thoralf

Direktlänk till inlägg 28 september 2018

ARVET EFTER KENT EKEROTH

Av Thoralf Alfsson - 28 september 2018 21:22

Har lyssnat på Sveriges Radios dokumentär om Kent Ekeroth. Det mesta är ju allmänt känt men det finns några intressanta detaljer som jag lägger samma med mina egna erfarenheter i riksdagen och då framträder något som jag funderat över. Tråkigt men uppenbarligen sant. Jag får skriva om det när jag avslutat min politiska gärning.


 
 
Ingen bild

Laglydig

28 september 2018 22:26

Varför skriver du "Arvet" efter Kent Ekeroth?

Jag tror inte alls att han är körd! Han kan mycket väl komma tillbaka från "kylan". Han är invandrare, har jusiska rötter, och kan mycket väl bli partiledare och kanske SD:s första statsminister!

Thoralf Alfsson

28 september 2018 23:06

Det är den rubrik SR satt på dokumentären.

 
Ingen bild

Magnus

28 september 2018 22:27

Du och Kent borde inte tagits bort från riksdagen. Tråkigt, ni två klär av byxorna på den ena motståndaren efter den andre. Jag tror det speglar sig på valet att man inte lyckades komma upp i 20%

 
Ingen bild

Laglydig

28 september 2018 23:30

@Thoralf Alfsson
Fredag 28 sept 23:06

Sorry Thoralf! Missade den i sammanhanget väldigt viktiga detaljen! ;)

Ser också att jag halkade fel på tangentbordet när jag skrev "jusiska" istället för judiska.

 
Ingen bild

oveg

28 september 2018 23:32

Jag tycker Ekeroth var en bra representant för SD, faktiskt en röstvinnare. Man bör inte vara eftergiven mot de sammansvurna, de tar bara hem slacken. Nej, pang på rödbetan. Det framstår som att Ekeroth offrades för koalitionsfähighet, främst riktat mot Moderaterna. Och dessa har inte stake att bryta upp från DÖ.

 
Ingen bild

Lena1

28 september 2018 23:49

Jag ger tummen upp för Kent, det mesta har han rätt i, men det verkar som han festat en hel del. Läste på Flashback (om det nu är sant det som skrivs där, ska nog tas med en nypa salt) att somliga inte var helt nytra dagen efter hårt festande och det är ju inte OK. Fest är fest och arbete är arbete. Inte att blanda ihop för mycket.

Däremot gör ha rätt för sig, gillar han dokumentärer på Samnytt, han skriver bra artiklar.

 
Ingen bild

Magnus

28 september 2018 23:54

Kommer du göra ett sista försök med en personalvalskampanj att komma med i riksdagen 2022? Jag fattar inte hur du bara kunde få 2%
Har rösträkningen verkligen gått rätt till?

Thoralf Alfsson

29 september 2018 06:42

Jag fattar inte varför så många kryssar Jimmie Åkesson

 
Ingen bild

Tommy

29 september 2018 01:47

Håller med Magnus. Att Alfsson och Ekeroth plockats bort från riksdagen är bedrövligt! Speciellt när man ser vilka tomskallar till politiker som funnits där. Och uppenbarligen finns dom ju där fortfarande. Ytterligare en SD-dåre är nu ute i pressen och skämmer ut sig å det grövsta. Jag måste tyvärr erkänna att jag överskattat SD’s riksdagsgrupp rejält. Det börjar ju faktiskt bli pinsamt. Är SD’s valberedning oduglig? Jag fattar inte att Alfsson orkar hålla på som han gör, när otacksamheten från centrala instanser är så uppenbar. Eller kanske borde jag skriva nåt i stil med att jag imponeras av Alfsson’s insatser under rådande omständigheter. Hur som helst - faktum är att det inte är hälsosamt med arbetsplatser och -miljöer där ens insatser inte stöttas, uppmärksammas eller erkänns på något nämvärt sätt. Något att ta på allra största allvar. Har väl fått en känsla av att dina erfarenheter från riksplanet kan komma på pränt rätt så snart...

 
Ingen bild

B Johansson

29 september 2018 05:38

Kent var länge en nagel i ögat på politiska motståndare, påläst och med ett klarspråk som gjorde honom till en fruktad motståndare i debatter i riksdagen. Det är beklagligt att SDs ledning föll till föga för den hatkampanj som PK media länge bedrev för att få bort Kent. De lyckades i sitt uppsåt och partiet förlorade en viktig röst i riksdagen. SD borde istället för att fega ur stå upp och försvara partimedlemmar som vågar vara tydliga mot politiska motståndare och för landet skadliga ideologier.

 
Ingen bild

Friholt

29 september 2018 07:53

@Laglydig 22:26 Kent Ekeroth är inte invandrare. Han är född i Malmö.

 
Ingen bild

Ludvig

29 september 2018 08:05

Jag saknar verkligen Kent Ekeroth, han talade klarspråk. Sådana behövs.

 
Ingen bild

SM811

29 september 2018 08:07

"Jag fattar inte varför så många kryssar Jimmie Åkesson"
Inte jag heller. Helt meningslösa kryss.
Kryssen skull du ha.

 
Ingen bild

SM811

29 september 2018 08:09

OT: Svensk rättsväsende har helt spårat ur.

Fängelse i tre månader för Christina – ”Straffbar missaktning mot muslimer”
https://samtiden.nu/2018/09/hovrattsdom-fangelse-i-tre-manader-for-christina-straffbar-missaktning-mot-muslimer/

EU-migrant döms till fem års utvisning – hade stulit tre oxfiléer
http://www.friatider.se/eu-migrant-d-ms-till-fem-rs-utvisning-hade-stulit-tre-oxfil-er

men våldtäktsmän får stanna.

 
Ingen bild

Mässkalle

29 september 2018 08:32

Thoralf är lysande. Stanna kvar som SD-röst. Varför partiledaren kryssades på riksdagslistan är obegripligt. Det är ok att kryssa i Kom- och Landt.valen
Thoralfs 2 % framstår ännu märkligare när ca 1400 klanröster i valkretsen Angered ger miljöpartiet en riksdagsplats åt en oerfaren invandrare vars bakgrund är hon är/varit tolk för de med tolkbehov.
Thoralf behövde 5 %. Har du eller någon en förklaring?

 
Ingen bild

Hacke

29 september 2018 09:23

Jag hoppas innerligt att Kent snart är tillbaka i rikspolitiken på ett eller anat sätt. Med sina djupa kunskaper och vassa tunga drog han ner byxorna på varje ledamot som dristade sig till att gå i polemik med honom. Ingen mer än våra politiska motståndare var gladare än att bli kvitt Ekeroth.
Sd har inte råd i längden att vika ner sig för pk-etablissemanget och slarva bort krafter av hans kaliber.

 
Ingen bild

Hm

29 september 2018 10:01

@SM811 08:09
Svenskt rättsväsende befinner sig på ett sluttande plan och rättsrötan sprider sig. "Gummiparagrafer" impliceras allt oftare i lagstiftningen och domstolsjurister anpassar sig till politisk korrekthet i allt större utsträckning. Det gäller även jurister i övrigt.

 
Ingen bild

Lotta_1

29 september 2018 10:22

SD:s absolut största misstag var att införa nolltolerans. Det var att ge övriga partier och gammelmedia makten att diktera vem eller vilka som skulle sparkas ut ur partiet. Inget annat parti låter någon annan bestämma vem eller vilka som är lämpliga att vara förtroendevald i deras respektive parti medans SD ängsligt sparkade ut ytterst lämpliga företrädare bara för att övriga partier eller massmedia krävde det. SD la så att säga upp bollen på straffpunkten vid det egna målet och plockade bort målvakten. De är på god väg att anpassa sig bort från riksdagen. Det bästa man kan göra är att ta tillbaka Kent Ekeroth och Thoralf och skrota nolltoleransen för den har inte på något sätt tjänat partiet.

 
Ingen bild

Rune

29 september 2018 10:44

Jag antar att Jimmie Åkesson stod som etta på Kalmarområdets Riksdagsvalsedel? Att kryssa ettan på valsedeln har ju ingen verkan. Varför har de ändå gjort det?

 
Ingen bild

Love

29 september 2018 13:05

Det är charader inom politikerns högsta nivå. Alliansen är död, men denna konstgjorda andning fortsätter? När kommer Alliansens begravning som alla väntar på?

 
Ingen bild

Lena1

29 september 2018 13:49

Flera har nämnt att SDs valresultat troligen var manipulerat. Tänker på valnatten att just när valresultatet började gå upp och såg ut att bli det man förväntade sig, DÅ kraschade en dator som räknar röster. Hm så behändigt att det hände just då och sedan såg vi SDs resultat att gå ner... Varför är det ingen som kollar? Går det inte? Hoppas sanningen kommer fram en dag.
Gäller inte detsamma för Thoralfs kryss?

 
Ingen bild

Uggla

29 september 2018 14:51

Uffe "ända in i kaklet" säger idag att Steffe ska inte bli statsminister. Det ska han bli. Hur fan då?

 
Ingen bild

Lena1

29 september 2018 15:06

"Makten utgår inte längre från folket", klockren analys av Lars Bern om det nya frälset - politikeradeln - duktiga på att avlöna sig själva men med högst medioker utbildning med sig eller t o m är lågutbildade. Inte heller väljarna har någon betydelse för dem.
".... utan vi kommer att få bevittna hur den politiska adeln fullständigt struntar i vad väljarna röstat på. Och istället kommer att värna de egna privilegierna. Bara det faktum att moderata riksdagsmän hellre släpper fram en kommunistisk är en nationalistisk vice talman understryker det jag hävdar".

https://anthropocene.live/2018/09/28/makten-utgar-inte-langre-franfolket/

 
Ingen bild

Lena1

29 september 2018 15:10

forts mitt förra inlägg: Här en kommentar som är värd att upprepas:
"...tillämpad strategi från maktens sida; "Bröd och skådespel åt folket", allt för att fortsätta förmå människor att INTE se, att inte kritiskt granska och opponera. Kort sagt att hålla sig på mattan, medan styrande etablerar sina privilegier...".

 
Ingen bild

Lena1

29 september 2018 15:16

ytterligare en kommentar (del av kommentar):

"Och det enda nationella partiet i Sverige behadlas som paria ungefär som de svarta i Sydafrika under apartheiden. De förhånas som om de vore andra klassens människor. Maktpositioner delas ut i riksdagen till kommunister och till ett misslyckat miljöparti med stöd av 4,3% av väljarna. men det parti som stöddes av 1,1 miljoner väljare får ingenting utan föses åt sidan som man för 100 år sedan föste pt sidan statare och fattifhjon, OCH INTE EN JÄVEL REAGERAR".

 
Ingen bild

Tony

29 september 2018 16:14

Lena 1.

Nej åtminstone ingen Media, var finns nu ordet Allas lika värde,
man ska inte döma människor i grupp OSV,?? Är väldigt glad över
att jag på ett tidigt stadium upptäckte vilka falska profeter
som den så kallade sju klövern består av, Svårt att känna annat
än ett djupt förakt för dessa typer!

 
Ingen bild

Friholt

29 september 2018 16:20

Det kommer ju ett EU-val i vår. Då blir det ännu mera liv och kiv. Det är väl bara V och SD som är emot, fast låt vara till synes i varierande grad.

Kommer månne SD att tona ner sin röst i EU-valet? Eller blåser man till strid? Jag undrar vad 1,2 miljoner svenskar tycker? Intar Kent Ekeroth en ungersk syn på EU? Det blir intressant även framöver - fast ett liv och ett kiv blir det.

 
Ingen bild

Gustaf

29 september 2018 17:31

Hur ska det gå, ska vi inte kunna bli av med Löfvenregeringen nu ?

 
Ingen bild

Pepparholm

29 september 2018 17:38

Lena1 - för tusan - du har så rätt!

Det är som i Sydafrika under apartheid! Det borde väl alla våra så kallade kulturmänniskor begripa i alla sina krönikor.

 
Ingen bild

Calle

29 september 2018 20:11

@ Lena 1
Samtliga dina 6 kommentarer är klockrena, och uttrycker precis det jag tycker och tänker.
Mao skulle du aldrig kunna bli talesman för partiet på riksnivå.

 
Ingen bild

Galne Gunnar

29 september 2018 22:55

@ Rune. Därför att många är så dåligt insatta i hur det fungerar och kanske på fullt allvar tror att Jimmie Åkesson kan mista sin plats om inte tillräckligt många kryssar honom.

Så puckade är tyvärr många svenskar. Jättebra att rösta SD, men kryssa för Guds skull den som mer än någon annan förtjänar en riksdagsplats, det vill säga Thoralf.

Pinsamt att många saknar kunskaper om hur det fungerar med kryssen.

 
Ingen bild

C Andersson

30 september 2018 11:47

@Thoralf Alfsson 29 sept 06:42

"Jag fattar inte varför så många kryssar Jimmie Åkesson"

Jag skriver det igen. Du har varit alldeles för otydlig när det gäller att informera om hur ett val går till.

Sedan kom din valinformation intetsägande och kom alldeles för sent. Sist men inte minst har du mothåll.

 
Ingen bild

C Andersson

30 september 2018 11:49

Kim Larsen är död:

https://www.youtube.com/watch?v=mPbKRH7OuaM

 
Ingen bild

Berit

30 september 2018 17:21

Kent Ekeroth behövs i riksdagen han är den enda i SD som våga säga sanningen och stå rakryggad mot 7-klövern.
Att utesluta Ekeroth var det dummaste som SD-ledningen någonsin gjort.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards