thoralf

Alla inlägg den 4 augusti 2018

Av Thoralf Alfsson - 4 augusti 2018 21:14

Jag tänkte i detta blogginlägg fortsätta där jag slutade i det förra blogginlägget med centerpartisten Jaafar Al-Jabiri från Kalmar. Jag har fått frågan från centerpartister vad jag menar med kameleontpartiet. Det finns många svar på den frågan. Jag har sett förändringen av Centerpartiet sedan Torbjörn Fälldin var partiledare. Jag tror till och med att jag röstade på partiet i något val på 70-talet men det är något som är fullständigt uteslutet idag. Jag har sett hur Centerpartiet lämnade Alliansen i Kalmar kommun för att istället samarbeta med Vänsterpartiet och Socialdemokraterna som de uppenbarligen ansåg sig ha mer gemensamt med än Allianskollegorna Moderaterna, Liberalerna och Kristdemokraterna. Jag har sett enskilda ledamöters hyckleri.


När jag ser flera av ledande centerpartister på en shiamuslimsk fest blir jag också förundrad. Det handlade om riksdagsledamoten Anders Åkesson, kommunalrådet Ingemar Einarsson, ersättaren i kommunstyrelsen Eric Ciardi och Filip Qvarnström enligt ett Facebook inlägg. En intressant video som jag såg från festen har dock tagits bort från Facebook. Jaafar Al-Jabiris eget Facebookinlägg från festen togs bort för länge sedan men riksdagsledamoten Anders Åkessons inlägg fortfarande finns kvar. Festen var givetvis bara för män. Vi får se om det försvinner nu.



Det jag tycker är så märkligt och anmärkningsvärt är att Jaafar Al-Jabiri ordnade denna fest eftersom han tydligen skulle gifta sig eller kanske redan har gift sig men inte på någon plats finns någon bild på en kvinna eller vem det är. Jaafar Al-Jabiri har två Facebooksidor men det finns inte en stavelse om någon kvinna eller någon bild på sin tilltänkta fru eller nyblivna fru någonstans. Inte en bild när de gör något tillsammans. Har det att göra med hur shiamuslimska män behandlar sina kvinnor?


Men det kanske tillhör det shiamuslimska religiösa reglerna. Att kvinnor inte får förekomma på bild, i synnerhet inte på sociala medier. De skall använda slöja/hijab eller heltäckande klädsel vilket inte gör sig så bra på foto. Är förtrycket av kvinnan lika starkt hos shiamuslimer som hos sunnimuslimer och salafister?


Kolla gärna muslimska mäns Facebooksidor så ser man snart vilka som styrs av religiösa regler och vilka som är mer västerländska. Vanligt förekommande är selfies i ny frisyr/kläder eller på gymet eller med den svarta bilen, ofta en BMW. Mycket sällan bilder på partner eller familjen. Men jag gissar att det har med machobilden och kvinnosynen att göra.


Jaafar Al-Jabiri har också en Facbooksida för hans politiska personvalskampanj ”Jaafar till riksdagen 2018”. Men det är inte mycket av egna tankar och politiska förslag eller kritik mot politiska motståndare man kan läsa där. Han hyllas dock internt av andra centerpartister så fort han gör något.


Vilken värdegrund och kvinnosyn har egentligen centerpartisten Jaafar Al-Jabiri? Är det svensk värdegrund eller är det shiamuslimsk värdegrund enligt Iran? Jag undrar. Byter han färg som en kameleont beroende på i vilken miljö han befinner sig?

 

http://thoralf.bloggplatsen.se/2018/08/02/11553232-centerpartiet-kameleontpartiet-del-1/


UPPDATERING!

 


Mycket passande så tar idag en Arg Blatte även upp Centerpartiet i en video som har flera kopplingar till det jag tar upp i mitt blogginlägg. Här är det raka puckar!



https://youtu.be/MN1RKsW6bhE


PS

 

SD-experten som sitter på raden bakom mig på Guldfågeln arena var helt tyst om SD idag. Har han sett filmen Socialdemokraternas historia och befinner sig i chock?


Kalmar FF - IFK Göteborg 2-1

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards