thoralf

Alla inlägg den 24 september 2018

Av Thoralf Alfsson - 24 september 2018 22:54

Någon undrar kanske varför jag inte kommenterar det som händer i riksdagen. Men det är så många andra som skriver och kommenterar det bisarra skådespel med omogna partiledare. På sätt och vis är jag glad att slippa deltaga i detta spektakel. Där en majoritet agerar som det knapptryckarkompani de nyligen valts in till.


Förr följde jag mer eller mindre varje nyhetssändning och på webben vad som händer i riksdagen. Måste säga att jag tappat mycket av intresset för vad som händer i riksdagen. Vuxna förtroendevalda som agerar som allt annat än vuxna. Annie Lööf är väl det mest bisarra exemplet. Hon har uppenbarligen redan glömt att hon företräder ett parti som bara fick 8,6 procent av rösterna i riksdagsvalet.


Jag beklagar dock att Björn Söder inte fick fortsätta som talman. Under åren i riksdagen fick jag stort förtroende för Björn Söder. Sedan anser jag att Björn har genomfört sitt uppdrag som 2:e vice talman på ett alldeles utmärkt sätt. I varje fall från min horisont. Skall bli intressant att se vilken ny roll Björn Söder kommer få inom riksdagsgruppen.


Tyvärr finns det mycket fulspel inom politiken! På alla nivåer. Men de som ägnar sig åt detta brukar till slut alltid avslöjas och då kommer räkenskapens timma!


PS


Idag hade vi det sista kommunfullmäktigemötet den innevarande mandatperioden. Jag hade inte förväntat mig att någon från Centerpartiet skulle be om ursäkt för de lögner som Jaafar Al-Jabiri skrivit om mig på Facebook. Men det hade varit en fin gest från centerpartisterna.


Jaafar Al-Jabiri har stängt ner sin Facebook! Ett tyst erkännande av lögnerna. Frågan är om Centerpartiet i Kalmar tänker placera Jaafar Al-Jabiri på kommunala förtroendeuppdrag?

Av Thoralf Alfsson - 24 september 2018 21:08

Det var tur att jag inte gav mig in på att uttala mig om vilken rovfågel då det kommer flera olika bud. Roligt att mina läsare försöker hjälpa till att bestämma rovfågeln.


Det efterfrågas om jag har fler bilder på rovfågeln men det har jag inte, bara en bild som är bara någon tiondels sekund tidigare.


Men jag tog en bild på en rovfågel på långt avstånd i samma område bara två dagar tidigare. Det kan kanske vara samma fågel men det är som sagt osäkert.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards