thoralf

Alla inlägg under oktober 2018

Av Thoralf Alfsson - 16 oktober 2018 23:30

Först vill jag tacka alla som hört av sig på telefon, mejl, bloggen, Facebook, sms eller på annat sätt hört av sig och gett mig sitt stöd. Jag är otroligt tacksam. Det känns som att lokalmedia verkligen frossat i detta och att jag är anmäld till partiets medlemsutskott som öppnat ett personärende mot mig. Jag har dock inte fått någon information från medlemsutskottet så jag vet egentligen inte exakt vad jag är anklagad för, förutom en kommentar på Facebook.


Visst är det märkligt att det är en politiker och debattör som ställer de logiska frågorna och inte en av Expressens alla stjärnjournalister, som t.ex Niklas Svensson. Nu är det Ann Heberlein som i en debattartikel ställer de högst relevanta frågorna till sin egen partiledare Ulf Kristersson.

https://www.expressen.se/debatt/att-undvika-sd-kan-inte-vara-ett-mal-i-sig/


”Vad är det för hemska "värderingar" min partiledare gång på gång hänvisar till vad gäller SD?”


Tänk, det är samma frågeställning som jag tagit upp tidigare på bloggen. I synnerhet partiledarna har gång på gång kommit undan med att SD har en annan värdegrund utan att de behövt svara på vad som är skillnaden och vad de har för källor på SD:s värdegrund. Jag är jättenyfiken på detta.


Undrar om Ann Heberlein kan ställa dessa frågor till sin partiledare utan att straffas.


Den som är otrygg och rädd, är inte fri skriver Ann Heberlein. Hur många känner igen den?


    


En annons jag gjorde under valrörelsen. Förresten det var ingen som tackade för den, heller!

Av Thoralf Alfsson - 15 oktober 2018 20:57

Jag har under många år haft ett motto på min blogg som säger ”Det är lätt att vara Sverigedemokrat, det är bara att hålla sig till sanningen”. Idag blir jag dock tvungen att revidera mitt motto till följande.


”Det är inte lätt att vara Sverigedemokrat, trots att man håller sig till sanningen.”

 

När det gäller det som hänt i Kalmar idag, så tänker jag inte länka till det utan var och en får själv läsa det på Barometern eller Östra Smålands webbsida. Idag eller imorgon kommer jag inte kommentera det mer än så. Tids nog blir det tillfälle att kommentera!


Tro dock inte på allt som står i lokaltidningen! Vissa har svårt att hålla sig till sanningen.


”Otacksamhet är världens lön” sägs det. Det känns väldigt passande idag.


Vid dagens kommunfullmäktigemöte var sista chansen för Centerpartisterna i Kalmar att be om ursäkt för de lögner som de spridit på Facebook om mig. Men tyvärr sa inte någon av deras inblandade ledamöter ett enda ord.


PK har ju för de flesta haft betydelsen ”Politiskt korrekt”. Jag anser att detta är en alldeles för vänlig förklaring. PK kommer i fortsättningen för mig innebära ”Politiskt korkad”.

Av Thoralf Alfsson - 15 oktober 2018 13:51

Kalibers redaktion som ingår i Sveriges Radio har gjort ett intressant reportage om Vetenskapsskolan som i praktiken är falskskyltad. I själva verket handlar det omen sunnimuslimsk friskola som skall följa islamisk lag.

 

”Kaliber granskar en stor fristående skola. Vi upptäcker ett nätverk av skolor, skattepengar som gått till fastighetsaffärer i mångmiljonklassen och vi hittar ett ägaravtal som väcker frågor.”

 

Lyssna på detta reportage. Min uppfattning är att de företrädare som intervjuas inte talar sanning.


Av Thoralf Alfsson - 14 oktober 2018 22:47

Helt otroligt uttalade av Mats Knutsson i kvällens Aktuelltsändning.


Angående att Annie Lööf skulle ”stödja Stefan Löfven som statsministerkandidat och att Annie Lööf skulle uppnå med det, är att fullfölja sitt viktigaste politiska mål efter valet, det vill säga utestänga Sverigedemokraterna från politiskt inflytande”.


Om ett partis viktigaste mål är att utestänga ett annat parti så är det något som inte är helt friskt!


Är verkligen detta Centerpartiets och Annie Lööf viktigaste mål så tycker jag att de borde lägga ner partiet helt och hållet. Och entlediga sin partiledare och skicka hem Annie Lööf till Maramö.


Då fyller Centerpartiet ingen funktion i svensk politik längre!

Av Thoralf Alfsson - 13 oktober 2018 19:51

Det viktigaste är att utestänga och isolera Sverigedemokraterna. Hur landet och nationalstaten Sverige utvecklas tycks vara av mindre betydelse för de partier som finns inom de politiskt korrekta partierna inom 7-klövern.


Det var tragiskt att lyssna på först Jan Björklund och sedan Annie Lööf när partierna höll sina presskonferenser idag. Sandlådan består.


Annie Lööf sänkte Alliansen i dubbel bemärkelse genom att säga att Alliansen bara existerar om alla fyra partier ingår, i annat fall är det ingen Alliansen. Det innebär med andra ord att det i Kalmar kommunfullmäktige inte finns någon Allians, inte ens en liten restallians bestående av M, L och KD. Det finns bara en opposition.


Nu kommer sannolikt Stefan Löfven få uppdraget från talmannen att försöka få ihop en regering. Men även han kommer misslyckas. Vad som händer sedan vet i varje fall inte jag.


Min gissning är att S, MP, C och L bildar regering i fjärde rundan med stöd av Vänsterpartiet för att uppnå majoritet. Då kommer alla ursäkta sitt svek mot sin väljare och löften med att man tagit ansvar för Sverige och undvikit ett extra val. En majoritet av det svenska folket kommer även tro på detta.


Otacksamhet är världens lön har jag fått lära mig de senaste dagarna.


Av Thoralf Alfsson - 11 oktober 2018 19:50

 


Har länkat på Facebook till en 6 år gammal artikel från norsk TV2 som har fått ganska många delningar under dagen. Jag tyckte att artikeln trots sin ålder ändå var intressant då tidsperspektivet är närmare ett hundra år. Det handlar om att man har tagit fram flygfoton från Grönland som sträcker sig ända tillbaka till 1920 och 1930-talet. Sedan har man kunnat beräkna avsmältningen under olika decennier och kommit fram till intressanta slutsatser.


 


Det anmärkningsvärda är att avsmältningen på 1920 och 1930-talet var lika stor som den är idag. Med andra ord var det väldigt varmt på Grönland för snart ett hundra år sedan. Det kan väl knappast varit orsakade av koldioxidutsläpp. Eller vad säger experterna Rockström, Holmgren och Ernman.


Ljuger man i Norge?


https://www.tv2.no/a/3794535/


https://forskning.no/polarforskning-klima/gronlands-isbreer-smeltet-raskt-ogsa-pa-1930-tallet/703046


Sveriges Radio har även haft en artikel under 2010 som tar upp ovanstående forskning från Grönland.


https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/64788?programid=412



Av Thoralf Alfsson - 10 oktober 2018 09:53

Två läsvärda och viktiga artiklar/krönikor som jag läst på morgonen.


Först en krönika av Tino Sanandaji som är publicerad i GP. Väl värd att läsa.


”Det är därför viktigt att politiker håller på slantarna och undviker slösaktiga satsningar. Det vore också värdefullt att sluta upprepa misstag som att försöka låna sig ur kriser eller belasta kommuner med ännu mer befolkningsökning som inte bär sina kostnader. Det går att lura väljare, men det går inte att lura ekonomin.”

 

http://www.gp.se/ledare/sanandaji-kommunernas-dolda-skulder-hotar-v%C3%A4lf%C3%A4rden-1.9824192


I tidningen Fokus har Johan Hakelius en artikel med rubriken ”Möss som elefanter” där han fullständigt sågar Annie Lööf och Jan Björklund. Något för framförallt Centerpartiets och Liberalernas väljare men också Alliansväljare att läsa och begrunda.


”Mittenpartierna står inte ut med att tillhöra den vinnande majoriteten. De beredda att utplåna sig själva, snarare än att ta konsekvenserna av det. Det är dags att tala om mössen i rummet: Centern och Liberalerna.”

 

”Hur det än går har Centern och Liberalerna ställt till det för sig själva. De har positionerat sig som oppositionella mot själva valresultatet, trots att de tillhör den vinnande sidan. Allt de nu försöker åstadkomma är på ett eller annat sätt försök att göra valresultatet oviktigt. Det är en rätt enastående prestation i politisk klantighet.”

 

 Läs hela sågningen av Lööf och Björklund.


 https://www.fokus.se/2018/10/moss-som-elefanter/


 

Av Thoralf Alfsson - 8 oktober 2018 22:46

I en insändare i Barometern för nästan ett år sedan skrev jag bland annat följande.


”För några veckor sedan ramlade dock polletten ner för mig när Johan Persson tillkännagav att socialdemokraterna värvat miljöpartisten Anna Thore. Hon har jobbat med flera kustmiljöprojekt och är sedan några år hållbarhetskonsult. Jag gissar att Johan Persson redan vikt platsen som ordförande i den nya nämnden för Anna Thore. Det kanske till och med ingått i dealen med socialdemokraterna?”

 

http://www.barometern.se/debatt/s-sviker-demokratin-i-kalmar/


Min förutsägelse från den 17 oktober 2017 bekräftas idag av Östra Småland. I en artikel på nätet skriver Östra Småland att Anna Thore blir både ordförande för den nya nämnden och ordinarie ledamot av kommunstyrelsen.


”Anna Thore satt i kommunstyrelsen för Miljöpartiet. Nu kommer hon tillbaka, men den här gången för Socialdemokraterna. Inte oväntat blir hon också ordförande för den alldeles nya vatten- och miljönämnden.”

 

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/thore-tar-plats-i-kommunstyrelsen-igen/

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards