thoralf

Direktlänk till inlägg 8 september 2018

MINA SPEKULATIONER OM MIN KRYSSVALSKAMPANJ

Av Thoralf Alfsson - 8 september 2018 08:00

 


Jag har nu avslutat min personvalskampanj med utdelning av foldrar. Min trehjuling har gjort ett gott jobb de senaste veckorna, den har rullat ca 300 mil i min kampanj. I lördagens lokaltidningar har jag några annonser införda om att väljarna skall kryssa #63 Thoralf Alfsson.


Nu har 15 000 hushåll inom Kalmar kommun fått min 8-sidiga folder. Om man antar att hälften av dessa hushåll är ensamhushåll och andra hälften har två röstberättigade så har min folder nått ca 22 500 röstberättigade inom Kalmar kommun. Om vi sedan antar att ca 20 procent av dessa också röstar på SD har vi i så fall ca 4 500 potentiella röstberättigade som skulle kunna sätta ett kryss för mig. Om vi gissar att en tredjedel av dessa också kryssar mig så skulle jag i så fall få ca 1 500 kryss tack vare min kampanj med utdelning av foldrar till 15 000 hushåll.


Kan jag sedan få 500 kryss totalt i övriga 11 kommuner inom Kalmar län? Då skulle 2 000 kryss totalt inte vara orealistiskt.


Är min beräkning realistisk? Svaret får vi på söndag. Jag kommer analysera varje valdistrikt (drygt 40st i Kalmar kommun) för att se hur min folder påverkat antal kryss på mig.


Enligt Valmyndigheten har redan ca 15 000 förtidsröstat bara i Kalmar kommun av drygt 50 000 röstberättigade.


Hur många kryss behöver jag?

 

I Kalmar län finns det enligt Valmyndigheten 184 410 röstberättigade i riksdagsvalet. Med ett valdeltagande på ca 87 procent så innebär det ca 160 000 personer som kommer rösta.


Vid ett valresultat på 15 procent för SD i Kalmar län så får SD ca 24 000 röster och jag behöver minst 5 procent kryss på dessa valsedlar. Det innebär att jag behöver 1 200 kryss.


Vid 20 procent i valresultat, 1 600 kryss

Vid 25 procent i valresultat, 2 000 kryss

Vid 30 procent i valresultat, 2 400 kryss


Vad tror mina läsare? Kommer jag klara att få tillräckligt många kryss för att ta mig in i riksdagen?


Det vore förbaskat roligt om jag kunde chocka både media och SD:s ledning med att kryssa mig in i riksdagen från en undanskymd plats som #63 på valsedeln för Kalmar län!

 

PS

 

Varför kryssa Jimmie Åkesson? Om Jimmie Åkesson får många kryss i Kalmar län och blir invald från Kalmar län så innebär det att väljarna i så fall förlorar en riksdagskandidat som är bosatt i Kalmar län, då Jimmie tar ett av Kalmar läns mandat i riksdagen.

 
 
Ingen bild

SM811

8 september 2018 08:23

Hoppas att du får många kryss.

Ett flertal kandidater för Vänsterpartiet har dömts för narkotikabrott, däribland partiets förstanamn till Landstinget i Kalmar län. Minst två fall av grovt narkotikabrott med fleråriga fängelsestraff förekommer också.
https://samnytt.se/grova-narkotikabrott-bland-vansterpartiets-kandidater/

 
Ingen bild

Hacke

8 september 2018 08:49

Jag tror definitivt du är i hamn Thoralf.
Däremot blir jag lite betänksam och förvånad när jag läste någonstans att partiet bara har förberett sig med "godkända" kandidater för ett maximalt valresultat på 20 procent.

 
Ingen bild

Jag

8 september 2018 09:14

Jag hoppas och önskar att du blir inkryssad. Du har gjort och gör ett fantastiskt arbete. Du är driven, beläst, duktig mm mm
Det skulle vara en stor förlust för oss, i övriga Sverige, om du inte fick göra SD's politik för oss. Tack! Lycka Till! Håller på dig.

 
Ingen bild

Gustaf

8 september 2018 09:35

Hacke. Vi går mot en perfekt storm. Ledarsidorna.se

 
Ingen bild

Lotta_1

8 september 2018 11:03

Tack alla kända kändisar

https://youtu.be/W5XUQOJ_H4I

 
Ingen bild

Granskningsnämnden

8 september 2018 11:32


SVT sa sig ta avstånd från Jimmie Åkessons uttalande om invandrare som inte passar in i Sverige med motiveringen att det var 'generaliserande'!
SVT tog dock inte avstånd från Jonas Sjöstedts generaliserande uttalande då han kallade Sverigedemokrater för 'rasister'!

 
Ingen bild

Leif

8 september 2018 11:34

Förra gången det begav sig kryssade jag in dig, tyvärr kan jag inte det denna gång men jag hoppas verkligen du kommer in.
Du har grävt upp så mycket skit att du förtjänar inte bara en riksdagsplats utan även det så kallade guldspadepriset. Nu tror jag att du dock inte ens hade velat röra det priset med tång så nersmutsat det är av vänsterextremistisk journalistik. Men i en annan bättre ärligare värld skulle du vara en solklar vinnare.

 
Ingen bild

E

8 september 2018 11:49

Du är kryssad:-)

 
Ingen bild

jodå

8 september 2018 11:55

Så har det då avslöjats att vänsterpartiet gå till val med en samling knarklangare på sina listor. Ja alla ska med, som sossarna anser, och kommunisterna menade ju bara väl, som journalisterna på SVT brukat säga. Och nu är det ju dessutom en gång för alla visat att vänsterpartiets värdegrund är som skräddarsydd för SVT.

https://samnytt.se/grova-narkotikabrott-bland-vansterpartiets-
kandidater/
Men tänk så omsorgsfullt denna nyhet "glöms bort" i PK-media

 
Ingen bild

Tony

8 september 2018 12:06

Det är du i så fall värd, om alla i partiet jobbat lika hårt
så hade vi på Söndag haft egen majoritet!

 
Ingen bild

C Andersson

8 september 2018 12:06

Med tanke på vad som hände igårkväll måste SD driva fram ett extra val.

 
Ingen bild

SM811

8 september 2018 12:23

Efter SVT-bråket: Ny duell mellan Lööf och Åkesson
Klockan 22.45
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/integration--invandring/efter-svt-braket-ny-duell-mellan-loof-och-akesson/

 
Ingen bild

Christer

8 september 2018 12:35

Jag har en mycket stark önskan om att du klarar att komma in i Rikdagen Thoralf. Nästan lika stark är min önskan om att Miljöpartiet åker ur!
För att anknyta till det förra blogginlägget, det om barn-pride. Att dom inte begriper bättre! Nazi-Tyskland hade sina ungdomsförbund i form av Hitlerjugend. Med en historisk backspegel kan de flesta se vansinnet i den typen av rörelser. Med baby-pride är det samma sak, att dom inte ser paralellen?

 
Ingen bild

Pellesnick

8 september 2018 12:58

Du är kryssat från många jag känner inkl mig själv o min Sambo.
Mvh
Pelle Friberg

 
Ingen bild

Observer

8 september 2018 13:13

SVT SOM LADE SIG I SLUTDEBATTEN

Dagens scoop!
Folk från andra länder är inte svenskar.

Detta menar jag v i s a r att public service ledare är så pass vettlösa att de borde sitta på mentalinstitution istället. Där passar sådana bättre.

 
Ingen bild

Bakläxa

8 september 2018 13:37

Pampen och envåldshärskare Johan Persson går ut bakvägen på valnatten!

 
Ingen bild

Sven Dacke

8 september 2018 14:17

Debattartikel av Anders Göranson (V), ledamot i Nämnden för Arbete och Välfärd.Växjö

Allt är inte så bra som den moderatledda majoriteten gör sken av i media och runt om i vårt land.

Den moderatledda majoriteten gör allt vad som står i deras makt för att pressa tillbaka kostnaderna för försörjningsstöd (socialbidrag) i Växjö. De slår sig gärna för bröstet om hur duktiga de är på att få människor i sysselsättning istället för passivt bidragsberoende. Det är i sak lovvärt men när jag nu granskat de senaste 19 månadernas orsak till varför hushåll inte behöver försörjningsstöd längre så är bilden helt annorlunda. Det hela liknar sagan om ”Kejsarens nya kläder” dvs man vill övertyga omvärlden om hur man är jätteduktig att få ut personer i arbete/studier och ingen tycks direkt våga säga emot eller ifrågasätta detta.

Så här går det till i Växjö, och förmodligen Kalmar med

http://www.vxonews.se/nyheter/debatt-sanningen-bakom-minskat-behov-av-forsorjningsstod-i-vaxjo/

 
Ingen bild

Pepparholm

8 september 2018 14:40

SVT ger sig in i valdebatten och erkänner inte att man gjort fel. Hanna Stjärnes motsvarighet i NRK säger att det hade aldrig hänt i Norge.

I Danmark säger Ekstra Bladets politiska kommentator att det är en oerhörd medieskandal i Sverige för Public Service.
https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/engell-indvandrer-kommentar-udloeser-uhoert-medie-skandale-i-sverige/7298609

 
Ingen bild

Cosmik Debris

8 september 2018 14:44

SVT tok avstand fra Åkesson-uttalelse: – Ville aldri skjedd i Norge

https://tinyurl.com/y7h7efd2
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/wEGrbn/svt-tok-avstand-fra-aakesson-uttalelse-ville-aldri-skjedd-i-norge

SVT måste läggas ned omgående.

 
Ingen bild

Cosmik Debris

8 september 2018 15:01

Jag kan inte släppa Lars Åbergs dystopiska reportage från slumområdet Tjärna Ängar i Borlänge.

I Sölvesborg, Jimmie Åkessons hemstad, bor det 9 036 (tätort 2017) invånare

”Nästan alla jag möter i snölandskapet på Tjärna Ängar är somalier”

På Tjärna Ängar, i Borlänge, kan det bo upp till 10 000 somalier, muslimer och araber enligt polisen i Borlänge. Det bor alltså/kanske fler somalier, muslimer och araber i ett bostadsområde i Borlänge, än det finns invånare i Jimmie Åkessons hemstad Sölvesborg.

Ta in det.

Wikipedia om Sölvesborg: https://tinyurl.com/yd5gxx36

Lars Åberg: När vad som helst kan hända
https://kvartal.se/artiklar/nar-vad-som-helst-kan-handa/

 
Ingen bild

Medborgaren

8 september 2018 15:40

OT/ Utmärkt Åkesson! Hög tid att börja rensa i SVT-SR träsket! Bara vänster o miljömuppar i dessa lokaler..........
Sitter just nu o väntar på nyheterna o ser i tablån att Rapport börjar 16.05??? och ska pågå i 5 minuter. Omedelbart före sänds zigenarnyheter under 10 minuter??? Omedelbart efter sänds ännu mer zigenarnyheter i 10 minuter!!!!
Varför är det befogat att sända 20 minuter zigenarnyheter på romani och endast 5 minuter på förhoppningsvis svenska?

 
Ingen bild

KS

8 september 2018 15:41

Om jag åker till norra Irak, eller Kurdistan, och bosätter mig där, är jag kurd då?
Vansinnet fortsätter.....

 
Ingen bild

Ulv

8 september 2018 17:13

Uffe dvärg tar hjälp av självaste Fredrik Reinfeldt, alias Landsförrädaren, i valspurten. Kan ju bara sluta på ett enda sätt om Dvärgen tar makten. Kommer Fredde bli minister i hans regering?

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/ulf-kristersson-tar-hjalp-av-reinfeldt-infor-valrysaren-

Thoralf Alfsson

8 september 2018 19:12

Bra fråga! Det borde skrämma skiten ur varje gammelmoderat.

 
Ingen bild

Robban

8 september 2018 17:29

Håller tummarna Thoralf!
Du behövs verkligen i riksdagen!

 
Ingen bild

Gunnark

8 september 2018 18:14

Då jag inte kan kryssa dig så har jag bestämt mig för att mitt kryss hamnar på Björn Söder,tror det är viktigt att han får många kryss i detta val!

Thoralf Alfsson

8 september 2018 19:11

Instämmer! Kryssa Björn Söder om du inte bor i Kalmar län.

 
Ingen bild

?!

8 september 2018 18:27

Om alla är svenskar,
Finns det samer då?!

Thoralf Alfsson

8 september 2018 19:10

Alla smålänningar är svenskar.

 
Ingen bild

Joaquin

8 september 2018 18:48

Hej Thoralf,
Nu bor jag inte i ditt distrikt men jag önskar dig lycka till.
Jag följer din blogg dagligen och har stort utbyte av den.
Må du få alla kryss du behöver!

 
Ingen bild

Granskningsnämnden

8 september 2018 18:53


Den som har makten över SVT har makten över Sverige.

Och hittills har det varit och är invasionsmakten islam och dess lakejer som härskat och fortsätter härska på public service kanalen.

Nu är det bekräftat en gång för alla efter gårdagens skandal vad vi i alla år har sagt att SVT är den största boven som bär huvudansvaret för förfallet och islamiseringen av Sverige.

Vi ser framemot den dagen då ansvariga inom denna landets största fake news- fabrik ställs inför rätta för landsförräderi och får sitt rättmätiga straff.
Ser den dagen avlägsen ut idag?
Måhända, men tiderna kan förändras och det kan ske väldigt fort. Vem kunde t ex tro att Saddam och Qaddaffi skulle få sitt straff i detta liv efter att de hade fått härja fritt i fyra decennier?!

 
Ingen bild

LG

8 september 2018 18:57

Thoralf,
Jag o frugan avser kryssa dig i morgon. Kommunen o riksdagen är självklara, men ska vi kryssa dig även i landstinget? Hinner du med alla tre?

Thoralf Alfsson

8 september 2018 19:09

Jag är väldigt tacksam för kryss i riksdagen. Om jag kommer in i riksdagen kommer jag släppa landstinget. Så kryssa någon annan från Kalmar på landstingslistan!

 
Ingen bild

M

8 september 2018 19:08


SD borde kanske även anmäla SVTs tilltag till Msb.
SVT utgör ett allvarligt hot mot demokratin genom att försöka påverka valutgången till Sverigefientliga krafters fördel.

 
Ingen bild

Folklig

8 september 2018 19:53

Ja fin återkomst. Jag tror absolut det blir så. Tack för information att du fortsätter som 'politisk konsult' på lokal nivå (mina egna ordval). Du är Sveriges bästa lokalpolitiker samt Sveriges bästa lokaljournalist. Du är enastående folklig och populär. Må du leva tills du är 92 år och ständigt i det svenska folkets tjänst. :)

 
Ingen bild

Laglydig

8 september 2018 20:06

Jättetrött efter en hel veckas valarbete i Jönköpings län som inleddes med att lyssna på Jimmie i Jönköping på måndagseftermiddagen och Vetlanda på tisdagsmorgonen. Resten av tiden har lagts på valstugan i kommunen.
Flera gånger har jag påtalat att om man händelsevis skulle vara folkbokförd i Kalmar län och rösta på SD i Riksdagsvalet så tycker jag att man skall kryssa # 63 Thoralf Alfsson, i övrigt så har jag inte propagerat för några personvalskryss alls.

Jag gillar Thoralf Alfsson i stort och i synnerhet hans statistiska grävande. Du Thoralf behövs verkligen i Sveriges riksdag för att VI tillsammans alla Sverigevänner skall kunna uppnå FÖRÄNDRING PÅ RIKTIGT!

Jag tippar så här för vad det nu är värt:
SD Riksdagsvalet Riket: 26 %
SD Riksdagsvalet Kalmar län: 30 %
Thoralf Alfsson kryssas av mer än 5 % av väljarna i Kalmar län och kommer in i Riksdagen.

 
Ingen bild

Stefan A

8 september 2018 20:41

Undrar hur mycket S o M betalat tv4 för att ha hela kanalen för sig själva kvällen innan valdagen.....

 
Ingen bild

Björn Larsson

8 september 2018 20:44

Är du inte #63 på en nationell valsedel? Finns ju göteborgare och norrlänningar på samma valsedel. Då räcker ju 18% (16% snarare) och SD får ju en och en halv gånger det imorgon.

 
Ingen bild

Humanist

8 september 2018 20:52

Jag kan tyvärr inte kryssa dig, eftersom jag inte bor i Kalmar län. Jag önskar dig dock all lycka i valet, och hoppas att få se dig i riksdagen igen.

 
Ingen bild

Poppe

8 september 2018 20:57

Johan Perssons springpojke Anders Blank i TV-debatten på TV4! Jag byter kanal.

 
Ingen bild

Medborgaren

8 september 2018 21:30

OT/ Vänsterkärringen på SVT blev petad ikväll av SVT, det rör sig i rätt riktning tack vare Åkesson!
Vi medborgare kräver en objektiv statstelevision i fortsättningen, vänster o miljömupparna måste bort!
Äntligen har vi en politiker, Åkesson givetvis, som talar i klartext och infört en "sundaförnuftets politik"

 
Ingen bild

Cosmik Debria

8 september 2018 21:40

SVT:s Eva Landahl byts ut
"För att inte valrörelsens sista dag ska skuggas av en diskussion om detta så väljer jag att lämna över utgivarskapet för valprogrammen och att inte delta i resten av valbevakningen", skriver Landahl."

"För att inte valrörelsens sista dag ska skuggas av en diskussion"

Detta helvete tar aldrig slut. SVT begriper tydligen ingenting. Lägg ner SVT med omedelbar verkan!

https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/sd-bojkottar-svt-till-efter-valet/

 
Ingen bild

Idioten

8 september 2018 22:23

Jag stod och pratade med en polack,kines, grek och en tror att en var finne.
Då kom en neger eller en mörkhyad man kom gående,då så jag där går en svensk då kom ett gapskratt från alla, är du inte klok det är ju en neger han kan inte komma från sverige det stämmer han kom ifrån Somalia. Vi hörde det när han pratade med kassören.
Jag kan lova att mina vänner skrattar fortfarande. Dom så till mej att dom var ifrån sina egna länder. PUNKT SLUT.

 
Ingen bild

J B Doe

8 september 2018 23:13

Betr SVT:s övertramp:

1. Om alla invandrare redan passar in i Sverige så behövs väl ingen integrationspolitik?

2. När Täppas tyckte att Lars Wilks SÄPO-skydd skulle dras in och att man sedan borde filma när islamistrna stormade hans hus och lägga ut filmen på Youtube, så sa SR inte ett pip.

 
Ingen bild

Sven

8 september 2018 23:34

Du behöver säkert 2000 kryss, det känns tufft. Men jag tror att du gjort vad du kunnat. Så det får bli vad det blir.

 
Ingen bild

Gubben Svensk

8 september 2018 23:39

Jimmie kör över Annie!
Sista valdebatten i Tv-Expressen.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/
(vänta några sekunder innan klippet börjar)

 
Ingen bild

Björn

9 september 2018 00:10

Appropå avhopp. Tänker på Stefan Jakobsson. Detta innebär väl att du nu har hoppat upp en placering på listan och att även procentsatsen har ändrats en aning.
Hoppas det går bra.

Thoralf Alfsson

9 september 2018 07:13

Nej, i praktiken gör det ingen skillnad för mig.

 
Ingen bild

Göta

9 september 2018 00:33

Jimmie Åkesson var verkligen HELT SUVERÄN i den absoluta slutduellen med Annie Lööf hos Expressen ikväll. Det var nog faktiskt det bästa jag sett av Jimmie, trots att han måste vara helt slutkörd efter sin långa och späckade valturné runt hela Sverige.

Den finns redan på YouTube, så ni kan se den här!!!

https://www.youtube.com/watch?v=g7rhaNapTzs

 
Ingen bild

Cosmik Debris

9 september 2018 01:43

"Busschaufförerna i Uddevalla har fått nog av våld och hat. Enligt dokument som P4 Väst tagit del kräver skyddsombud på fackförbundet Kommunal väst att chaufförerna på Västtrafiks bussar i Uddevalla slutar att kontrollera färdbevis.[...] Bakgrunden är att bussförarna drabbats av fysiskt våld, hot och hat när de kontrollerar färdbevisen."

Hur var det nu igen? "Det är för att de inte är svenskar. De passar inte in i Sverige" Min gissning är att allt våld som busschaufförerna utsätts för har muslimer eller araber som gärningsmän.

Det är vårt största problem. Att landet har fyllts, mot vår vilja - med aggressiva, lågintelligenta muslimer och araber. Det är dags att åka hem till era kaosländer. Ni passar inte in i vårt civiliserade samhälle.

Förr eller senare ska ni ut ur landet.

Bussförare utsatta – slopar biljettkoll
https://tinyurl.com/ydbd3dk2
https://www.svd.se/bussforare-utsatta--slopar-biljettkoll

 
Ingen bild

Kryss

9 september 2018 02:40

Thoralf:
Hur funkar det med kryss? Måste även kandidaterna som står på första platserna på valsedlarna kryss för att komma in? Tilldelas personer platser proportionellt från alla valdistrikt? Dom högst nominerade är väl direktkvalificerade på något vis?

Thoralf Alfsson

9 september 2018 07:09

Om ingen får tillräckligt med kryss så är det ordningsföljden på valsedeln som avgör vem som får mandaten.

Om en person som står längre ned på listan får tillräckligt många kryss (minst 5 procent) så kommer han/hon tilldelas det första mandatet och den som står som nummer 1 på valsedeln mandat nummer 2.

 
Ingen bild

tony1

9 september 2018 06:51

kan inte kryssa dig tyvärr, men hoppas att alla som bor i ditt område gör det, lycka till

 
Ingen bild

Peter Andersson

9 september 2018 07:02

Jag såg gärna att du kom in I riksdagen , men tror att SD får 30 I valet och då behöver du väl fler kryss .

Thoralf Alfsson

9 september 2018 07:05

Läs blogginlägget ;-)

 
Ingen bild

Sverigevän

9 september 2018 07:13

Ang bråket med SVT så har jag trott att det bara var muslimer som var lättkränkta. Jag hade fel!

 
Ingen bild

C Andersson

9 september 2018 07:20

Säger en hel del. Ingen kommentar från min sida:

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/dd143j/linderborg-fel-av-svt-att-ta-avstand-fran-akessons-uttalande

 
Ingen bild

Lars

9 september 2018 07:22

kommer du stå vid någon vallokal idag o dela ut infoblad?

Thoralf Alfsson

9 september 2018 08:50

Jag känner bara en person som ställer så många frågor, utan att tycka något. Han heter Erik!

 
Ingen bild

Lars

9 september 2018 09:13

Thoralf, i min vallokal fanns bara blanka SD lappar, hittade inga som man kan personrösta på. Varför? SD glömt?

Thoralf Alfsson

9 september 2018 09:15

Vilken är din vallokal?

 
Ingen bild

Christer

9 september 2018 09:26

När Eva Landahl intervjuades angående SVT:s markering mot Jimmie Åkessons i fredagens partiledardebatt så såg jag att hon var en klockren TOKA! En toka är en enfaldig kvinna, känslostyrd, ologisk och inkonsekvent. Tokor finns på alla nivåer i samhället, och kända tokor är b.la Margot Wallström, Åsa Romson och framför allt - Rikstokan Gudrun Schymann. Tokor släpptes inte fram i så hög grad förr i tiden, insikten var större för att sortera bort personer som inte kunde tillföra något väsentligt till debatten.
Men av jämlikhetsskäl släpptes kvinnorna fram, inte bara de duktiga utan även de måttligt begåvade som kunde manipulera omgivningen bara genom att låta käften glappa.
En som kom att ta sig långt upp var Mona Sahlin, men hon var inte toka i egentlig mening. Hon var framför allt obegåvad, men med en stor förmåga att dupera andra svagbegåvade. Göran Persson insåg det, men insåg att hon kunde vara värdefull som politisk magnet.

 
Ingen bild

Lars

9 september 2018 09:39

Halmstad centrum rådhuset hade endast blanka sd lappar!

 
Ingen bild

Idioten

9 september 2018 10:29

Du "Lars" om det är din vallokal så ska väl du ha reda på de själv om det finns,och du har väl fått allt hem i brevlådan eller är du
$$*£$£^¥:#%&:##×@;(¥£%*^^^*^*&*&*&
Gå och lägg dig istället.

HEJ DÅ ERIK.

 
Ingen bild

Underförstådda Meningar

9 september 2018 10:31



Fredrik Reinfeldt: "Öppna era hjärtan för Pedofilsekten"!

Stefan Löfven: "Mitt Europa bygger inga murar mot Pedofilsekten"!

 
Ingen bild

Lotta_1

9 september 2018 10:50

Jag är så trött på 7-klöverns struntprat om att ”vi måste respektera väljarnas val”. Det är ju det de inte gör. De förvägrar en mycket stor del av svenska folket vår demokratiska rätt att lägga vår röst på det parti vi anser skulle kunna styra Sverige bäst. Helt sjukt att ett litet extremistiskt parti som Miljöpartiet har fått så mycket inflytande och makt att med sin snedvridna politik förstöra vårt land medans SD vars politik istället värnar Sverige och svenskarna inte har någon makt att få igenom sin politik i någon större utsträckning.

 
Ingen bild

Lena1

9 september 2018 11:00

Är på vän nu att gå till vallokalen och lägga min röst på SD. Kan inte kryssa på dig Thoralf eftersom jag bor i annat län men önskar dig lycka till.
Håll tummarna ikväll kära Sverigevänner, vi hoppas alla att det ska gå bra för sen Sverigevänliga rörelsen!

 
Ingen bild

Lars-Inge Thell

9 september 2018 11:04

Varför försvinner det man skrivit här i rutan bara sådär, har du en bug i systemet eller? Jag har nu provat TRE gånger och misslyckats. Jag har inte skrivit något ofördelaktigt för någon men ändå försvinner det. Jag använder CHROME som webläsare.

 
Ingen bild

Bajen666

9 september 2018 11:50

Har nu varit och röstat, samma parti i alla tre valen, och eftersom jag inte kan kryssa Thoralf så kryssades Björn Söder.

Detta ska bli otroligt spännande att följa ikväll...SD 30% är inte omöjligt..:-)

 
Ingen bild

Iceman

9 september 2018 12:01

Idag är dagen jag väntat ivrigt på i tre år, alltsedan masspsykosen och massinvandringen började. Jag vaknade alltså upp då men inser att det varit massinvandring sedan landsförstöraren Reinfeldt uppmanade svenska folket att ”öppna sina hjärtan” (för dödligt våld då alltså...).
Önskar dig lycka till, Thoralf. Du är en av de bästa och jag hoppas verkligen du tar dig till riksdagen.

 
Ingen bild

Medborgaren

9 september 2018 12:02

OT/ Stort misstag av SD att bojkotta SVT! Det hade ju varit ytterligare bra TV-tid och man kunde i direktsändning tvålat till vänsterpatrasket ytterligare......
Men troligen räcker det med röster iallafall, 30% är min uppfattning!

 
Ingen bild

Cosmik Debris

9 september 2018 12:46

Två frågor till Miljöpartiet.

1. När vi haft en varm och skön sommar försöker Miljöpartiet skrämma livet ur svenska folket med ”klimatförändringar”

Fråga till MP: Fungerade inte solpanelerna under den soliga sommaren?

2. Nu kommer hösten med mycket blåst (som det alltid är på hösten) och MP kommer att försöka skrämma svenska folket med ”klimatförändringar”

Fråga till MP: Kommer inte era vindkraftverk att fungera under hösten?

Vilket sorts väder vill Miljöpartiet egentligen ha? Molnigt, 20 grader och vindstilla?

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 12:56

SVT HAR NU GÅTT BANANAS NÄR DE BLIVIT AVSLÖJADE SOM POLITISKT VÄSTERAKTIVA.
DE VET ATT DET ÄR KÖRT FÖR SVT.
-OMBORT PÅ TITANIC SPELAR ORKESTERN!
IDAG NÄR JAG SLOG PÅ TV.N SÅ KÖR SVT2 "ANNA-CHARLOTTAS POLITISKA POPLISTA" MED SEDVANLIG PROGG KOPPLAD TILL ATT MIGRANTER ÄR VÄLKOMNA.

DET TRÅKIGA ÄR ATT DE INTE FÖRSTÅR ATT DE PÅ DETTA SÄTT DRIVER LANDET MOT CIVIL KONFLIKT.

 
Ingen bild

Stefan A

9 september 2018 12:59

Lite kul för oss lite äldre..en karakteristisk röst

https://www.youtube.com/watch?v=79bRnSxq26Y

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 13:00

I precis ALLA kommunistländer har kommunisterna varit särskillt förtjusta i statstelevisionen, eftersom kommunism ALDRIG nånsin har fungerat på frivillig väg, utan det har måst till tvång och hjärntvätt via TV.

 
Ingen bild

Adam

9 september 2018 13:02

@Thoralf
Vad händer om fler än en kandidat får tillräckligt många kryss som står längre ner på valsedeln, eller t.o.m får lika många kryss? Eller om två personer som inte är anmälda av partiet får lika många?

Fanns inga namnvalsedlar i min lokal heller.

Thoralf Alfsson

9 september 2018 15:09

Den som får flest kryss toppar.

Jag har fått så många samtal att det saknar namnvalsedlar och när jag åkt och kollat så finns de.

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 13:04

Vad måste göras inför framtiden?

1. Hålla public service ren från kommunister!
2. Modernisera röstningsförfarandet! Vi deklarerar via nätet med Bank-id. ...Det ÄR 2018!
3. Större del direktdemokrati.

 
Ingen bild

Adam

9 september 2018 13:04

Har det förresten någon betydelse om man kommer in som nummer 1 eller 2 på listan om båda ändå kommer in?

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 13:08

SVT's agerande var lika oproffesionellt som en tennisdomare som plötsligt hoppar ned och börjar hjälpa den ena spelaren mot den andre!

FY FAN SÅ OPROFFESIONELLT

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 13:15

SD kommer att få ca 30%. Det är ett tungt ansvar som vilar på de andra partierna som inte tänker prata med nästan hälften av landets befolkning. Idiotin ger sänkt valutakurs och gör hela landet fattigare, eller ca 10 års löneökningar!
2022 KOMMER SD att ha egen majoritet. -Tänk om Svensken kunde inse detta redan idag o bespara oss dessa reallönesänkningar och kaos som vi fått se.
De andra partierna bör avkrävas ansvaret för närmare halva Sveriges befolkning.

Lycka till i valet

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 13:27

Sedan tror jag det är viktigt att man i framtiden tillser att vi får l i v s e r f a r n a politiker.
Hillills har vi haft a l l d e l e s för många som kommit direkt från det infisna pojkrummet i radhuset.

 
Ingen bild

Evita

9 september 2018 13:47

Jag bor inte i Kalmar men här fanns bara partinamnet, inga personnamn på valsedeln, så jag tog en sån.

 
Ingen bild

kalmarit

9 september 2018 14:13

Klart..x Thoralf

 
Ingen bild

Cosmik Debris

9 september 2018 15:42

Då jag inte hade möjlighet att kryssa Thoralf föll mitt val på nr: 15 Björn Söder.

Lycka till Thoralf :-)

 
Ingen bild

Friholt

9 september 2018 15:48

@Observer 13:08 Samma dignitet på efterblivenhet eller vänsterblivenhet som när den där bombmannen i Malmö lagt en sprängladdning i ett trapphus och fastnade i hissen när han flydde just som sprängladdningen gick av.

 
Ingen bild

Joho

9 september 2018 16:11

@Obsever
Jag vet inte om du syftade på domaren i damfinalen
I US open den domaren var proffesionell som hoppade ner för Serena Williams fuskade med att hon blev coachad av sin tränare vilket konstigt nog inte är tillåtet i tennis

 
Ingen bild

C Andersson

9 september 2018 16:36

När tror du alla X är räknade?

Thoralf Alfsson

9 september 2018 17:17

Vet inte.

 
Ingen bild

Ölandsbonde

9 september 2018 16:43

"Jonas Gardell och Mark: "En röst på SD är en röst mot oss""

Så praktiskt då. Två flugor i en smäll.

 
Ingen bild

tonton

9 september 2018 16:51

Ska Du kolla på valvakan?

-Förlåt, kunde inte låta bli...

 
Ingen bild

Nisse

9 september 2018 17:36

Nr 63 ikryssad. Hoppas nu att du får tillräckligt många.

 
Ingen bild

Viveka

9 september 2018 18:42

Lycka till Thoralf.Hoppas du får en plats i riksdagen. Allt ditt slit måste väl löna sig till slut!

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 22:31

HUR KAN ...Fortfarande, >50% av väljarna rösta för HÖJDA SKATTER när vi redan får betala bort mer än halva lönen ?

Är det resultatet av 70 års doktrin?
Det är bara för bedrövligt att se efter alla bilbränder o elände.

Svenskarna röstar så förbannat osmart att man blir riktigt mörkrädd!
Halva befolkningen måste ju vara ekonomiskt retarderade!

De är hjärntvättade långt bortom all räddning. ..Sorry

 
Ingen bild

Observer

9 september 2018 22:34

....Och var tionde Svensk är Kommunist !

 
Ingen bild

Robban

9 september 2018 22:51

Hade varit trevligt med ett annat format på kommentarerna på bloggen! Att kunna svara folk! Gilla/Ogilla inlägg osv
Förlåt för OT!

 
Ingen bild

Tobbe L

9 september 2018 23:25

Svenska folket är idioter!
Bornholm nästa, aldrig mer kommer jag arbeta och göra rätt för mig i Sverige.
Så jäkla besviken!!!!! Tragiskt, lycka till med era värdegrunder!!
Hälsningar från en före detta patriot!!!

 
Ingen bild

SD riks gjorde nr 2 i det blå skåpet

10 september 2018 00:10

Komplett vansinne i både abortfrågan och önskan att regera med högern/Moderater och KD.

En jävla arrogans mot oss andra!!!!

 
Ingen bild

calle

10 september 2018 01:00

jaha. så blev det nog valfusk igen. politiska aktivister sitter och räknar röster. dom kan ju hitta på att röster är vikta. ogiltiga och blanka. lätt att glömma ta fram valsedlar innan dom ringer in. det borde vara videokameror och valobservatörer i varje röstlokal. sedan man länstyrelsen fuska och fiffla som dom vill

 
Ingen bild

TW

10 september 2018 01:15

Svagt resultat av SD på riksnivå, under min förväntan med marginal. Helhetsintrycket är att valrörelsen varit misslyckat. Och därmed rök väl TA-chansen till en plats i riksdagen. Det beklagar jag, för SD har inte tillnärmelsevis haft TA-klass på sina riksdagsledamöter. Tvärtom faktiskt.

SD på riksnivå har på ett ofattbart klantigt sätt hanterat abortfrågan. Åkesson har sett ut som en dumstrut och helt saknat argument i frågan. Så otroligt otroligt klantigt!

Jag har stor respekt för Åkesson, men han är svag på ekonomifrågor. Han har misslyckats med att förklara SD’s ekonomiska politik. Var finns choachningen av Åkesson här? Man har framstått som ett rent högerparti. Jag vill inte tro att det är så, men kanske är det precis det som SD är.

SD’s social-konservativa hållning (som jag verkligen gillar) möjliggör att visa på skillnaden mellan konservativa och liberala värderingar. Något nytt för Sverige faktiskt. Men det har inte SD lyckats med. Betydelsen av ordet ”social-” har man inte heller fått till. Jag inser att man försökt, men det har känts spretigt och utan trovärdighet.

Dessutom har hela valrörelsen massmedialt bara handlat om Åkesson. Finns det inga andra inom SD som kan ta några debatter? Åkesson har emellanåt sett lite trött ut... faktiskt blivit helt överkörd av vissa duelanter.

Löfvén blir statsminister, alliansen spricker nu och SD’s vågmästarroll torde bli svag. Och nästa valrörelse blir intressant. Som kommer under mandatperioden...!

Thoralf Alfsson

10 september 2018 07:11

Jag håller delvis med dig men du glömmer två viktiga saker.

Frågan om dubbla medborgarskap som SD inte lyckats hantera och få ut till alla väljare.

Stefan Jakobsson. Han blev en katastrof för partiet!

 
Ingen bild

Lena1

10 september 2018 01:33

Så besviken på resultatet för SD (fastän de gått framåt med över 3%, vilket motsvarar hur många tusen?). Kan detta verkligen vara det rätta resultatet (utan fusk?). Vem i hela världen kan man lita på?

 
Ingen bild

World Traveller

10 september 2018 02:25

Valresultatet/valfusket blev som jag gissade. De laet SD fa 17% (nar SD i sjalva verket troligen hade det dubbla). Nasta drag blir att Lofven lamnar over till Annie Loof innan nyar. Sverige kommer nu starkt att bidra till EU gendarmeriet och EU-armen. Jag tror ocksa att ekonomin knappast kan halla mer aen 4-5 ar till, sen blir det en krash. Da faar manga svenskar ga ifran sina hem. Vilket ar lampligt eftersom andra behover dem.

 
Ingen bild

Observer

10 september 2018 02:48

ANALYS:

Grundorsaken till att +50% i Sverige trots det som hänt fortfarande vill ha socialism och ge dem hälften av lönen stavas feghet!

Denna dominans av ovanligt fega människor finns bara en vettig förklaring till -Amerikaemigrationen, Där 1/3-Del av vårt land emigrerade. Dessa var dem som hade mod. -Kvar blev de fega och ängsliga.
Visst har det kommit emigranter till oss men dessa har oftast inte samma värderingar o mål som oss. Dessutom är de ofta socialister.

 
Ingen bild

W

10 september 2018 07:09

Den danske valobservatören Michael Aastrup Jensen rasar mot det svenska valsystemet. “Under alla valobservationer jag har varit på har jag aldrig sett ett val så odemokratiskt som det svenska”, säger han.

I sin roll som valobservatör och del av Danmarks OSSE-delegation har Michael Aastrup Jensen bevakat val i Ryssland och en rad andra östeuropeiska länder. Enligt Aastrup Nilsen är det svenska valet, med sitt system med de olika partiernas egna valsedlar som han menar inte garanterar valhemligheten, det mest odemokratiska han sett.

https://nyadagbladet.se/inrikes/valobservator-aldrig-sett-ett-sa-odemokratiskt-val-som-i-sverige/

 
Ingen bild

Martin

11 september 2018 15:05

@Thoralf
Vad är det för skillnaden i praktiken att bli invald på första mandat eller längre ner? Bara man kommer in så spelar ordningen ingen roll?

Thoralf Alfsson

11 september 2018 15:37

Det spelar egentligen ingen roll, förutom prestige.

Att bli personvald kan dock innebära en särskild förmån då man har ett starkt personligt stöd från väljarna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Thoralf Alfsson - 1 januari 2019 10:34


På årets första dag blir detta blogginlägg det sista på bloggplatsen. Från och med idag finns bloggen enbart på Wordpress.   https://thoralfsblogg.com/   Jag har skrivit exakt 3 000 blogginlägg och fått drygt 108 300 kommentarer sedan det för...

Av Thoralf Alfsson - 31 december 2018 10:53

När jag går igenom alla blogginlägg som jag skrivit under 2018 blir jag faktiskt både upprörd och deprimerad. Jag blir även förbannad och undrar vad som hänt med SD och vad det blivit för ett parti, om jag utesluts för vad jag skrivit på min blogg, h...

Av Thoralf Alfsson - 30 december 2018 12:36

När jag idag funderade på om jag skulle skriva en liten nyårskrönika med länkar till ett intressant blogginlägg för varje månad under 2018 så hittade jag ett blogginlägg jag skrev i samband med Jimmie Åkessons besök i Kalmar under mars månad. Jimmie ...

Av Thoralf Alfsson - 29 december 2018 21:33


Då är jag hemma igen efter en rundtur till mina barn och barnbarn under några dagar. Hockey igår kväll i Linköping. Bra match med lite nerv i slutet då LHC straffade Färjestad med 5-4.   Idag släpps de ”svenska” terroristerna efter at...

Av Thoralf Alfsson - 28 december 2018 09:39

”De egentliga skälen till att Alfsson uteslöts är, enligt den övergripande information vi fått ta del av i ärendet, att han vid upprepade tillfällen de senaste åren agerat på ett sätt som allvarlig skadat partiets anseende, att han gett uttryck...

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards