thoralf

Alla inlägg den 1 september 2018

Av Thoralf Alfsson - 1 september 2018 20:14

 


Jag var lite orolig när regnmolnen började släppa ifrån sig sina droppar under förmiddagen och att SMHI ändrade sin prognos från uppehåll till regn under eftermiddagen. Men folket strömmade till trots vädret och media skriver att det var drygt 1 000 personer. Sedan finns det visa vänsteranhängare som påstår något annat men många skolkade sig säkert igenom skolan och kan inte räkna längre än till tio.



Foto Jimmy Strömberg.





Foto Thoralf Alfsson    


Jag tror till och med att journalisterna som var på plats blev lite tagna över hur många som kom för att lyssna på Jimmie Åkesson trots det dåliga vädret. En journalist uttryckte det som att det var det otvivelaktigt största publiksiffran i något valtal han varit på i Kalmar under flera valrörelser.


 


Jimmie Åkesson körde sitt tal och publiken fick vara med och applådera, klappa händerna och jubla allt eftersom det ena efter det andra vallöftet levererades av Jimmie Åkesson. Störst jubel blev det utan tvekan när Jimmie sa att utländska personer som begår brott i Sverige alltid skall utvisas. Då hördes det dock burop från fängelsets rastgård, då kan i varje fall jag räkna ut att det var inte riktiga svenskar som var ut och fick lite frisk luft. Något som också bekräftades då de stack upp sina huvuden för att få en skymt av Jimmie Åkesson.


 


Tyska TV-kanalen ZDF var också på plats med ett team som fick en pratstund med Jimmie Åkesson. De gjorde även en intervju med mig efter Jimmies tal. Skall bli intressant att se vad det blir av detta. Jag skall få en länk under kommande vecka.


Summa samarium, en mycket lyckad eftermiddag. Trots de förbannade trafikproblemen i Kalmar på grund av Student-VM i triathlon och i synnerhet hur man löste trafiken från Ängö. Ett stort ris och många svordomar till de som planerat detta. Det tog mig ca 30 minuter att ta mig med bil från Ängö till Stadsbiblioteket och Cellgraven, det borde ta ca 3-4 minuter. En stor skandal. Så skall det faan i mig inte få fungera om vi skall ha event i staden!


Ber om ursäkt till alla partivänner som fick se mig så irriterad och uppretad när jag äntligen var framme vid Cellgraven!


PS

Nu har jag öppnat en öl och är på väg ner i varv.


https://24kalmar.se/bildextra-polis-och-paraply-tatt-under-jimmie-akessons-tal-i-cellgraven_5f47e3f5


http://www.ostrasmaland.se/kalmar/storpublik-nar-akesson-talade-i-kalmar/


http://www.barometern.se/kalmar/storpublik-trotsade-regn-for-att-lyssna-pa-jimmie-akesson/


 



Av Thoralf Alfsson - 1 september 2018 06:45

Äntligen kom debatten med Johan Persson upp på Barometern. Den spelades in i tisdags. Synd att man har klippt bort en del av den ca 22 minuter långa debatten.


 


http://www.barometern.se/kalmar/kalmars-tungviktare-rok-ihop-i-tv-studion/


"Johan Persson (S), Kalmars dominerande politiker, utnämnde tidigt sverigedemokraten Thoralf Alfsson till huvudmotståndare i valet.

När kombattanterna drabbar samman i tv-studion blir det stundtals hårda tag.

– Du blockerar mig, säger Alfsson till Persson.

– Kommunen är plan B för dig, kontrar Persson."

 

Den socialdemokratiska regeringen har infört så kallade Extra tjänster och Moderna beredskapsjobb för att hålla nere arbetslöshetsstatistiken. Johan Persson gillade inte detta och sa sig inte känna till dessa siffror i ett försök att släta ut detta faktum. Staten finansierar lönekostnaden till 100 procent för dessa båda subventionerade anställningsformer.


Så här ser utvecklingen ut i Kalmar. Den som inte Johan Persson känner till ;-)


 


Sedan var uppenbarligen Johan Persson orolig för att jag skulle lämna kommunpolitiken eftersom jag kör en personvalskampanj från min plats #63 på riksdagsvalsedeln. Oavsett hur det går i riksdagsvalet kommer jag vara kvar i kommunpolitiken. 


Tyvärr blev det inte tillfälle till att ta upp hur Johan Persson beslutade att privatisera 130 personliga assistenter under innevarande mandatperiod. Ett otroligt märkligt beslut i en socialdemokratiskt styrd kommun!


Synd att Barometern klippt bort ca 8 minuter av debatten. Det hade varit roligt att se hela debatten. Det fanns betydligt mer att visa ;-)



Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards