thoralf

Direktlänk till inlägg 20 september 2014

PERSONKRYSSEN

Av Thoralf Alfsson - 20 september 2014 21:45

Då är även personkryssen räknade i kommunvalet för Kalmar.


Sverigedemokraterna blev tredje största parti och jag blev den näst mest kryssade politikern. Endast socialdemokraten Johan Persson fick fler kryss. Jag blev den mest kryssade politikern i oppositionen!


Barometern skriver om det i en artikel. Uppenbarligen mobbar den borgerliga tidningen Inger Hilmansson och Folkpartiet då hon saknas i sammanställningen.


  


I min egen sammanställning ser det ut enligt följande ordningsföljd baserat på antal personkryss.


  



Min tolkning är att detta är ytterligare en faktor som talar för att jag borde få en av de två oppositionsrådsplatserna. Om väljarna skall respekteras och det råder lite hederlighet inom oppositionen borde de två oppositionsrådsplatserna gå till mig och Christina Fosnes (M).


PS

Ser idag (söndag) att Barometern uppdaterat och rättat sin artikel och fått med Inger Hilmansson i sammanställningen men inte i texten.


 
 
Ingen bild

Observer

20 september 2014 21:51

.....HEDERLIGHET!!?
-Finns det bland de etablerade?
"Det är viktigt att vi respekterar demokratin och går ihop för att hindra Sverigedemokraterna" ...Säger idioterna!

Dumheten är så pass långt gången att bara en militärkupp tycks adekvat.

 
Ingen bild

Maja Dacke

20 september 2014 22:31

Observer, pssst, tala tyst om vad som är adekvat! Carl Bildt kan höra dig och ropa in folk från sina vänner ... Ja, Nato-ÖK är ju underskriven och svensk mark är väl snart full of stripes och stars ...

 
Ingen bild

Gubben Svensk

20 september 2014 22:45

O.T
Läs Julia Caesar:s i Snapphanen, briljanta analys om valet 2014:

http://snaphanen.dk/2014/09/20/sondgaskronika-tugga-i-sig-verkligheten/

 
Ingen bild

Peter Lundgren (SD) läser lusen av EU-parlamentet

20 september 2014 23:17

http://avpixlat.info/2014/09/20/peter-lundgren-sd-laser-lusen-av-eu-parlamentet/

 
Ingen bild

Verkligheten

20 september 2014 23:51

Till dig borde den gå helt klart. Men en kvinna som gärna ser svenskarna utbytta...nej tack...hon kan....vågar inte skriva vad jag anser om henne...bäst jag är tyst...

 
Ingen bild

OT

21 september 2014 01:06

Apropå Persson&Ryssen

"Säpo varnar för ryska krigsplaner": http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sapo-varnar-for-ryskt-spionage_3442778.svd

Men är SÄPO riktigt informerade, eller politiskt korrekt marinerade?

Kanske är det andra saker som är mer viktiga? T.ex Arsal?

Denna sång är för dem som säger "A Farewell to Lebanon": http://www.youtube.com/watch?v=OtxJBhT55Og

eller kanske vi skall säga

"Good morning Lebanon": http://www.youtube.com/watch?v=Jxv1Zs0gMMk

 
Ingen bild

OT

21 september 2014 01:30

Apropå Persson&Ryssen

"Säpo varnar för ryska krigsplaner": http://www.svd.se/nyheter/inrikes/sapo-varnar-for-ryskt-spionage_3442778.svd

SÄPO är ganska efterblivna, för om ryssen kommer, skall vi då inkallas och ta fram vapnen som en gång fanns i dagens icke existerande mobförråd?

Med utvecklingen som pågår just nu, så kan vi istället ge alla vapenföra män en 75-vodka, så vi alla kan vara tillräcklig packade för inte att skämmas över våra politikers idiot beslut, när ryssen kommer.

Framtida budgetbesparingar:

1) Politkers pension, för får vi ingen så skall inte de ha någon heller.

2) SÄPO, för de gör mer skada än nytta.

 
Ingen bild

Rikard

21 september 2014 03:29

Jag röstade SD i riksdagsvalet men Johan Persson (S) i kommunen av tradition. Något dumt, vad vet jag, men blir lite rädd för att SD i Kalmar tar upp Statligt kasino. Jag menar, vad ska vi med det till? Hur är det ens en viktig fråga om Kalmar kommun?

 
Ingen bild

Gubben o Gumman

21 september 2014 04:27

Man får väl utgå ifrån att mobbningen mot SD fortgår i bla talmansfrågan, och i Kalmar kommun, senaste hittepået är ju att SD inte representerar hela Sverige ,läs pensionsräddarna, detta står ej att finna i partiets partiprogram ,utan är ytterligare ett vänsterpåhitt.

Eller i klartext en ren lögn, att man inte ser resultatet av dessa lögner är otroligt 13%.....
Till och med Bert Karlsson sa : Om man inte tar hänsyn till dessa röster kommer man att få SD på 20%, vilket i sig inte kommer att räcka.

En folkrörelse som inte vill bli rånade skattevägen, och som bryr sej om sitt land, är inte ens mediavänstern byxa att stoppa, sanningen segrar alltid, i Sverige blev Internet den förlösande faktorn.
Denna bloggen är ett lysande exempel på det , även om alla politiker i Sverige inte insett det än.....fast kulan kanske ramlar ned snart förlåt polletten skall det vara

För övrigt bör den nytillträdda SVT68 chefens första uppgift vara att se till att apvänstern inte bjuds in till varje debattprogram, och tillåts ha en styrande roll , med åskaplåder i bakgrunden när hjärntvätten är som värst, annars får SD 27 minst % 2018.
Fast det är väl lika svårt som att få Göran Perssons kor att mjölka Pucko

Utan ett nyval, så är nog det mesta sej likt, SD fortsätter att fördubbla sej till valet 2018, att sjuklövern, och vänstern skulle förstå att svenska folket börjar tröttna på kostnaden för migrationen ,allrahelst med tanke på vad man får tillbaka i form av total förvärvsgrad över lång tid etc, ser i dagsläget inte ut att vara mycket att hoppas på

Valet 2018 kommer att bli Sveriges viktigaste på länge
Förmodligen går det även då att trycka på nyvalsknappen då om så önskas.
Skillnaden är bara att då har minst 500000 nya pensionsräddare anlänt ytterligare,skatteslavarnas utgifter har ökat med ca 50 miljarder till, en årlig försvarskostnad ungefär ,migrationen kostar väl en 8-10 försvarsbudgetar just nu om året, ryska plan snurrar runt oss bla här i SydSverige....

Enligt apvänstern i senaste Debatt, så skall nu SD röstare, som visst inte är rasister "omvändas" till att rösta rätt , det kan dom ju prova med :=)(=:
Allvarligt talat hur tröga är dessa människor, eller skall vi vara tacksamma för deras idioti/avunsjuka hat mot skötsamma människor ?

 
Ingen bild

Morningstar

21 september 2014 07:39

Jag oroar mig inte så mycket för ryssen. Nato är bra mycket farligare. Dom tränar i Sverige inför det lösa begreppet "oroligheter". Tydligen är det tyska och holländska trupper som inte har någon lojalitet till det svenska folket.

http://www.friatider.se/h-r-var-nato-p-att-kriga-mot-svenskar

 
Svensson

Svensson

21 september 2014 07:45

Slutar man hetsa mot Ryssland,då är Ryssarna inget hot mot Sverige,svårare än så är det inte.

http://svenssonsfunderingar.wordpress.com

 
Ingen bild

LSW14

21 september 2014 07:54

@OT
Svd; "– Kopplat till det faktum att vi sett att Ryssland nu är berett att använda sina stridskrafter i andra länder..."
Till skillnad från USA/EU/NATO då förstås?? Och ja, SÄPO är tveklöst en aktiv och viktig del i PK-etablissemanget IMO. SD är rasister och Ryssen är Hin Håle- känns det månne igen?

@Maja Dacke är helt klart något på spåren, citat: "Nato-ÖK är ju underskriven och svensk mark är väl snart full of stripes och stars ..." Spot on!

En tråd i ämnet: https://www.flashback.org/t2447665

 
Ingen bild

LSW14

21 september 2014 08:06

@Morningstar, Instämmer till fullo. Begreppet "oroligheter" kommer för övrig att användas som förevändning i ett antal kommande "vänskapliga insatser" riktade mot Sverige, var så säker! Det är NATO som är hotet, inte Ryssen.
@Svensson, kan inte bättre sägas!

 
Ingen bild

Leon

21 september 2014 08:25

Vad jag ibland avskyr att få rätt.

Skrev en gång att ett gott valresultat för SD var "en fara för demokratin". Ja inte då (ett vid tidpunkten hypotetiskt) valresultatet i sig som är ett uttryck för en "folkvilja" som i en demokrati värd namnet SKA respekteras. Utan just för det som nu sker på riksplanet och i många av landets kommuner. Alltså hur övriga partier i närmast i panik åsidosätter valresultaten och normala demokratiska processer i sin strävan att "blockera" SD;s inflytande. Diskussioner om konstruktion av alltmer fantasifulla "bokstavskombinationer" även inkluderande "övervintrade stalinister" (i e V) förs på största allvar. Därmed åsidosättande inte bara SD-väljarnas tydliga (ja närmast övertydliga) viljeyttring utan även partiernas "egna" väljare som kan antas (till stor del) ha röstat efter SINA övertygelser.

Man behöver inte frammana "deliriumrosa elefanter" i sin fantasi för att inse att Sverige står inför svåröverstigliga problem nu och framgent. En kompromiss- och konsensusbaserad "buiness as usual"-politik är knappast rätt "väg" för att komma till rätta med de uppenbara bristerna inom arbetsmarknad, skola/utbildning, försvar, vård, integration, asylpolitik o s v. Men även landets förhållningssätt till vår närmaste omvärld (Ryssland, EU, NATO) som mer avlägsna konfliktområden (mellanöstern, afrika m fl). Komplexa problem vars "lösning" inte torde vara ett ändlöst och resultatlöst kompromissande eller för den delen någon överförenklad "qvick fix". Enda vägen framåt är "samförstånd" där alla aspekter, inklusive de som framförs av SD, tas i beaktande. Något annat är att bildligt talat "pissa på demokratin".

Något mer än var åttonde (13 %) och ute i kommunerna än fler (upp mot på sina håll 30 %) har lagt sin röst på förändring d v s SD. Ett URSTARKT resultat som jag bara kan gratulera partiet till och som jag som "demokratitroende" ser med djup RESPEKT. Och, som jag skriver ovan, denna klara VILJEYTTRING varken kan eller ska negligeras vid utformingen av Sveriges närmaste och mer avlägsna framtid.

Leon d´O.....

 
Da Capo

Da Capo

21 september 2014 09:19

Varför opponerar sig inte 87 % av valmanskåren mot massinvandringen?

Svenskens FUNKTIONELLA DUMHET - en intelligens- och karaktärsdeficit som oftast är förvärvad, inducerad utifrån via (hög)skolan, genom den sociala samhällsdynamiken - ständigt tilltagande och allt mera (politiskt) handikappande, som jag och andra ihärdigt har tjatat om, varnat för, här och annorstädes, blir äntligen uppmärksammad - till och med i Wolodarskis Dagliga Nyheter.

"Mats Alvesson, lednings- och organisationsforskare vid Ekonomihögskolan, Lunds universitet; forskar bland annat om funktionell dumhet och gav nyligen ut boken ”The Triumph of Emptiness"

http://korta.nu/FUNKTIONELL-DUMHET

http://korta.nu/FUNKTIONELL-DUMHET

 
Ingen bild

World Traveller

21 september 2014 09:22

Morningstar och LSW14, jag håller fullständigt med er. De styrande i Sverige och i EU räknar med att svenska folket kan komma att resa sig mot muslimerna om deras våld mot oss blir för grovt, och då har EU redan handlingsplaner på att sätta in NATO-trupper mot svenskar. Det räcker med att se hur de Västeuropeiska länderna rekryterar nu. Man måste vara politiskt korrekt, tycka om ''mångkultur'' (islam) eller vara muslim. I Göteborg såg jag något slags hobbypoliser i uniform, en vit och två somalier. Är detta embryot till vår framtida svenska polisstyrka?

 
Ingen bild

Lars Rosén pol sek KALMAR

21 september 2014 09:23

Rikard: Varje påsk så är jag i Göteborg och alltid besöker jag Casino Cosmopol två kvällar. Det är ett statligt Casino. Som du kanske vet så finns casinon i Stockholm Göteborg, Malmö och Sundsvall. Alltså är denna landsända en vit fläck. Skall Kalmar blir en turiststad av rang, så är ett casino viktigt, och dessutom skulle det skapa 100 till 150 årsjobb året om. Kalmar behöver dessa arbetstillfällen. Jag tycker inte att det är bättre att folk spelar över nätet. Här kommer det in pengar till skola, vård, omsorg mm. Missbruk av spel förekommer överallt, och man kan lika väl spela bort pengar på travet eller spelbutiker. men trots allt rör det sig om vuxna människor. Du får gärna ringa mig, kan jag ge dig mer information. MVH Lars Rosén.

 
Ingen bild

vmm

21 september 2014 09:31

Jag jobbar med att räkna röster för länsstyrelsen (långt från Thoralf så det har inget med honom att göra). Hittills har vi i vår lilla räknegrupp (vi är en av 30 på vår lilla länsstyrelse) råkat ut för tre felräknade valsedlar som kommer från vallokalen och skickats till oss som stoppats in i buntarna med valsedlar som kommer från andra partier. Vi har råkat ut för en massa andra fel men det är en annan historia ;) Alla kan räkna fel, och det är därför som vi på länsstyrelsen räknar igen. Det vi räknar och säger är det som gäller. Men jag finner det högst anmärkningsvärt att alla tre valsedlar som blandats in i valsedlarna från andra partier är SD-valsedlar. Självklart finns en risk att vi inte upptäcker det och då går rösten till det parti där valsedeln ligger. Herregud vad vi är noga och jag önskar att jag kunde säga att risken för felräkning är noll. Men noll risk för felräkning blir det aldrig. Eftersom alla röster som hamnat fel hamnat på ett visst parti får jag känslan av att dom i vallokalen chansat. "Kanske dom inte upptäcker det på länsstyrelsen." Jag vet inte om det är så. Jag fortsätter att räkna röster nästa vecka och jag vill inte se några fler felräknade SD-röster.

 
Ingen bild

World Traveller

21 september 2014 09:56

@ Morningstar och LSW14
Lästips: Patriots av James Wesley Rawles.

 
Ingen bild

Trollfar

21 september 2014 10:13

@vmm, Hur mycket vet ni t.ex om varifrån de kommer. Kommun, distrikt eller ännu lägre?

Hur upptäckte du det?

 
Ingen bild

vmm

21 september 2014 10:32

Trollfar: jag upptäckte det vid räkning. Vi räknar i par och blir det något annat än det som står antecknat från vallokalen så byter vi valsedlar så vi korsräknar. Varifrån rösterna kommer går att spåra genom den som är ordförande i vallokalen och skrivit på protokollet från valet och man ser från vilken vallokal rösterna kommit. Dom kom inte från samma vallokal och anledningen till att jag märkte det var att jag undrade varför alla tre röster som kan misstänkas vara undanstoppade medvetet alla tillhörde samma parti. Hade det varit olika partier så hade jag nog inte gjort någon mental märkning om det.

 
Ingen bild

Lars Rosén pol sek KALMAR

21 september 2014 11:07

" Svenskar " som har stridit i Syrien och Irak kommer nu hem igen. Är övertygad om att de har blivit hemskickade av ISIS för att agera som " mullvadar ". Man kan ju bara hoppas att säpo m fl inser detta.

 
Ingen bild

Göta

21 september 2014 11:13

Jag håller med Svensson 07:45, och vill tillägga: Om Bildt och alla svenska PK-medier slutar hetsa mot Ryssland, så är ryssarna inget hot mot Sverige.

Läs gärna "Krigshetsarna som kan förinta Europa - Om politikerna, medierna och lögnerna som tar Europa allt närmare ett kärnvapenkrig med Ryssland."

Denna essä är skriven av den amerikanske nationalekonomen och författaren Paul Craig Roberts. Roberts var USA:s biträdande finansminister under Ronald Reagans första presidentperiod och har sedan dess anlitats som finanspolitisk expert av den amerikanska kongressen vid över 30 tillfällen. Han har varit redaktör för Wall Street Journals ledarsida och redaktör för National Review samt medförfattare till boken "The Tyranny of Good Intentions".

http://www.friatider.se/krigshetsarna-som-kan-f-rinta-europa

 
Ingen bild

Hulda mk1

21 september 2014 11:41

@Göta mfl.
Jo, Ryssland är ett hot mot Sverige. Oavsett vad vi gör och säger. Östersjön, Baltstaterna, Gotland och utloppet i Nordsjön (nu under Öresundsbron) är orsakerna.
Vad händer när Ryssland bekymrar sig om Ryssar som bor i Baltstaterna? Se på Ukraina...
Se på de öknande antalen aggressiva gränskränkningarna i luften. Är det steg 1...?
Nej, öka på antalet brigader, Flyget, Hemvärnet och Flottan. Försvaret är Sveriges hemförsäkring. Ökade förmåner för de unga män som blir soldater.

 
Ingen bild

Lotta

21 september 2014 11:42

Dagens skratt: "”SD:s framgång beror på antimuslimismens normalisering”"

http://www.svt.se/opinion/article2333017.svt

 
Ingen bild

Ullenhags förtjänst

21 september 2014 11:47

Folkpartiets samhällsvinster avspeglas i dagens nyhetsström:

"EU-kommissionen var ett av de tilltänkta målen för terrorattacker anhängare till jihadistgruppen Islamiska staten (IS) planerade, enligt belgiska myndigheter. Flera personer greps under lördagen och dåden kunde avvärjas."

Snart har vi terrordåd i Stockholm igen.

 
Ingen bild

Trollfar

21 september 2014 12:39

@vmm, tack för svaret. Vad blir nästa steg, en anmälan?

 
Ingen bild

LP

21 september 2014 12:44

Jag har länge ansett Reinfeldt vara en psykopat. Han har flera av varningstecknen som lätt kan observeras.

Psykopati är ingen sjukdom utan en personlighetsstörning.

Psykopater saknar vanligen insikt om att de har psykopatiska drag.

Typiskt för psykopater är att de är egocentriska och själviska, och inte kan känna empati eller sätta sig in i andra människors situation.

Psykopat är helt enkelt onda människor, men inser det inte. Någon fungerande behandlingsform existerar inte.

En mycket försåtlig och svårgenomskådad metod som psykopater har för att dupera folk att tro att de är så genomgoda och fina människor är att tala om hur usla andra är. (Se hur han behandlar SD)

Psykopater saknar personliga värderingar och därför saknar sanning värde och lögn saknar skam! (Se hur han behandlar SD)

Att lura andra människor är psykopatens största och nästan enda intresse. Men psykopaten vill ha en bekräftelse på att lögnerna och manipulationerna har gått hem. Den vill ju se resultatet och gärna se att offret krossats av det som psykopaten åstadkommit.

Det bästa betyget på detta som psykopaten kan få är att offrets ekonomi har slagits i spillror och det betyder dessutom att psykopaten har skaffat sig ekonomiska medel att "leva loppan" för och att glänsa med inför andra, imponera på dem. (Se vilket budgetunderskott han lämnar efter sig efter allt tal om "ansvar" för Sverige).

 
Ingen bild

Nobel

21 september 2014 12:47

En enkel fråga till Nobelkommitten:

- Kommer partiledare Åkesson att bli inbjuden till Nobelfesten i år?
- Hur många av Riksdagens talmän kommer ni att bjuda in?

 
Ingen bild

Göta

21 september 2014 13:06

@Hulda som skriver: "Nej, öka på antalet brigader, Flyget, Hemvärnet och Flottan. Försvaret är Sveriges hemförsäkring. Ökade förmåner för de unga män som blir soldater."

Det kan jag hålla med om. Jag var och är fortfarande definitivt emot Reinfeldt-alliansens nedmontering av Sveriges försvar. Men ingen tjänar på ett kärnvapenkrig. Inte Putin heller, och det är han fullt medveten om. Därför håller han sig enligt min mening förvånansvärt lugn trots krigshetsandet.

Hulda skriver: "Vad händer när Ryssland bekymrar sig om Ryssar som bor i Baltstaterna? Se på Ukraina..."

Ukrainas gräns går i en stor kil in i Ryssland. Jag har faktiskt viss förståelse för att Putin är måttligt intresserad av att ha NATO stationerad ett par meter utanför sin förstukvist, vilket kan bli fallet när Ukraina blir fullvärdig EU-medlem.

Över huvud taget kan jag inte se någon anledning att dra in ytterligare öststater i EU som då också (likt MENA-invandrarna) ska leva på bl.a lilla Sveriges skattebetalare. Största skälet till EU:s och Bildt-borgarnas iver att få in Ukraina och övriga öststater i EU verkar vara att utvidga NATO. Det är min slutsats.

 
Ingen bild

Leon

21 september 2014 13:47

@ Nobel

Frågan torde rätteligen ställas till Nobelstiftelsen som ju är de som arrangerar Nobelfesten. Alltså till:
Lars Heikensten
Carl-Henrik Heldin
Göran K. Hansson
Peter Englund
Kaci Kullman Five
Tomas Nicolin

Det är deras beslut som avgör vem eller vilka som inbjuds eller utestängs. Men frågan är trots detta fullt relevant och bör besvaras och svaret motiveras på ett fullgott sätt.

@ Lars Rosén

Är övertygad, eller har i vart fall stor tilltro till, att SÄK har tämligen god koll på vad det är för figurer. Om inte annat så för att brutaliserade och radikaliserade unga män utgör en högst påtaglig samhällsfara. Detta oavsett om de skulle agera som "representater" för terroristerna i IS eller som enskilda kriminella utan politiska eller religiösa motiv. Tämligen sentida historia har ju lärt oss att det bara kan behövas att EN individ "går under radarn". Och om då denne ser sina handlingar som motiverade av ett "högre syfte" kan detta innebära fruktansvärda konsekvenser.

För övrigt är det en högst påtaglig brist att deltagande i stridshandlingar för främmande krigsmakt eller politiska/religiösa extremistgrupper inte sedan länge varit kriminaliserat.

Leon d´O.....

 
Ingen bild

Lars Rosén pol sek KALMAR

21 september 2014 13:51

Nu försöker Göran Persson analysera varför SD gick så bra. Jag säger bara en sak till dig Göran " du går som katten kring het gröt ".

 
Ingen bild

Lars Rosén pol sek KALMAR

21 september 2014 15:07

Canada spärrar passen för canadensare som gått med i isis. Vad gör Sverige??????.

 
Ingen bild

World Traveller

21 september 2014 15:54

@ Lars Rosen
Du vet, precis som vi andra här, att Sverige erbjuder ISIS-mördare en fristad här med bostad och höga bidrag.

 
Ingen bild

vmm

21 september 2014 16:34

Trollfar: nä, jag tycker det här ligger inom gränsen för vad systemet ska fånga upp. Sedan kan man såklart fråga sig varför det här händer just för SD och inte något annat parti. Och ungefär 2/3 av valet är räknat så vi får väl se. Jag tycker som sagt inte det vore så lyckligt om jag hittar fler felräknade röster som SD ska ha.

 
Ingen bild

World Traveller

21 september 2014 16:44

Jag läser lite i Hatexpressen. Deras skribenter kallar oss 'fiender'. Det är så de ser oss. Inte som åsiktsmotståndare, utan som fiender. Vi unkna Sverigedemokrater är nu fascister och tydligen värda allt förakt. Hur ska det ens gå att diskutera med såna ''journalister'' och 7-klöverpolitiker när de har såna värderingar?

 
Ingen bild

Trollfar

21 september 2014 16:51

@World Traveller, det är dödsryckningarna du ser. Varför läser du skräpet och förlänger dödskampen?

@vmm, okej tack för informationen, intressant.

 
Ingen bild

Maja Dacke

21 september 2014 17:00

vmm, jag läste från valmyndigheten (via blueshift.nu) om M-kommuner som hade väl tilltaget valdeltagande i år - Täby 130 procent, Staffanstorp 110 och Båstad 106 procent. Inte illa. Kan du förklara?

Synd att de inte hade räknare som var bättre på matte där ...

 
Ingen bild

Maja Dacke

21 september 2014 17:02

PS. Kan inte så överskridet valdeltagande överklagas och göras om?

 
Ingen bild

World Traveller

21 september 2014 17:20

Det pågår inget valfusk i Sverige, inte alls. 130% deltagande i vissa kommuner och SD's röster förklaras ogiltiga eller bara ''försvinner''.

 
Ingen bild

Pepparholm

21 september 2014 18:53

Vi är 800 000 skattebetalare som inte finns. Varken för den avgående eller blivande statsministern. Ej heller för talmannen eller för media, särskilt inte de som bor på Södermalm. Låt oss då helt ignorera dem alla.

 
LINNEA

LINNEA

21 september 2014 19:46

En intressant reflektion är väl att 97 % valde bort FI.

http://SVERIGE

 
Ingen bild

En tjock med bröd tack

21 september 2014 21:00

World Traveller : Det vore ju lustigt om inte kommunister sökt sej till rösträkningen, om man titta på svenska samhället i stort journalistkåren lärare etc.
Att reda ut exakt hur mycket det påverkar valresultatet är ju svårt att veta.
Som tur är så bromsar dessa bara upp SD:s framfart likt journalistkårens antirespekt mot demokrati i god Leninanda.

Stoppa SD i Sverige är idag omöjligt med 13%, och ständigt växande.
Det tåget har gått även om det satt hårt inne med att få ur proppen i Sverige
Den stora frågan är bara när man skall börja tala med SD och få ned invandringen till ett normalt Europeisk nivå , nu är det bara en tidsfråga inget annat.
Apvänstern i tv sofforna kommer ju aldrig att acceptera det förstås , men det ingår ju i deras problemhistorik på individnivå
Det är rätt otäckt att se deras hat och förakt mot den skattebetalande"arbetarklassen gång på gång, samma mantra om och om igen

Noterar med stor tillfredställelse att vissa journalister känner sej trängda, och börja gnälla, om än i liten omfattning än.
En del av dom har känt av "örfilen" som Göran Persson uttrycker sej om SD:s framgångar, kanske blir det flera än Lotta Gröning, som fattar vad som är pågång i Sverige/Europa.

Det verkar som om globalisterna har fått en "pinne i framdäcket" över hela Europa, Menaeuropa börjar sakta bromsa upp.
Globalisterna har nu nått den kritiska massan och kommer att få det svårt framöver.

 
Ingen bild

Observer

21 september 2014 21:03

@Maja Dacke

Vad jag menar är att, När inte demokratin tycks bli respekterad, när man vill utestänga 1 miljon väljare så är ju risken att man undergräver förtroendet för valsystemet och demokratins själva grundval, då kan vi i slutändan få ett samhälle där tillslut några tar makten med våld, Det vore givetvis icke önskvärt. Sverige skulle bli en diktatur av bananrepubiksnitt.
Genom att ej vilja diskutera med landets tredje största parti styr de Sverige i den riktningen vilket är tråkigt. Vilka som skulle kunna göra något sådant som en kupp vet jag ej. Jag tycker det är oroväckande att landet drivs åt det hållet allt mer med odemokratiska utestänganden, stigmatisering. Det kan ju sluta hur fan som helst om inte våra regler följs. Och det är en otrevlig utveckling som vi inte vill ha.

 
Ingen bild

Leon

21 september 2014 21:43

@ Observer

Teoretiskt sett kan, utan att på något sätt "tumma på" demokratiska principer, representanter för så stor andel som 49,9 % av de röstande stängas ute från politiskt inflytande. Kan bara en majoritet på 50.1 % uppnås är detta nog i vår representativa demokrati.

Det som gravt undergräver tilltron till demokratin är den närmast panikslagna reaktionen på SD:s framgång i valet. Som jag tidigare skrivit är försöken att åstadkomma alltmer fantasifulla "bokstavskombinationer" för att uppnå parlamentarisk majoritet en skam. Inte bara genom att man åsidosätter viljeyttringen hos mer än var åttonde väljare (13 % av de röstande)utan i lika stor utsträckning de väljare som röstat på något annat parti utifrån sin övertygelse. Kompromisser i all ära, de kan ju trots allt vara den enda vägen att uppnå ett fungerande "styre", men om de innebär utestängande och ideologiskt schackrande leder det rent ut sagt åt h-lvete. Det står alltmer klart att de "demokratiska" processerna skrämmande nog är demokratins värsta fiende.

 
Ingen bild

Systemfel

21 september 2014 23:01

En sida som jag rekommenderar är http://www.ledarsidorna.se

Sidan drivs av en socialdemokrat med inslag av "gästskribenter" . Han är kritisk till den förda migrationspolitiken.

 
Ingen bild

Trollfar

22 september 2014 07:26

@Systemfel, han är en sur sosse som inte får vara med vid köttgrytorna.

Inte så mycket kritiker till dagens förstörelse utav Sverige utan som sagt mest sur på S-toppen.

 
Mr Mark Steven

Mr Mark Steven

28 september 2014 06:00

Hej!

Behöver du en legitim lån på 3% ränta ?, Mark Steven Lån Firm erbjuder lån till privatpersoner såväl som organisationer, Vi ger ut lån från intervallet € 10.000 Euro till 10.000.000 € Eur. Våra lån är väl försäkrad och maximal säkerhet är vår prioritet, Tillgängliga lån vi erbjuder är,

* Personliga lån (Secure och utan säkerhet)
* Business lån (Secure och utan säkerhet)
* Kombination Loan
* Konsolidering Lån och många fler:

Om du är intresserad att komma tillbaka till oss vid mottagandet av detta mail att vi vidare i affären, kan du nå via e-post: markstevenfinanciallimited@admin.in.th

Bästa Regard,
Mr Mark Steven,
C.E.O
MARK STEVEN LÅNE FIRM.
Email: markstevenfinanciallimited@admin.in.th

http://blogs.usembassy.gov

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards