thoralf

Alla inlägg den 3 augusti 2018

Av Thoralf Alfsson - 3 augusti 2018 20:47

   


Två av åtta sidor i min Kalmarfolder som kommer delas från mittan av augusti i Kalmar.


Jag har fortfarande inte fått någon förklaring på varför antalet unika besökare plötsligt ökade med ca 100 procent i onsdagskväll. Många har gissat på diverse saker men jag har några års erfarenhet av min bloggs besökstatistik och tror inte på några av dessa förklaringar. Det finns dock ett förslag som jag själv funderar över. En person gissade att kanske Google har ändrat någon algoritm som gör att min blogg kommer högre upp vid sökningar.


Om det handlar om en uthängning eller en enskild artikel brukar det toppa ganska kort för att sedan dala ganska kvickt men så är inte fallet nu. Jag får avvakta och se vad som händer men något har uppenbarligen förändrats. Jag har en egen teori men jag avvaktar med att lyfta fram den.



Min personvalskampanj rullar på och jag vill passa på att tacka alla som gett ett stort eller ett mindre bidrag. Samtidigt känner jag ett ansvar att redovisa hur jag använt bidragen från mina bloggläsare. Fram till idag har det framförallt använts för att betala fakturor från det tryckeri jag använder i Tyskland (Print24).


Jag har under 2018 beställt 38 500 foldrar till min personvalskampanj till en kostnad av 25 905 kronor. Två pikétröjor med tryck 570 kronor. På Facebook har jag inte den exakta kostnaden då jag väntar på faktura för juli men det rör sig om ca 2 500 kronor totalt så här långt men det kommer jag öka under de kommande veckorna. Till detta kommer sedan bensinkostnad för min trehjuling som borde röra sig om ca 100 kronor/600 utdelade foldrar. Gissningsvis någonstans mellan 2500-4000 kronor i dagläget.


Totalt någonstans mellan 30 000 – 35 000 kronor. Nu hoppas jag att jag även skall kunna köpa en del annonser under de senaste veckorna i valrörelsen. Men det är ganska kostsamt att köpa annonser i media ca 3 000-4 000 kronor/st och då är det inte särskilt stora.


Jag vill rikta ett stort tack till alla som bidraget till min personvalskampanj. Vill någon bidra finns uppgifterna i högermarginalen på bloggen. Kontouppgifter finns under ”Visa presentation”.

Tänk på att jag inte kan/får ta emot anonyma bidrag större än 2 275 kronor!

 

Den som vill ge ett större bidrag kan skicka sitt namn på mejl enligt nedan till mig.

 

 


Som tack tänkte jag skicka pocketboken ”Det moderna folkhemmet” skriven av Jimmie Åkesson till alla som gett ett bidrag till min personvalskampanj. De som önskar pocketboken kan skicka sin adress till mig på min mejl thoralf.alfsson@telia.com så skickar jag boken så snart jag hinner.

Presentation


Thoralf Alfsson
fd. Sverigedemokrat, Kalmar

Riksdagsledamot 2010-2014.
Kommunfullmäktige 2006- Kommunstyrelsen 2014-2018
Regionfullmäktige 2018-

Kontaktinfo 072-5179099, thoralf.alfsson@telia.com

Vill du stödja bloggen Swish till 072-5179099

Fråga mig

1 159 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Gästbok

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards