thoralf

Alla inlägg den 14 augusti 2018

Av Thoralf Alfsson - 14 augusti 2018 23:19

Jag har skrivit flera blogginlägg under rubriken ”Den konflikträdde och naiva svensken blundar”. Det här blogginlägget skulle också kunna ingå i den serien av blogginlägg. Del 5 handlade om shiamoskéer i Kalmar. Samlingslokalerna/moskéer är olagliga och följer inte de gällande detaljplanerna för dessa industrilokaler.


Här kommer ett nytt klipp från den shiamoské som funnits eller kanske fortfarande finns på Företagarvägen 12 i Smedby. När jag ser klippet så kan jag inte annat än använda mig av Donald Trumps tal när han berörde Sverige kort efter att han tillträtt som president. Se denna länk.

 

Look at what’s happening last night in Kalmar! Kalmar, who would believe this. Kalmar!

 

Jag tror att många tvivlar på att detta utspelar sig i Kalmar och Smedby men tyvärr så är det den bistra sanningen.
 

 Och de konflikträdda och naiva svenskarna säger att det inte har hänt något i Kalmar. De låtsas inte om att religionen islam breder ut sig i hela landet, i varje stad, i varje köping, i varje samhälle och by. Men svensken ser ingenting. Inte ens när USA:s president påtalar det så ser ledande svenskar ingenting.

 

När jag publicerade det förra blogginlägget hade jag en liten förhoppning om att media skulle skriva något om det men jag har inte sett en stavelse i vare sig Barometern eller Östra Småland. Olagliga lokaler och fundamentalistiska ritualer är uppenbarligen ointressant för journalisterna på de nämnda tidningarna.


Undrar om Kalmar kommun skickar ut tjänstemän för att granska de adresser som jag delgav alla läsare i det förra inlägget om shiamoskéer i Kalmar. Att adresserna stämmer har bekräftats i ett mejl till bloggen.


Shiamuslimer kallas också för shiiter. Följande kan läsas på Wikipedia om shiamuslimer.


”Shiamuslimer menar att islam bör inkluderas som den mest grundläggande lagen i alla frågor. Enligt detta behandlas den enskilda individens vardagliga problem av islamiska lagar (vilka är gemensamma för alla muslimer) och därefter skall även gruppens problem lösas i enlighet med islamiska lagar. Gruppens problem är huvudsakligen politik och ekonomi. Shiamuslimer anser att lösningen på de politiska och ekonomiska problemen finns i islam. Enligt shiamuslimer kan den islamiska lagstiftningen lösa de aktuella problemen, inte bara på individuell basis utan även på gruppnivå.”


Islamiska lagar = sharialagar


Jag hoppas att alla som läser detta också förstår innebörden. Islam är inte bara en religion utan även en politisk ideologi. Det är otroligt viktigt att ha det med sig varje gång man till exempel diskuterar religionsfrihet eller pratar med någon som anser att islam är väldigt viktigt.


UPPDATERING!

 

Fick denna kommentar idag till inlägget, uppenbarligen från någon med kunskaper i ämnet.


 

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards