thoralf

Alla inlägg den 8 augusti 2018

Av Thoralf Alfsson - 8 augusti 2018 20:44

Finns det provisoriska shiamoskéer i Kalmar? Svaret är givetvis ja.


För en tid sedan skrev jag ett blogginlägg där jag tog upp en sannolik mordbrand som polisen försökte mörka men protokoll visar att de uppgifter som polisen gav media, senare visade sig vara helt felaktiga. När jag skrev blogginlägget förväntade jag mig faktiskt att media skulle ta upp det. Men så blev inte fallet. Läs mitt blogginlägg om branden i en shiamoské.


Efter mordbranden i september 2016 stod shiamuslimerna utan en moské och samlingslokal.


Då fick en verkstadslokal i Lindsdal bli moské. Hur många tror att det söktes tillstånd och bygglov för att göra om lokalen till moské och samlingslokal. Nej, givetvis inte. Här kommer några bilder från verkstadslokalen på Förmansvägen 6 i Lindsdal.


 

 

Som sedan omvandlades till en moské och samlingslokal.


 

Där möten, bönestunder och andra ritualer.



  

Men även en industrilokal i Smedby används också till moské och samlingslokal. Det gäller adressen Företagarevägen 12 i Smedby. På sociala medier till och med annonserar shiamuslimer om sina tillställningar i moskén.


 


Här kommer några klipp från lokalen på Företagarevägen 12 i Smedby från 2017. Vem kan tro att denna lokal finns i Smedby. Men det är tyvärr sanningen och ingen fakehistoria.



 
Det har öppnats ännu en lokal i Smedby, inte så långt ifrån den andra lokalen i Smedby. På Dokumentvägen 32 i Smedby, där började Shiamuslimerna med möten i början av april.


 


 



Männen går in genom en ingång medan kvinnorna tvingas gå in genom en annan dörr. Kvinnorna går aldrig in i samma dörr som männen, männen kan däremot gå in i samma dörr som kvinnorna när de kommer med mat eller andra prylar. Av alla de foto och videor jag tagit del av så är åtskillnaden mellan män och kvinnor total. De får uppenbarligen inte befinna sig i samma moskélokal som männen.


Här kommer ett klipp från den 31 mars 2018.



 
Om de befintliga lokalerna inte räcker till så hyr man en bygdegård i Läckeby för sina religiösa ritualer. Det är samma lokal som shiamuslimen Jaafar Al-Jabiri som är riksdagskandidat för Centerpartiet har hyrt för sin fest där flera ledande centerpartister medverkade.


 


Jag undrar hur många svenskar som har en enda susning om att detta pågår i vårt samhälle? Och i Kalmar!


Jag tror den konflikträdde svensken hellre blundar än att han intresserar sig för vad som pågår i de parallellsamhällen som skapats och som utvecklas och som växer dag för dag.


Jag är verkligen bekymrad över utvecklingen och den islamisering som pågår!

 

UPPDATERING!

 

Det gick väldigt fort. Bara några timmar efter att jag publicerat mitt blogginlägg igår kväll är FB-sidan med detta material nedsläckt från Facebook. Den kommer säkerligen aldrig mer upp.

 

https://www.facebook.com/HsynytAlamamAlhjtjKalmr/

 

 

Notera att det är ca 1 200 personer som gillade och följde sidan!


Tyvärr så är nu sannolikheten stor att jag nu efter detta avslöjande kommer utsättas för hot eller kanske något ännu värre!

 

Tyvärr har jag alldeles nyss mottagit ett mail (klockan 09:10) som kan tolkas som ett förtäckt hot från en riksdagskandidat för Centerpartiet.

 

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/18/11550374-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-1/

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/22/11551044-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-2/

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/28/11552336-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-3/

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/07/29/11552504-den-konfliktradde-och-naiva-svensken-blundar-del-4/

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards