thoralf

Direktlänk till inlägg 27 juni 2015

DAGENS TERRORISTATTACKER

Av Thoralf Alfsson - 27 juni 2015 01:40

 


Rubrik från Dagens Nyheter som visar att man inte förstått ett jäkla dugg på redaktionen!


Det kan inte hända var som helst!


Idag har jag hört ett antal "experter" och journalister uttala sig om dagens terrordåd i Tunisien och Frankrike. Jag blir faktiskt mörkrädd över deras naiva och politiskt korrekta svar på de frågor som ställts.


Det kan inte hända var som helst! Det krävs först och främst muslimer och islamister. Inte vare sig kristna, judar, buddister, hinduer, katoliker och andra fredliga religioner som respekterar medmänniskor, begår dessa onda handlingar.


Det handlat om islam, och inget annat!


Kontexten? Den missade Barometern!


"Bra, vi borde även försöka motverka den. Islam är som cancer, låter man den växa så finns bara ett typ av slut...”


"Som sverigedemokrat ser jag detta som vårt största utländska hot sedan andra världskriget och jag lovar att göra allt som står i min makt för att vända trenden när vi går till val nästa år."


Jimmie Åkesson.

 
 
Ingen bild

Cosmik Debris

27 juni 2015 02:24

"Det handlat om islam, och inget annat!" säger Thoralf

Det handlar om muslimer säger jag!

Jag har sagt det förut men upprepar mig gärna. Utan utövare är den politiska ideologin islam helt ofarlig.

Vilka är då utövarna?





 
Ingen bild

Hulda mk1

27 juni 2015 07:13

@Thoralf. Jo, det kan hända överallt. För det finns tillbedjare av Islam överallt. Att igångsätta ett attentat som skrämmer tusentals eller tom hela världen är tyvärr enkelt. En enda Islamist kan lamslå en hel stad ett par dygn om det vill sig illa...

Några få Islamister kan med en samordnad rejäl attack lamslå ett helt land. En per stad och en samtidig attack mot köpcentrum eller liknande. Gisslantagande, bomber, pistoler och handgranater. Mer behövs inte...

Samma vapen som dödade alla i Tunisien importeras i okända antal från Balkan in i Sverige...
Nu är ju inte alla Muslimer intresserade av terrorism, men gårdagens attentat var inspirerade ur Koranen...

 
Ingen bild

Ludvig

27 juni 2015 07:16

Varje dag sker vansinnesdåd av muslimer i världen, hur kan detta få fortgå.

 
Svensson

Svensson

27 juni 2015 07:51

Även Sverige är hotat av den här terrorn,så länge vi bygger moskeer,och låter dessa människor få sprida sina ideer,så är Sverige verkligen hotat av den här terrorn.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

Tomas

27 juni 2015 08:10

Vi kan inte bara stå vid sidan om i Europa och se på hur vanligt folk i Syrien och Irak blir halshuggna och slaktade av IS. Folk vaknar inte upp en morgon och beslutar sig för att "nu ska vi ut på en förbjuden resa över medelhavet och ett äventyr genom Europa". Därför har Sverige och NATO en skyldighet att stoppa IS med moderna stridsvagnar, flyg etc i Syrien och Irak. Alla har rätt att leva i fred i sina hemländer. Ingen ska bli tvingad att fly undan krig. Allt annat är inhumant - speciellt svenskt politik som försöker bekosta sig på olyckliga människor.

 
Ingen bild

Hack

27 juni 2015 08:45

"I efterskälvningarna av attacken vill Tunisiens premiärminister stänga runt 80 moskéer i landet.
Premiärministern säger att de moskéer som ska stängas har verkat utom statlig kontroll och "sprider gift", enligt BBC."

Då är den berättigade frågan vem har koll på vad som händer innanför väggarna i samma byggnader i naivitetens och slapphetens Mecca Sverige?

 
Ingen bild

World Traveller

27 juni 2015 09:30

De ensamkommande ''flyktingbarnen'' placeras ut over hela landet av en enda anledning. Alla ar inte med I IS (aen) men kan laett paverkas och fas att ansluta sig near ordern fran moske'erna kommer. De svenskar som inte tror att det forbereds terrorattentat och ett islamiskt overtagande av Sverige kommer att bli rejalt overraskade. 7-klovern har gjort hela svenska befolkningen forsvarslos. Tyvarr finner sig de flesta svenskar i att jobba som slavar at vaart nya herrefolk som bor pa fina slot, sitter pa café'er hela dagarna och kor omkring i bilar som en vanlig svensk aldrig kommer att fa rad med.
For min del saa tycker jag att islam och moske'er borde forbjudas I Sverige!

 
Ingen bild

Katinka Glahd

27 juni 2015 09:33

Detta har lika lite med islam (mörkrets krafter)att göra som regn har med vatten att göra.

 
Ingen bild

Den bättre:)

27 juni 2015 09:48

Enligt all relevant statistik så står de högerextrema för det största hotet mot Sverige och vår demokrati, kom inte och säg något annat.

Vad skall vi göra med dem när polisen envisas med att naivt stå och titta åt annat håll?

Thoralf Alfsson

27 juni 2015 10:02

Jaha, kan du då ge oss källor till all denna relevanta statistik!

EXPO ser jag inte som relevanta i denna fråga.

 
Ingen bild

World Traveller

27 juni 2015 10:10

@ Den batter

Ja, de hogerextrema Sverigedemokraterna sitter nog och planerar naesta terrorattentat just nu. Kommer de att smaella av en bomb i ett kopcentra eller kommer nagra Sverigedemokrater att ga ner pa Tylosands havsbad och skjuta ner badande gaester. Kanske nagra Sverigedemokrater planerar gruppvaldtakter mot muslimska smaflickor och forbereder sig infor kvallen med att branna ner nan skola och nagra bilar. Lite aldringsran kan alltid kastas in ocksa.
Vad galler demokratin saa forsvarar ju 7-klovern den genom att alla partier utom SD gar samman och gor riksdagsval onodiga.
Borde inte polisen ta I med hardhandskarna mot SD och borja med massarresteringar? Eller varfor inte starta Gulaglaeger for alla som kan misstaenkas gilla Sverige och svensk kultur?
Hur var forresten fredagsbonen igar?

 
Ingen bild

Gute

27 juni 2015 10:17

- Islam är det största hotet mot Sverige sedan andra världskriget!

 
Ingen bild

Den bättre:)

27 juni 2015 10:35

Min relevanta statistik kommer från SÄPO och BRÅ, duger detta?

Thoralf Alfsson

27 juni 2015 10:48

Länk?

 
Ingen bild

Lärare

27 juni 2015 10:37

En känd mycket uppskattad man, med judisk bakgrund satt för ca 10 år sedan i en tv-soffa, kommer inte ihåg vilken kanal, och sa följande: - "Jag är rädd för islams utbredning i Europa"!
Detta måste väl politikerna insett för länge sen, man har blundat.

Stäng samtliga moskéer i landet!
Utvisa alla som kan utvisas från landet!

NÄR, ska sjuklövern inse att anstormningen av alla hit kommande människor från främmande kulturer måste omedelbart stoppas.

SD snart 25%!


 
Ingen bild

Den bättre:)

27 juni 2015 10:42

Mord: 14 stycken
Misshandel: 211 stycken, främst Meningsmotståndare (93), HBT-personer (31) och personer med Utländsk härkomst (65).

Detta har högerextrema lagförts för, vad är det om inte ett hot mot Sverige och vår demokrati?

Thoralf Alfsson

27 juni 2015 10:47

Källa?

Kan du inte även ange vad de vänsterextrema är skyldiga till?

Sedan kan du även ta med vad islamister gjort sig skyldiga till!

Sedan kan du även ta med vad invandrargäng i förorterna (utanförskapsområden) åstadkommit under de senaste decennierna så att vi får lite perspektiv på problematiken. T.ex hur många förskolor, skolor, ungdomsgårdar och inte minst sopprum som brunnit!

 
Ingen bild

M

27 juni 2015 10:58

Relevant statistik:
http://www.statista.com/statistics/263282/number-of-deaths-due-to-terrorism-grouped-by-perpetrator-category/

SÄPO anser i varje fall att den främsta hotbilden i Sverige kommer just från islamistisk extremism:
http://www.sakerhetspolisen.se/kontraterrorism/hoten-och-hotbilden.html

 
Ingen bild

Lena

27 juni 2015 11:05

Tycker inte man ska dra alla efter en kam. Någon på tråden menar att det inte är islam utan muslimer, dvs utövarna. För inte så länge sedan läste jag en artikel om en ung muslimsk kvinna som var född har i Sverige, och som bodde någonstans i en av Stockholms förorter (ev. Rinkeby) som berättade att även hon och hennes föräldrar blev hotade av jihadister. Det gällde klädseln på kvinnor framför allt. Jihadister ser sig som ägare av dessa muslimer, och talar om vad de får göra och hur de ska leva.
Även Nalin Pekul har talat om detta under många år nu.

Så det är viktigt att inte dra alla efter en kam. Men dagens insläpp av jihadister är obegriplig för mig, hur kan detta vara sanktionerat av våra politiker? Tycker vi ska vända oss till de beslutande om detta.

http://avpixlat.info/2015/06/26/expert-bekraftar-radikal-islam-tar-over-moskeer-och-foreningar/

 
Ingen bild

Den bättre:)

27 juni 2015 11:07

http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.635d23c2141933256ea1fcb/1381154798654/valdsampolitiskextremism.pdf

Kan du visa källa på vad islamisterna gjort sig skyldiga till för politiska attentat i Sverige och mot vår demokrati? (Förutom han som exploderade i Stockholm:)

Thoralf Alfsson

27 juni 2015 13:28

Varför lägger du inte upp samma uppgifter för vänsterextremisterna?

Jag försvarar inget våld eller några andra brottsliga handlingar oavsett vem som utför dem.

Min egen rangordning när det gäller dessa riskgrupper är följande och den potentiella faran de utgör för medborgarna och demokratin.

1. Islamister/jihadister
2. Kriminella invandrargäng i utanförskapsområden.
3. Vänsterextremister
4. Högerextremister

 
Ingen bild

Lena

27 juni 2015 11:16

@Den bättre:) 10.42
Löjligt att höra din argumentation. Det var verkligen tunnsått, ska detta jämföras med vad dagens jihadister som halshugger människor? Det måste väl även du inse att det inte faller under samma kategori.
Misstänker att ditt :) innebär att du är ett troll och ironiserar. Så bra då får vi anledning att skriva än mer....

 
Ingen bild

Christer

27 juni 2015 11:46

Tänk om företrädare för islam i Sverige självmant gick ut i demonstrationer mot våldet inom islam. Men det gör man inte, för våldet är islams kärna. Inte kärleken och freden som man försöker göra gällande. "Vanliga" muslimer som i och för sig vill leva sekulärt vågar inte heller ta avstånd, ty då gör man sig till måltavla för dom militanta jihadisterna. Att kritisera, eller att försöka lämna islam medför automatiskt en fatwa (dödsdom). Något som våra politiker inte vågar nämna, eller ens ta i. Bäst att tiga för att inte äventyra eventuella röster i nästa val.
Hedersvåld kan dom manifestera mot, men mot islams innersta kärna tiger man. Tänk om våra politiker försökte skapa en rörelse som definitivt tog avstånd från våldet inom islam. Med en egen logga som skulle finnas på dekaler, flaggor, knappar och märken och bäras av alla muslimer och förespråkare av mångkultur som ett bevis på att man verkligen tar avstånd från det religiösa våldet. Hur många igenkänningstecken skulle vi få se på gator torg? Min gissning är bland muslimer 0. Men däremot skulle säkert Mona Sahlin med bihang bära märket, samt företrädare för Svenska Kyrkan. Ty dessa har inget förstått!

 
Ingen bild

Göta

27 juni 2015 12:27

@ Thoralf
Siffrorna som signaturen "Bättre" hänvisar till finns i en rapport från vänstermupparna i BRÅ, där även Säpo har deltagit. Titeln på rapporten är:
"Våldsam politisk extremism, Antidemokratiska grupperingar på yttersta höger- och vänsterkanten"

Rapporten har alltså ingenting alls med SD att göra. Den publicerades 2009, men jag har inte hunnit kolla från vilket år siffrorna i tabellerna gäller. Hela rapporten finns att läsa här:

http://www.sakerhetspolisen.se/download/18.635d23c2141933256ea1fcb/1381154798654/valdsampolitiskextremism.pdf

 
Ingen bild

Dumle

27 juni 2015 15:23

Nu blev det så där svårt igen. Det nämns både orden muslimer och islamister i samma sammanhang. Vad är det för skillnad gällande religiös tro? Har inte de blodtörstiga islamisterna samma källor för sitt beteende som muslimerna, dvs Koranen och Muhammeds sunna (sed)? Kan alla muslimer bli islamister?

 
Ingen bild

Christer

27 juni 2015 15:34

Jag skrev tidigare en kommentar som gick ut på att någon skulle skapa en rörelse "muslimer mot våld" ungefär. Jag förutspådde att ingen muslim skulle sätta på sig ett sånt märke. Det är förstås fel! - Alla muslimer skulle ha ett sånt märke, även självmordsbombaren. - Tänkte inte på det!

Annat ämne: Bert Karlsson skall presentera ett nytt recept på hur Sverige skall lyckas med integrationen. Det går ut på att flyktingförläggningarna skall delas upp i ett A-lag, och ett B-lag. "En genitalisk idé" säger Bert själv om sin nya plan. Den mannen har en lösning på allt. Det är en skam för Sverige att han inte tilldelats något Nobelpris ännu, och samtidigt en skam för Nobelstiftelsen. En annan drömrubrik i morgonbladet vore:
BERT KARLSSON DÖD! - Råkade drunkna i en tunna med lös hundskit!

 
Ingen bild

Den bättre

27 juni 2015 15:48

Så alltså högerextrema är den ända grupp som begår politiska mord i Sverige, men deras mord är inte så allvarliga som andras mord..?!

Men det är väl det som förklarar vad en extremist är, just att på något sätt kunna försvara den egna gruppens agerande även om det gäller mord.

Thoralf Alfsson

27 juni 2015 15:56

Enligt Säpo-rapporten du hänvisar till är det i första hand vänsterextrema som begår flest brott av politiska motiv. Läs själv

 
Ingen bild

World Traveller

27 juni 2015 16:13

@Den batter

Ar det inte battre du flyttar ner till kalifatet. Du verkar ju tycka att de har mycket batter vardegrund an oss svenskar.

 
Ingen bild

tonton

27 juni 2015 18:02

Att det ska vara så svårt att medge och se den enda gemensamma nämnaren -islam (fredens religon...), dvs roten till allt djävulskap sedan kommunisternas fall. Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer...

 
Ingen bild

Tony

27 juni 2015 21:22

"Det här kan hända varsomhelst" Ja just det, men
vår regering ser inga faror,detta trots att
vansinnesdåden avlöser varandra. Vi har en
statsminister som bara predikar om att vi behöver
den invandringen av högutbildat(?) folk, utan en tanke
på att bland alla dessa civilingenjörer kan slinka in
hundratals terrorister, och säkert så också gör.
hundratals

 
Ingen bild

Pierre

27 juni 2015 22:03

Vad är det för idioter som inbillar sig att islamister är trevliga och att islam på något sätt skulle var bra för en kristen eller ateist för den delen.
Jag känner en kulle som nyligen flydde från Syrien vilken sade att de kristna nu inte var välkomna i något land som styrs av islam .

Turkiets president och islamisten kaplans idol uttalade idag att inga kurder ska få någon egen stat vare sig i Turkiet eller i Syrien.
Vad för positivt har islam gjort för dig är en fråga alla korkade islamistdiggare borde ställa sig innan de spyr galla över de som inte tycker det är ok med terrorism vilken numera tillhör islam, visst det fanns ju tyska och Italienska vänstergrupper så klart de röda håller på sina likar.

 
Ingen bild

Observer

27 juni 2015 22:53

PK-Snyftarna: "Islam har inget med islam att göra".

Frisbee:a ut dessa kulturmarxister ur landet -Landsförvisa dem.

 
Ingen bild

OT

28 juni 2015 01:16

@Den bättre, denna låt är bara för dig.

"D.A.D. - Jihad": https://www.youtube.com/watch?v=GP-PeyYLkXc

Och den här är för alla oss andra - "Jävlaranamma - Äntligen Måndag!": https://www.youtube.com/watch?v=ktHvWbEXvX8

 
Ingen bild

OT

28 juni 2015 02:18

Det vore oansvarigt av mig att inte varna er som för Sverige mot avgrundens rand.

Visserligen kanske ni inte får det straff som quisling så välförtjänt fick; men bara för att ni politiker är de "lokförare" som körde oss alla mot Auschwitz så kan ni inte tro att ni hålls ansvarslösa. Lyssna! Lyd! Lär! För en dag så kommer den dag ni alla trodde inte skulle komma.

Vänd om! Gör om! Gör rätt!

"Leonard Cohen - The Future": https://www.youtube.com/watch?v=D97OxHZzBeQ

P.S Jag kan inte, kommer inte, göra er på något sätt illa, men massans avsky för er kommer att utkräva rättvisa och jag kommer inte att stå i vägen för detta om inte ni inte vänder om nu.

 
Ingen bild

UncleBob

28 juni 2015 02:28

Här är föklaringen till den påstådda uppdelningen i terrorist-muslimer och mer sekulära muslimer. Alla muslimer begår ju inte våldshandlingar.
Sant men ett irrelevant artgument. De flesta muslimer står bara stillatigande och ser på. Inga muslimska demonstrationståg försöker stoppa IS och deras andra muslimska bundsförvanter. Istället används den muslimska lögnnen "Taqiiyah" för att skönmåla islam.

I debattsituationer med en muslim är det vanligt att de försöker övertyga dig om att Islam är fredlig och stoppar in några utvalda korancitat.

Vad de flesta inte vet är att Muhammed ägnade sina tidigare år i Mecka till fredliga ändamål och beskrivs som en "goodguy"
Först under senare tiden i Medina blev det ständiga plundringståg, blodbad, våldtäkter och slavhandel. Denna konflikt mellan fredliga och mer krigiska texter är mycket avslöjande för Islam. Det är nämligen så "smart" uträknat av skriftlärda mullor och imaner att den senare texten alltid skall anses "ersätta" en tidigare text. Eftersom Medinaperiodens våldsuppmaningar ersätter de tidigare fredligare texterna från "Mecka-tiden" är det oftast de som har företräde.
De flesta muslimer vet detta men använder "taqiiyah för att dölja sanningen

 
Ingen bild

Konen

28 juni 2015 09:54

Wallströms ramadanhälsning http://se.sputniknews.com/norden/20150623/343561.html

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards