thoralf

Alla inlägg den 26 augusti 2018

Av Thoralf Alfsson - 26 augusti 2018 16:50

Idag på morgonen blev jag väldigt upprörd och arg när jag såg att centerpartisten och riksdagskandidaten Jaafar Al-Jabiri hade skrivit rena lögner i ett Facebookinlägg.

 

I tisdags kväll åkte jag ut till Smedby utanför Kalmar för att dela ut min personvalsfolder till ett antal hushåll. Jag delade snabba områden, där postlådorna står tillsammans, som t.ex Gudmunds väg, Cronstrans väg, Raabs väg, Krongärdesvägen, Wennerbergs väg, Måleksvägen och Kohagsvägen. Jag gissar att det rör sig om ca 400 bostäder. Jag delade inte i det invandrartäta området som i folkmun kallas Löten med Lötvägen, Fältvägen och Stenmursvägen.


Igår kväll skrev Jaafar Al-Jabiri nedanstående inlägg på Facebook.



 ”Idag fick jag reda på att Sverigedemokraternas fd. riksdagsman och nuvarande kommunalrådkandidat Thoralf Alfsson tog för någon dag sedan bilder på mina affischer och gick runt i området där jag bor och tog massor med bilder.”

 

Jag har inte gått omkring i det bostadsområde som Jaafar Al-Jabiri bor och tagit massor av bilder. Jag har inte ens delat ut mina personvalsfoldrar i detta område. Jag har inte ens befunnit mig där. Däremot tog jag ett foto på den valaffisch som stod uppställd utefter allmän väg vid kommunens serviceboende Smedhagen, efter att jag delat vid Måleksvägen och Kohagsvägen och körde förbi..


 


Jag tycker det är fullständigt bedrövligt att riksdagskandidaten Jaafar Al-Jabiri skriver sådana lögner på Facebook.


Än värre blir det när centerpartiets riksdagsledamot Anders Åkesson i en kommentar anklagar mig för stalking och att det är brottsligt!

 

 

 

Andra menar att jag skall anmälas och samma person skriver ”Glöm inte att Olof Palme mördades”.


Allt på grund av att Jaafar Al-Jabiri skriver ren och skär lögn på sin Facebooksida. Det är så fullständigt bedrövligt att jag inte tror att det är sant. Men uppenbarligen är det så.


Jag har tidigare ställt några frågor till Jaafar Al-Jabiri om hans värderingar, kvinnosyn, sharialagar och om hans semesterresa till Iran där han poserar på bild framför en känd shiamoské. Högst relevanta frågor med tanke på den information som jag fått tillgång till och att han kandiderar till riksdagen och kommunfullmäktige. Något som fått Centerpartiet att rasa och nu fått Jaafar Al-Jabiri att ljuga på Facebook och kalla mig för besatt av honom.


Varför är det så känsligt för Jaafar Al-Jabiri så att han ljuger på sin Facebook?


Bedrövligt är bara förnamnet på centerpartisternas agerande!

 

PS

Nu får jag god lust att även dela ut min personvalsfolder i Löten! Men skall jag gå i det området vill jag ha sällskap av någon. Det gör jag inte ensam, med tanke på att jag är så känd i Kalmar.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards