thoralf

Alla inlägg den 26 april 2018

Av Thoralf Alfsson - 26 april 2018 22:01

SSU-ordförande Daniel Nestor har fått ett utbrott på sin Facebooksida. Idag delades nämligen vår SD-folder som riktar sig till kvinnor ut till alla hushåll i Kalmar län. Han skriver bland annat följande.
 
"Jag blir så fly förbannad när Sverigedemokraterna försöker måla upp en bild av att de ska "rädda" svenska kvinnor. Genom att utnyttja kvinnors otrygghet försöker de att legitimera sina främlingsfientliga åsikter. Men ska vi vara riktigt ärliga så bryr de sig inte ett dugg om att kvinnor våldtas i vårt land."
 
Är det några partier som uppenbarligen bryr sig väldigt lite om att svenska kvinnor våldtas av utländska män så är det socialdemokraterna och deras stödpartier.
 
Det är minst sagt lika pinsamt att den socialdemokratiska ombudsmannen Linus Hellman hyllar Daniel Nestor för hans ordval och påståenden.
 
 
 
Igår kom domen mot två ensamkommande ungdomar från Afghanistan som begått en grov överfallsvåldtäkt i Kalmar. Jag har inte sett att en enda socialdemokrat har skrivit ett enda ord om detta brott vare sig på insändarsidor, Facebook eller sina bloggar. Ynkligt är bara förnamnet.
 
Bra betyg för vår folder som delats ut till alla hushåll i Kalmar län idag.
 
SSU-ordföranden blev uppenbarligen väldigt orolig över att SD skall ta röster från de rödgröna som vill bestämma och toppstyra hur familjer skall ta ut sin föräldraledighet. Det är Socialdemokraterna som bestämmer hur livspusslet skall fungera i svenska familjer.
 
Är Daniel Nestor medveten om vilka abortgränser som gäller i de europeiska länderna. Abortgränser som socialdemokrater i dessa länder beslutat om. Men som vanligt är det socialdemokraterna i Sverige som vet bäst.
 
Lustigt att Socialdemokraterna nu håller på att kopiera Sverigedemokraternas politik på migrationsområdet och rättsväsendet. Men det kommer säkert ske på fler områden. Det är ju fortfarande 4,5 månader kvar till valet. Vi kommer få se många tvärvändningar från socialdemokraterna om inte opinionssiffrorna vänder upp.
 
Daniel Nestors utbrott är ett litet men ynkligt exempel på denna desperation.
 
Jag har inte mycket till övers för vänstersajten Dagens Vimmerby men jag lägger ändå upp en länk. Jag kan tänka mig att artikel författaren och Daniel Nestor är goda vänner.
 

Av Thoralf Alfsson - 26 april 2018 11:56

Ett stort tack till de som gett ett stöd till bloggen och min personvalskampanj. Jag kan nu trycka upp många tusen flygblad tack vare dessa bidrag.

Jag vill dock informera om att en ny lag som träde i kraft från den 1 april vilket innebär att jag bara kan ta emot anonyma bidrag som understiger 2 275 kronor. Om någon önskar ge högre belopp kan det inte vara anonymt. Om de samlade bidragen uppgår till mer än 22 750 kronor måste jag redovisa detta till kommerskollegiet.


Anonyma bidrag på högre belopp än 2 275 kronor måste jag betala in till staten som troligen ger dem till Allmänna arvsfonden och det vill vi inte.


Vill du ge ett stöd så kolla i högermarginalen på bloggen under presentation.


Under förra året körde jag infobladskampanjer i fem kommuner Kalmar, Nybro och Hultsfred. Sedan hade jag som vanligt även en kampanj på Öland i framförallt Borgholms kommun men även i norra delarna av Mörbylånga kommun. Syftet med dessa kampanjer förutom att upplysa om verkligheten också att få nya läsare till bloggen. Jag tryckte upp ca 35 000 infoblad under förra året om jag kommer ihåg rätt.


Jag har precis beställt ett infoblad hos tryckeriet som riktar sig mot Torsås kommun med samma syfte som förra året.

 

Jag kommer om någon vecka även beställa ett liknande infoblad som riktar sig mot Mönsterås kommun. Givetvis blir det även Kalmar och sedan en sommarkampanj på Öland under juli månad innan vi går in i skarpt läge under augusti och valrörelsen.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards