antalet svenska har minskat med nästan 20 procent. Dessutom finns det ett antal stora asylförläggningar inom Hultsfreds kommun i Målilla och Virserum
Hultsfreds hus försvann, Batteritillverkaren Noack/Varta försvann utomlands, Silverdalens Pappersbruk slog igen och flyttade tillverkningen till andra enheter. Många tusen jobb försvann med dessa arbetsplatser och underleverantörer. Att köpa villa har varit väldigt billigt i Hultsfred och är det fortfarande.
Affärer som försvunnit, tomma affärslokaler, ett centrum som förfaller, en gågata som skulle kunna vara i något MENA-land med tanke på de personer som vistas där. Täckta kvinnor i diverse slöjor och svarta klädesplagg. Många av dem med barnvagn och små barn och gravida. Hur tänker man när man blir gravid och är asylsökande i ett främmande land, ett icke muslimskt land?
Det är med stor sorg jag betraktar utvecklingen i vårt land! Var är alla svenskar i Hultsfred?
De tomma affärslokalerna får nya inriktningar. Bokhandeln/pappershandel har blivit ”Food for You” med varor från MENA-länder, för de nya ”svenskarna”. Någon bokhandel med kontorsvaror och liknande finns sannolikt inte kvar.
En butik som jag tror sålde kläder när jag bodde i Hultsfred har blivit arabisk mat och fruktbutik. De marknadsför sina varor på traditionellt MENA-vis. Undrar hur ofta hälsoinspektören hälsar på i dessa butiker? Aldrig.
Jag betvivlar starkt att dessa sköter sin bokföring enligt det svenska regelverket. Jag är lika fullt övertygad om att svenska myndigheter ser mellan fingrarna med dessa nyföretagare på grund av deras bakgrund. Det skulle ju kunna vara rasistiskt att göra någon form av kontroller.
Undrar i vilken bolagsform företagen drivs? Undrar hur anställningsavtalen ser ut? Är det familjeföretag där hela familjen jobbar men ingen betalar sociala avgifter? Har de ens ett personnummer?
Det skulle vara väldigt intressant att veta om Skatteverket kontrollerar dessa nysvenska affärsinnehavare. Jag är lika fullt övertygad om att tjänstemännen på Skatteverket i många fall inte vågar besöka dessa näringsidkare på grund av rädsla för den egna säkerheten. Jag undrar om vi har fått ett nytt skattefrälse i vårt land.
Det märkligaste av allt är att 87 procent av svenskarna röstade för den här utvecklingen i september 2014. Dessutom har vi sju partier i riksdagen och en regering som gillar utvecklingen och inte önskar någon förändring.
Vilket parti kommer invånarna med svensk bakgrund i Hultsfred rösta på 2018? Om några mandatperioder kan de vara i minoritet!

Cosmik Debris
24 maj 2016 00:28
En MENA-butik i grannkommunen låg i samma hus som Skattemyndigheten. Jag handlade där tills för några år sedan. Jag har helt slutat att handla i arabiska affärer.
Till saken.
Vid några tillfällen jag handlade där fick jag kassakvitto. Det var inte vanligt bör tilläggas. På kassakvittot stod för den uppmärksamme att läsa ”Apparaten är i träningsläge”. Dessa myglande araber visste sannolikt inte att deras brott registrerades på kvittot.
Jag berättade för min kompis om detta och han gick och handlade några dagar senare med samma text på kvittot. Sannolikt var apparaten konstant i ”träningsläge”
Skattemyndigheten ligger alltså i samma fastighet. Hur troligt är det att anställda kände till detta? Mycket troligt är mitt svar.
Skattemyndigheten och hälsovårdsmyndigheten vågar inte eller drar sig för att kontrollera dessa fifflande araber. En bekant som jobbade på miljökontoret sa att vid en kontroll i en arabbutik fanns inte mycket som sköttes enligt de regler som svenska butiksägare MÅSTE rätta sig efter.
Brutna fryskedjor och inget kyl/frys som höll rätt temperatur m.m
Man vågar helt enkelt inte ingripa mot dessa hotfulla araber.
Det är för djävligt!
Jimmy
24 maj 2016 00:33
Hej jag följer din blogg sedan massa år, röstar SD. Du blandar intressanta inlägg - statistiken o graferna tänker jag främst på..och diverse initierat om SD, mobbningen-översitteriet på kommunnivå, pajasarna på barometern, etc. Men däremellan dessa magplask..tja, ta detta inlägg som exempel..du retar upp dig på några burkor. Ifrågasätter väl sen i princip varenda utlänning som öppnat näringsidkande i byn. Klart det fuskas med bokföringen. Det har man ju hört. Att de gör. Sen undrar du varför folk hatar på dig. Jag får inte ihop det riktigt..vågar mig på att gissa att du färgas alltför kraftigt utav många av dem som förekommer alldeles för frekvent i kommentatorsfältet. På varenda jävla inlägg. Om jag finge bestämma så skulle jag önska att du lite granna kunde tona ner de här snudd på rättshaveristiska funderingarna. Allt sammantaget så har du ju massvis att bidra med.
Med vänlig hälsning.
Cosmik Debris
24 maj 2016 01:27
Thoralf skriver:
”Jag betvivlar starkt att dessa sköter sin bokföring enligt det svenska regelverket.”
Sant så sant.
Jag har haft/har insyn i sju företag som drivs/drevs av invandrare. ETT av dessa skötte sig. Resten skulle inte klara en kontantberäkning ens utförd av en illitterat. Bör det påpekas att det företaget som sköter sig drivs av en kristen och de andra av muslimer/araber? Den personen har en helt annan syn på moral och hederlighet.
En större invandrarbutik ville ha hjälp med lite ”pappersarbete” och en person skickades dit. Ingen bokföring fanns. Inga underlag, kassakvitton/rullar eller löneutbetalningar existerade. I butiken ”arbetade” minst 10 personer. Vi pratar här om ett företag som uppskattningsvis omsätter minst 20 MSEK. Han sa att det var fullständigt omöjligt att skapa ordning i detta kaos. Han gav upp.
Affärer med större kunder görs upp på lagret. Där sker den verkliga ”omsättningen”.
Sverige kollapsar inom 5 ÅR!
Thomas Falk
24 maj 2016 02:04
Bäste Thoralf,
Jag beundrar dig för din uthållighet, men att inse nederlaget tidigt kostar oftast mindre än senare. Gör som jag och 660 000 andra svenskar, "dra dit pepparn växer".
Cosmik Debris
24 maj 2016 02:33
Tredje gången gillt.
Lyssnar just nu på P1. Det är något trädgårdsprogram och man pratar om ogräs och hur de tar över rabatter. Strutbräken, Åkerfräken och Kirskål är exempel på ogräs man skall se till att få bort innan de tar över.
Detta räcker som kommentar då bloggens läsare begriper vad jag far efter.
Doktorn i Mariannelund där den vidriga gruppvåldtäkten ägde rum har nuförtiden helt andra uppgifter än att bota lintottar som fastnat med huvudet i soppskålar.
Jag instämmer i Thoralfs dystopiska betraktelser. Den förvandlingen VÅRT land genomgår är djupt deprimerande.
Karl-Olov Arnstberg avslutade för en tid sedan en bloggpost med orden att detta som händer med vårt land är irreparabelt.
Det är oåterkalleligt, för evigt och djupt ångestdrivande.
Centern och sossarna
24 maj 2016 03:06
Kalmar län
Val till kommunfullmäktige i HULTSFRED 2014-09-14
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/protokoll/protokoll_0860K.pdf
World Traveller
24 maj 2016 06:06
Jag tippar att du har rätt i alla dina farhågor och gissningar Thoralf. Visst har vi ett nytt skattefrälse i Sverige. Där jag bor verkar Mercedes ha ökat sin försäljning markant sen "flyktingarna" kom.
Tompa
24 maj 2016 06:14
Ser ut som ca 82 % i Hultsfred fått vad de ville
http://www.val.se/val/val2014/slutresultat/R/kommun/08/60/index.html
Demokratur
24 maj 2016 06:58
Jag utgår från att svensken välkomnar utvecklingen eftersom vederbörande röstar för densamma.
Själv lever jag för att kunna lämna detta land.
Ska bli härligt att få pensionen skickad till mig i min nya, normala livsmiljö.
Ska ägna dagarna åt att läsa om det svenska sönderfallet.
Och le...
Hulda mk1
24 maj 2016 07:01
Ja, man funderar över framtiden. Nu ska det tom. startas Imamutbildning i Sverige. Men när man läser kommentarerna på Facebook över detta, inser man att svensken börjar vakna till rejält nu. Men, det kan vara försent..

Chrille
24 maj 2016 08:13
Kanske kan man tillägga att det är media som till stor del fått fram dom där 87 procenten med sitt mörkande. Väldigt många tar inte del av alternativ media och får dessutom itutat i sig att det är där "rasisterna" håller till. Skulle folk ändock ta det till sig, så förtränger man det, ty popcorn och melodifestivalen är viktigast.
Nu börjar dock detta multikulturella (läs islamiserade) samhälle bli syn- märkbart i vardagen för svenskar och då förundras folk vad nu detta är för något underligt.
Kan bara hoppas på att fler och fler får upp ögonen innan 2018, för sedan är det definitivt kört, fast i ärlighetens namn känns det inte särskilt hoppfullt nu.
På endast ett år har man egen lilla kommun förvandlats ganska så rejält. På ett enda sketet år.
På riksnivå verkar SD ha kört snällhetslinjen det senaste ca halvåret. Det är hedersvärt att vara snäll, men inom politiken fungerar det nog inte så bra. Det skall till tjyv- och rackarspel. Så gör ju 7-klövern, så jag ser ingen anledning till att SD skall göra annat.
Varför vända andra kinden till, när man kan sätta in en rak höger?
(Metaforiskt menat, naturligtvis inte att bokstavligt ta till fysiskt våld, utan jag menar verbalt).
Lasse
24 maj 2016 08:52
Det är klart att MENA-folket är det nya skattefrälset. Handen på hjärtat, hur många har träffat på ärliga araber. Oärlighet finns tyvärr i deras DNA. Det talas alltid om förfallet i storstädernas förorter men Hultsfred står sej väl i den konkurrensen, vilket förfall av så vacker "by".
Vakttornet
24 maj 2016 08:56
Seger för islam
i österrikiska presidentvalet
En miljöpartist och islamiseringsförespråkare vann med knapp marginal.
I Vita Huset sitter en muslim vid namn Hussein
London har fått en muslimsk borgmästare
Muslimer infiltrerar politiska partier och viktiga samhällsinstanser och myndigheter både i Sverige och andra västländer
medan den islamska invasionen fortskrider
Västerlandets öde är beseglat!
S-E Karlsson
24 maj 2016 09:15
Undras vad affärsidkarna i bland annat Fågelfors ,Fagerhult ,Grönskåra ,Berga,Figeholm ,Högsby säger om de fria busskorten när eventuella kunder åker till de större orterna och gör sina inköp ? Är det riktigt övertänkt detta med fria busskort för vissa ?
Hacke
24 maj 2016 09:26
Det är en helt rättvisande och likaledes dystopisk bild av det nya Sverige du vittnar om Thoralf. Det kunde lika gärna varit någon av kommunerna i min omgivning här på andra sidan landet. I rask takt faller Sverige när tidigare stabila företag försvinner och det enda som tillkommer är "företag" där folk klipper varandra, lagar mat till varandra eller säljer grönsaker och mat, allt till synes svart. Precis som i vilken bananrepublik i tredje välden som helst.
Det finns väl ingen människa idag som inte förmår se detta eskalerande förfall med egna ögon. Ändå går man på 7-partiets eviga bluff om att välfärd och massinvasion från dysfunktionella kulturer från hela världen inte står i något motsatsförhållande. Ja, de har t o m fräckheten att påstå att detta är vår räddning för framtiden.
Jag är beredd att hålla med den gamle entreprenören Stickan Andersson i hans påstående; folk är inte så dumma som man tror, de är dummare."
Sune
24 maj 2016 10:02
Om du velat ha en ännu häftigare upplevelse skulle du stannat till i Högsby.

Tony
24 maj 2016 11:10
Visst vet myndigheterna om att det förekommer fusk,
dom har ju själv varit med och medverkat till att det
kan förekomma. Han som är Rikspolischef idag var väl
högsta höns på Försäkringskassan, när assistansbluffarna
fick igång det ena företaget efter det andra med hela
släkten som kunde kvittera ut fantasilöner, och
skattebetalarna fick stå för fiolerna.
Bara det att kunna fylla i F.K s blanketter, som är en
omöjlighet för en normalbegåvad Svensk utan att få denna
blankett i retur, gick som en dans för invandrade människor
som inte ens kan eller kunde språket , så det ses nog
genom fingrarna både med det ena och andra när det handlar
om importerade entreprenörer. Det finns många sådana exempel
där myndigheterna känner till att grov brottslighet förekommer
men struntar i det. Norra Grängesbergsgatan i Malmö till exempel
där svartklubbarna ligger på rad med myndigheternas tysta
medgivande, det är bara när någon blir nerskjuten som
polisen kommer dit!
Hur många har inte startat eget med starta eget bidrag,
och kört några månader och sen kursat, sen har en bror
eller släkting kunnat göra om bravaden med ytterligare
bidrag från staten? Jo den gamla sloganen att Sverige
är fantastiskt gäller än, fast på ett annat vis!
Dumle
24 maj 2016 11:36
Tråkigt att läsa alla inlägg präglade av uppgivenhet och defaitism. Att redan ge upp är ynkedom! Vad har inte hänt sista året? SD har fått rätt på fråga efter fråga. De övriga partierna kopierar SD-s politik rakt av. Moderaterna vill införa totalstopp i asylinvandingen. Flera partier diskuterar att begränsa åtkomsten av välfärdssystemen för nyanlända. SD kommer antagligen vara största partiet efter valet 1918. Alternativ media håller på att bli agendasättare. Listan kan bli lång. Vad kommer inte att hända de kommande tolv månaderna? Åren framöver har alla chanser att präglas av återvändande, inte massinvandring. Men Thoralfs läsare har redan gett upp. Hoppas bara inte dessa är representativa för befolkningen i stort. I så fall finns inte ens hoppet kvar. Jag vägrar att tro att så är fallet. Än finns hopp. Mvh
Thoralf Alfsson
24 maj 2016 12:55
Sant!
Jag tror det finns väldigt många som vill kämpa för att återupprätta vårt land och nation. Vi måste övertyga ännu fler.
Jag tror det finns många potentiella sverigedemokrater i Hultsfred och liknande kommuner! Det gäller bara att få dem att ta steget!
Demokratur
24 maj 2016 13:36
@ Dumle och Thoralf
Jag är redan aktiv för rätt parti.
Jag kämpar dagligen för det Sverige jag vill ha.
Men det är svårt att hålla fanan högt hela tiden när man omges med oikofober som bara vill söndra och skända landet.
Jag hade gärna sett att svensken i gemen hade vågat ta ställning och börja jobba aktivt.
Men, svensken är feg.
Fredde
24 maj 2016 14:16
Sveriges andra största språk är snart arabiska, det kommer ta över andraplatsen efter finskan.
Finska är ju stort på grund av arbetskraftsinvandringen på 60-talet, då Sverige blomstrade, industrin skrek efter arbetskraft, Sverige och var ledande i världen inom många områden.
Idag har motorn i Sverige, industrin, nästan stannat och allt fler halalbutiker kan knappast lyfta landet...
Kalle
24 maj 2016 15:49
Den här utvecklingen av sverige har pågått i 35-40 år. Ingen har trott på folk tidigare i utsatta områden. Nu börjar det höjas röster igen. Tror att ingen kommer att lyssna på dem. Regeringen har kört över folket i alla år och kommer att fortsätta att göra det.
En majoritet av svenska folket vill ju ha det så här, tyvärr.
SD tände en göd av hopp men den glöden börjar falna inom SD verkar det som.
Janne
24 maj 2016 16:06
Märkligt inlägg. Bättre att de inte arbetar alltså? Och bättre att Hultsfred helt avfolkas?
Thoralf Alfsson
24 maj 2016 21:17
Märklig kommentar!
Frågan är om de betalar skatt och sociala avgifter när de arbetar.
För tre år sedan omsatte den svarta sektorn bara i Malmö 5,7 miljarder kronor vilket innebar att samhället gick miste om ca 2,2 miljarder kronor i skatteintäkter.
Är det den utvecklingen du vill se i Hultsfred.
Varför har antalet svenskar i Hultsfred minskat med mellan 2000-3000 personer sedan 2002. Min uppfattning är att det handlar om att jobben inte finns i Hultsfred. Vilka jobb finns det för dessa invandrare med i många fall obefintlig utbildning.
Lönebidrag, Instegsjobb, Nystartsjobb och försörjningsstöd. Det är alternativet för minst 80-90 procent.
Är det den utvecklingen du tror på?
SD-väljare
24 maj 2016 16:07
Med viss hatkärlek skriver jag att jag saknar Hultsfredsfestivalen. Efter flera besök har jag fortfarande kvar minnen på både gott och ont. Brukar titta på youtube och njuta av gamla upptagningar därifrån. Sators gig år 1992 gick inte av hackor. Med åren blev festivalen lite för poppig och drog till sig annat klientel och år 2003 hade jag tappat intresset. Sweden Rock passar mig bättre idag.
Cosmik Debris
24 maj 2016 17:22
@Jimmy Tisdag 24 maj 00:33
"du retar upp dig på några burkor"
Fråga: Hur många burkor skall det till innan man får reta upp sig?
Din aningslöshet är beklämmande.
Stämma i bäcken eller mota Olle i grind är det som gäller.
Innan det är för sent!

Göta
24 maj 2016 18:00
HUR MYCKET SKA MAN TÅLA EGENTLIGEN?
Det kan man fråga sig, dels vad gäller vansinnesinvandringen till Sverige med dess för alltid oreparabla följder enligt exemplen ovan,
men också vad gäller SD:s velande och UNDERDÅNIGA FJÄSKANDE för moderaterna.
För ett par dagar sedan förmedlade medierna den oerhört glädjande nyheten att det fanns hopp om att SD tillsammans med V skulle lyckas spoliera krigsivrarnas NATO-kärlek genom att i riksdagen rösta för en vilandeförklaring av frågan, vilket skulle skjuta upp beslutet och ge riksdagen ett års andrum och välbehövlig betänketid för den viktiga frågan.
Lättnaden och glädjen var stor över att SD ÄRLIGT och RAKRYGGAT stod pall för sina åsikter, trots att det skulle betyda att man just beträffande detta ärende råkar rösta samma som ärkefienden V.
Till min stora ledsnad och besvikelse ryktas det nu om att SD kan ha ändrat sig beträffande det kloka beslut som partiets försvarspolitiska talesperson Mikael Jansson tidigare gav, och att man börjat se ett glidande hos SD-LEDNINGEN FÖR ATT TILLFREDSSTÄLLA MODERATERNA!
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article22878055.ab
Hur svårt kan det vara för SD-ledningen att fatta att MODERATERNA FULLSTÄNDIGT SKITER I SD!? Det blir inget samarbete med M-dårarna hur mycket SD än anstränger sig. Inte ens om SD-ledningen viftar sina svansar ur led. Däremot kan SD med Mikael Janssons beslut få en stor mängd trötta och förbannade sossar att flytta över sina röster till SD.
Knaster
24 maj 2016 18:02
Dumle håller med och inte håller med! Håller med i det Du skriver men 1918 håller jag inte med dig om! Skojade bra inlägg! Vår tid som sverigevänner kommer! Njut av kvällens värme och tänk på att vi blir fler och fler!
Lasse G
24 maj 2016 19:06
Thoralf, du brukar avkräva andra faktauppgifter och irriterar dig på löst tyckande. Så skriver du ett blogginlägg som detta, pepprat med insinuationer, tyckande och fördomar. Ja, det hela blir direkt komiskt i all sin enkelspårighet och enfald. "Svenskar" är naturligtvis att föredra framför "utlänningar" i alla lägen. Argumentationen är övertygande (not). Men visst, hygienen vid kötthantering kan säkert brista ibland. Tacka vet jag hederlig svensk, veckogammal köttfärs från ICA, gärna tappad i golvet några gånger.
Thoralf Alfsson
24 maj 2016 21:23
Det handlar om mina upplevelser! Ingen behöver dela dem och jag ställer en del frågor som jag gärna skulle vilja få svar på.
Vilka uppgifter är det som du anser inte är fakta?
J B Doe
24 maj 2016 19:59
Enligt Smålandsnytt vann Nybro förra året pris för sina välskötta parker, men i år ska man sluta klippa de offentliga gräsmattorna. Detta av besparingsskäl. Stan måste vara totalt under isen för att behöva ta till så extremt sparande. Varför man måste spara upplystes tittarna inte om. Det vore väl naturligt att informera även om detta?
Pretty Boy Floyd
24 maj 2016 20:13
Rapport från Värmland !
Här lägger man ner turistverksamheter för att man räknar med att det saknas boende för tyskar,danskar och holländare.
Även norrmän och vad tror ni att det beror på.
Asylanter och annat pack har lusat ner hela Klarälvdalen och Fryksdalen.
Magnus
24 maj 2016 21:08
Jag häpnar över både Tjoralfs inlägg och de flesta av kommentarerna här. Välkomna till den globaliserade världen, att hoppas på ett Hultsfred som förr är ju skrattretande.
thojuh
24 maj 2016 21:45
Den där Jimmy?
Påstår sej rösta på SD.
Det tvivlar jag på! Han passar bättre hos
något av 7-klöverns ansvarslösa politiker.
"Klart det fuskas med bokföringen. Det har man ju hört. Att de gör. Sen undrar du varför folk hatar på dig. Jag får inte ihop det riktigt."
Vad menar du med detta? Är det OK att fuska, tror du att det fuskas mer i arabbutiker mer än i svenska?
http://thojuh.se
Cosmik Debris
25 maj 2016 04:14
@Magnus Tisdag 24 maj 21:08
Du skriver: "Välkomna till den globaliserade världen"
Betyder globalisering att alla på globen skall resa till Sverige?
I så fall har du missuppfattat precis allt gällande globalisering.
Magnus
25 maj 2016 06:34
Jag är 51år Thoralf, och du?
TobbeR
25 maj 2016 06:40
En promenad på Hultsfreds gågata kring middagstid,kan innebära att man är ensam svensk där.Inte så konstigt kanske ,när Hultsfred kommun har målsättningen att bli bäst på integration i Sverige.Blir lite full i skratt när man går där,man kommer att tänka på sagan om kejsarens nya kläder.Medvetenheten finns bland många,men det är farligt att uttala sig.
Demokratur
25 maj 2016 06:52
@ Magnus
Vad tycker du jag ska uppskatta mest?
Stenkastning på blåljus-personal?
Invandrardominerade stadsdelar där anarki råder?
Islams utbredning?
Islamister i Sverige?
Skjutningar?
Våldtäkter?
Bostadsbrist?
Undanträngning av svenskar?
Vägledning mig...
S-E Karlsson
25 maj 2016 08:14
Åk gärna till Högsby en vanlig förmiddag och besök Bank , Bibliotek ,Apotek,ICA ! Ställ sen frågan till er själva ,är jag i Bagdad ,eller ? Håller med den äldre dam som för några år sedan uttryckte sej som följer :Det enda som ör sej likt i Högsby är Emån !

S-O Svensson
25 maj 2016 13:17
Ja, vad ska man säga. Om de inte jobbar, ja då är de utsugare, om de öppnar affärer ja då kanske de fuskar med skatten! Har du kollat hur mycket det fuskas i närbutiker i helsvenska områden?
Förlåt mig Thoralf för en tråkig kommentar. Jag är själv Sverigevän, men jag ser det från en annan sida. Jag ser det som att de gör NÅGOT ialla fall. Att stadsbilden förändras och man ser kvinnor i burka etc, ja det tycker jag inte om. Men när de öppnar butiker, blir anställda eller försöker klara sig själva, ja då älskar jag att de gör så. Hellre det än att jag ska försörja de.
Jag har inte varit i de butiker du hänvisar till men i en sådan butik i staden där jag bor är maten riktigt bra. Inte för att jag vet allt om deras mat, men för mig är det ett sätt att "resa bort" och uppleva något nytt och annorlunda. Jag har inte råd att åka till något annat land och äta god utländsk mat.Då får jag nöja mig med det jag har här hemma.
Sen hoppas jag att de blir kontrollerade av Skatteverket. Alla ska betala skatt och bidra.
Malte the Swede
25 maj 2016 15:30
Hej Thoralf
Det är en svart sak som skymmer en stor del av översta bilden. Vad är det för något?!
S-E Karlsson
25 maj 2016 15:39
Var idag på förmiddagen tvungen att åka till centralorten Högsby / Bagdad ,pratade med en affärsidkare , hen sa att Högsby/Bagdad styrs från Hultsfred , man ska helst inte säga flyktingar längre utan nyanlända !
Pretty Boy Floyd
25 maj 2016 21:40
Kan någon här förklara för mig hur kommunalråd tänker när dom föreslår att invandrare ska gå före i bostadsköerna !
När vi sitter på gatorna och tigger och ser analfabeterna som har flyttat in i våra f.d hus och lägenheter,då säger vi, Sverige är ju bäst,vi har tagit emot flest per capita !
Och vi har världens första feministiska regering.
Jag är helt säker. Vi har också flest idioter per capita i Sverige !
Jimmy
27 maj 2016 00:21
..säkert bra för bloggen om Thoralf får lite välförtjänt mothugg ibland, också när det kommer från de egna leden. Fotsoldaterna. :) Jag såg att det var ett par tre som var inne på ungefär samma linje som mig men mera välformulerat. Slira inte ur, bäste Thoralf! Mvh
nilla
27 maj 2016 17:55
Tack för en bra blogg. Ett par av mina vänner, som under många år följt landets förfall, lider nu av vad de själva säger; asyldepression. De är ännu ej sjukskrivna då alla 3 är egenföretagare utan anställda. De tänker på sina barn och deras barns framtid. Själv är jag så tacksam att mina föräldrar nu båda är borta så de slipper uppleva den snabba förödelsen av det land de byggde.
Thoralf Alfsson
27 maj 2016 19:00
Asyldepression, det uttrycket tror jag kan vara användbart!